وب اپلیکیشن چیست؟ به نرم افزاری گفته میشود که کاربران می توانند از طریق مرورگر وب به آن دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند. این نرم افزارها بسیار آسان و در دسترس کاربران هستند. لازم است بدانید که وب اپلیکیشن با طراحی وب سایت کاملا متفاوت است. همچنین قیمت طراحی سایت با قیمت PWA بسیار متفاوت است.

در وب اپلیکیشن ها، پردازش ها و محاسبات لازم توسط سرور انجام می شود و نتایج به صورتی که در مرورگر خود مشاهده می کنند به کاربران ارائه می شود. در این مقاله به شما خواهیم گفت وب اپلیکیشن چیست و در ادامه با مزایا و نمونه‌های مطرح ایرانی و خارجی آن آشنا خواهید شد.

وب اپلیکیشن یا PWA چیست؟

PWA چیست

وب اپلیکیشن یا (PWA) نوعی برنامه وب است که می تواند هم به عنوان صفحه وب و هم به عنوان برنامه تلفن همراه در هر دستگاهی کار کند. با استفاده از فناوری‌های استاندارد، هدف PWA ارائه تجربه کاربری مشابه بومی، با تبدیل سریع‌تر است.

PWA ها به زبان های برنامه نویسی وب جاوا اسکریپت، CSS و HTML نوشته می شوند. آنها دقیقاً در مرورگرهای اینترنتی قابل جستجو هستند. با این حال، آنها همچنین عملکردهای یکسانی را ارائه می دهند که توسط برنامه های تلفن همراه ارائه می شود: سریع هستند، می توانند آفلاین کار کنند، اعلان های فشار ارسال کنند و از ویژگی های دستگاه های کاربر استفاده کنند.

علاوه بر این، PWA ها را می توان در بازارهای برنامه های محبوب مانند AppStore و Google Play آپلود کرد. به طور کلی میتوان گفت که از یک وب اپلیکیشن میتوان به عنوان یک طراحی سایت فروشگاهی نیز استفاده کرد.

پيشنهاد وب رمز: چگونه آنلاین شاپ بزنیم

تفاوت وب اپلیکیشن پیش رونده با اپلیکیشن چیست؟

تفاوت وب اپلیکیشن پیش رونده با اپلیکیشن

برنامه های وب اپلیکیشن (PWA) و برنامه های تلفن همراه دو نوع متمایز از برنامه ها هستند که بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. در ادامه به تفاوت این دو نوع از اپلیکیشن ها میپردازیم.

  1. نصب: برنامه های موبایل معمولاً باید از اپ استور نصب شوند اما PWA ها نیازی به نصب ندارند.
  2. بارگیری و ذخیره سازی: از حافظه محلی مرورگر برای ذخیره داده ها استفاده می کنند، در حالی که برنامه های تلفن همراه در دستگاه هستند.
  3. سیستم عامل: برنامه های موبایل برای سیستم عامل خود (یعنی iOS یا Android) طراحی شده اند، در حالی که PWA ها از هر دستگاهی با مرورگر وب قابل دسترسی هستند.
  4. به روز رسانی: به روز رسانی خودکار انجام می شود، اما برای به روز رسانی اپلیکیشن های موبایل، باید نسخه جدید را دانلود و نصب کنید.

به طور کلی، PWA ها جایگزینی موثر و مقرون به صرفه برای اپلیکیشن های موبایل در نظر گرفته می شوند.

اپلیکیشن تحت وب چگونه کار می کند؟

اپلیکیشن تحت وب اساساً شبیه وب سایت ها هستند، با این تفاوت که از فناوری های پیشرفته وب مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت برای عملکرد مانند برنامه های تلفن همراه و ارائه تجربه کاربری بهتر استفاده می کنند.

وب اپلیکیشن معمولا از یک وب سرور برای ارائه محتوا و برقراری ارتباط با پایگاه های داده استفاده می کنند. هنگامی که یک صفحه بارگذاری می شود، مرورگر وب کدهای HTML، CSS و جاوا اسکریپت را واکشی می کند و آنها را به عنوان یک صفحه وب نمایش می دهد.

اپلیکیشن تحت وب یا همان PWA می توانند از فناوری های جدید وب مانند سرویس دهنده ها، ذخیره سازی وب و سوکت های وب استفاده کنند. به عنوان یکی از مهم‌ترین فناوری‌هایی که برای ساخت اپلیکیشن‌های وب توصیه می‌شود، از سرویس‌کارها برای انجام کارهایی مانند پیش‌بینی و ذخیره داده‌ها در پس‌زمینه و ارسال هشدارهای فشاری استفاده می‌شود.

همچنین، برنامه های کاربردی وب را می توان به صورت آفلاین، با استفاده از Web Storage و Cache API برای ذخیره داده ها و سرویس دهنده ها برای پاسخ به درخواست های آفلاین، دسترسی داشت.

لازم است بدانید که PWAها کاملا مجزا از سایت ساز یا فروشگاه ساز هستند.

با توجه به اینکه برنامه‌های تحت وب از طریق مرورگر وب قابل دسترسی هستند، به راحتی در دستگاه ها و سیستم عامل های مختلف قابل دسترسی هستند و نیازی به نصب از فروشگاه برنامه ندارند.

سایت بهتره یا PWA؟

سایت بهتره یا PWA؟

داشتن یک وب سایت برای شرکت ها، مشاغل و حتی افراد بسیار مهم است. در زیر دلایلی وجود دارد که چرا باید وب سایت داشته باشیم:

  • حضور آنلاین
  • افزایش فروش
  • ارتباط با مشتریان
  • افزایش اعتبار
  • اطلاع رسانی
  • تبلیغات
  • دسترسی به داده ها و اطلاعات

به طور کلی، داشتن یک وب سایت برای کسب و کارها و شرکت ها ضروری است و به شما این امکان را می دهد که حضور آنلاین موثری داشته باشید، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و فروش خود را افزایش دهید.

پيشنهاد وب رمز: چطور طراح سایت شویم

هدف از پیدایش وب اپلیکیشن ها یا همان PWA چیست؟

هدف از پیدایش وب اپلیکیشن ها

شاید قبلاً شنیده باشید که دنیای تجارت الکترونیک هرگز به این سرعت تغییر نکرده است. این مدتی است که کلیشه ای بوده است، اما امروز حتی دقیق تر از همیشه است. تجارت الکترونیک اول موبایل برای سال‌ها به یک استاندارد تبدیل شده است و هر روز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. اعداد، گویای مطلب اند:

  1. کاربران جهانی که از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند، برای اولین بار در سال 2014 آن‌هایی را که روی دسک‌تاپ قرار دارند تحت الشعاع قرار دادند.
  2. 80 درصد خریداران از تلفن همراه در داخل یک فروشگاه فیزیکی برای جستجوی نظرات محصول، مقایسه قیمت‌ها یا یافتن مکان‌های فروشگاهی جایگزین استفاده می‌کنند.

این بدان معنی است که اگر هنوز به این مرحله نرسیده‌اید، قطعاً زمان آن رسیده است که به قطار تجارت سیار بپرید. با استفاده از PWA، که هدف آن فعال کردن تحول تجارت الکترونیکی اول تلفن همراه است، این کار را به راحت‌ترین و سریع‌ترین روش و با کمترین هزینه انجام خواهید داد.

آیا PWA جز دیجیتال مارکتینگ است؟

بله، اپلیکیشن وب بخشی از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ است. بازاریابی دیجیتال شامل استفاده از فناوری های دیجیتال برای تبلیغات، بازاریابی و فروش محصولات و خدمات است. برنامه های کاربردی وب به عنوان یکی از راه حل های دیجیتال مارکتینگ استفاده می شوند و به کسب و کارها کمک می کنند تا در هر زمان و هر مکان با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

برنامه های کاربردی وب به دلیل دسترسی آسان و استفاده آسان برای کاربران، ابزار مفیدی برای بازاریابی دیجیتال هستند. کسب و کارها علاوه بر طراحی پورتال با ساخت اپلیکیشن های تحت وب با قابلیت های منحصر به فرد می توانند ارزش بیشتری برای مشتریان خود ایجاد کنند و از این طریق مشتریان جدید را جذب کرده و مشتریان فعلی را حفظ کنند.

پيشنهاد وب رمز: پورتال چیست

مزایای وب اپلیکیشن ها

مزایای وب اپلیکیشن ها

وب اپلیکیشن ها دارای مزایای بسیاری هستند که باعث محبوبیت ن در بین کاربران اینترنتی شده است. مزایای اصلی اجرای PWA شامل سرعت و عملکرد بهبود یافته، UX شبیه به برنامه و استفاده از چند پلتفرم است. با این حال، اینها تنها چند نمونه از مجموعه وسیعی از مزایای PWA هستند. در ادامه به طور کامل با مزایای وب اپلیکیشن ها آشنا خواهیم شد.

۱- حجمی را اشغال نمی کند.

یکی از دلایلی که باعث شده است تا وب اپلیکیشن ها یا PWA ها بسیار پرطرفدار بشوند، کم حجم بودن آن ها می باشد. بعد از دانلود و نصب کمترین حجم از گوشی و یا تبلت شما را اشغال میکند.

۲- بدون نیاز به نصب

برخلاف سایر اپلیکیشن های بومی موبایل، که بعد از دانلود نیاز به نصب و یا حتی ایجاد حساب کاربری است، شما میتوانید بدون نصب از وی اپلیکیشن خود استفاده کنید. تنها کافیت PWA مورد نیاز خود را دانلود کنید و یا از طریق مرورگر وب باز کنید.

۳- روی انواع پلتفرم ها در دسترس هستند.

با توجه به اینکه برنامه های کاربردی تحت وب از طریق مرورگر وب قابل دسترسی هستند، در دستگاه ها و سیستم عامل های مختلف قابل دسترسی هستند.

۴- از طریق چندین مرورگر قابل دسترسی می باشد.

از جمله مزایای وب اپلیکیشن که باعث جذابیت آن ها شده است، میتوان به این مورد اشاره کرد که شما میتوانید وب اپلیکیشن مورد نظر خود را از هر تعداد مرورگر که خواستید راه اندازی کنید.

۵- برای مشاهده تغییرات نیاز به آپدیت ندارد.

برای مشاهده تغییرات نیاز به آپدیت ندارد

در واقع این نوع اپلیکیشن ها دارای بروزرسانی آسان هستند. بدون نیاز به نصب، به روز رسانی برنامه های وب بسیار آسان است و کاربران برای دسترسی به آخرین نسخه فقط باید صفحه را به روز کنند.

۶- راه اندازی سریع

برنامه‌های وب پیشرو ساده‌ترین راه برای رسیدن به دنیای موبایل هستند. این به سادگی یک واقعیت است. آنها با استانداردترین فناوری های وب ساخته شده اند و می توانند در عرض چند ماه راه اندازی شوند. علاوه بر این، با PWA نیازی به توسعه دو برنامه جداگانه برای iOS و Android ندارید، زیرا این برنامه روی انواع دستگاه‌ها کار می‌کند.

۷- جذابیت بالا

با تجربه کاربری همه جانبه مانند یک برنامه طبیعی روی دستگاه است.

۸- کاهش هزینه های بهینه سازی اپلیکیشن تحت وب

در نتیجه این قابلیت های همه جانبه PWA، شما نه تنها در زمان صرفه جویی می کنید، بلکه هزینه های توسعه را نیز کاهش می دهید. به بیان ساده، به جای توسعه سه حالت برنامه برای iOS، Android و وب سایت، می توانید فقط یکی بسازید که روی هر دستگاهی به خوبی کار کند.

۹- کاهش نرخ پرش

مطالعات نشان داده است که 53٪ از بازدیدهای سایت تلفن همراه در صورتی که صفحات بیش از 3 ثانیه طول بکشد، رها می شوند. همچنین نشان داد که میانگین زمان بارگذاری از طریق اتصالات 3G برای سایت های تلفن همراه 19 ثانیه است.

با این حال، PWA ها بدون توجه به شرایط شبکه، حتی در حالت آفلاین، فورا بارگیری می شوند. آنها واقعاً سبک وزن هستند.

۱۰- استفاده از اپلیکیشن به صورت آفلاین و آنلاین

استفاده از اپلیکیشن به صورت آفلاین و آنلاین

PWA به صورت آفلاین کار می کند و به کاربر اجازه می دهد حتی بدون اتصال به اینترنت به مرور ادامه دهد. با هر فروشگاه اینترنتی دیگری، آنها باید روند خرید خود را کنار بگذارند. با این حال، با PWA، یک شبکه ضعیف دیگر فروش شما را کاهش نمی دهد.

۱۱- در وب اپلیکیشن ها همه قابلیت ها به یکباره ارائه می شوند.

به جای ساختن یک وب‌سایت و یک برنامه تلفن همراه بومی، با استفاده از فناوری PWA، تیم شما می‌تواند تنها یک برنامه بسازد که به طور یکپارچه روی هر دستگاهی کار می‌کند. با برنامه های وب پیشرو شما به سادگی نیازی به ایجاد یک برنامه بومی جداگانه ندارید.

کافی است ویترین فروشگاه خود را با PWA تنظیم کنید تا فروشگاهی داشته باشید که هم به عنوان یک صفحه وب و هم به عنوان یک برنامه بومی به راحتی اجرا شود.

۱۲- کاهش هزینه جذب مشتری (CAC)

PWA شما را قادر می سازد تا وب سایت هایی بسازید که از کاربر بخواهد برنامه را مستقیماً از مرورگر تلفن همراه خود نصب کند. این بدان معناست که کاربران برای استفاده از آن نیازی به بازدید از فروشگاه برنامه و دانلود یک برنامه بومی ندارند. این شانس را افزایش می دهد که آنها به آن دست بزنند.

برخلاف برنامه‌های بومی، در مورد برنامه PWA نیز نیازی به دانلود به‌روزرسانی‌ها نیست. این امر باعث می شود تا با موفقیت کاربران را از وب سایت به برنامه مشابه بومی هدایت کند. این به نوبه خود هزینه جذب مشتری را کاهش می دهد.

چند نمونه از بهترین وب اپلیکیشن ها

بهترین وب اپلیکیشن های ایرانی و خارجی بسیاری وجود دارد، اما در زیر به 3 مورد برتر از هر دسته از برنامه های وب اشاره می کنم:

وب اپلیکیشن های ایرانی

دیجی کالا

وب سایت فروشگاه دیجی کالا که به صورت وب اپلیکیشن نیز قابل دسترسی است، تجربه خرید آنلاین بسیار راحت و سریعی را برای مشتریان فراهم می کند.

ماهان

وب اپلیکیشن ماهان، یکی از بهترین سیستم های ارزیابی و انتخاب دوره های آموزشی آنلاین، بهترین تجربه کاربری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

اسنپ

تصویری از محیط وب اپلیکیشن اسنپ

یکی از بهترین وب اپلیکیشن های موجود در ایران، وب اپلیکیشن اسنپ است. من یکی از کسانی هستم که حدود 1 سال است که دیگر از اپلیکیشن اسنپ استفاده نمیکنم و به جای آن از PWA آن بهره می برم.

برنامه های کاربردی وب خارجی

Twitter Lite

برنامه وب توییتر تازه منتشر شده به عنوان یک PWA با عملکردی مشابه نسخه موبایل، اما سرعت بارگذاری بسیار سریعتر.

Spotify Web Player

برنامه تحت وب Spotify که به کاربران امکان می دهد بدون نیاز به نصب برنامه، به محتوای موسیقی آنلاین دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند.

Google Maps

تصویری از محیط وب اپلیکیشن گوگل مپ

اپلیکیشن وب گوگل مپ که به کاربران امکان مشاهده نقشه ها و مسیرها را بدون نیاز به نصب اپلیکیشن می دهد و با سرعت بارگذاری بسیار بالا کار می کند.

نتیجه گیری

وب اپلیکیشن PWA نوعی نرم افزار کاربردی است که از طریق مرورگر وب قابل دسترسی است. این نوع نرم افزارها برای کاربران بسیار مفید و کاربردی هستند و امروزه به دلیل مزایای فراوانی که دارند بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

همین دلیل باعث شده است تا همه اراد به دنبال وب اپلیکیشن چیست؛ چرا در آینده از آن بیشتر می شنوید! بروند. در زیر برخی از مزایای برنامه های تحت وب آورده شده است:

  1. دسترسی آسان و قابل استفاده در هر دستگاه
  2. به راحتی به روز رسانی و ذخیره فضای دستگاه
  3. امکان دسترسی آفلاین و ویژگی های سیستم عامل
  4. حداقل نیاز به پشتیبانی
  5. هزینه کم و حداقل پشتیبانی مورد نیاز

اگر شما هم به داشتن یک وب اپلیکیشن علاقه مند شده اید میتوانید برای داشتن آن از تیم وب رمز کمک بخواید و یا با پشتیبان این شرکت طراحی و توسعه تماس حاصل نمایید.
چندین فناوری برای توسعه برنامه های کاربردی وب استفاده می شود، معمولاً از جمله HTML، CSS، جاوا اسکریپت، React، Angular، Vue.js، Node.js، Django و Ruby on Rails.

علاوه بر این، برنامه های وب ارزان تر از برنامه های تلفن همراه هستند که به شرکت ها و توسعه دهندگان کمک می کند تا هزینه ها را کاهش دهند. به طور کلی، برنامه های کاربردی تحت وب به دلیل مزایایی که دارند، به طور گسترده به عنوان یک راه حل کارآمد و اقتصادی برای توسعه برنامه های کاربردی وب مورد استفاده قرار می گیرند.

سوالات متداول

وب اپلیکیشن نوعی از برنامه وب است که مانند برنامه های کاربردی تلفن همراه کار می کند و از طریق مرورگر وب قابل دسترسی است.

بله، PWA به صورت آفلاین کار می کند و به کاربر اجازه می دهد حتی بدون اتصال به اینترنت به مرور ادامه دهد. در هر فروشگاه اینترنتی دیگری، آنها معمولاً باید روند خرید خود را کنار بگذارند. با این حال، با PWA، یک شبکه ضعیف فروش شما را کاهش نمی دهد.

تفاوت اصلی بین اپلیکیشن تحت وب و اپلیکیشن موبایل در نحوه دسترسی به آن ها و نیاز به نصب آن ها است. دسترسی به برنامه های تلفن همراه نیاز به نصب از اپ استور دارد، در حالی که برنامه های وب را می توان مستقیماً از یک مرورگر وب مشاهده کرد.

کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک ترافیک موبایلی نسبتا بالایی را در وب‌سایت‌های خود مشاهده می‌کنند، اما اغلب با تبدیل‌های بالا همراه نیست. برای تغییر این موضوع، آنها به یک سایت پاسخگو با UX متناسب با دستگاه های تلفن همراه نیاز دارند. ساده‌ترین، سریع‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای رسیدن به این هدف، از طریق اپلیکیشن وب پیشرو است. پس بله، ارزشش را دارد.

بله، برنامه های کاربردی وب می توانند از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و دروپال برای مدیریت محتوای خود و اتصال به داده های مورد نیاز در پایگاه داده استفاده کنند.

منبع : vuestorefront.io

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.