mail server چیست؟ سرور ایمیل یک برنامه نرم افزاری است که ایمیل ارسال و دریافت می‌کند. اغلب، از آن به عنوان یک اصطلاح عمومی‌برای عوامل انتقال نامه (MTA) و نمایندگان تحویل نامه (MDA) استفاده می‌شود، که هر یک عملکرد کمی‌متفاوت را انجام می‌دهند.

میل سرور چیست. سرورهای ایمیل نقش مهمی‌در فرآیند تحویل ایمیل دارند. بدون آنها، کاربران راهی برای انتقال آن پیام‌ها به و از دیگر کلاینت‌های ایمیل نخواهند داشت. در این مقاله به شما خواهیم گفت mail server چیست و در ادامه با انواع و بهترین نرم‌افزارهای آن آشنا خواهیم شد.

mail server چیست؟

mail server چیست

سرور ایمیل که به آن میل سرور نیز گفته می‌شود، در اصل یک سیستم کامپیوتری است که ایمیل ها را ارسال و دریافت می‌کند. وقتی ایمیلی ارسال می‌کنید، از یک سری سرور عبور می‌کند تا به مقصد نهایی خود برسد. در حالی که این فرآیند بسیار سریع و کارآمد است، پیچیدگی قابل توجهی پشت ارسال و دریافت ایمیل وجود دارد.

ارتباط ایمیل شامل پروتکل ها و فرآیندهای پیچیده است. معمولا سرور ایمیل یک کامپیوتر یا ماشین است که دارای یک سیستم کامل با برنامه ها یا خدمات مختلف است. بر اساس نوع عملکردی که انجام می‌دهند، سرورهای ایمیل را می‌توان به سرورهای ایمیل ورودی و خروجی دسته بندی کرد.

در روزهای اولیه اینترنت، در مرحله Web1، فرستندگان ایمیل مجبور بودند به سرورهای خود متکی باشند. این منجر به شناخته شده ترین پلتفرم های ایمیل شد که بر روی سرورهای خصوصی کار می‌کنند. این تغییر دسترسی به ایمیل را افزایش داد، اما امنیت آن را کاهش داد (فکر کنید گوگل، یاهو و دیگران از چه تعداد نقض داده شده اند).

امروزه، هر کسی با خرید سرور، نظیر انواع مختلف سرور اعم از سرور اختصاصی یا مجازی (VPS)، یا خرید سرور HP میتواند سرور خود را میزبانی کند تا به طور موثر از هرگونه نگرانی مربوط به امنیت و حریم خصوصی در ارائه‌دهندگان بزرگ ایمیل اجتناب کند.

ما در این قسمت به vps اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید vps چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

پیام‌های ایمیل با استفاده از دو نوع سرور پست الکترونیکی ارسال و دریافت می‌شوند: سرورهای ایمیل خروجی، یا نماینده‌های انتقال پست الکترونیکی (MTA)، و سرورهای ایمیل ورودی، یا نمایندگان ارسال نامه (MDA) MTA‌هاپیام های ایمیل خروجی را از مشتری ایمیل فرستنده بازیابی می‌کنند، سپس آنها را به MDA‌ها تحویل می‌دهند، که مسئول ذخیره و تحویل موقت پیام های ایمیل به مشتری ایمیل گیرنده هستند.

سرورهای ایمیل با استفاده از پروتکل‌های ایمیل، پیام‌های ایمیل را بین کلاینت‌های ایمیل ارسال می‌کنند، پروتکل‌هایی که به سرور می‌گویند چگونه درخواست‌های دریافتی را پردازش کند، پیام‌ها را کجا فوروارد کند و چگونه آنها را به سرویس گیرنده ایمیل مورد نظر تحویل دهد.

با خرید سرور اختصاصی یا مجازی هنگام ارسال ایمیل از یک مشتری به مشتری دیگر، MTA از یک پروتکل ایمیل خروجی، مانند پروتکل انتقال نامه ساده (SMTP)، برای بررسی داده های پاکت ایمیل فرستنده و تعیین اینکه پیام باید کجا ارسال شود، استفاده می‌کند. SMTP این کار را با استفاده از سیستم نام دامنه (DNS) برای ترجمه دامنه گیرنده به آدرس IP انجام می‌دهد.

ما در این قسمت به سرور اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید تفاوت سرور اختصاصی و مجازی چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

سپس، یک عامل تحویل نامه را با جستجو در سوابق تبادل نامه (MX) تعیین می‌کند. رکورد MX به سرور می‌گوید که چگونه پیام را به مقصد نهایی خود هدایت کند. هنگامی‌‌که رکورد MX مقصد مناسب را برمی‌گرداند، MDA از یک پروتکل ایمیل ورودی مانند پروتکل دسترسی به پیام اینترنتی (IMAP) یا پروتکل دفتر پست نسخه 3 (POP3) برای بازیابی پیام ایمیل از سرور ایمیل و تحویل آن به سرور استفاده می‌کند.

پيشنهاد وب رمز: رک سرور چیست

انواع میل سرور کدامند؟

انواع میل سرور

۱- Outcoming mail server

هنگام بازاریابی ایمیلی، انتخاب سرور ایمیل خروجی مناسب ضروری است. هر زمان که یک ایمیل (حتی یک خط ساده برای یک همکار یا دوست) ارسال می‌کنید، به چنین دستگاهی تکیه می‌کنید، زیرا از طریق پروتکل SMTP، با سرور مقصد یعنی ایمیل دوست یا همکار شما ارتباط برقرار میکند.

به بیان ساده، یک ایمیل سرور خروجی از فرآیند تحویل ایمیل‌های شما مراقبت می‌کند و آنها را از کلاینت یا ایمیل شما به رایانه دیگری – سرور ورودی – منتقل می‌کند، جایی که گیرنده می‌تواند آن را دریافت کند. عملکرد آن کم و بیش شبیه یک پستچی دیجیتالی است.

به همین دلیل است که همیشه پس از خرید سرور مجازی یا اختصاصی هنگام استفاده از سرویس گیرنده ایمیل مانند Mozilla Thunderbird یا Microsoft Outlook، پیکربندی یک سرور ایمیل خروجی، با ارائه نام سرور مناسب، پورت مناسب و سایر تنظیمات ضروری است.

ما در این قسمت به سرور اشاره کردیم جهت اطلاعات بیشتر و راهنمای خرید سرور مجازی و اختصاصی، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

توجه نمایید که اگر نیاز به ارسال یک ایمیل انبوه مانند یک خبرنامه یا یک تبلیغ به تعداد زیادی آدرس دارید، هرگز نباید از یک سرور SMTP رایج مانند سرورهای مرتبط با ارائه دهندگان ایمیل رایگان (Gmail، Yahoo…) استفاده کنید.

دلیلش هم ساده است. از آنجایی که آنها برای رسیدگی به پست های انبوه ساختاری ندارند، محدودیتی برای تعداد گیرندگانی که می‌توانید در هر ایمیل مدیریت کنید، قرار می‌دهند. به علاوه، مطمئناً با مشکلات تحویل مواجه خواهید شد و اکثریت قریب به اتفاق پیام های شما به سادگی توسط ISP‌هاو سرورهای ورودی فیلتر می‌شوند.

اگر راجع به کلاستر سرور اطلاعات ندارید و نمی‌دانید کلاستر سرور چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

۲- Incoming mail server

اگرچه ممکن است زیاد به نحوه عملکرد ایمیل خود فکر نکنید، دانستن عملکرد اصلی می‌تواند برای عیب یابی مشکلات و اطمینان از امنیت پیام های شما مفید باشد. بیاموزید که سرور ایمیل ورودی برای ایمیل شما چه می‌کند و چرا در مدیریت روزانه پیام‌ها اهمیت دارد.

اما سرور ایمیل ورودی به چه معناست؟ صندوق ورودی ایمیل خود را به عنوان نسخه دیجیتالی صندوق پستی واقعی خود در نظر بگیرید. نامه قبل از اینکه به شما تحویل شود باید در جایی بنشیند. سروری که این نامه را ذخیره می‌کند و سپس آن را به صندوق ورودی شما می‌فرستد، سرور ایمیل ورودی نامیده می‌شود. همچنین ممکن است به عنوان سرور POP، POP3 یا IMAP نامیده شود. POP مخفف عبارت Post Office Protocol و IMAP مخفف Internet Message Access Protocol است.

پيشنهاد وب رمز: کولوکیشن چیست

بهترین نرم افزارهای mail server

بهترین نرم افزارهای mail server

در ساده ترین حالت، یک سرور پست الکترونیکی ایمیل ها را به مقصد مورد نظر خود جمع آوری و توزیع می‌کند. شما می‌توانید آن را به عنوان رایانه ای در نظر بگیرید که به عنوان یک اداره پست الکترونیکی برای ایمیل عمل می‌کند، و به شما امکان می‌دهد انتقال ایمیل ها را در یک شبکه از طریق پروتکل های مختلف کنترل کنید.

همچنین یک سرور پست الکترونیکی می‌تواند انتقال ایمیل ها را رمزگذاری کند، بنابراین هیچ کس نمی‌تواند به اطلاعات موجود در صندوق ورودی ایمیل شخصی شما دسترسی پیدا کند. صندوق‌های پستی امروزی می‌توانند گنجینه‌ای از اطلاعات حساس از جزئیات رسانه‌های اجتماعی تا داده‌های مالی را که هکرها مشتاق فروش آن‌ها هستند، داشته باشد. بنابراین مهم‌تر از همیشه حفظ امنیت ایمیل‌هایتان است. برای انجام این کار، برخی از سرورهای ایمیل و نرم افزارهای سرور نیز می‌توانند ویژگی های امنیتی بیشتری را برای محافظت در برابر حملات امنیت سایبری ارائه دهند.

چه ایمیل های خود را از طریق تلفن، در محل کار، در وب یا با استفاده از یک راه حل نرم افزاری چک کنید، ایمیل شما توسط سرورهای ایمیل ورودی و خروجی کنترل می‌شود. بدون این سرور پروتکل‌ها و نرم‌افزار سرور، همه پیام‌های مهم یا ایمیل‌های حساس به زمان خود را دریافت نمی‌کنید. علاوه بر این، مشکلات مربوط به سرور ایمیل ورودی شما ممکن است چالش هایی را برای ایمیل های شما ایجاد کند که ایمیلها به موقع یا اصلاً دریافت نشوند.

پيشنهاد وب رمز: نصب لایت اسپید روی سی پنل و دایرکت ادمین

۱- نرم افزار MDaemon

نرم افزار MDaemon

سرور ایمیل MDaemon توسط کسب و کارها در بیش از 140 کشور مورد اعتماد است تا جایگزین ایمن، قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای Microsoft Exchange یا Microsoft 365 ارائه دهد. متخصصان فناوری اطلاعات MDaemon را به عنوان یک سرور ایمیل با کاربری آسان، قابل اعتماد و ایمن که نیازی به مدیریت گران قیمت یا تحمیل هزینه های بالا برای هر کاربر ندارد توصیه می‌کنند.

MDaemon پیام‌رسانی و همکاری را با تمرکز بر امنیت و حریم خصوصی، طراحی ایمیل وب کاربرپسند و بصری ساده می‌کند و مدیریت دستگاه تلفن همراه، پیام‌رسانی فوری کسب‌وکار، اشتراک‌گذاری اسناد و سایر ویژگی‌های کلاس سازمانی را ارائه می‌دهد که با حداقل پشتیبانی قابل مدیریت هستند.

۲- نرم افزار Exchange Server

Microsoft Exchange Server پلتفرم ایمیل، تقویم، تماس، برنامه ریزی و همکاری مایکروسافت است. برای استفاده تجاری بر روی سیستم عامل ویندوز سرور (OS) و وب سرور IIS مستقر شده است. مایکروسافت Exchange Server را برای دسترسی کاربران به پلتفرم پیام رسانی از طریق دستگاه های تلفن همراه، دسکتاپ و سیستم های مبتنی بر وب طراحی کرد. قابلیت های تلفن در Exchange Server از پیام های صوتی پشتیبانی می‌کند.

پيشنهاد وب رمز: وب سرور چیست

اگر راجع به Raid  اطلاعات ندارید و نمی‌دانید Raid چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

کاربران Exchange از طریق تقویم و به اشتراک گذاری اسناد با یکدیگر همکاری می‌کنند. ویژگی‌های ذخیره‌سازی و امنیتی در پلتفرم به سازمان‌ها اجازه می‌دهد محتوا را بایگانی کنند، جستجوها را انجام دهند و وظایف مطابقت را اجرا کنند. Exchange Server در طول زمان تکامل یافته است و اکنون جزء اساسی Office 365 به عنوان یک نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) است که در ابر مایکروسافت با مایکروسافت به عنوان ارائه دهنده خدمات ارائه می‌شود.

۳- نرم افزارمیل سرور raiden raidenmaild

RaidenMAILD برای کمک به کاربران خود در انجام وظایف ارتباطی در سراسر جهان طراحی شده بود. RaidenMAILD یک سرور ایمیل SMTP/POP3/WebMail با کاربری آسان است که برای کاربران خانگی و سازمانی طراحی شده است، راه‌اندازی آن به قدری آسان است که همه می‌توانند به تنهایی این کار را انجام دهند، حتی اگر هرگز سرور ایمیل را راه‌اندازی نکنید.

اگر میحواهید بدانید ILO چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

۴- میل سرور Smartermail

میل سرور Smartermail

SmarterMail یک سرور ایمیل، همکاری و چت گروهی است که به راحتی نیازهای هر کسب و کار بزرگی، از مالک شخصی گرفته تا شرکت های بزرگ و سازمان های سازمانی را برآورده می‌کند. امکانات عبارتند از:

  • یک رابط وب میل غنی و مدرن که برای رایانه های رومیزی، تبلت‌هاو گوشی های هوشمند بهینه شده است.
  • یک سیستم چت یکپارچه که می‌تواند مستقیماً از رابط وب استفاده شود یا با مشتریان چت شخص ثالث یکپارچه شود.
  • جلسات آنلاین یکپارچه که شامل چت گروهی، اشتراک گذاری فایل درون خطی و کنفرانس صوتی/تصویری است.
  • ویژگی های همکاری کامل مانند مخاطبین مشترک شخصی، تقویم ها، وظایف و یادداشت ها
  • اشتراک‌گذاری دامنه برای چیزهایی مانند تقویم، یادداشت‌ها، وظایف و مخاطبین
  • پشتیبانی از ویژگی‌های پیشرفته مانند تفویض اختیار، گروه‌های تماس، فهرست کارها و غیره.
  • امکان تأیید فرستنده که اعتبار فرستنده را با استفاده از بررسی های مختلف آنتی اسپم (SPF، DKIM و غیره) نشان می‌دهد.
  • ذخیره سازی فایل یکپارچه به علاوه امکان استفاده از OneDrive و Dropbox برای ذخیره سازی فایل
  • گزارش تفصیلی در سطوح صندوق پستی، دامنه و سیستم
  • آرشیو ایمیل و چت، ایده آل برای الزامات پیچیدگی
  • تشخیص نفوذ یکپارچه و حفاظت DDoS
  • همگام سازی پیشرفته با سرویس گیرندگان ایمیل دسکتاپ و تلفن همراه شخص ثالث (Apple Mail، Windows Mail، eM Client، Android، iOS و غیره)
  • پشتیبانی سمت سرور برای ادغام کامل با مایکروسافت اوت لوک، ارائه ویژگی هایی مانند آنچه هنگام استفاده از Outlook با Microsoft Exchange دریافت می‌کنید.
  • ابزارهای ضد اسپم و آنتی ویروس ساختاریافته و چند لایه بدون هزینه اضافی ارائه می‌شود.
  • افزونه های اختیاری مانند EAS (Microsoft Exchange ActiveSync)، MAPI/EWS، Message Sniffer و سایر محصولات آنتی ویروس/ضد اسپم
  • پشتیبانی از دروازه ورودی/خروجی
  • عملکرد Failover

SmarterMail با نیازهای سخت‌افزاری کمتر، پایداری برتر و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، هزینه کل مالکیت را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد و بهترین جایگزین در کلاس Microsoft Exchange برای مشاغل و شرکت‌های میزبان است.

پيشنهاد وب رمز: داکر چیست

۵- نرم افزار mailenable

MailEnable یک راه حل ایمیل قدرتمند، مقیاس پذیر و مقرون به صرفه برای مایکروسافت است. ویندوز NT 4، 2000، XP یا بالاتر. MailEnable برای ارائه نامه طراحی شده است.  برخی از مزایای MailEnable  به شرح زیر است:

  1. سیستم مبتنی بر سادگی، قابلیت اطمینان و مقیاس پذیری
  2. MailEnable محیطی را فراهم می‌کند که بسیار توسعه پذیر است.
  3. توسعه از طریق کتابخانه های COM، DLL‌هاو فایل های پیکربندی.
  4. معماری مولفه‌ای، سفارشی‌سازی و توسعه را ارائه می‌کند.
  5. اگر نیاز به ادغام با سیستم های موجود دارید، یک راه حل عالی است.
  6. MailEnable میزبانی سیستم پست الکترونیکی را تسهیل می‌کند.
  7. راه حل پیام رسانی ارزان/رایگان در پلتفرم ویندوز.
  8. بدون مجوز دسترسی مشتری، اجزای اصلی رایگان و اجرای سریع.

اگر میحواهید بدانید آپتایم سرور چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

۶- نرم افزار surgemail

SurgeMail یک سرور کاملاً کاربردی SMTP / IMAP / POP / Webmail است که میتوانید آن را در عرض چند دقیقه آن را روی دستگاه خصوصی خود که لینوکس یا ویندوز را اجرا می‌کند، نصب می‌کنید و یک سیستم ایمیل شرکتی کامل دارید.

چه به دنبال یک میل سرور ویندوزی جدید باشید و چه فقط می‌خواهید سرور ایمیل موجود خود را تقویت کنید، SurgeMail یکی از بهترین راه حل های موجود در بازار امروز است. دارای ویژگی های زیادی است و آنها را به گونه ای ترکیب می‌کند که استفاده از آن را آسان می‌کند.

SurgeMail یک سرور ایمیل بسیار قابل اعتماد و ایمن است و قادر به مدیریت ایمیل برای تمام حساب های فعال شما است. همچنین دارای برخی از ویژگی های بسیار مفید است، مانند مدیریت هرزنامه و انعکاس زنده.

برای دسترسی سریع و آسان به ایمیل خود، ایده خوبی است که از رابط وب میل داخلی SurgeMail استفاده کنید که از مکانیسم های پیشرفته وب 2.0 / Ajax برای ارائه سرعت و سهولت استفاده می‌کند.

پيشنهاد وب رمز: اوبونتو چیست

نتیجه گیری

اکنون باید درک کنید که چرا سرور ایمیل ستون فقرات تمام ارتباطات ایمیل در اینترنت است. هر سرور ایمیل تنها یک آدرس IP دارد و می‌تواند پیام های ارسال شده به و از حساب های ایمیل در سراسر جهان را مدیریت کند.

فرقی نمی‌کند ایمیل‌های خود را از تلفن هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ یا یخچال هوشمند ارسال می‌کنید، یکی از موارد ثابت سرورهای ایمیل هستند که پیام شما را به مقصد نهایی هدایت می‌کنند.

اگر به حریم خصوصی اهمیت می‌دهید و امنیت خود را در اولویت قرار می‌دهید، یک سرور ایمیل خود میزبان بهترین گزینه برای شما است.

ایمیل محبوب ترین روش ارتباطی در دنیای حرفه ای است. در حالی که ارائه دهندگان خدمات میزبانی ایمیل مختلف وجود دارند، بسیاری از مشاغل به دنبال جایگزینی مانند سرورهای خود میزبان برای ایمیل هستند.

جهت اطلاعات بیشتر میتوانید با متخصصین وب رمز تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

پروتکل انتقال نامه ساده (SMTP) برنامه ای است که توسط سرورهای ایمیل برای ارسال، دریافت و ارسال ایمیل های خروجی بین فرستنده و گیرنده استفاده می‌شود. به عنوان فناوری پشت ارتباطات ایمیل، SMTP پروتکلی است که به شما امکان ارسال و دریافت ایمیل را می‌دهد.

پروتکل های رایج برای تحویل ایمیل عبارتند از پروتکل دفتر پست (POP) پروتکل دسترسی به پیام اینترنتی (IMAP) و پروتکل انتقال نامه ساده (SMTP).

لایه سوکت های امن (SSL) برای اتصالات TCP/IP رمزگذاری را فراهم می‌کند، زیرا آنها اینترنت و شبکه های محلی را بین مشتری و سرور انتقال می‌دهند. در مورد ایمیل، SSL تمام ارتباطات بین تلفن و سرور ایمیل شما را رمزگذاری می‌کند.

SMTPS از TLS یا SSL برای ایمن سازی ارتباطات ایمیل با استفاده از رمزنگاری نامتقارن استفاده می‌کند. نکته اصلی این است که فقط یک راه اندازی SMTP مستعد حملات است، در حالی که SMTPS با استفاده از TLS برای ایمیل، اتصال را ایمن می‌کند.

SMTP یا Simple Mail Transfer Protocol مجموعه ای از دستورالعمل های ارتباطی است که توسط سرورهای ایمیل برای تحویل ایمیل به مشتریان خود استفاده می‌شود. ایمیل های شما فقط رشته هایی از متن هستند. SMTP به سرورها و کلاینت های ایمیل کمک می‌کند تا اطلاعاتی را که ارسال می‌کنید طبقه بندی و سازماندهی کنند.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.