اگر با خدمات سئو، بازاریابی محتوا یا هر نوع بازاریابی اینترنتی درگیر هستید، احتمالاً عبارت “محتوای همیشه سبز” را شنیده اید و به شما گفته شده است که بهتر است برای سئو محتوا سایت خود از این نوع محتوا استفاده نمایید.

بنابراین منظور از بازاریابی همیشه سبز چیست و چرا مقالات همیشه سبز برای سئو خوب هستند؟ امروز ما اصول اولیه مقالات همیشه سبز، نحوه نوشتن یک قطعه محتوای همیشه سبز و اینکه چرا گنجاندن پست های همیشه سبز در استراتژی وبلاگ شما برای بازاریابی محتوای قاتل ضروری است را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید تا به طور کامل توضیح دهیم محتوای همیشه سبز چیست و چه کاربردی دارد.

محتوای سبز چیست؟

محتوای سبز چیست

از اهمیت تولید محتوا در سئو میتوان به محتوای همیشه سبز اشاره کرد. محتوای همیشه سبز محتوای سئو شده ایی است که به طور مداوم مرتبط است و برای خوانندگان “تازه” می ماند. پس چرا به آن “همیشه سبز” می گویند؟ یکی از مهمترین نکاتی که در خدمات سئو رعایت می شود استفاده از محتوای همیشه سبز است.

اصطلاح “همیشه سبز” حتی برای گوش غیر بازاریابی نیز آشنا به نظر می رسد زیرا درختان همیشه سبز (معمولا انواع کاج یا صنوبر) اغلب برای تزئین خانه استفاده می شوند. درخت همیشه سبز نماد زندگی همیشگی است، زیرا برگ های خود را در طول فصول حفظ می کنند، نه ریختن. مانند درختان، محتوای همیشه سبز پایدار و ماندگار در نظر گرفته می شود.

شاید فکر می کنید، «هی، یک دقیقه صبر کن. تمام محتوای آنلاین پایدار است. مقالات و پست های وبلاگ هرگز ناپدید نمی شوند. وقتی در مورد «همیشه سبز» بودن یک محتوا صحبت می کنیم، منظورمان این است که محتوای همیشه سبز محتوایی است که مدت ها پس از انتشارش مرتبط است، بنابراین ترافیک در طول زمان افزایش می یابد.

پيشنهاد وب رمز: بنیاد محتوا یا کرنر استون کانتنت چیست

موضوع سبز VS محتوای سبز

موضوع سبز و محتوای سبز دو مفهوم متفاوت هستند که هر دو می‌توانند در بهبود سئو سایت موثر باشند.

موضوع سبز به موضوعات و مسائل محیط زیست و حفاظت از آن اشاره دارد. به عنوان مثال، موضوعاتی مانند بازیافت، کاهش پسماند، حفاظت از منابع آب، انرژی های تجدیدپذیر و … در دسته موضوعات سبز قرار می‌گیرند.

اما محتوای سبز به محتوایی گفته می‌شود که همیشه جذاب و مفید باشد و به مخاطبان ارزش افزوده بدهد. این نوع محتواها به دلیل ارزش آن‌ها برای مخاطبان، می‌توانند به بهبود سئو سایت کمک کنند. به بیان دیگر، محتوای سبز می‌تواند به عنوان یکی از عوامل کلیدی در بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو، به‌ویژه در صفحه نتایج جستجوی گوگل، محسوب شود.

بنابراین، هر دو موضوع سبز و محتوای سبز می‌توانند به بهبود سئو داخلی سایت کمک کنند. در عین حال، برای بهینه‌سازی سایت، بهتر است که در ارائه محتوای سبز، به موضوعات سبز نیز توجه کنید. با داشتن محتوایی جذاب و مفید در زمینه موضوعات سبز، می‌توانید به جذب مخاطبان مرتبط با این موضوع کمک کنید و در نتیجه به بهبود رتبه سایت خود در موتورهای جستجو دست یابید.

در اینجا یک مقایسه در دنیای واقعی به عنوان مثال آورده شده است: اگر در فروشگاه مواد غذایی بودید، محتوای همیشه سبز یک کالای فاسد نشدنی است، مانند کنسرو لوبیا، که می تواند سال ها بعد بدون هیچ مشکلی مصرف شود. محتوای پرطرفدار یا به موقع بیشتر شبیه یک گالن شیر کامل است، فقط برای یک هفته یا بیشتر مفید است.

طیف رنگی محتوای سبز؛ از کمی سبز تا خیلی سبز

طیف رنگی محتوای سبز

محتوای همیشه سبز برای مدت طولانی مرتبط است و مدت ها پس از انتشار آن برای مخاطبان شما ارزش ایجاد می کند.  محتوای همیشه سبز می تواند رتبه های بالاتری را برای شما در موتورهای جستجو به ارمغان بیاورد و بخش بزرگی از ترافیک شما را تشکیل دهد.

گاهی اوقات، محتوا ماندگاری دارد. صرف نظر از اینکه چقدر جذاب و خوب نوشته شده است، فقط برای مدت کوتاهی مرتبط است. همچنین لازم است تا از کلمات کلیدی lsi نیز استفاده شود. محتوای همیشه سبز برعکس است.

مدت ها پس از انتشار این قطعات، همچنان بینندگان را جذب می کنند و ارزش ارائه می دهند. وقتی در حال برنامه‌ریزی محتوایی برای کسب و کار خود هستید، لازم است محتوای همیشه سبز را به ترکیب اضافه کنید. اینجاست که چرا محتوای همیشه سبز برای کمپین بازاریابی محتوای شما و مخاطبان شما در آینده مهم است.

اهمیت استفاده از محتوای همیشه سبز

لازم است تا همیشه در استراتژی بازاریابی محتوا سایت خود از تایتل های محتوای سبز نیز استفاده نمایید. محتوای همیشه سبز محتوایی است که همیشه برای مخاطب جذاب و مفید بوده و با گذشت زمان بهبود می یابد.

در واقع این نوع محتوا به دلیل جذابیت و ارزشی که برای مخاطب دارد می تواند به بهبود سئوی سایت کمک کند. به عبارت دیگر، محتوای همیشه سبز را می توان یکی از عوامل کلیدی در بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به ویژه در صفحه نتایج جستجوی گوگل دانست. در زیر چندین دلیل مهم بودن استفاده از محتوای همیشه سبز در سئو را بررسی خواهیم کرد.

۱- شانس کسب کاربران جدید

شانس کسب کاربران جدید

محتوای همیشه سبز به دلیل ارزش افزوده ای که برای مشتریان دارد می تواند به جذب و حفظ مشتری کمک کند. این به کاربران بیشتری اجازه می دهد تا به سایت شما دسترسی داشته باشند.

این باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت شما می شود که به دلیل افزایش ترافیک سایت می تواند رتبه سایت شما را بهبود بخشد. یکی از تکنیک های تولید محتوا، افزایش ورودی و فروش بیشتر است که شما با تولید محتوای همیشه سبز به خصوص به روش ساختار پیلار کلاستر می توانید شانس کسب کاربران جدید را داشته باشید.

۲- کسب نتایج بالای گوگل

هدف از سئو سایت، رسیدن به رتبه برتر گوگل است. راه های بسیاری برای این کار وجود دارد از سئو خارجی تا … بهترین راه تولید محتوای همیشه سبز سئو شده است. یکی از عوامل مهم رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو کیفیت محتوای سایت است.

محتوای همیشه سبز به دلیل ارزشی که برای مخاطب دارد، می تواند به بهبود کیفیت محتوای سایت شما کمک کند و در نتیجه رتبه سایت شما را در موتورهای جستجو بهبود بخشد. در چنین حالتی ممکن است شما تنها با تولید محتوا به رتبه برتر گوگل برسید بدون انجام هیچ گونه سئو کلاه سیاه.

۳- شانس بالا برای کسب بک لینک طبیعی

شانس بالا برای کسب بک لینک طبیعی

یکی از اصلی ترین فاکتور های گوگل بعد از تولید محتوای سئو شده، دریافت بک لینک طبیعی است. یک لینکی که مدیر سایت هیچ دخالتی نداشته باشد. محتوای همیشه سبز به دلیل ارزشی که برای مخاطب دارد، می تواند به شناخت و تأثیرگذاری بر بازار پایدار کمک کند.

با ایجاد محتوای همیشه سبز، شما به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای مصرف کنندگان شناخته می شوید و در نتیجه بازار خود را بهبود می بخشید. در چنین حالتی افراد به صورت خودکار به شما لینک میدهند که باعث ایجاد دریافت یک لینک طبیعی خواهد شد و در نتیجه رتبه بهتری در گوگل پیدا خواهید کرد.

ایده‌هایی برای تولید محتوای سبز

۱- دستورالعمل استفاده از یک وسیله

یکی از بهترین ایده ها برای تولید محتوای همیشه سبز، دادن دستورالعمل استفاده از یک وسیله است. شما میتوانید با توجه به نوع حوزه وب سایت خود و پیدا کردن وسیله های مرتبط، به راحتی برای سایت خود محتوا تولید کنید و به طور کامل و دقیق برای تک تک وسیله های مرتبط دستورالعمل های خود را بنویسید. لازم است بدانید که بهتر است این نوع محتوا همراه با عکس و ویدئو باشد. تنها کافیست وسیله های مرتبط با حوزه سایت خود را پیدا نمایید.

۲- اتفاقات تاریخی یا اتفاقاتی که که زمان ثبت آنها گذشته است

اتفاقات تاریخی یا اتفاقاتی که که زمان ثبت آنها گذشته است

یکی دیگر از بهترین ایده ها برای تولید محتوای همیشه سبز، خلق محتوا بر اساس اتفاقات تاریخی یا اتفاقاتی که از زمان ثبت آنها گذشته است. اغلب کاربران دوست دارند تا از تاریخ پیدایش و گسترش یک مجموعه و یا وسیله و … باخبر باشند و مطالعه نمایند.

شما نیز میتوانید با توجه به نوع حوزه فعالیت سایت خود برای بلاگ سایت از این نوع موضوعات استفاده نمایید و به راحتی محتوای همیشه سبز برای سایت خود خلق نمایید و به افزایش ورودی و کلیک سایت خود کمک نمایید.

۳- سوالات پرتکرار مردم در شبکه‌های اجتماعی

تولید محتوا بر اساس سوالات پرتکرار مردم در شبکه‌های اجتماعی، یکی از روش‌های موثر برای جذب ترافیک و بهبود سئو سایت است. برای تولید محتوا بر اساس سوالات پرتکرار مردم در شبکه‌های اجتماعی، باید سوالات پرتکرار را جمع‌آوری کرده، سوالات مناسب را انتخاب کرده، محتوای مناسب را تولید کرده، آن را به‌روزرسانی کرده و در نهایت آن را در سایت و شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

با تولید محتوایی که به سوالات پرتکرار کاربران پاسخ می‌دهد، می‌توانید ترافیک سایت خود را افزایش داده و بهبود سئو سایت خود را نیز تجربه کنید.

۴- نقد فیلم‌ها

نقد فیلم‌ها

برای تولید محتوا همیشه سبز بر اساس نقد فیلم، باید یک فیلم مناسب را انتخاب کرده، آن را به‌طور کامل تماشا کرده، نقد فیلم خود را نوشته، آن را به‌روزرسانی کرده و در نهایت آن را در سایت منتشر کنید.

با تولید محتوایی که به نقد فیلم می‌پردازد، می‌توانید ترافیک سایت خود را افزایش داده و بهبود سئو سایت خود را نیز تجربه کنید. همچنین، این محتوا می‌تواند به کاربران کمک کند تا قبل از تماشای فیلم، با نظرات و نقدهای دیگران آشنا شوند و تصمیم به دیدن فیلمی خاص را بگیرند.

چگونه یک محتوای همیشه سبز بی‌نقص بنویسیم؟

نوشتن محتوای همیشه سبز به این معنی است که محتوای شما همیشه جذاب و مفید بوده و جذابیت خود را برای مخاطبان شما حفظ خواهد کرد. برای نوشتن محتوای همیشه سبز بدون نقص می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

۱- موضوع سبز را پیدا کنید.

انتخاب موضوعاتی که همیشه جذاب هستند. بهتر است روی موضوعاتی مانند فناوری، سلامت، آشپزی، ورزش، موفقیت، روانشناسی و غیره تمرکز کنید.

این موضوعات همیشه موارد توجه مخاطبان است و اگر به روشی جدید و متفاوت به آنها برخورد کنید، محتوای همیشه سبز خواهید داشت. همچنین شما میتوانید برای پیدا کردن موضوع همیشه سبز، از ابزار های گوگل از جمله گوگل ترند استفاده نمایید.

  • بررسی ترافیک کلمه انتخابی

بررسی ترافیک کلمه انتخابی

برای بررسی ترافیک کلمه انتخابی برای محتوای همیشه سبز و بهبود سئو سایت، می‌توان از ابزارهای مختلف تحلیل و بررسی کلمات کلیدی استفاده کرد. این ابزارها به شما اجازه می‌دهند تا میزان جستجو و ترافیک مرتبط با کلمات کلیدی مختلف را بررسی کنید و بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود انتخاب کنید.

به عنوان مثال، ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs، SEMrush و Moz می‌توانند به شما کمک کنند تا کلمات کلیدی مرتبط با محتوای همیشه سبز و موضوعات سبز را پیدا کنید و میزان جستجو و ترافیک آن‌ها را بررسی کنید. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود انتخاب کنید و در نتیجه به بهبود سئو سایت خود دست یابید.

پيشنهاد وب رمز: آموزش Google keyword planner برای پیدا کردن کلمات کلیدی

  • بررسی ترند بودن آن در طول چند گذشته

بررسی ترند بودن کلمات کلیدی مورد استفاده در تولید محتوای سئو سایت، می‌تواند به شما کمک کند تا به بهترین کلمات کلیدی برای استفاده در محتوای خود دست یابید. برای بررسی ترند بودن یک کلمه کلیدی، می‌توانید از ابزار Google Trends استفاده کنید.

به شما اجازه می‌دهد تا ترند جستجو و میزان جستجو روزانه، هفتگی و ماهانه برای یک کلمه کلیدی خاص را بررسی کنید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید ببینید که آیا کلمات کلیدی مورد استفاده شما در طول چند گذشته ترند بوده اند یا خیر.

اگر کلمات کلیدی شما در طول چند سال گذشته ترند بوده باشند، احتمالاً این کلمات کلیدی همچنان جذاب و جستجو شده هستند و استفاده از آن‌ها در محتوای سئو سایت می‌تواند به بهبود سئو سایت کمک کند.

پيشنهاد وب رمز: بهترین ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی

۲- محتوای خود را بنویسید.

استفاده از آخرین محتوا. برای نوشتن محتوای همیشه سبز باید از مطالب جدید استفاده کرد و از آنها برای ایجاد محتوای جذاب و مفید استفاده کرد. تنها کافیست شروع کنید به نوشتن محتوا. گاهی یک محتوای جامع و کامل میتواند به سئوی سایت بسیار کمک کند.

  • محتوای 10 برابر کیفیت (10x Content) بنویسید.

محتوای 10 برابر کیفیت بنویسید

محتوای 10 برابر کیفیت (10x Content) به محتوایی اشاره دارد که نه تنها بیشترین ارزش اطلاعاتی را برای کاربران ارائه می‌دهد، بلکه به شکلی منحصر به فرد و خلاقانه نوشته شده است که از سایر محتواهای موجود در این حوزه تفاوت ویژه‌ای دارد.

در اینجا چند نکته مهم در نوشتن محتوای 10 برابر کیفیت برای سئو سایت معرفی می‌شود: انتخاب موضوعی منحصر به فرد و با ارزش، تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات،  استفاده از تصاویر و ویدئوها، بهینه‌سازی محتوا. با نوشتن چنین محتوایی، محتوای شما به یک محتوای همیشه سبز تبدیل خواهد شد.

  • از زمان و تاریخ صحبت نکنید.

ارائه چشم‌انداز و راه‌حل‌های خلاقانه استفاده از تاریخ و زمان در محتوای سایت، ممکن است برای برخی از کاربران به دلیل قدیمی بودن احساس ناخوشایندی ایجاد کند.

همچنین، در برخی موارد ممکن است از تاریخ و زمان نامعتبر استفاده شده باشد و این می‌تواند به صورت مخربی بر سئو سایت شما تاثیر بگذارد. بنابراین، بهتر است در نوشتن محتوای همیشه سبز سایت، از تاریخ و زمان صحبت نکنید.

۴ نکته مهم برای افزایش و حفظ رتبه مقاله سبز

مقاله سبز در واقع به محتوایی اطلاق می‌شود که در بررسی سئو سایت با معیارهای مختلفی مانند کلمات کلیدی، ساختار محتوا، لینک سازی داخلی و خارجی و سرعت بارگذاری، عملکرد خوبی داشته باشد. برای افزایش و حفظ رتبه مقاله سبز سایت، چند نکته مهم را در زیر معرفی می‌کنیم:

۱- هفته ای یکبار رتبه خود را بررسی کنید

اگر قصد دارید تا  محتوای شما همیشه پایدار باشد بهتر است تا هفته ای یکبار رتبه و محتوای سایت خود را بررسی نمایید. در صورت افت رتبه نکات سئو محتوایی سایت خود را بررسی نماید.

بهینه‌سازی ساختار محتوا شامل عنوان، زیرعنوان، پاراگراف‌ها و نشانه‌گذاری است. استفاده از عناوین و زیرعناوین مناسب و به درستی نشانه‌گذاری کردن محتوا با استفاده از تگ‌های HTML می‌تواند به بهبود سئو محتوا کمک کند.

۲- آپدیت کنید

آپدیت کنید

به یاد داشته باشید که کیفیت محتوای شما از همه مهمتر است و باید به افزایش کیفیت و ارزش اطلاعاتی محتوایتان تمرکز کنید.

به علاوه، باید محتوای خود را به صورت منظم به روز کنید و از روش‌های سیاست‌گذاری سایت‌های موتورهای جستجو استفاده کنید تا در نتیجه بهبود سئو و رتبه مقاله سبز سایت خود را حفظ کنید. از آپدیت بودن محتوای خود غافل نشوید.

۳- لینک داخلی قوی بسازید

لینک‌سازی داخلی و خارجی به بهبود رتبه مقاله سبز در سایت کمک می‌کند. با ایجاد لینک‌های داخلی قوی به محتوای دیگر سایت و همچنین ایجاد لینک‌های خارجی به سایت‌های دیگر، می‌توانید به شناخت سایت خود توسط موتورهای جستجو کمک کنید.

شما با تولید محتوای همیشه سبز می توانید ورودی چشمگیری را برای سایت خود داشته باشید چه بهتر است تا با لینک سازی داخلی این ورودی ها با کمک لینک سازی به کل سایت دسترسی داشته باشند.

۴- مقاله را با ویدیو، پادکست و … تکمیل کنید

مقاله را با ویدیو، پادکست و … تکمیل کنید

به طور کلی در هر محتوایی بهتر است تا شما از تمامی مدل های محتوایی از جمله متن، تصویر، ویدیو و پادکست استفاده نمایید. برای پایداری بیشتر و بهتر محتوای همیشه سبز نیز بهتر است تا مقاله خود را با بهترین عکس ها و ویدئو مرتبط و حتی پادکست نیز تکمیل نمایید.

در چنین حالتی علاوه بر پایداری بیشتر محتوا، محتوای شما به لینک 1 گوگل میرسد و جایگاه ثابتی پیدا خواهد کرد.

نمونه‌هایی از محتواهای همیشه سبز در وب‌رمز

نمونه‌هایی از محتواهای همیشه سبز در وب‌رمز

ما نیز همواره سعی کرده ایم تا در وب سایت وب رمز نیز از محتوای همیشه سبز استفاده نماییم. محتوای همیشه سبز می تواند به اشکال مختلفی باشد.

محتوای همیشه سبز همچنین می تواند در صنایع مختلف تطبیق داده شود. تا زمانی که ایده روشنی در مورد اینکه چگونه می خواهید این محتوا به مخاطبان خود کمک کند، دارید، می توانید چیزی طولانی مدت ایجاد کنید. در اینجا چند نمونه هستند.

  • مقاله “موتور جستجو چیست”
  • مقاله “سئو چیست”

سبز یا سایر رنگ‌ها؛ تعادل مهم‌ترین مسئله است

شما می توانید محتوای همیشه سبز در چندین قالب و برای بسیاری از صنایع ایجاد کنید. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید محتوا برای مدت طولانی مفید، جالب و مرتبط با خوانندگان شما خواهد بود.

اما لازم است بدانید که رنگ خیلی مهم نیتس شما باید محتوایی خلق کنید که همیشه نیاز کاربر را پاسخ دهد. ناگفته نماند که رنگ مهم نیست شما باید سعی کنید برای وب سایت خود بهترین محتوا را تولید نمایید. با کلمات کلیدی مناسب و تمرکز بر بی زمانی، محتوای همیشه سبز این پتانسیل را دارد که در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد.

این قطعات معمولا طولانی و با کیفیت هستند، که می تواند شما را به بالای صفحات نتایج موتور جستجو سوق دهد.  ترافیک را به سایت خود هدایت کنید.

از آنجایی که محتوای همیشه سبز می تواند رتبه بالاتری در موتورهای جستجو داشته باشد، می تواند ترافیک جدی را به طور منظم به وب سایت شما ارسال کند. گاهی لازم است محتوای ترندی برای سایت خود تولید نمایید که همیشه سبز نیست اما ترند روز است و برای سایت میتواند بسیار مفید باشد.

نتیجه گیری

محتوای وب همیشه سبز بسیار ارزشمند است، اما این بدان معنا نیست که تمام محتوای سئوی شما باید همیشه سبز باشد ، محتوای همیشه سبز به هر موضوعی با سطح علاقه یا مرتبط بودن همیشه اشاره دارد.

همیشه مخاطبانی وجود دارند که می‌خواهند محتوایی پیرامون این موضوعات مصرف کنند و اطلاعات در قطعات همیشه سبز باید منعکس کننده آن باشد.

علاوه بر این، برای خوانندگانی که به دنبال پاسخ به یک سوال یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع هستند، باید تازه بماند. شما میتوانید برای تولید محتوای وب سایت خود از خدمات وب رمز نیز استفاده نمایید.

سوالات متداول

محتوای همیشه سبز به محتوایی اطلاق می‌شود که در طول زمان به‌روزرسانی می‌شود و همواره برای کاربران مفید و ارزشمند است. این نوع محتوا، بهبود سئو سایت را تضمین می‌کند و می‌تواند به جذب ترافیک و بهبود تجربه کاربری کمک کند.

محتوای همیشه سبز به بهبود سئو سایت کمک می‌کند و همچنین می‌تواند به جذب ترافیک و افزایش نرخ تبدیل کمک کند. همچنین، محتوای همیشه سبز می‌تواند به تجربه کاربری بهتر کمک کند و کاربران را به بازگشت به سایت شما تشویق کند.

برای تولید محتوای همیشه سبز، باید به به‌روزرسانی محتوای خود با توجه به تحولات صنعت و نیازهای کاربران اهمیت بدهید. همچنین، باید به استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بهینه‌سازی ساختار محتوا، لینک‌سازی داخلی و خارجی و بهینه‌سازی سرعت بارگذاری توجه کنید.

برای ارزیابی محتوای همیشه سبز، می‌توانید از ابزارهای آنالیز سئو مانند Google Analytics و Google Search Console استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا ترافیک و عملکرد محتوای خود را ارزیابی کنید و به بهبود سئو و نرخ تبدیل کمک کنید.

برای به‌روزرسانی محتوای همیشه سبز، باید به تحولات صنعت و نیازهای کاربران توجه کرده و محتوای خود را با توجه به این تحولات به‌روزرسانی کنید. همچنین، با ارزیابی محتوای خود با استفاده از ابزارهای آنالیز سئو، می‌توانید نقاط ضعف و نیازهای بهبود را شناسایی کنید و محتوای خود را بهتر کنید.

منبع : blog.hubspot.com buffer.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.