پاسخ ساده به سوال دروپال چیست این است: دروپال یک سیستم انتشار وب است. دروپال یک برنامه یا یک برنامه وب است که برای مدیریت محتوای یک وب سایت استفاده می‌شود.اما این تنها بخشی از پاسخ واقعی است.

دروپال نه تنها ابزاری برای مدیریت محتوای یک وب سایت است، بلکه ابزاری برای ساخت ابزارهایی برای مدیریت محتوا در وب سایت‌ها است. دروپال یک ابزار متا است که توسط توسعه دهندگان وب برای ساخت ابزارهای انتشار وب سفارشی استفاده می‌شود. از برخی جهات، حتی ممکن است دروپال را یک زبان برنامه نویسی بنامید. اما Drupal چیست. در این مقاله به شما خواهیم گفت دروپال چیست و در ادامه با دلایل داشتن و نداشتن آن آشنا خواهیم شد.

چرا باید این سوال برایمان پیش آمده باشد؟

اکثر افرادی که برای مدتی از دروپال در طراحی سایت استفاده کرده‌اند، به شما خواهند گفت که دروپال یک جامعه است: گروهی از مردم در سراسر جهان پراکنده شده‌اند، هدف یا علاقه‌ای مشترک دارند و احساس می‌کنند که چیزی آنها را به هم متصل می‌کند. این انجمن بیش از نیم میلیون عضو دارد که به هر طریقی در پروژه ای به نام دروپال سهیم هستند. برخی تلاش های خود را برای بهتر جلوه دادن دروپال انجام می‌دهند (یک مشارکت قابل تقدیر).

تعداد کمی‌ از افراد کد می‌کنند و قابلیت‌های جدیدی می‌سازند. برخی با مستندات، ترجمه‌ها یا پاسخ دادن به سؤالات افراد تازه وارد دروپال کار می‌کنند. برخی از افراد جامعه آنقدر شناخته شده هستند که تقریباً می‌توان آنها را با ستاره های راک مقایسه کرد. اما اکثریت قریب به اتفاق جامعه را افرادی تشکیل می‌دهند که عمدتاً از دروپال به عنوان ابزار انتشار استفاده می‌کنند. آنها هر چند وقت یک بار با ارسال سوالات جدید، گزارش یک اشکال یا ارائه درخواست های ویژگی به توسعه دهندگان به پروژه کمک می‌کنند.

دروپال (Drupal) چیست؟

دروپال چیست

دروپال یک چارچوب رایگان و منبع باز مدیریت محتوا و طراحی فروشگاه اینترنتی و سئو فروشگاه اینترنتی است که می‌تواند سفارشی شود و برای توسعه وب سایت های ساده یا برنامه های کاربردی وب پیچیده مناسب است. دروپال با رشد شما با هزاران ماژول و تم رایگان رشد می‌کند که به شما در طراحی وب سایت شرکتی و سئو وب سایت شرکتی کمک می‌کند مخاطبان وب مورد نیاز خود را برای ارائه پیام خود، رشد آگاهی از برند و ایجاد جامعه خود جذب کنید.

ما در این قسمت به انواع طراحی سایت اشاره کردیم اما اگر راجع به تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی اطلاعات ندارید، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

دروپال در دسترس و چند زبانه است. آخرین نسخه دروپال قدرتمندترین و در دسترس ترین نسخه دروپال تا به امروز است. با قابلیت‌های دسترسی و چند زبانه‌ای که در دروپال تعبیه شده است، می‌توانید مطمئن باشید که توانایی دستیابی به مخاطبی را که قصد دارید پیام خود را منتقل کنید، خواهید داشت.

دروپال از نظر طراحی انعطاف پذیر است. طیف وسیعی از ابزارهای دسکتاپ وجود دارد که به شما امکان می‌دهد یک برنامه وب نظیر طراحی سایت توریستی را بر روی رایانه شخصی خود بسازید و یک ارائه دهنده خدمات میزبانی دروپال را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند. می‌توانید مطمئن باشید که هر وب‌سایت نظیر طراحی سایت پزشکی و یا برنامه دروپال بر روی بسیاری از پلتفرم‌ها اجرا می‌شود و به راحتی قابل جابه‌جایی است.

دروپال یکی از سه سیستم مدیریت محتوای متن باز (CMS) است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. احتمالاً با دو مدعی برتر دیگر آشنا هستید: وردپرس و جوملا.

دروپال بیش از 2 درصد از تمام وب سایت‌ها از جمله طراحی سایت ساختمانی و طراحی سایت املاک را در اختیار دارد که معادل 4 درصد سهم در بازار CMS است. دروپال همچنین قدیمی‌ترین در بین سه گزینه CMS منبع باز است که برای اولین بار در سال 2000 راه اندازی شد. برای درک این موضوع، وردپرس در سال 2003 راه اندازی شد و جوملا در سال 2005 به بازار آمد.

اگرچه ساخت سایت با سایت ساز دروپال به اندازه وردپرس محبوب نیست که 36٪ از تمام وب سایت‌ها را تامین می‌کند، دروپال انتخاب CMS اکثر وب سایت های دولتی ایالات متحده است. هنگامی‌که باراک اوباما رئیس جمهور شد، بسیاری از سازمان های دولتی برنامه‌ها و وب سایت های خود را به دروپال منتقل کردند.

اما این فقط سازمان های دولتی نیستند که دروپال را به عنوان سیستم پشتیبان برای اجرای وب سایت های خود انتخاب می‌کنند. بسیاری از برندهای بزرگ و شناخته شده مانند تسلا و ورایزون از دروپال پشتیبانی می‌کنند. وب‌سایت‌های دیگری که توسط دروپال برای مارک‌های معروف ارائه می‌شوند عبارتند از ناسا، وب‌سایت دولت استرالیا، تعدادی از دانشگاه‌های معروف از جمله هاروارد، اکونومیست، NCAA، Mint، Infusionsoft و حتی Entertainment Weekly.

این لیست همچنان ادامه دارد و همچنین شامل سایت های شبکه های اجتماعی مانند توییتر و پینترست می‌شود. دروپال 56 درصد از وب سایت های دولتی و 23.8 درصد از وب سایت های دانشگاه‌ها و مدارس را در اختیار دارد.

تاریخچه آن

دروپال توسط Dries Buytaert در 18 مه 2000 تاسیس شد و در ابتدا قرار بود یک تابلوی پیام باشد.

در سال 2000، دانشجوی وقت دانشگاه آنتورپ، Buytaert، به همراه دانشجوی دیگرش هانس اسنایدر، به دنبال اتصال اینترنتی بودند که بتوانند از آن برای مدرسه استفاده کنند. به دلیل عدم وجود اتصال دائمی‌اینترنت در محوطه دانشگاه برای استفاده دانشجویان، Buytaert و Hans تصمیم گرفتند یک پل بی سیم بین خوابگاه های خود راه اندازی کنند. محصول نهایی اتصال مودم ADSL هانس را بین هشت دانش آموز به اشتراک گذاشت.

آزمایش کوچک آنها جواب داد، اما آنها فکر کردند که چیزی کم است – مکانی برای صحبت با یکدیگر. این قطعه گم شده از Buytaert خواست تا یک سایت خبری کوچک با یک تابلوی پیام ایجاد کند که در آن بتوانند یادداشت‌هایی را پست کنند، وضعیت شبکه خود را بررسی کنند و اخبار را به اشتراک بگذارند.

دروپال اینگونه متولد شد.

این نرم افزار بی نام ماند تا اینکه Buytaert تصمیم گرفت نام آن را پس از فارغ التحصیلی آنها بگذارد. آنها یک سایت داخلی را آنلاین قرار دادند و در حالی که به دنبال یک نام دامنه بودند، Buytaert “dorp.org”  را در نظر گرفت.

“Dorp”  یک کلمه هلندی به معنای “روستا” است. این نشان دهنده جامعه کوچکی است که Buytaert و همکلاسی هایش شروع کردند. با این حال، وقتی Buytaert در حال تایپ کلمه بود، آن را به اشتباه نوشت و drop.org در وب به صورت زنده در آمد.

لوگوی دروپال که به druplicon معروف است توسط استیون ویتنس و کریستیان یانسن طراحی شده است. جامعه شروع به تکامل کرد و همچنین به دلیل بحث‌ها و ایده‌های نوآورانه مخاطبان به یک محیط آزمایش شخصی (با تمرکز بر فناوری‌های وب) تبدیل شد.

در سال 2001، سال بعد، Buytaert تصمیم گرفت تا نرم افزار drop.org را به صورت عمومی‌منتشر کند. ایده پشت این انتشار عمومی‌این بود که به سایر کاربران اجازه دهد پلتفرم آزمایشی را برای نیازهای خود گسترش دهند و همچنین افراد دیگر را به جامعه دعوت کنند. این نرم افزار با نام دروپال (دروپال 1.0.0) در 15 ژانویه 2001 منتشر شد. نام از کلمه هلندی “druppel”  گرفته شده است که ترجمه مستقیم “drop”  است.

پيشنهاد وب رمز: روانشناسی رنگ‌ها در طراحی سایت

کاربردهای Drupal چیست؟

کاربردهای Drupal چیست

۱- سایت‌های شخصی یا تجاری

این نوع وب سایت می‌تواند برای مدیریت کارآمد فایل های کلاینت بسیار مفید باشد. به عنوان مثال، می‌توانید انواع سایتهای شخصی یا تجاری از کسب و کارهای کوچک گرفته تا سازمانهای بزرگ و تجاری و ساخت فروشگاه اینترنتی را با استفاده از دروپال ایجاد نمایید.

ما در این قسمت به سایت اشاره کردیم اگر میخواهید در مورد مزایای طراحی سایت برای کسب و کارها بیشتر بدانید، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

۲- پورتال‌

اگر می‌خواهید یک انجمن، وب سایت خبری یا یک وب سایت مجله آنلاین ایجاد کنید، دروپال ابزار عالی است. با استفاده از CCK و Views می‌توانید انواع پست‌های مختلف ایجاد کنید و آن‌ها را بر اساس اولویت خود فهرست کنید.

طیف گسترده ای از وب سایت های خبری در سراسر جهان با پلت فرم دروپال ایجاد می‌شوند. برای اطمینان از عملکرد کامل پورتال خبری، انتخاب مناسب نیز مهم است.

۳- وبلاگ‌‌‌ها

وبلاگ‌‌‌ ها

ایجاد یک شبکه وبلاگ نویسی با دروپال نسبتاً آسان است. هیچ ماژول اضافی برای انجام این کار مورد نیاز نیست. تنها چیزی که نیاز دارید یک ماژول وبلاگ داخلی است و خبر خوب این است که می‌توانید آن را نیز جالب تر کنید. به عنوان مثال، یکی از محبوب ترین شبکه های وبلاگ نویسی – Wisebread از طریق CMS دروپال ایجاد شد.

۴- انجمن‌ و تالار گفتگو

این نوع وب سایت بسیار منابع فشرده است، اما اگر می‌خواهید به هر طریقی یکی از آن‌ها را ایجاد کنید، مطمئناً می‌توانید آن را با دروپال انجام دهید. همچنین در حال حاضر، یک وب‌سایت اشتراک‌گذاری ویدیو را نمی‌توان با دروپال 7 ایجاد کرد، اما FlashVideo راه‌حلی کارآمد برای ایجاد یک کلون YouTube ارائه می‌دهد.

این امکان پذیر می‌شود زیرا با CCK ادغام می‌شود و فیلم‌ها را به FLV تبدیل می‌کند بنابراین کاربران شما را قادر می‌سازد فیلم‌ها را به اشتراک بگذارند و کد را جاسازی کنند. همچنین می‌توانید ابزارهای «Media Mover» و «SWF» را امتحان کنید.

۵- سایت‌ چند زبانه

این یه حقیقته. بدون تمرکز محلی نمی‌توانید جهانی شوید. بله، این یک پارادوکس به نظر می‌رسد، اما از دیدگاه کاربر منطقی است. بسیاری از سازمان‌ها از مزایای تجارب چند زبانه وب برای ارتباط با مشتریان خود در سراسر جهان بهره می‌برند. و این روزها تقریباً یک نیاز است. نه تنها وب‌سایت‌های چندزبانه به شما امکان می‌دهند به طور مؤثرتری به مخاطبان هدف جدید دسترسی پیدا کنید، بلکه به برند شما اعتبار می‌بخشد، به بازدیدکنندگان آشنا می‌شود و باعث می‌شود کاربران بیشتر به مشتری تبدیل شوند.

در تحقیقی که اخیراً بر روی فهرست 150 برند برتر جهانی در صنایع مختلف انجام شده است، ویکی‌پدیا، گوگل، نستله، ایر‌بی‌ان‌بی و ادوبی به عنوان 5 برند برتری که از نظر پشتیبانی چندزبانه، بومی‌سازی و تجربه کاربر جهانی بهترین امتیاز را کسب کرده‌اند، ظاهر شدند. اگر به دنبال بومی‌سازی برند خود با جهانی شدن هستید، دروپال به دلیل پشتیبانی فوق العاده از وب سایت های چند زبانه، یک CMS عالی برای انتخاب است.

۶- سایت‌ برای تجارت الکترونیکی

دروپال راه حلی برای پلتفرم های تجارت الکترونیک نیز هست. این کار را برای شرکت هایی مانند تسلا، موتورولا، پوما، مجنتو و IBM WebSphere Commerce بسیار آسان کرده است تا از طریق روش های جذب مشتری و حفظ مشتری، فروش بهتری داشته باشند.

۷- شبکه‌ اجتماعی

شبکه‌ اجتماعی

از نظر پتانسیل وب سایت شبکه های اجتماعی، دروپال یکی از بهترین CMS‌ها است. رابط برجسته دروپال یک سیستم مدیریت کاربر و مجوز بسیار قوی را ارائه می‌دهد. با این حال، اگر می‌خواهید یک شبکه اجتماعی واقعی ایجاد کنید، باید از برخی ماژول‌ها نیز استفاده کنید. همچنین لیستی از تمام ماژول هایی که می‌توانند در اسناد رسمی‌دروپال استفاده شوند را پیدا خواهید کرد.

پيشنهاد وب رمز: Php چیست

مزایا دروپال

مزایا دروپال

۱- پشتیبانی از زبان فارسی

دروپال از انواع زبان‌ها خصوصا زبان فارسی پشتیبانی میکند و این یکی از مهترین مزایای استفاده از دروپال میباشد.

۲- امکان ساخت هر نوع وب‌سایت

کسب و کارها برای بازاریابی در کانال های مختلف به محتوای پویا متکی هستند. برای این منظور، شما به یک CMS (نظیر جوملا) وب قابل اعتماد و موثر نیاز دارید که بتواند شما را از آخرین روندهای فروش و تعامل با مشتری با فناوری به روز نگه دارد.

اساسی ترین دلیل برای تکیه بر CMS بهره وری کارآمد از طریق استراتژی های اتوماسیون بازاریابی است. دروپال ادغام با ابزارهای بازاریابی محبوب مانند Hubspot، Marketo، Webform، Eloqua و غیره را آسان‌تر می‌کند.

۳- رایگان و متن باز بودن دروپال

متن باز بودن دروپال

دروپال که یک پلتفرم نرم افزاری منبع باز است، جامعه بزرگی از توسعه دهندگان دارد. همچنین به همین دلیل است که حل مسائل خود در شرایط چالش برانگیز آسان تر می‌شود.

علاوه بر این، جامعه شامل توسعه دهندگان و متخصصان فنی مختلف است. جامعه دروپال دائماً در حال تلاش برای ساخت هزاران ماژول دروپال است که در کتابخانه ماژول دروپال پیدا خواهید کرد. ماژول های دروپال مجموعه ای از فایل‌ها هستند که دارای قابلیت های خاصی هستند که با استفاده از PHP نوشته می‌شوند. علاوه بر این ماژول ها، انجمن همچنین با بسیاری از فروشندگان شخص ثالث کار می‌کند.

۴- قالب‌های متنوع

دروپال با تجربه بهبود می‌یابد. دروپال یک سیستم مدیریت تجربه وب مناسب است. دروپال از طریق API‌ها بسیار توسعه پذیر و انواع قالب های متنوع است. همچنین دروپال به خوبی با ابزارهای بازاریابی محبوب ادغام می‌شود. علاوه بر این دروپال برای سئو عالی استو دارای: ابزارهای پیشرو برای متادیتا و طبقه بندی داده هاست.

۵- ماژول‌های گوناگون

دروپال برخلاف راه‌حل‌های برش کوکی که این روزها ممکن است با آنها روبرو شوید، تجربیات سفارشی را ارائه می‌دهد. با استفاده از دروپال، کسب‌وکارها و سازمان‌ها می‌توانند نیازهای مشتریان را برآورده کنند و در عین حال آن‌ها را به سمت تصمیم‌های خرید تاثیرگذار سوق دهند.

۶- امنیت بالا

امنیت بالا

زمانی که قصد دارید کسب و کار خود را توسعه دهید، توصیه می‌شود تمام محتوای خود را روی یک پلتفرم کنار هم قرار دهید. این به امنیت بالایی نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که داده های شما به خوبی در وب سایت شما محافظت و ایمن هستند.

دروپال دارای یک تیم اختصاصی از کارشناسان امنیتی است که تمام مسائل امنیتی گزارش شده به مشاور امنیتی خود را نظارت و حل می‌کنند. علاوه بر این، جامعه رو به رشد دروپال همیشه مراقب کدهای بد یا آلوده است و دائماً آسیب‌پذیری‌ها را بررسی می‌کند.

امنیت دروپال همچنین با انواع ماژول‌های اصلی و کمک‌شده که از احراز هویت دو مرحله‌ای، امنیت رمز عبور و قابلیت‌های رمزگذاری رمز عبور پشتیبانی می‌کنند، افزایش می‌یابد.

۷- سرعت بالا

علاوه بر آخرین به‌روزرسانی‌های مؤلفه‌های شخص ثالث، چارچوب‌های جاوا اسکریپت اکنون می‌توانند مستقیماً یکپارچه شوند، که منجر به قدرت محاسباتی کارآمدتر و زمان پاسخ‌دهی سریع‌تر برای کاربران نهایی سایت‌های شما می‌شود. دروپال تصاویر واکنش‌گرا را به هسته می‌آورد که بسته به دستگاه مورد استفاده، با استفاده از مناسب‌ترین اندازه تصویر، عملکرد را بهبود می‌بخشد.

۸- خلاقیت پذیری

دروپال ابزارهای زیادی دارد که به ویرایشگرهای محتوا کمک می‌کند تا بر مدیریت محتوا تمرکز کنند و نه خود پلتفرم. اینها شامل سازنده طرح‌بندی بصری، مدیریت رسانه بصری، گردش کار تعدیل محتوای قابل تنظیم و تم‌های مدیریت بصری می‌شود.

پيشنهاد وب رمز: جاوا اسکریپت چیست

معایب دروپال

۱- عدم پشتیبانی تخصصی

دروپال به پشتیبانی و نگهداری مداوم نیاز دارد، این درست است. البته لازم به ذکر است که هر CMS دیگری نیز هر از چند گاهی به توجه شما نیاز دارد و پشتیبانی مداوم تضمین می‌کند که به طور غیرمنتظره با مشکلاتی مواجه نشوید و حتی قادر به پیش بینی یا هشدار دادن به آنها خواهید بود.

۲- مشکل امنیتی

علاوه بر این، به روز رسانی‌ها و ادغام آنها، وصله‌ها و رفع اشکال سایت دروپال و تضمین امنیت آن به کمک توسعه دهنده نیاز دارد. در حالی که این یک مانع بزرگ به نظر می‌رسد، اما در واقع بیشتر سرمایه گذاری در کسب و کار شما و تضمین اجرای روان آن است.

۳- عدم وجود طرح‌های آماده

این کاملاً درست است که گاهی اوقات ما آرزوی سازگاری بیشتری با نسخه‌های قدیمی‌تر از آنچه واقعاً دریافت می‌کنیم، داریم. در دسترس نبودن ماژول‌های غیرمنتظره، باگ‌های تازه و سایر لحظات ناراحت‌کننده در بیشتر پروژه‌های منبع باز منتظر شما هستند، بنابراین اینها تنها اشکالات دروپال نیستند. بنابراین، رفتن به نسخه های جدیدتر دروپال نه تنها برای دریافت پشتیبانی کامل از ماژول ها، بلکه برای به دست آوردن نتایج بهتر از نظر امنیت، سرعت و موارد دیگر مهم است.

۴- نیاز به سیستم‌های قوی

نیاز به سیستم‌های قوی

دروپال از مقدار قابل توجهی حافظه استفاده می‌کند، زیرا ماژول های بزرگ خود را در هر درخواست بارگذاری می‌کند. اما، همانطور که ممکن است حدس زده باشید، اجتناب از این مشکل آسان است.

اولین و ساده ترین راه برای متعادل کردن مصرف حافظه، سفارش قدرت رم بیشتر از ارائه دهنده هاست خود است. این پارامتر میزبانی امروزه بیش از مقرون به صرفه است. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که افزایش مصرف حافظه کاملاً طبیعی است، تا زمانی که عملکرد CMS به همان نسبت در حال رشد باشد.

پيشنهاد وب رمز: ری اکت چیست

چرا از Drupal استفاده کنیم؟

۱- دسترسی

دروپال پلتفرم مبتنی بر مرورگر به چندین کاربر امکان دسترسی همزمان برای ویرایش سایت از هر رایانه ای را می‌دهد که ابزاری مفید برای یک سازمان بزرگ است.

۲- چند زبانه بودن

چند زبانه بودن

دروپال مدیریت سایت های چندزبانه را با چهار ماژول کلیدی که به هسته اضافه شده اند بسیار آسان کرده است.

۳- انعطاف پذیری بالا

نویسندگان، ویراستاران و مدیران سایت می‌توانند به دلیل ویرایشگر ساده WYSIWYG  (آنچه می‌بینید همان چیزی است که می‌گیرید) به سایت دروپال بدون تجربه HTML یا کدنویسی کمک کنند.

رابط WYSIWYG دروپال امکان نوشتن، ویرایش و اضافه کردن محتوا را به آسانی در یک سند Word فراهم می‌کند. با استفاده از دکمه های منوی ساده، می‌توانید تصاویر، قالب بندی و لینک‌ها را نیز اضافه کنید.

۴- کار با آن راحت است

Apache Solr می‌تواند به جای ماژول جستجوی اصلی در دروپال برای افزایش قدرت و سرعت بسیار زیاد استفاده شود. عملکرد جستجو به تنهایی یکی از دلایل قانع کننده برای استفاده از دروپال نسبت به سایر CMS‌ها است. سایت‌های پرترافیک و کم ترافیک با پایگاه‌های داده بزرگ می‌توانند توسط عملکردهای جستجوی ضعیف که گلوگاه ایجاد می‌کنند کند شود.

Apache Solr همچنین جستجوهای پیچیده، فهرست بندی پیوست‌ها (مانند فایل های PDF) و جستجو در چندین سایت را امکان پذیر می‌کند. یک مثال عالی از استفاده از Apache Solr برای جستجوی درون سایت را می‌توان در کتابشناسی جهانی شکسپیر یافت که اکنون بیش از 120000 رکورد را به نمایش می‌گذارد. دروپال همچنین می‌تواند Swifttype را که بر روی Apache Solr به عنوان یک سرویس SAAS اجرا می‌شود، در خود جای دهد.

۵- هزینه پایین

ساختار هزینه متوسط ساخت دروپال حدود 50 تا 75 هزار دلار برای وب سایت های متوسط و 75 هزار تا 500 هزار دلار برای سایت های سازمانی بزرگ است. ملاحظات هزینه برای دروپال می‌تواند شامل استراتژی، طراحی و اجرا باشد.

۶- سئو خوب

سئو فرندلی

طراحی واکنشگرا امکان مشاهده یکپارچه محتوا در دستگاه های مختلف را فراهم می‌کند و در نتیجه باعث افزایش رتبه سئو و بهینه سازی سایت می‌شود. با توجه به اینکه اکنون 85 درصد از آمریکایی‌ها تلفن هوشمند دارند، دسترسی به تلفن همراه مهم تر از همیشه است.

دروپال و ماژول‌های مرتبط به شما این امکان را می‌دهند که مطمئن باشید سایت شما بر روی هر تعداد دستگاه، چه در خانه، چه در دفتر و چه در حال حرکت، یکپارچه کار می‌کند.

برای استفاده از خدمات آنالیز سئو وب‌رمز روی لینک کلیک کنید.

۷- یادگیری راحت به دلیل زیاد بودن منابع در اینترنت

صفحه اصلی دروپال برای استفاده آسان برای مدیران محتوا، نویسندگان، ویراستاران و رهبری شرکت بهینه شده است. جنبه‌های فنی دروپال توسط تیمی‌که برای طراحی و ساخت سایت خود استخدام می‌کنید، در بک‌اند مدیریت می‌شود. همچنین به دلیل زیاد بودن منابع در اینترنت امکان یادگیری سریع آن فراهم است.

۸- امکانات متنوع

سایت های دروپال نظیر مجنتو بسیار قابل تنظیم هستند و دارای چارچوبی شبیه لگو هستند که می‌تواند با مشخصات دقیق ساخته شود. دروپال دارای یک جامعه کاربری بزرگ است که هزاران طراح در کتابخانه ماژول مشارکت دارند.

ماژول‌هایی برای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های وب‌سایت، از جمله اپن کارت، ShareThis برای رسانه‌های اجتماعی، جلوه‌های تصویر برای ویرایش عکس، افزونه‌های تقویم، CAPTCHA، Google Analytics و افزونه‌های متا تگ وجود دارد. جدیدترین ارتقاء یکپارچه سازی و استفاده از ماژول های ارائه شده را آسان تر و حتی بهتر از قبل می‌کند. در حال حاضر ده‌ها هزار ماژول برای تقریباً هر وب سایتی که می‌توانید تصور کنید در دسترس است.

پيشنهاد وب رمز: ۱۳ راهکار برای موفقیت فروشگاه اینترنتی

۹- ظاهر جذاب

دروپال نظیر پرستاشاپ دارای ویژگی‌هایی است که استفاده از آن را آسان‌تر از همیشه می‌کند، از جمله فیلدهای جدید، مکان‌های جدید فیلد، و نام‌های ساده شده فیلد. همچنین از CKeditor، یک ویرایشگر متن به روز شده و ساده شده استفاده می‌کند که پست کردن محتوا را بیشتر شبیه ویرایش یک سند Word می‌کند، همچنین از ویژگی ویرایش سریع و تصاویر پاسخگو استفاده می‌کند که امکان تغییر اندازه آسان را فراهم می‌کند. همچنین یک دکمه تور مفید برای راهنمایی شما در صورت نیاز وجود دارد.

ما در این قسمت به فروشگاه اینترنتی اشاره کردیم اما میخواهید بدانید آیا فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنیم یا نه پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

۱۰- امکان ادغام با API را دارد

امکان ادغام با API

دروپال بسیار انعطاف پذیر است و امکان ادغام با API های شخص ثالث (رابط برنامه نویسی برنامه) و همچنین ایجاد نقاط پایانی API خود را فراهم می‌کند. یک API به شما امکان می‌دهد از سروری به سرور دیگر ارتباط برقرار کنید تا اطلاعاتی مانند محتوای منتشر شده، اطلاعات کاربر یا رسانه های غنی را مبادله کنید.

۱۱- کد نویسی استاندارد

نرم افزار منبع باز کد منبع خود را با مجوزی در دسترس دارد که در آن دارنده حق چاپ حقوق مطالعه، تغییر و توزیع نرم افزار را برای هر کسی و برای هر هدفی فراهم می‌کند. نرم افزار منبع باز ممکن است به صورت مشترک و عمومی‌توسعه یابد و به دلایل مختلفی آینده توسعه است. یکی از مزیت های کلیدی نرم افزار منبع باز در حجم زیاد اعضای آن نهفته است.

با مشارکت افراد زیادی در این پلتفرم، مشکلات را می‌توان به سرعت و کارآمد از طریق طیف گسترده ای از بینش ها، روش‌ها و توانایی‌ها برطرف کرد. توسعه دهندگان وب ماژول‌ها و پلاگین‌ها را برای تقریباً هر نیاز ممکن ایجاد کرده اند. از سوی دیگر، نرم افزارهای اختصاصی اغلب باگ می‌شوند و مملو از فلسفه های دستوری سفت و سخت یا قدیمی‌هستند. با منبع باز، شما می‌توانید به طور مداوم برای ایجاد بهترین محصول ممکن سازگار شوید.

۱۲- اندازه‌ پذیری

دروپال بسیار مقیاس پذیر است، و آن را در بین سازمان های بزرگ و پیچیده که سایت های پر بازدید دارند محبوب می‌کند. دروپال عملکرد وب سایت را از طریق کش کردن، به ویژه برای کاربرانی که وارد سیستم شده اند، بهبود می‌بخشد و زمان بارگذاری صفحه و منابع مورد نیاز را کاهش می‌دهد. دروپال انواع مختلفی از افزونه‌های ذخیره اپکد برای PHP دارد که می‌تواند مزایای قابل‌توجهی را برای یک سایت کند فراهم کند و استفاده از CPU  (زمان فرآیند) را تا حد زیادی کاهش دهد.

ما در این قسمت به سایت اشاره کردیم اما میخواهید بدانید که سایت چیست و چرا سایت داشته باشیم، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

9 سایت معروف که با دروپال ساخته شده اند

دروپال یکی از محبوب ترین پلتفرم های رایگان و منبع باز برای مدیریت محتوای وب و طراحی پورتال سازمانی در بین شرکت های جهانی، سازمان های غیردولتی، موسسات آموزش عالی و دولت‌ها است. برای ساختن وب سایت های پیچیده و غنی از محتوا استفاده می‌شود.

قابلیت های چند زبانه، چند سایت دروپال، توانایی یکپارچه سازی شخص ثالث و MarTech، امنیت و مقیاس پذیری برخی از عواملی هستند که آن را به انتخاب پیش فرض برای بسیاری از شرکت‌ها تبدیل می‌کنند.

  • پورتال اصلی ناسا
  • وزارت بهداشت آمریکا
  • شرکت تسلا
  • پایگاه جهانی لینوکس
  • دانشگاه هاروارد
  • شرکت مبین نت
  • فروشگاه اینترنتی مو تن رو
  • سایت شرکت همکاران سیستم

مقایسه جذاب بین دروپال با وردپرس

دروپال یا وردپرس

در حالی که وردپرس یک CMS عالی است، دروپال اغلب بهترین انتخاب برای وب‌سایت‌های پیچیده، پر محتوا و با ترافیک بالا و همچنین آنهایی است که کتابخانه‌های منابع و پایگاه‌های داده بزرگی دارند. دروپال بسیار قدرتمند، انعطاف پذیر، کاربردی و امن است.

به طور کلی، دروپال بیشتر برای سایت های بزرگ و پیچیده مناسب است. استفاده از وردپرس ممکن است کمی‌ساده تر باشد، اما فاقد عمق و قدرتی است که بسیاری از کسب و کارها و آژانس های بزرگ در یک سایت حرفه ای به آن نیاز دارند.

ما در این قسمت به وردپرس اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید وردپرس چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

۱- هزینه

دروپال و وردپرس دو پلتفرم مقرون به صرفه و محبوب برای ساخت وب سایت هستند. هر دو راه حل به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت یک وب سایت راه اندازی کنند و محتوای خود را منتشر کنند.

این دو پلتفرم همچنین تمام ویژگی‌های ضروری برای کسب‌وکارها را دارند، اما بسته به اهداف و اهداف شما، یکی ممکن است برای شما ایده‌آل باشد. مقایسه جامع دروپال و وردپرس ما را بخوانید تا بدانید این سازندگان وب سایت محبوب چگونه از نظر ویژگی ها، هزینه، طراحی و موارد دیگر اندازه گیری می‌کنند.

وردپرس

بهترین برای کسب و کارهای کوچک با بودجه ای که به دنبال راه اندازی یک وب سایت ساده هستند

دروپال

بهترین برای کسب و کارهایی که به دنبال ساخت سایتی با قابلیت های پیچیده تر هستند.

۲- یادگیری کار با آن‌ها

یادگیری کار با آن‌ ها

یکی از دلایل اصلی استفاده از CMS این است که ساخت و مدیریت سایت خود را آسان تر کنید. ظهور سیستم های مدیریت محتوا به هر کسی اجازه می‌دهد تا یک وب سایت زیبا و کاربردی بدون هیچ مهارت فنی بسازد.

اگر از میزبانی وب دوستانه مبتدی استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی دروپال را نصب کنید. در باطن محیط میزبانی دروپال خود، این گزینه را خواهید داشت که تعدادی CMS مختلف را نصب کنید.

همچنین دروپال دارای نصب های مختلفی به نام توزیع است. اگر نوع وب‌سایتی را که می‌خواهید ایجاد کنید، می‌دانید، می‌توانید به جای نصب خالی دروپال یکی از اینها را انتخاب کنید.

هنگامی‌که دروپال را با میزبانی CMS نصب کردید، گزینه های سفارشی سازی متنوعی در اختیار خواهید داشت.

اما، در این مرحله، منحنی یادگیری شروع به شتاب گرفتن می‌کند. فراتر از سفارشی سازی های بسیار ابتدایی سایت، بسیاری از تغییرات اضافی به شما نیاز دارند که بدانید چگونه به PHP، HTML و زبان های مختلف دیگر برنامه نویسی کنید. اگر نمی‌توانید خودتان برنامه ریزی کنید، در این مرحله باید یک توسعه دهنده بیاورید.

حتی مواردی مانند به روز نگه داشتن سایت شما نیاز به دانش فنی دارد زیرا باید کد را تنظیم کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر عنصر سایت شما با نسخه جدید سازگار است.

یکی از دلایل اصلی استفاده از وردپرس این است که راه اندازی و استفاده از آن فوق العاده آسان است.

در عرض چند دقیقه می‌توانید وردپرس را روی هاست خود نصب کنید. اکثر محیط های میزبانی یک نصب ساده با یک کلیک را ارائه می‌دهند که شما را در مراحل نصب وردپرس راهنمایی می‌کند.

هنگامی‌که وردپرس را راه اندازی کردید، داشبورد بصری از شما استقبال می‌کند.

ما در این قسمت به طراحی سایت اشاره کردیم اگر میخواهید در مورد نکات مهم طراحی سایت بیشتر بدانید، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

۳- تنوع

کاربران می‌توانند وب سایت هایی با ظاهر حرفه ای در هر دو پلتفرم بسازند، اما تفاوت های فاحشی در روند طراحی وب وجود دارد.

وردپرس

وردپرس دارای طیف گسترده ای از تم‌ها و قالب های قابل تنظیم رایگان یا پولی است. رابط کاربری آن به طور گسترده ای کاربر پسند در نظر گرفته نمی‌شود. با این حال، می‌توان از مجموعه ای از پلاگین های سازنده صفحه استفاده کرد که ویرایشگر استاندارد آن را به یک ویرایشگر کشیدن و رها کردن تبدیل می‌کند. برخی از گزینه های محبوب و مزایای وردپرس عبارتند از Beaver Builder، Elementor و Divi.

دروپال

دروپال در مقایسه با وردپرس تنوع زیادی از تم های آماده یا صفحه سازهای شخص ثالث ندارد. با این حال، احتمالاً به یک توسعه دهنده نیاز دارید که شما را در فرآیند طراحی وب سایت راهنمایی کند.

۴- امنیت

امنیت

مهم نیست که چه نوع سایتی را می‌سازید، می‌خواهید ایمن باشد. در حال حاضر، هیچ چیز در اینترنت هرگز نمی‌تواند 100٪ امن باشد. در عوض، هدف شما باید تلاش و دستیابی به بالاترین سطح امنیت ممکن باشد.

در طول سال‌ها دروپال به دلیل اینکه یکی از امن‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوای موجود است، شهرت پیدا کرده است. دروپال پلتفرمی‌است که برای وب‌سایت کاخ سفید و سایر وب‌سایت‌های دولتی استفاده می‌شود، بنابراین می‌دانید که استانداردهای امنیتی بالایی دارد (واقعیت جالب: آنها به وردپرس تغییر مکان دادند).

دروپال در گذشته دارای مشکلات امنیتی بوده است، عمدتاً تزریق SQL، اما مسائلی از این دست به سرعت برطرف شده اند.

یک چیز مسلم است، دروپال امنیت را بسیار جدی می‌گیرد. در حال حاضر، تعداد کمتری از سایت‌ها وجود دارد که دروپال را اجرا می‌کنند و دارای موضوع و بازار پلاگین کوچک‌تری هستند که باعث می‌شود کمتر در معرض هک شدن قرار گیرد. اما استانداردهای امنیتی آن هنوز بسیار بالاست.

اما هسته وردپرس بسیار امن است. با این حال، رواج پلاگین‌ها و تم های شخص ثالث حفره های امنیتی بیشتری ایجاد می‌کند.

همچنین، از آنجایی که این یک CMS بسیار محبوب است، احتمال بیشتری دارد که در معرض تهدیدات امنیتی قرار گیرد. در واقع، وردپرس در واقع متداول ترین سیستم مدیریت محتوا هک شده است. با این حال اجازه ندهید که شما را بترساند.

شما می‌توانید بر این آسیب پذیری های امنیتی غلبه کنید. هک معمولاً به دلیل نظارت وب‌مستر یا استفاده از نسخه قدیمی‌یک افزونه، بیشتر از آسیب‌پذیری‌های خود CMS رخ می‌دهد.

نتیجه گیری

انتخاب CMS مناسب گام مهمی‌در آینده وب سایت شما است. CMS اشتباهی را انتخاب کنید و از همان ابتدا درگیر یک نبرد سخت خواهید بود.

به طور کلی، دروپال یک CMS قوی است. این به ویژگی های زیادی مجهز است و از همان روز اول برای عملکرد و امنیت بهینه شده است. این بسیار انعطاف پذیر است، اما منحنی یادگیری بسیار شیب دار دارد. اگر نمی‌خواهید زمان خود را برای یادگیری برنامه نویسی صرف کنید و در عوض می‌خواهید سایت خود را با بیشترین سرعت ممکن بسازید، از وردپرس استفاده کنید.

وردپرس یک CMS بسیار بصری و آسان برای استفاده است. اگرچه می‌توانید وب‌سایت‌های بسیار بزرگ و بسیار سفارشی‌سازی شده (مانند Mashable) بسازید، اما همچنان برای مبتدیان بسیار قابل دسترسی است.

با پیدا کردن ترکیب مناسب از افزونه ها، انتخاب یک تم محکم و انتخاب یک میزبان با کیفیت بالا، خود را برای موفقیت آماده خواهید کرد. بعلاوه، از آنجایی که وردپرس بسیار محبوب است، تعداد زیادی آموزش و اطلاعات پشتیبانی برای کمک به شما در مقابله با هر مشکلی که پیش می‌آید، پیدا خواهید کرد.

اگر هنوز مطمئن نیستید که بین این پلتفرم های CMS کدام را انتخاب کنید، با مشاورین وب رمز تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

دروپال هنوز جزو پلتفرم‌های پیشرو CMS است که می‌توانید برای پروژه وب بعدی خود به آن اعتماد کنید. انعطاف‌پذیری آن در سفارشی‌سازی، مقیاس‌پذیری، ابزارهای شخصی‌سازی قوی و جامعه بزرگ دلایلی هستند که این پلتفرم CMS همچنان از رقابت در سال 2022 و بعد آن است.

دروپال به طور خاص کمک می‌کند تا ابزارهای ساده مبتنی بر وب را فراهم کنید که کاربران بتوانند محتوا را مستقیماً در وب سایت منتشر کنند. به عنوان مثال دروپال یک ابزار ویرایش WYSIWYG را ارائه می‌دهد که مشابه نرم افزار پردازش Word مایکروسافت است.

به طور خلاصه میتوان گفت: توانایی های سفارشی سازی محتوای. دروپال به محتوای سفارشی و انواع صفحه اجازه می‌دهد. اگرچه می‌توانید عملکردهای بیشتری مشابه وردپرس اضافه کنید، اما در هسته دروپال گنجانده شده است. به علاوه، دروپال برای سفارشی کردن هزینه زیادی ندارد زیرا می‌توانید با پرداخت هزینه هاست و دامنه، سایت خود را راه اندازی کنید.

از سال 2022، دروپال به عنوان یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا در جهان رتبه بندی می‌شود. این به دلیل پایگاه قوی از کاربران و توسعه دهندگان و همچنین مجموعه ای چشمگیر از ویژگی‌ها است که آن را به یک انتخاب قدرتمند برای وب سایت های امروزی تبدیل می‌کند.

بله! دروپال همچنین به عنوان یک ابزار عالی برای سئوی وب سایت شما برای افزایش ترافیک ارگانیک شما مطرح می‌شود. دروپال یک سیستم مدیریت محتوای قوی است که بهینه سازی وب سایت شما را برای موتورهای جستجو با استفاده از ماژول های خود تضمین می‌کند.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.