جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

کولوکیشن چیست. در یک مرکز داده کولوکیشن، یک سازمان در حال اجاره فضا از یک ارائه دهنده شخص ثالث شبیه به یک مدل استقرار مبتنی بر ابر است. با این حال، برخلاف ابر، سرورها و زیرساخت‌های شبکه مورد استفاده توسط یک شرکت متعلق به آن شرکت هستند و توسط آن اداره می‌شوند. Colocation چیست. کالوکیشن (گاهی اوقات به عنوان “colo” شناخته می‌شود) عمل اجاره فضا برای سرورها و سایر سخت افزارهای محاسباتی در مرکز داده یک ارائه دهنده شخص ثالث است. در این مقاله با جزئیات بیشتر خواهیم خواند که کولوکیشن چیست و در ادامه با ویژگی‌ها، مزایا، عوامل موثر بر قیمت و عوامل مهم در انتخاب آن آشنا خواهیم شد.

کولوکیشن چیست؟ میزبانی colocation چگونه انجام می‌شود؟

colocation چیست

همه گیری جهانی باعث تغییر پارادایم اجتماعی فراتر از انتظارات هر کسی شد. طی دو سال گذشته، صنعت مرکز داده دریافته است که فعالیت‌هایی مانند کار از راه دور، آموزش آنلاین، تجارت الکترونیک و افزایش استفاده از بازی‌ها و سرویس‌های پخش ویدئو، روندهای کوتاه‌مدت نیستند، بلکه تغییرات پایداری هستند و نیازمند سرورها مناسب هستند.

در حالی که این بیماری همه گیر آسیب های جبران ناپذیری را وارد کرده است، اما منجر به تغییرات مثبتی به ویژه در پیشرفت های فناوری برای حمایت از سبک زندگی روزافزون دیجیتالی ما نیز شد. فشار بیشتر به سمت دیجیتالی شدن و افزایش اتکا به محاسبات فرصت های عظیمی‌را برای صنعت مرکز داده ایجاد کرده است.

شرکت‌ها باید به سرعت برای افزایش ظرفیت محاسباتی و افزایش انعطاف پذیری و اتصال شبکه های خود حرکت کنند. از آنجایی که سازمان‌ها به دنبال جایگزین‌هایی برای معماری‌های شبکه قدیمی‌هستند، مراکز داده کولوکیشن (colos) یک گزینه محبوب به‌طور فزاینده‌ای هستند، به‌ویژه برای چندین ابر مقیاس بزرگ، از جمله Alibaba، Amazon Web Services (AWS)، گوگل، متا و مایکروسافت.

سرعت و هزینه‌های مربوط به ساختن کولوها و آنلاین کردن آن‌ها و سرور HP ، آن‌ها را به ویژه برای ارائه‌دهندگان ابر و سایر مقیاس‌کننده‌های ابری که تلاش می‌کنند تا نیازهای روزافزون داده را برآورده کنند، و نیز جذاب می‌کند. Colos توانایی مقیاس‌بندی ساخت و ساز و بهره‌برداری را ارائه می‌دهد، و باعث می‌شود hyperscalerها بر روی استقرار برنامه‌های خود تمرکز کنند.

پيشنهاد وب رمز: آپاچی چیست

انتظار مشتریان از یک ارائه دهنده کولوکیشن چه باید باشد؟

انتظار مشتریان از یک ارائه دهنده کولوکیشن چه باید باشد

Colocation  (گاهی اوقات به عنوان “colo”  شناخته می‌شود) عمل اجاره فضا برای سرورها و سایر سخت افزارهای محاسباتی در مرکز داده یک ارائه دهنده شخص ثالث است. به طور معمول، خدمات کولوکیشن شامل ساختمانی است که همه چیز در آن قرار دارد، همچنین شبکه، امنیت فیزیکی، برق اضافی و اجزای خنک کننده اضافی که سپس وب سرور و ذخیره سازی ارائه شده توسط مشتری را پشتیبانی می‌کند.

اتکا به یک مرکز داده کولوکیشن (خرید سرور از وب رمز) به شما این امکان را می‌دهد که هزینه های سرمایه ای (CAPEX) ساخت و نگهداری امکانات خود را حذف کنید و در عین حال به شما امکان می‌دهد مالکیت و کنترل کامل سرورهای فیزیکی خود را حفظ کنید. با این حال، همچنان شما را ملزم می‌کند که هزینه‌های سخت‌افزاری را به عهده بگیرید و معمولاً هزینه‌های سفر را برای مهندسان شما در صورتی که نیاز به دسترسی دستی به تجهیزات داشته باشند، افزایش می‌دهد.

ویژگی های کولوکیشن

۱- امنیت فیزیکی

با دانستن اینکه سخت افزار شما در یک مرکز با امنیت سخت میزبانی می‌شود، میتوانید وقت خود را صرف امور مهم تری کنید.

۲- دوام فیزیکی

Colocation به کسب و کار شما دسترسی به زیرساخت قوی تری نسبت به یک راه حل معمولی در محل ارائه می‌دهد و معمولاً از طریق SLA نزدیک به 100٪ آپتایم ارائه می‌دهد.

از آنجایی که مشتریان مرکز داده هزینه های عملیاتی در زمینه هایی مانند برق، سرمایش، پهنای باند، ارتباطات و امنیت را با سایر مستاجرین به اشتراک می‌گذارند، می‌توانید از برنامه ریزی برای هزینه های سرمایه ای مانند ژنراتورهای پشتیبان چندگانه UPS، شبکه های برق و واحدهای HVAC اجتناب کنید.

هزینه های نگهداری مداوم مرتبط با نگهداری و مدیریت سرور(های) داخلی نیز از معادله خارج می‌شود. همه اینها کولو را ارزان تر و آسان تر از ساخت و مدیریت یک مرکز داده اختصاصی برای یک کاربر می‌کند.

پيشنهاد وب رمز: Raid چیست

۳- قابلیت اطمینان تضمین شده

قابلیت اطمینان تضمین شده

Colocation فضایی را در مرکز داده ارائه دهنده برای سخت افزار IT شما ارائه می‌دهد. این امکانات معمولاً از نظر قابلیت اطمینان بررسی می‌شوند و شامل قفسه ها، کابینت‌ها و سینی های کابل برای تجهیزات شما می‌شوند.

۴- اتصال متقابل

انتقال از مدیریت داده های داخلی به برون سپاری در یک مرکز داده می‌تواند برای کسب و کارها بسیار مقرون به صرفه باشد. با بر عهده گرفتن مسئولیت مدیریت داده‌ها در داخل، کسب و کارها وظیفه دارند همه متغیرها و هزینه های اصلی را به طور مستقل مدیریت کنند، که می‌تواند برای حفظ عملیات روزمره کسب و کار هم وقت گیر و هم حواس پرتی باشد.

یک مرکز داده حامل طیف گسترده ای از گزینه های اتصال را برای مشتریان هم موقعیت فراهم می‌کند. این اتصال گسترده یک مزیت کلیدی کولوکیشن است، و این یکی از دلایل اصلی است که شرکت‌ها به جای ایجاد تسهیلات خصوصی خود، انتقال مرکز داده را انجام می‌دهند. علاوه بر هزینه قابل توجه ساخت زیرساخت های فیزیکی برای یک مرکز داده خصوصی، کابل کشی جدید باید تنظیم و یکپارچه شود تا این تسهیلات به ارائه دهندگان خدمات پیشرو متصل شود.

این اتصالات می‌توانند بسیار گران باشند، به خصوص اگر یک ارائه دهنده مجبور باشد زیرساخت خود را برای رفع نیازهای تسهیلات گسترش دهد. در بسیاری از موارد، منفعت به سادگی وجود ندارد، که می‌تواند یک مرکز خصوصی را در اختیار تعداد محدودی از ارائه دهندگان قرار دهد و خطر قفل شدن فروشنده را ایجاد کند.

پيشنهاد وب رمز: centos چیست

۵- اتصال به اینترنت اضافی

همانطور که کسب و کار شما رشد می‌کند، اینترنت و زیرساخت های شما نیز بدون نیاز به نگرانی در مورد یافتن فضا می‌تواند رشد کند.

۶- توان اضافی

مراکز داده کولوکیشن معمولاً دارای ژنراتورهای پشتیبان با سطوح مختلف افزونگی و/یا سیستم‌های پشتیبان باتری یا منابع تغذیه بدون وقفه بسته به امکانات هستند.

۷- رعایت مقررات مختلف

اکثر دیتاسنترهای کولوکیشن مجموعه وسیعی از پیکربندی‌ها را ارائه می‌دهند که می‌توانند بر اساس نیازهای خاص یک شرکت، در درجه اول بر اساس تعداد سرورهایی که در حال کار هستند، تنظیم شوند.

۸- پشتیبانی فنی در محل

پشتیبانی فنی در محل

اکثر مراکز کولو سطوح بالایی از امنیت فیزیکی را حفظ می‌کنند، از جمله نگهبانان امنیتی در محل، نظارت 24x7x365 و مجوز بیومتریک. اکثر شرکت‌هایی که هم‌اکنون را انتخاب می‌کنند از تکنسین‌های خود استفاده می‌کنند و آنها را برای نگهداری یا موارد اضطراری به مرکز داده ارسال می‌کنند.

به همین دلیل، بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند درجات خاصی از افزونگی را در زیرساخت تعبیه کنند، بنابراین تکنسین‌ها مجبور نیستند برای هر خرابی قطعات سخت‌افزاری به مرکز داده بروند. همچنین معمولاً می‌توان با قرارداد پرداخت به ازای استفاده، دست های راه دور را در مرکز داده برای جایگزینی یک قطعه معیوب استخدام کرد.

پيشنهاد وب رمز: Container چیست

مزایای کولوکیشن

مزایای کولوکیشن

مراکز داده Colo دیگر مانند گذشته برای شرکت های بزرگ با منابع نامحدود رزرو نمی‌شوند. بسیاری از کولوها خدمات قابل تنظیمی‌ارائه می‌دهند و پیشنهادات خود را به خدمات مدیریت شده ای که از ابتکارات تجاری مشتریانشان پشتیبانی می‌کند، گسترش داده اند. خدمات کولوکیشن نیز شامل:

  1. بازرسی تجهیزات
  2. مونتاژ و آزمایش برای تأیید تجهیزات
  3. کارکنان آموزش دیده برای مشاوره
  4. تجزیه و تحلیل موجودی
  5. فرآیند رایت و تأیید برای تأیید اینکه تجهیزات به درستی پیکربندی شده اند و سیستم‌ها به درستی اجرا می‌شوند.
  6. اجاره فضا در یک مرکز کولوکیشن هزینه کمتری نسبت به ساخت یا گسترش یک مرکز داده دارد.
  7. امکانات کولوکیشن به مستاجرین این امکان را می‌دهد که از سخت افزار لینوکس یا ویندوز سرور و ذخیره سازی به انتخاب خود استفاده کنند.
  8. یک مرکز داده کولوکیشن از پروتکل های امنیتی فیزیکی سختگیرانه پیروی می‌کند و همچنین ممکن است محافظت در برابر حملات سایبری را ارائه دهد.
  9. تسهیلات هم محل تقریباً همیشه خدمات پشتیبانی فنی در محل را ارائه می‌دهند.
  10. فضای مرکز داده اضافی معمولاً در صورت نیاز در دسترس است، به این معنی که یک مرکز داده هم‌اکنون می‌تواند رشد را در خود جای دهد.

ما در این قسمت به سیستم عامل لینوکس اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید سیستم عامل لینوکس چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

معایب آن

معایب کولوکیشن

  1. هزینه های راه اندازی اولیه بالاست.
  2. Colocation هزینه بیشتری نسبت به هاست اولیه دارد.
  3. شما باید تجهیزات و به روز رسانی های خود را خریداری کنید.
  4. نوسان هزینه های ماهانه به دلیل استفاده از پهنای باند، بودجه بندی را دشوار می‌کند.
  5. قرار دادن یک مرکز داده در نزدیکی مکان شما می‌تواند چالش برانگیز باشد.
  6. تعمیر و نگهداری سرور باید خارج از سایت در محل مرکز داده انجام شود.
  7. محدودیت‌های زمانی در مرکز داده ممکن است دسترسی برای نگهداری را راحت‌تر کند.
  8. شما مسئول نگهداری از سرور خود هستید، بنابراین به یک فرد باهوش فناوری در کارکنان نیاز خواهید داشت.

اگر این معایب نظرتان را راجع به کولوکیشن عوض کرده است، می‌توانید با خرید VPS ایران یا سرور مجازی آلمان این موارد را به ما بسپارید.

پيشنهاد وب رمز: اوبونتو چیست

امنیت colocation

امنیت colocation

در سال 2022 ایمن نگه داشتن داده‌ها اولویت اصلی است. اگر سرویس هم موقعیت را انتخاب کنید، از نگهداری سرورها و در نهایت داده های خود در یک مرکز بسیار ایمن با دوربین مدار بسته، محافظ مرد و قفل های سنگین در سراسر آن سود خواهید برد. شرکت‌ها می‌خواهند بدانند که داده‌های آن‌ها 24/7 محافظت و نظارت می‌شود. ارائه دهندگان Colocation با به کارگیری پروتکل های به روز در زیرساخت های فیزیکی و امنیت سایبری به درخواست برای امنیت دقیق تر و هوشمندتر پاسخ می‌دهند.

پروتکل‌های چند لایه برای امنیت فیزیکی با مکان شروع می‌شوند: مراکز داده Colocation معمولاً در فاصله استراتژیک از دفتر مرکزی مشتریان خود قرار دارند. به اینها یک تیم پشتیبانی IT در محل را اضافه کنید که امنیت دارایی های فناوری شما را به صورت 24 ساعته نظارت می‌کند و پیشگیرانه هرگونه بی نظمی‌را گزارش می‌دهد.

سایر اقدامات امنیتی فیزیکی می‌تواند شامل کارت‌های دسترسی الکترونیکی، موانع دسترسی خودرو، نظارت 24/7 دوربین و موارد دیگر باشد که با ارتقای مداوم در نظارت پرسنل، پیشگیری از حملات فیزیکی، و تشخیص و کنترل آتش تقویت می‌شود.

مراکز داده کولوکیشن همچنین از پروتکل های پیشرفته امنیت سایبری از جمله فایروال های نسل بعدی و ارائه خدمات پشتیبان مدیریت شده استفاده می‌کنند که بازیابی داده های فیزیکی و مجازی را در صورت بروز فاجعه یا از دست دادن تضمین می‌کند. با افزایش نقض گسترده داده های شرکتی، ممکن است بخواهید به طور جدی به این فکر کنید که محل سکونت مرکز داده را سنگ بنای طرح بازیابی فاجعه خود شرکت خود قرار دهید.

پيشنهاد وب رمز: داکر چیست

قیمت colocation و عوامل موثر بر آن

قیمت کولوکیشن

هزینه های محل سکونت توسط تعدادی از عوامل مختلف تعیین می‌شود، از جمله میزان فضای مورد نیاز، قدرت، افزونگی، سرمایش، امنیت، پشتیبانی فنی و موارد دیگر. در ادامه بخوانید تا متوجه شوید که هر کدام چگونه می‌توانند بر هزینه کل سرور شما تأثیر بگذارند.

۱- استفاده از پهنای باند

شما با توجه به پهنای باند و میزان فضایی که وسایل شما اشغال می‌کند، هزینه دریافت خواهید کرد. اگر به مصرف اینترنت و فضای کمتری نیاز دارید، احتمالاً قیمت شما با توجه به میزان فضایی که در یک قفسه کولوکیشن جداگانه اشغال می‌کنید تعیین می‌شود. ممکن است به یک قفسه کامل، یک نیم رک یا یک چهارم قفسه فضا نیاز داشته باشید.

اگر تجهیزات بیشتری دارید، می‌توانید با تعداد واحدهای کامل یا قفسه هایی که استفاده می‌کنید شارژ شوید. اگر به فضای زیادی یا پهنای باند بیشتری در یک مرکز داده نیاز دارید، پرداخت به ازای هر متر مربع ممکن است بهترین گزینه شما باشد.

۲- مصرف برق

Colocation، شبیه به اجاره یک آپارتمان در یک ساختمان آپارتمانی است. با کولوکیشن، به جای فضای زندگی، فضایی را برای ذخیره و راه اندازی سرورها و تجهیزات سخت افزاری خود در یک مرکز داده اجاره می‌کنید. درست همانطور که اندازه یک آپارتمان بر اجاره ای که پرداخت می‌کنید تأثیر می‌گذارد، میزان مصرف برق که باید در مرکز داده اجاره کنید نیز بر هزینه های سرور شما تأثیر می‌گذارد.

۳- موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی

مکان مرکز داده نیز می‌تواند بر هزینه‌های کولوکیشن تأثیر بگذارد. یک مرکز داده در مرکز شهر بسیار شلوغ مانند نهران یا اصفهان احتمالاً بیش از یک مرکز داده در یک حومه دورافتاده هزینه خواهد داشت. عرضه و تقاضا نیز در قیمت گذاری نقش دارند. اگر بازار از مراکز داده اشباع شده باشد، احتمالاً قیمت پایین تر خواهد بود، زیرا مرکز داده برای کسب و کار شما رقابت می‌کند.

۴- حوادث پشتیبانی فنی

کاهش خطر مانند افزونگی برق است که از ایمن بودن تجهیزات شما اطمینان می‌دهد. بخشی از هزینه های محل سکونت شما صرف خرید تجهیزات، تکنیک ها، انطباق و فناوری های مورد نیاز برای محافظت از مرکز داده و داده های شما می‌شود.

یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه های هم مکان، امنیت اضافی ارائه شده در تسهیلات هم مکان است. مراکز داده ای که کولوکیشن را انجام می‌دهند، اقدامات امنیتی فیزیکی بالایی دارند که شما برای آن هزینه خواهید کرد که می‌تواند شامل ویژگی هایی مانند:

  • نظارت 24/7
  • دسترسی محدود
  • نظارت تصویری
  • بیومتریک و دسترسی کامل

۵- یک قرارداد پشتیبانی

قرارداد پشتیبانی

اگر تصمیم دارید یک بسته تعمیر و نگهداری را اضافه کنید، این بر هزینه های محل سکونت شما نیز تأثیر می‌گذارد. برخی از مراکز داده انتخابی از گزینه های نگهداری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

شما می‌توانید انتخاب کنید که تمام تعمیر و نگهداری سخت افزار خود را خودتان انجام دهید، یا می‌توانید هزینه ماهانه اضافی بپردازید تا کارکنان مرکز داده این کار را برای شما انجام دهند. کارهای تعمیر و نگهداری ساده مانند چرخاندن سوئیچ در صورت نیاز ممکن است به صورت رایگان در بسته خدمات شما گنجانده شود، در حالی که تعمیر و نگهداری پیچیده تر احتمالاً هزینه بیشتری خواهد داشت.

۶- واحد توزیع برق مورد نیاز

سرورها برای اجرا، خنک نگه داشتن و ایجاد افزونگی نیاز به قدرت باورنکردنی دارند تا مطمئن شوند که همیشه در حال کار هستید. تامین برق کافی بخش بزرگی از کل هزینه‌های سرور شما است.

یکی از مزایای اصلی استفاده از امکانات میزبانی کولوکیشن این است که اطمینان حاصل کنید که همیشه برای راه اندازی تجهیزات خود حتی اگر برق قطع شود، برق دارید. هنگامی‌که به یک ارائه دهنده کولوکیشن فکر می‌کنید، مطمئن شوید که قابلیت اطمینان پشتیبان های برق آنها را بررسی کرده اید تا مطمئن شوید که برای رفع نیازهای شما کافی است. پرداخت کمتر برای ارائه‌دهنده‌ای که توان مورد نیاز شما را ندارد، در درازمدت به دلیل خرابی، هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

هزینه های خنک کننده معمولاً شامل هزینه های برق شما می‌شود زیرا این بخش جدایی ناپذیر از عملکرد سرورهای شما است. گاهی اوقات، هزینه های سرمایش به ازای هر متر مربع و در برخی مواقع بخشی از نرخ کیلوواتی است که شما پرداخت می‌کنید. اگر قراردادی با اندازه‌گیری دارید، ممکن است در نهایت درصدی اضافه بر هزینه اندازه‌گیری شده خود بپردازید.

پيشنهاد وب رمز: Nginx چیست

چطور یک ارائه‌ دهنده Colocation را انتخاب کنیم؟ 9 نکته بسیار مهم

چطور یک ارائه‌ دهنده Colocation را انتخاب کنیم

۱- امنیت فیزیکی

ارائه دهندگان سرور کولو معمولاً امنیت فیزیکی شدیدی را ارائه می‌دهند که باید هنگام ارزیابی شرکت، خرید vps و خرید سرور اختصاصی مورد بررسی قرار گیرد.

۲- آیا اولویت های شما را تامین می‌کند؟

خدمات ارائه شده توسط ارائه دهنده موقعیت مکانی مشترک را ارزیابی کنید. سرویس‌ها می‌توانند به پشتیبانی از مشتریان در انجام وظایف حیاتی مانند پشتیبان‌گیری و برنامه‌ریزی/تست DR کمک کنند.

ما در این قسمت به سرور اختصاصی اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید سرور اختصاصی چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

۳- بررسی کامل رتبه‌بندی دیتاسنتر

بسیاری از راه‌اندازی‌های مرکز داده یا دیتاسنتر کولوکیشن و مرکز داده سازمانی وجود دارند که ممکن است تعدادی هزینه خدمات ثانویه داشته باشند که ممکن است پیش‌رو نباشند. محل قرار دادن داده‌ها یک عملکرد بسیار استراتژیک و از نظر عملیاتی مهم است. اغلب اوقات، اینها ماموریت بسیار مهمی‌هستند – اطمینان از اینکه ارائه دهنده موقعیت مکانی شما هزینه های پنهانی ندارد، حیاتی است.

ما در این قسمت به سرور اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید سرور چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

۴- قابل توسعه بودن دیتاسنتر

اکثر کسب و کارها چگالی توان رک، خنک کننده و توزیع وزن کف را با کاهش فاصله بین سرورها و سایر تجهیزات قفسه ای مدیریت می‌کنند. ارائه‌دهنده سروری را انتخاب کنید که بتواند توان اضافه شده و چگالی خنک‌کننده رک کامل یا بیشتری را در خود جای دهد تا بتواند تجهیزات بیشتری را در یک مرکز داده کوچک‌تر قرار دهد.

ما در این قسمت به vps اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی دانید VPS چیست و تفاوت سرور اختصاصی و مجازی چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

۵- امنیت دیتاسنتر

امنیت دیتاسنتر

مراکز داده و امکانات colocation میبایست برای اطمینان از محافظت از سیستم‌های شما در برابر سارقان، آتش‌سوزی و سایر مواردی که می‌توانند امنیت اطلاعات شما را به خطر بیندازند، طراحی شده باشند.

۶- دیتاسنتر چه گواهینامه‌ها و ممیزی‌هایی دارد؟

بررسی کنید که آیا مرکز داده کولوکیشن با گواهینامه‌ها یا سطوح سطح مرکز داده به رسمیت شناخته شده توسط صنعت مطابقت دارد یا خیر.

پيشنهاد وب رمز: SSH چیست

۷- میزان اتصالات دیتاسنتر ارائه دهنده

اتصال یک مرکز داده یک شاخص مهم از قابلیت اطمینان و آپتایم سرور در شبکه آن و انعطاف پذیری شما به عنوان مشتری برای یافتن راه حل شبکه ای است که برای نیازهای تجاری شما بهترین کار را دارد. یک مرکز داده باید پهنای باند را از چندین ارائه دهنده سطح 1 فراهم کند.

۸- پشتیبانی دیتاسنتر

اطمینان حاصل کنید که مرکز عملیات شبکه مرکز داده شما 24/7/365 توسط مهندسین در محل کار می‌کند که می‌توانند در صورت بروز مشکل یا اضطراری کمک عملی ارائه دهند. در حالی که ممکن است نیاز به کمک را در داخل رک خود پیش بینی نکنید، مزایایی را که یک مهندس شبکه با تجربه می‌تواند از راه دور با نرم افزار SSH فراهم کند، در صورت نیاز به راه اندازی مجدد سرور یا پشتیبانی فنی بالای لایه سخت افزار در ساعت 3 صبح، را نیز در نظر بگیرید.

جهت اطلاع از این که ILO چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

۹- آیا علاوه بر colocation سرویس‌های هاستینگ مدیریتی نیز ارائه می‌دهند؟

بررسی نمایید که مراکز داده کارکنانی در محل داشته باشند که متشکل از باهوش ترین‌ها در زمینه فناوری باشند و سرویس های مدیریتی متفاوتی ارائه میدهند

رک، سوییت خصوصی یا قفس؛ کدام برای ما بهتر است؟

رک، سوییت خصوصی یا قفس

اگر قصد اجاره سرور از یک مرکز داده یا سرمایه گذاری در خدمات کولوکیشن را دارید، باید بین قفسه ها، سوئیت ها، رک ها، کابینت‌ها و کشوهای مرکز داده انتخاب کنید. این ممکن است به شما منجر شود که در مورد تفاوت های این نوع از رک های مرکز داده تحقیق کنید. عمده ترین عامل متمایز کننده اندازه است.

پيشنهاد وب رمز: وب سرور IIS چیست؟

نتیجه گیری

Colocation راهی را به سازمان‌ها ارائه می‌دهد تا کنترل تجهیزات خود را حفظ کنند اما همچنان هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش دهند، مقیاس پذیری و امنیت را افزایش دهند. وب رمز خدمات colocation در سراسر ایران را ارائه می‌دهد و به مشتریان خود کمک کرده است تا به میلیون‌ها مشتری در تقریباً همه صنایع و بخش های مختلف دست یابند.

همین امروز جهت راهنمای خرید سرور مجازی و اختصاصی با ما تماس بگیرید تا به شما در عملکردتان کمک کنیم.

سوالات متداول

میزبانی کولوکیشن می‌تواند به شما کمک کند صرفه جویی مالی قابل توجهی در هزینه های عملیاتی زیرساخت از جمله نیرو داشته باشید و از بودجه بندی با قیمت قابل پیش بینی ماهانه پشتیبانی کنید. اکثر ارائه دهندگان خدمات می‌توانند بر اساس هزینه ماهانه، بسته به فضای رک، قدرت و پهنای باند مورد نیاز خود، موقعیت مکانی را ارائه دهند.

تسهیلات مرکز داده به طور کلی به یکی از دو نوع خرده فروشی یا عمده فروشی طبقه بندی می‌شوند. نوع سوم اخیراً متداول شده است، تسهیلات ترکیبی مبتنی بر ابر.

با کولوکیشن، سازمان‌ها از سخت‌افزار خود استفاده می‌کنند، اما باید به یک ارائه‌دهنده خدمات اعتماد کنند تا همه چیز را عملیاتی نگه دارد و یک تأسیسات را به خوبی حفظ کند.

از مهمترین مزایای میزبانی کولو این است که پهنای باند بیشتری در دسترس است. هاست کولوکیشن مقرون به صرفه تر از میزبانی سرور خود است. سرور شما در یک مکان امن ذخیره می‌شود.

انتقال به کولوکیشن می‌تواند پرخطر و پرهزینه باشد. دسترسی فیزیکی و زمان‌های تعمیر و نگهداری ممکن است بسته به ارائه‌دهنده هم‌مکان‌بندی قابل برنامه‌ریزی نباشد. پهنای باند بین شرکت/سازمان و تجهیزات آن می‌تواند کاهش یابد و مشکلات تأخیر ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.