آپلود فایل در هاست به چه صورت است. راه های زیادی برای آپلود فایل در سی پنل خود وجود دارد. نحوه آپلود فایل‌های خود به ترجیح شما و دسترسی شما به سرور بستگی دارد.

به عوان مثال نحوه آپلود فایل در هاست دایرکت ادمین تا حدودی با نحوه آپلود فایل در هاست پلسک متفاوت است. در این مقاله به شما خواهیم گفت آپلود فایل در هاست سی پنل، دایرکت ادمین و پلسک چگونه انجام می‌شود و در ادامه با مراحل انجام آن آشنا خواهیم شد.

روش های آپلود فایل در هاست

روش های آپلود فایل در هاست

۱- استفاده از FTP

پروتکل انتقال فایل (FTP) یک روش متداول برای انتقال فایل‌ها به و از رایانه ها، هم به صورت محلی و هم از راه دور است. FTP به دلیل توانایی در صف و انتقال دسته های بزرگ فایل ها، پشتیبانی از انتقال های متوقف شده و از سر گرفته شده، محدود کردن نرخ انتقال و موارد دیگر، یک انتخاب انعطاف پذیر و محبوب است.

انتقال FTP به صورت بومی‌در بسیاری از مرورگرهای وب پشتیبانی می‌شود، در حالی که برنامه های اختصاصی مشتری FTP را نیز برای همه سیستم عامل های اصلی در دسترس خواهید یافت. یکی از گزینه های محبوب Filezilla است که برای Windows، Mac OS و Linux در دسترس است.

FileZilla برای آپلود فایل‌ها خوب است زیرا روی پورت 21 کار می‌کند و می‌تواند حجم زیادی از فایل‌ها را به یکباره آپلود کند.

۲- استفاده از روش Web disk

در روش webdisk با استفاده از پروتکل webdav امکان انتقال فایلها میباشد. Webdav پروتکلی است که برای دسترسی آسان به فایل های خود در وب از دسکتاپ شما استفاده می‌شود.

این به شما امکان می‌دهد پوشه ای را در رایانه خود تنظیم کنید که مستقیماً به حساب میزبانی شما متصل می‌شود و به شما امکان می‌دهد فایل‌ها را در وب به راحتی مدیریت کنید که گویی در رایانه محلی شما هستند.

۳- استفاده از File Manager

استفاده از File Manager

مدیریت فایل (مبتنی بر مرورگر): مدیریت فایل برای زمانی که از رایانه خود دور هستید و می‌توانید به مرورگر دسترسی داشته باشید استفاده می‌شود. مدیریت فایل از هر مکانی قابل دسترسی است. این کار نیاز به نصب برنامه دسکتاپ مانند FileZilla یا Notepad++  را برطرف می‌کند.

آپلود فایل در سی پنل

آپلود فایل در سی پنل

مدیریت فایل در هاست سی‌پنل، آپلود یک فایل در حساب کاربری شما را آسان می‌کند. گاهی اوقات این امر ضروری است، برای مثال، هنگام تلاش برای تأیید مالکیت سایت برای کنسول جستجوی Google.  اگر با File Manager در سی پنل آشنا نیستید، لطفا مقاله ما در مورد استفاده از مدیریت فایل cPanel را ببینید.

در این مثال، ما یک فایل test.html را در پوشه public_html در File Manager آپلود می‌کنیم. بنابراین هنگامی‌که از طریق یک مرورگر وب از فایل بازدید می‌کنید، به example.com/test.html بروید. دانستن این موضوع مهم است تا بتوانید مطمئن شوید که فایل مناسب را بررسی می‌کنید.

اگر می‌خواهید فایل را در زیر پوشه‌ای به نام test قرار دهید، سپس برای بازدید از فایل در مرورگر، باید به آن بروید:

example.com/test/test.html

مراحل بارگذاری فایل در هاست CPanel

  1. جهت این کار وارد سی پنل شوید.
  2. در صفحه اصلی در قسمت Files گزینه File Manager را انتخاب کنید.
  3. فولدر یا فایل موردنظر را در سی پنل قسمت مدیریت فایل آپلود کنید
  4. روی نماد تنظیمات در پنجره مدیریت فایل خود کلیک کنید.
  5. فولدر یا فایل را در سی پنل آپلود کنید و روی دکمه تنظیمات کلیک کنید
  6. در مرحله بعد، محل پوشه ای را که می‌خواهید شروع کنید انتخاب کنید. برای این مثال، ما از Document Root برای وب سایت خود استفاده می‌کنیم.
  7. سپس ریشه سند، فایل های مخفی را انتخاب کنید و روی ذخیره کلیک کنید
  8. گزینه آپلود را از نمادهای بالا انتخاب کنید.
  9. با کلیک بر روی دکمه “انتخاب فایل” به فایلی که می‌خواهید در رایانه محلی خود آپلود کنید بروید.
  10. فایل را انتخاب کنید و روی Open کلیک کنید. پس از اتمام آپلود فایل، می‌توانید روی پیوند در مرکز صفحه کلیک کنید تا به پوشه ای که فایل را در آن آپلود کرده اید بازگردید.
  11. اکنون، در یک مرورگر وب، می‌توانیم از فایل بازدید کرده و تأیید کنیم که به درستی در مکان آپلود شده است.

آپلود فایل در دایرکت ادمین

آپلود فایل در دایرکت ادمین

آیا شما تازه کار هستید و با کنترل پنل DirectAdmin آشنا می‌شوید؟ نگران نباشید؛ این پنل نیز دقیقاً مانند cPanel، Plesk و سایر کنترل پنل های میزبانی وب موجود در بازار است. دایرکت ادمین یک کنترل پنل میزبانی وب است که به شما این امکان را می‌دهد تا تمام جنبه های وب سایت خود را مدیریت کنید.

دایرکت ادمین بر اساس فناوری LAMP پشته ساخته شده است. می‌توانید از آن برای مدیریت حساب‌های کاربری، پایگاه‌های داده، حساب‌های ایمیل، دامنه‌ها، سوابق DNS، امنیت و موارد دیگر استفاده کنید.

هم دایرکت ادمین و هم سی پنل، آنها چارچوب پیکربندی UI و سرور را ارائه می‌دهند، اما در دایرکت ادمین، مقدار زیادی کار باید از طریق خط فرمان انجام شود. از سوی دیگر، سی پنل تقریباً تمام عملکردها و پیکربندی‌ها را در رابط کاربری ارائه می‌کند، و آن را مناسب‌تر و استفاده آسان‌تر برای سطوح مختلف کاربر می‌سازد.

مراحل بارگذاری فایل در هاست DirectAdmin

  1. جهت این کار، در هاست دایرکت ادمین ، وارد حساب کاربری دایرکت ادمین خود شوید.
  2. به System Info & Files رفته و روی File Manager کلیک کنید.
  3. در پنل سمت چپ، روی پوشه Domains -> Domain Name -> public_html کلیک کنید.
  4. در بالا بر روی گزینه New کلیک کنید و سپس بر روی Upload files کلیک کنید.
  5. پنجره جدیدی از آپلود فایل‌ها ظاهر می‌شود. می‌توانید فایل خود را بکشید و رها کنید یا با کلیک در وسط این پنجره، آن را از دستگاه خود انتخاب کنید.
  6. پس از انتخاب فایل، روی دکمه آپلود کلیک کنید.
  7. وقتی این پنجره را می‌بندید، فایل آپلود شده خود را در پوشه public_html به صورت را مشاهده خواهید کرد.

به این ترتیب شما با موفقیت فایل های دامنه خود را در هاست دایرکت ادمین آپلود کرده اید.

آپلود فایل در پلسک

آپلود فایل در پلسک

پلسک محبوب ترین کنترل پنل تجاری میزبانی وب در بازار است. پلسک به طور فعال توسط Plesk International، تحت مجوز اختصاصی توسعه یافته است. آخرین نسخه Obsidian است.

این کنترل پنل تجاری برای هاست ویندوز توسعه یافته است. پلسک برای ارائه دهندگان زیرساخت، مدیران فناوری اطلاعات، توسعه دهندگان، مدیران محتوا و آژانس های دیجیتال است.

به عبارتی دیگر پلسک یک کنترل پنل و پلتفرم نرم افزاری است که هدف آن ساده کردن زندگی توسعه دهندگان و متخصصان وب است. ابزارهای مدیریت وب سرور پلسک مدیریت سرور و وب سایت و همچنین عملیات را ایمن و خودکار می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی شامل اتوماسیون و مدیریت نام‌های دامنه، حساب‌های ایمیل، برنامه‌های کاربردی وب، زبان‌های برنامه‌نویسی، پایگاه‌های داده و وظایف زیرساختی برای ارائه یک محیط آماده به کد و امنیت قوی در تمامی‌لایه‌ها و سیستم‌های عامل است.

مراحل بارگذاری فایل در هاست Plesk

  • به پلسک لاگین شوید.
  • به وب‌سایت‌ها و دامنه‌ها > نام دامنه > مدیر فایل بروید.
  • روی دکمه آپلود تصویر کلیک کنید و مراحل زیر را انجام دهید:
  • برای آپلود یک فایل، روی آپلود فایل کلیک کنید، مکان یابی کنید و سپس فایلی را که می‌خواهید آپلود کنید انتخاب کنید.
  • برای آپلود یک فایل، چند فایل، یا یک دایرکتوری با فایل های موجود در آن، روی آپلود دایرکتوری کلیک کنید و سپس فایل‌ها یا دایرکتوری‌ها را به کادر خط چین بکشید.
  • برای آپلود یک فایل نه از رایانه خود بلکه از یک وب سایت یا سرور FTP دیگر، روی Import file via URL کلیک کنید، URL فایل را مشخص کنید و سپس روی Import کلیک کنید. به عنوان مثال، URL می‌تواند https://example.com/image.png یا ftps://user:password@example.com/example.tar باشد.

توجه: مدیر فایل از پروتکل های زیر برای وارد کردن فایل پشتیبانی می‌کند: HTTP، HTTPS، FTP و FTPS.  بسته به پروتکل، نام کاربری و رمز عبور در مسیر URL می‌تواند اختیاری یا اجباری باشد.

  • روی ردیف مربوط به آرشیو کلیک کنید و سپس Extract Files را کلیک کنید. اگر فهرست شامل فایل‌هایی است که نام‌های آن‌ها با فایل‌های بسته‌بندی شده در بایگانی مطابقت دارد، کادر انتخاب «جایگزینی فایل‌های موجود» را انتخاب کنید. سپس فایل های بسته بندی نشده جایگزین فایل های موجود در فهرست می‌شوند.
  • روی OK کلیک کنید.

توجه: مدیر فایل می‌تواند فایل‌ها را از فرمت‌های آرشیو زیر استخراج کند: ZIP، RAR، TAR، TGZ و TAR.GZ.

به طور پیش فرض، می‌توانید صفحات وب سایت خود را در File Manager با استفاده از ویرایشگرهای زیر ویرایش نمایید:

  1. ویرایشگر HTML، یک ویرایشگر WYSIWYG، که به طور خودکار برچسب های HTML لازم را اضافه می‌کند. اگر با HTML آشنایی ندارید می‌توانید از این ویرایشگر استفاده کنید.
  2. ویرایشگر کد، که فایل های HTML را به عنوان فایل های متنی باز می‌کند و نحو HTML را برجسته می‌کند. برای کسانی که می‌خواهند تگ های HTML را به صورت دستی اضافه کنند مناسب است.
  3. ویرایشگر متن، که فایل های HTML را به صورت متن ساده باز می‌کند.
  4. اگر مدیر Plesk شما پسوند Rich Editor را نصب کرده است، می‌توانید از آن برای ویرایش فایل های HTML در File Manager نیز استفاده کنید. Rich Editor یک ویرایشگر WYSIWYG است مانند Code Editor اما با ویژگی‌های بیشتر (به عنوان مثال، غلط‌گیر املای داخلی).

نتیجه گیری

هنگامی‌که یک مرورگر اینترنتی از وب سایت شما بازدید می‌کند، اولین کاری که انجام می‌دهد این است که در پوشه /public_html شما فایلی به نام «index»  را جستجو می‌کند. این می‌تواند index.htm، index.html، index.php و غیره باشد.

اگر یک فایل فهرست پیدا شود، به طور خودکار در مرورگر اینترنت نمایش داده می‌شود. اکثر وب سایت‌ها از این فایل فهرست به عنوان صفحه اصلی وب سایت استفاده می‌کنند. می‌توانید پوشه /public_html را خودتان با استفاده از مدیریت فایل cPanel، دایرکت ادمین یا پلسک مشاهده کنید. شما می‌توانید از روش های مختلفی برای آپلود فایل فهرست خود استفاده کنید.

سوالات متداول

cPanel یکی از پرکاربردترین گزینه‌ها و با دلایل خوب است. این امر مدیریت محیط میزبانی وب شما را بسیار ساده تر از آنچه در غیر این صورت بود می‌کند، و سی پنل برای لینوکس، محبوب ترین سیستم عامل برای سرورهای وب و نیز هاست ایمیل شناخته شده است.

cPanel نرم افزار کنترل پنل میزبانی وب است که توسط cPanel, LLC توسعه یافته است. این یک رابط گرافیکی (GUI) و ابزارهای اتوماسیون طراحی شده برای ساده کردن فرآیند میزبانی وب سایت برای صاحب وب سایت یا "کاربر نهایی" را ارائه می‌دهد. مدیریت را از طریق یک مرورگر وب استاندارد با استفاده از ساختار سه لایه امکان پذیر می‌کند.

هر دو دارای یک رابط کاربر پسند و پیکربندی آسان سرور هستند، اما میزبانی DirectAdmin عملکردهای خط فرمان مناسبی دارد. به طور مشابه، میزبانی cPanel یک رابط کاربری تعاملی و عملکردهای پیکربندی را ارائه می‌دهد، اما وقتی صحبت از نیازهای پیشرفته کاربر می‌شود، DirectAdmin انتخاب بهتری است.

دایرکت ادمین یک کنترل پنل میزبانی وب است که به شما امکان می‌دهد تمام جنبه های وب سایت خود را مدیریت کنید. این بر اساس فناوری LAMP پشته ساخته شده است. می‌توانید از آن برای مدیریت حساب‌های کاربری، پایگاه‌های داده، حساب‌های ایمیل، دامنه‌ها، سوابق DNS، امنیت و موارد دیگر استفاده کنید.

سرور پلسک به کاربران این امکان را می‌دهد که یک وب سایت یا برنامه وب را میزبانی کنند که دیگران بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و در اینترنت از آن استفاده کنند. سرور پلسک از محبوب ترین سیستم عامل‌ها از جمله لینوکس و ویندوز پشتیبانی می‌کند.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.