انتخاب بین هاست ایران یا خارج و یا اینکه آیا باید از هاست داخلی یا خارجی استفاده کنید کاملاً به نیازها و خواسته‌های شرکت شما بستگی دارد. اگر زمان و پول دارید و داده‌های حساس را میزبانی می‌کنید، ترجیحا هاست‌های داخل ایران بررسی کنید.

در غیر این صورت هاست خارج معمولا بهترین گزینه خواهد بود. در این مقاله به شما خواهیم گفت تفاوت هاست ایران و خارج چیست و با مزایا و معایب هر کدام بیشتر آشنا می‌شویم.

بررسی مزایا و معایب هاست داخل ایران

۱- سرعت بارگذاری سریع­‌

سرعت بارگذاری سریع در هاست داخل ایران

از نقطه نظر سرعت بارگذاری و زمان لود شدن سایت، زمانی که سرور شما داخل ایران باشد، سرعت دسترسی به سرور داخل ایران با توجه به محدودیت های اینترنتی، مسلما بیشتر خواهد بود. هنگامی‌‌که وب سایت را روی یک سرور واحد میزبانی می‌کنید، تمام درخواست های کاربران به همان سخت افزار ارسال می‌شود.

به همین دلیل زمان مورد نیاز برای پردازش هر درخواست افزایش می‌یابد. علاوه بر این، زمانی که کاربران از نظر فیزیکی از سرور دور هستند، زمان بارگذاری افزایش می‌یابد. با خرید هاست در لوکیشن ایران، درخواست‌های کاربر به نزدیک‌ترین سرور هدایت می‌شوند. در نتیجه، محتوا سریعتر به کاربر تحویل داده می‌شود و وب سایت سریعتر کار می‌کند.

پيشنهاد وب رمز: فول بکاپ از هاست

۲- عدم تحریم

متاسفانه در راستای ثبت دامنه و راه اندازی وب سایت، در ایران شاهد تحریم های مختلفی هستیم چه از داخل کشور و چه از خارج کشور و زمانی که دسترسی اینترنت به داخل کشور محدود شود، اگر سرور شما خارج از ایران باشد، دستیابی به سایت شما از داخل ایران قطع خواهد شد.

۳- باز شدن ­سایت هنگام اختلال­‌های بین المللی

در صورتی که روی اینترنت بین الملل شاهد اختلال و قطعی باشیم، اگر هاست شما خارج از ایران باشد، سایت شما به سختی لود شده و یا باز نمیشود. این مشکل با خرید سرور داخل ایران رفع میگردد.

مزیت سرور داخل ایران نظیر خرید هاست لینوکس این است که اغلب سریعتر از میزبانی خارجی است و شرکت کنترل کامل محیط میزبان را در اختیار می‌گیرد.

۴- پورت و زیرساخت اینترنتی نسبتاً ضعیف‌­

برای کاربران این بسیار ناامید هست که ساعت‌ها برای تبادل اطلاعات به دلیل اتصال کند اینترنت انتظار بکشند. کاهش تبدیل، بهره وری محدود، ناامیدی کاربر، و برنامه های غیرقابل دسترس از معایب اصلی اتصال بد اینترنت و زیرساختهای اینترنتی ضعیف هستند.

۵- پهنای باند گران­تر

در حالی که بسیاری از مناطق فقط با اتصالات کابلی سرو می‌شوند، فیبر بهترین سرعت را فراهم می‌کند. قانون کلی این است که اگر چندین دستگاه و سرویس پخش در حال حرکت دارید، به پهنای باند بیشتری نیاز خواهید داشت.

اگر به عنوان مثال پس از خرید هاست وردپرس، در سایت وردپرسی خود از پهنای باند بیش از حد استفاده کنید، ممکن است ارائه دهنده اینترنت شما سرویس شما را کاهش دهد. زمانی که در یک برنامه اولیه هستید، این امر بیشتر رایج است. همچنین قیمت پهنای باند در ایران نسبت به سرورهای خارج بیشتر میباشد.

پيشنهاد وب رمز: تفاوت هاست وردپرس و لینوکس

بررسی مزایا و معایب هاست خارج از ایران

۱- پهنای باند و ترافیک ماهیانه بیشتر

سرورهایی که نزدیک به مشتریان هدف شما هستند حتی لوکال هاست، داده‌ها را در فواصل کوتاه تری منتقل می‌کنند. به همین دلیل کاربران شما شاهد زمان پاسخگویی سریع خواهند بود.

شما باید تصمیم بگیرید که کدام منطقه مرکز داده میزبانی محلی را برای مخاطبان شما ارائه دهد. توجه داشته باشید که عملا هاست نامحدود معنا ندارد و واقعی نیست.

۲- جدیدترین تکنولوژی­‌های نگهداری

جدیدترین تکنولوژی­‌های نگهداری

همانطور که میدانید در سرتاسر جهان از آخرین و بهترین تکتولوژی ها استفاده میشود و سرورها و هاست ها نیز از این قائده استثنا نیستند. اگر تمایل به استفاده از آخرین امکانات و تکنولوژی ها دارید، حتما سرور یا هاست خارج از ایران نهیه نمایید.

۳- سرعت بالای پورت و کیفیت شبکه دیتاسنتر از نظر فنی

یک تحقیق گوگل اشاره کرد که اگر زمان بارگذاری صفحه بیشتر از 3 ثانیه باشد، 53 درصد از بازدیدکنندگان موبایل احتمالاً سایت را رها می‌کنند. این تجزیه و تحلیل همچنین اشاره می‌کند که تأخیر چگونه مستقیماً بر درآمد شما تأثیر می‌گذارد. در سرورهای خارجی شاهد سرعت پورت بالاتر و  کیفیت بالاتر تجهیزات دیتاسنتر هستیم.

پيشنهاد وب رمز: ریستور بکاپ در هاست

۴- امکان وجود خطر تحریم

تحریم ها همچنان برای کشورهای در حال توسعه وجود دارند و وب هاستینگ ها نیز از این تحریم ها در امان نیستند، جهت جلوگیری از قطع شدن سایت و افت رتبه سئو میتوانید از سرورهای داخل ایران استفاده نمایید.

۵- بارگذاری کندتر

بارگذاری کندتر در هاست خارج از ایران

موقعیت فیزیکی سرور شما مثلا هاست ویندوز یک عامل اساسی در تعیین سرعت بارگذاری وب سایت شما است. اگر سرورهای شما دورتر قرار داشته باشند، باعث تاخیر در انتقال داده می‌شود. در نتیجه کاربران شما شاهد تاخیر در مشاهده سایت خواهند بود.

پيشنهاد وب رمز: آپلود فایل در هاست

تفاوت هاست داخل کشور با هاست خارج کشور

تفاوت هاست داخل کشور با هاست خارج کشور

راه اندازی یک وب سایت امروزه برای اکثر کسب و کارها و سازمان‌ها لوکس نیست. در عوض، برای ایجاد برند و جایگاه سازمان در صنعت و در عین حال دستیابی به مشتریان جدید، الزامی‌ است.

کسب‌وکارها اغلب در مورد انتخاب میزبانی داخلی یا میزبانی خارجی برای وب‌سایت‌ها سردرگم می‌شوند، این بدین دلیل هست که از تفاوت‌ها یا شباهت‌ها اطلاعی ندارند. درک هر دو گزینه به هر کسب و کاری این امکان را می‌دهد که در زمان راه اندازی یک وب سایت جدید یا ارتقاء یک وب سایت موجود، تصمیم درستی بگیرید.

۱- سرعت یا همان پینگ تایم

مکان سرور مکان فیزیکی مرکز داده ای است که وب سایت شما در آن میزبانی می‌شود. مراکز داده می‌توانند در هر نقطه از جهان باشند. هنگام انتخاب یک ارائه دهنده میزبانی وب، باید مقصد مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید.

فرض کنید شرکت شما در سوئد است. اما مشتریان اصلی شما در ایالات متحده مستقر هستند. در این صورت توصیه می‌شود سرورهایی را انتخاب کنید که به مخاطب هدف شما نزدیکتر باشند. مکان سرور بر سرعت و در دسترس بودن سایت تأثیر می‌گذارد.

هنگامی‌که کاربر بر روی وب سایت شما کلیک می‌کند، داده‌ها از طریق شبکه از مرکز داده به رایانه کاربر منتقل می‌شود. هدف انتقال داده‌ها با استفاده از سریع ترین مسیرهای شبکه یا کوتاه ترین تاخیر است.

پيشنهاد وب رمز: ساخت ایمیل اینفو در هاست

۲- پایداری (در دسترس بودن)

پایداری یکی از مهم ترین عوامل در تعیین رتبه سایت در گوگل است. اگر وب سایت شما ترافیک بیشتری از یک منطقه نسبت به منطقه دیگر دریافت کند، در SERP های آن منطقه (صفحات نتایج موتور جستجو) رتبه بالاتری خواهد داشت.

وقتی صحبت از میزبانی به میان می‌آید، این بدان معناست که اگر می‌خواهید سایت شما در نتایج محلی رتبه خوبی داشته باشد، باید یک طرح میزبانی با سرورهایی که در همان کشور شما قرار دارند انتخاب کنید. این کار باعث افزایش پایداری سایت شما شده و گوگل متوجه میشود سایت شما برای منطقه یا محدوده خاصی بهینه شده است.

ما در این قسمت به سئو اشاره کردیم اما اگر راجع به آن اطلاعات ندارید و نمی‌دانید سئو چیست، پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر ادامه مطلب، مقاله هایی حول آن مطالعه فرمایید.

۳- پهنای باند (ترافیک ماهانه)

برای وب سایت های پر بازدید، پهنای باند یکی از عوامل مهمی‌است که بر عملکرد وب سایت‌ها تأثیر می‌گذارد. پهنای باند هاست به مقدار داده ای اشاره دارد که می‌توان از یک وب سایت منتقل یا دانلود کرد. بر حسب تعداد بیت در ثانیه (bps) تعریف می‌شود. تغییراتی در اندازه گیری وجود دارد، از جمله کیلوبیت در ثانیه (Kbps)، مگابیت در ثانیه (Mbps) یا گیگابیت در ثانیه (Gbps).

به عنوان مثال، 1 گیگابیت بر ثانیه تقریباً 1000 مگابیت در ثانیه است که 10 برابر سریعتر از 100 مگابیت در ثانیه است. هرچه پهنای باند بیشتر باشد، داده‌ها سریعتر منتقل می‌شوند، که همچنین به این معنی است که وب سایت شما سریعتر می‌تواند بارگذاری شود. اگر وب سایت شما با پهنای باند کافی پشتیبانی نمی‌شود، زمان بیشتری طول می‌کشد تا وب سایت شما به طور کامل بارگذاری شود و به عملکرد وب سایت شما آسیب برساند.

حتی بدتر از آن، ممکن است وب سایت شما برای بازدیدکنندگان در دسترس نباشد زیرا به حداکثر مجاز داده برای انتقال رسیده اید. مسلما چهنای باند سرورهای خارج از ابران بیشتر میباشد. در هاست پربازدید و ترافیک بالا این ویژگی بسیار مهم و قابل توجه میشود.

۴- سرعت پورت سرور

سرعت سایت یک عامل موثر در رتبه بندی موتورهای جستجو است. برای بهبود سرعت سایت خود، باید وب سایت خود را در نزدیکی مشتریان خود میزبانی کنید. سرعت پورت سرور مطمئناً روی سرعت ساین تأثیر دارد.

سرعت اتصال زمانی که به سروری در همان کشور وصل می‌شوید و زمانی که به سروری در طرف مقابل کره زمین متصل می‌شوید یکسان نیست. بسته به اینکه یک وب سایت چقدر خوب بهینه شده است و اینکه آیا از CDN استفاده می‌کند، تأثیر آن می‌تواند کوچکتر یا بیشتر باشد، اما مطمئناً وجود دارد.

جهان در حال بهتر شدن است و بهتر به هم متصل می‌شود. کابل های نوری با سرعت بالا و پهنای باند بالا بر روی خشکی‌ها و در امتداد کف اقیانوس‌ها کشیده می‌شوند و کشورها و قاره‌ها را به هم متصل می‌کنند – اما سرعت و پهنای باند هنوز نامحدود نیست.

مشکل دیگر مسیریابی است. اگر از انگلستان به فرانسه وصل هستید، عبور از روسیه بی معنی است. اگرچه در 10 سال گذشته پیشرفت های زیادی در بازده مسیریابی صورت گرفته است، اما هنوز هم همیشه کامل نیست. برخی از کشورها و مناطق هنوز از الگوهای مسیریابی کمتر از بهینه به برخی از کشورهای دیگر، گاه به گاه برخوردارند.

۵- فاکتورهای سئو

فاکتورهای سئو

پایین بودن سرعت صفحه، نرخ پرش را کاهش می‌دهد. نرخ پرش جایی است که بازدیدکنندگان در یک صفحه وب سایت قرار می‌گیرند و به سرعت آن را ترک می‌کنند، بدون اینکه درخواست دیگری ایجاد کنند.

با داشتن یک سایت کند، احتمالاً نرخ پرش بالاتری خواهید داشت. به عنوان مثال، با افزایش زمان بارگذاری صفحه از 1 ثانیه به 3 ثانیه، نرخ پرش 32 درصد افزایش می‌یابد.

سرعت صفحه نیز تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد. در یک سایت با بارگذاری سریع، زمان زیادی برای اقامت خواهید داشت. زمان ماندن مدت زمانی است که کاربران در یک صفحه وب می‌گذرانند.

سایت‌هایی که سریع‌تر بارگذاری می‌شوند نیز توسط موتورهای جستجو راحت‌تر می‌گردند. خزیدن جایی است که موتورهای جستجو محتوای به روز شده را کشف می‌کنند.

محتوا می‌تواند صفحات وب، سایت های جدید یا زمانی که محتوای موجود خود را تغییر می‌دهید، باشد. خزنده‌های وب‌سایت و ربات‌ها باید به‌طور منظم وب‌سایت شما را برای فهرست‌بندی و رتبه‌بندی بررسی کنند.

می‌توانید ببینید که چگونه رتبه بندی سئو و فاکتورهای رتبه بندی سایت در گوگل به سرعت سایت و موقعیت سرور شما مرتبط است. موتورهای جستجو به شما این امکان را می‌دهند که مناطق مورد نظر خود را انتخاب کنید. این به هدف گذاری جغرافیایی و استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای آن منطقه کمک می‌کند.

در نتیجه انتخاب یک مکان میزبانی سرور مناسب می‌تواند وب سایت شما را سریعتر بارگذاری کند.

۶- خطرات تحریم

میزبانی وب سایت شما در یک کشور دیگر پیامدهای قانونی نیز دارد. قبل از ذخیره سازی داده های خود در آن مناطق، باید قوانین و مقررات را رعایت کنید. برخی از کشورها ممکن است ذخیره اطلاعات حساس کاربر را در سرورها محدود کنند. اگر از قوانین آنها پیروی نکنید، ممکن است عواقب مالی داشته باشد.

قبل از استفاده از سرورها در آن مناطق، دانستن قوانین داده کشور ضروری است. اگر وب سایت شما به دلیل عدم تطابق در دسترس کاربران نباشد، ممکن است رتبه سئو کاهش یابد.

همچنین بدلیل تحریم های بین المللی امکان قطع شدن سایت شما برای مدت زمانی مباشد که شدیدا باعث کاهش رتبه سئو و از دست دادن مشتریان شما میشود.

پيشنهاد وب رمز: تفاوت هاست و سرور

۷- امنیت نگهداری اطلاعات

امنیت سرور برای جلوگیری از دسترسی هکرها و سارقان سایبری به اطلاعات حساس مهم است. بدون استراتژی امنیتی پیشگیرانه، کسب و کارها در معرض خطر گسترش و تشدید بدافزارها، حملات به سایر وب سایت ها، شبکه‌ها و سایر زیرساخت های فناوری اطلاعات هستند.

امنیت وب سایت برای آنلاین نگه داشتن وب سایت و ایمن نگه داشتن آن برای بازدیدکنندگان حیاتی است. بدون توجه مناسب به امنیت وب سایت، هکرها می‌توانند از وب سایت شما سوء استفاده کنند، آن را آفلاین کنند و بر حضور آنلاین شما تأثیر بگذارند. هر دو سرورهای داخل ایران و خارج ایران از امنیت کافی برخوردار هستند.

۸- قیمت

تفاوت قیمت در هاست داخل کشور با خارج کشور

ما می‌دانیم که متغیرهای زیادی در مورد هزینه میزبانی وب وجود دارد، بنابراین این راهنما برای کمک به شما در انتخاب آن وجود دارد:

  • به کدام نوع هاست نیاز دارید؟
  • هزینه این نوع هاست چقدر است؟
  • ارزان ترین ارائه دهندگان موجود در بازار چه مجموعه‌ای است؟
  • بازار هدف شما داخل ایران میباشد یا خارج از ایران؟
  • برای بازدیدکنندگان، سرورهای داخل ایران مناسب ترند یا خارج از ایران؟
  • با هزینه های اضافی روبرو می‌شویم یا خیر؟

مقایسه قیمت هاست وب بسیار شبیه انتخاب یک رستوران است. می‌توانید 8 دلار برای یک همبرگر ساده خرج کنید – یا می‌توانید 30 دلار برای تمام مواد شیک که باعث می‌شود همبرگر غیرقابل تشخیص باشد، بپردازید.

در نظر داشته باشید به دلیل اختلاف قیمت بین واحدهای پولی مختلف از قبیل دلار و یورو و ریال، انتخاب سرور مناسب به عنوان مثال خرید سرور مجازی در خارج از کشور قطعا از سرورهای داخلی گرانتر می‌باشند. به عنوان مثال قیمت سرور مجازی آلمان با سرور مجازی امریکا و یا سرور مجازی ایران متفاوت میباشد.

نتیجه گیری

هیچ راه حل واحدی برای هر سازمان یا کسب و کاری جواب نمی‌دهد. انتخاب بین میزبانی داخلی و میزبانی خارجی برای یک وب سایت به معنای تفکر در مورد نیازها، منابع و خواسته های یک شرکت خاص است.

راه حلی را انتخاب کنید که پیاده سازی و کار با آن آسان باشد و بیشترین طیف از مزایایی را که کسب و کار امیدوار است بر اساس اندازه و ماهیت عملیاتش به دست آورد را ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با متخصصین وب رمز تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

کنترل مدیریت - میزبانی داخلی به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که در مورد همه چیز در محیط میزبان تصمیم بگیرند و کنترل کامل را داشته باشند. همچنین میزبانی داخلی به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا در مورد همه تغییرات، معیارها و جدول زمانی برای هر تغییری بررسی کامل داشته باشند.

3 نوع پلن هاست عبارتند از:
  • هاست اختصاصی: سرور اختصاصی به این معنی است که شما کل وب سروری را که وب سایت شما در آن احرا میشود، را اجاره می‌کنید.
  • میزبانی ابری: میزبانی ابری شامل یک سرور مجازی است که از سایر وب سرورهای منفرد تشکیل شده است.
  • هاست اشتراکی: پلن های هاست اشتراکی رایج ترین این نوع هاست هاست که فضا و منابع هاست را با سایر مشتریان به اشتراک میگدارید.

امنیت وب سایت همچنین می‌تواند بر شهرت وب سایت شما تأثیر بگذارد. اگر وب سایت شما ایمن نیست و با نقض داده یا سایر مشکلات امنیتی مواجه می‌شود، می‌تواند به اعتبار و اعتبار وب سایت شما آسیب برساند. بازدیدکنندگان ممکن است اعتماد خود را به وب سایت و تجارت شما از دست بدهند و در نتیجه ترافیک و تبدیل کمتری داشته باشد.

موتورهای جستجو وب سایت شما را می‌خزند و آنچه را که می‌بینند در یک الگوریتم قرار می‌دهند تا تعیین کنند که چقدر با جستجو ارتباط دارد. طراحی وب سایت که سئوی خوب را تحسین می‌کند به شما کمک می‌کند در صفحه اول صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بندی کنید. به همین دلیل است که سئو حتی برای مشاغل کوچک بسیار مهم است.

محتوای معتبر و باکیفیت، محرک شماره یک رتبه بندی موتورهای جستجوی شما است و هیچ جایگزینی برای محتوای عالی وجود ندارد - این امر به ویژه در هنگام انجام بازاریابی سئو صادق است. محتوای با کیفیتی که به طور خاص برای کاربر مورد نظر شما ایجاد می‌شود، ترافیک سایت را افزایش می‌دهد، که اعتبار و ارتباط سایت شما را بهبود می‌بخشد.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.