جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

گوگل دیتا استودیو (google data studio) یک ابزار گزارش سازی تصویری است که به شما امکان ایجاد گزارشاتی سرگرم‌کننده و زیبا را از منابعی همچون گوگل آنالتیکز، گوگل ادوردز، گوگل شیتز، گوگل سرچ کنسول، یوتیوب و My SQL را فراهم می‌آورد و در قالب نمودارهای مختلف و اشکال جذاب ارائه می‌دهد. در این مقاله به‌روزترین دستورالعمل و آموزشی که برای استفاده از ابزار دیتا استودیو گوگل به آن نیاز پیدا خواهید کرد را توضیح خواهیم داد.

به‌عنوان یک بازاریاب، داده‌ها در واقع نیروی حیات شما به‌حساب می‌آیند. برای اینکه برای ایده‌های جدیدتان پشتیبان پیدا کنید و یا ارزش کمپین خودتان را به اثبات برسانید نیازمند داده‌هایی هستید که این‌ها را برایتان به‌ارمغان آورند. اما برای اکثر افراد کار کردن در یک نقش خلاق و تحلیل داده یک کار چالش برانگیز به‌حساب می‌آید.

نه تنها شما باید داده‌های خودتان را صادر کنید، بدین معنی که صفحات گسترده‌ای که با تعداد زیادی معیار محاصره شده‌اند را با هم ترکیب کنید، بلکه باید داده‌ها را پیکربندی کنید تا بتوانید به‌درستی گزارشی ارائه دهید. اگر هنوز معیارهای غیرضروری را فیلتر نکرده‌اید تحلیل داده‌هایتان امری مشکل می‌شود.

تحلیل داده یک روند مالیاتی است که نیاز به انرژی و زمان زیادی دارد. اما در یک صنعتی که به‌سرعت بازاریابی در حال گسترش و پیشرفت است دیگر نباید زمان و هزینه‌ای تلف شود. خوشبختانه گوگل برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی راه حلی ارائه کرده است.

ابزار بصری‌سازی داده آن‌ها به‌نام دیتا استودیو گوگل، می‌تواند داده‌های شما را تصویرسازی کند و در طول چندثانیه در گزارشاتتان قرار دهد و مانع از این شود که ساعت‌هایی را برای پیکربندی یک صفحه گسترده هدر دهید و چندین پکیج را در گوگل تحلیل کنید.

از آنجا که گوگل دیتا استودیو می‌تواند گزارش‌هایی که درکشان آسان است را به‌وجود آورد، این ابزار به شما کمک می‌کند که به دقت اطلاعاتی را از داده‌هایتان استخراج کنید و اثبات کنید که نتایج خوبی را بدست می‌آورید.

با کمک گول دیتا استودیو شما می‌توانید داده‌های خود را در چارت‌ها، گراف‌ها و جداول میله‌ای تصویرسازی کنید، همانند سری‌های زمانی، نمودارهای میله‌ای، نمودارهای پای، جداول، نقشه‌های حرارتی، نقشه‌های جغرافیایی، کارت‌های امتیازی، نمودارهای پراکندگی، نمودارهای گلوله‌ای و نمودارهای محیطی. این ابزار همچنین به شما امکان شخصی‌سازی گزارشات، لوگوی داشبورد، تصاویر، شکل‌ها، عکس پس‌زمینه، فونت، ویژگی‌های شی‌ای و غیره را می‌دهد.

اگر می‌خواهید گزارش یا داشبورد خود را با کسی به اشتراک بگذارید می‌توانید همه این کارها را در گوگل مارکتینگ پلت‌فرم انجام دهید. دیتا استودیو گوگل دارای الگوهایی است که به شما به‌سرعت و به‌سادگی کمک می‌کند گزارش و داشبوردهایی را ایجاد کنید.

برای اینکه یاد بگیرید چگونه از گوگل دیتا استودیو استفاده کنید از داده‌هایتان درک بهتری بدست آورید، و چگونه آن‌ها را به شکل بهتری به اعضای تیمتان نشان دهید، دوره زیر را مطالعه کنید.

فرآیند گوگل دیتا استودیو

پیشنهاد وب رمز: Google tag manager یا GTM چیست و مراحل نصب آن چگونه است؟

۱.در گوگل دیتا استودیو ثبت‌نام کنید

گوگل دیتا استودیو - ثبت نام

 

گوگل همانند گوگل آنالیتیکز یک نسخه مقاوم و رایگان از گوگل دیتا استودیو ارائه می‌دهد. برای دستیابی به دیتا استودیو گوگل از datastudio.google.com دیدن کنید و با همان اکانتی که برای گوگل آنالتیکز و گوگل سرچ کنسول استفاده می‌کنید ثبت‌نام کنید.

گوگل دیتا استودیو بخشی از پلت‌فرم بازاریابی گوگل می‌باشد لذا رابط آن نیز شبیه رابط گوگل درایو است. پورتال دیتا استودیوی شما تنها اسناد دیتایی از استودیوی شما را ذخیره می‌کند که به دو بخش تقسیم شده اند: گزارشات و منابع داده.

۲.ایجاد یک گزارش جدید

گوگل دیتا استودیو - گزارش جدید

 

در بخش گزارشات روی دکمه “+” در بالا سمت چپ یا پایین سمت راست صفحه نمایش‌تان کلیک کنید. یک صفحه خالی باید ظاهر شود.

اگر می‌خواهید خیلی سریع یک گزارش داده از گوگل آنالتیکز، سرچ کنسول، گوگل ادز، یوتیوب آنالتیکز، گوگل شیتز یا گوگل بیگ کوئری ایجاد کنید می‌توانید از الگوهای گزارش در دیتا استودیو استفاده کنید.

گوگل دیتا استودیو - الگوی گزارش

۳.داده هایتان را کانکت کنید (ارتباط ایجاد کنید)

گوگل دیتا استودیو - ارتباط داده

برای اتصال داده‌هایتان به گزارش روی دکمه “Create New Data Source” در پایین سمت راست گوشه صفحه‌ کلیک کنید. سپس می‌توانید گزارشتان را به 18 منبع داده‌ای گوگل و درصورتیکه از ابزارهای شرکت دیتا استودیو استفاده می‌کنید به  98 منبع داده شریک متصل کنید.

زمانی‌که شما منبع داده خود را انتخاب کردید باید اجازه دهید دیتا استودیو به اکانت گوگل آنالتیکز شما متصل شود. بعد از آن اکانت، ویژگی و ویوی خودتان را انتخاب کنید.

گوگل دیتا استودیو- گوگل آنالیتیکس

سپس یک صفحه گسترده از فیلدها و معیارهایی که منبع داده شما را دنبال می‌کند به صورت پاپ آپ ظاهر می‌شود. روی دکمه “Add To Report” در بالا سمت راست صفحه نمایش کلیک کنید تا داده را به گزارشتان وصل کنید.

گوگل دیتا استودیو -گزارش سازی

۴.گزارشتان را شخصی‌سازی کنید

گوگل دیتا استودیو - شخصی سازی

گزارش شما یک شبکه خالی خواهد بود که می‌تواند انواع متفاوتی از تصویرها را به آن اضافه کنید. پیش از اینکه تصاویری را به گزارشتان اضافه کنید می‌توانید طرح و ظاهر آن را شخصی‌سازی کنید.

گوگل دیتا استودیو - طرح گزارش

اگر می‌خواهید منبع داده دیگری به گزارش خودتان اضافه کنید روی دکمه “Resource” کلیک کنید و سپس “Manage added data sources” را بزنید.

روی دکمه “Add a Data Source” کلیک کنید و منبع داده‌هایی که می‌خواهید به گزارشتان وصل شود را انتخاب کنید.

گوگل دیتا استودیو- منبع داده ها

۵.نمودار اضافه کنید

گوگل دیتا استودیو - تصاویر

 

راه‌های زیادی وجود دارد که بتوانید به واسطه آن‌ها داده‌ها را در دیتا استودیو نمودار سازی کنید. می‌توانید سری‌های زمانی، نمودار میله‌ای، نمودار کمبو، نمودار پای، جدول، نقشه جغرافیایی، کارت امتیازی، نمودار پراکندگی، نمودار گلوله‌ای، نمودار محیطی، جدول میله‌ای ایجاد کنید. شما همچنین می‌توانید متن، تصاویر، و شکل‌هایی را به گزارشتان اضافه کنید.

زمانی‌که شما نمودار را انتخاب کردید اندازه مورد علاقه‌تان برای گزارش را انتخاب کنید و آن را منتشر کنید. نمودار شما باید به‌سرعت ظاهر شود.

۶.تصویرتان را ویرایش کنید

گوگل دیتا استودیو - ویرایش تصویر

 

در نوار سمت راست گزارشتان می‌توانید منبع داده تصویرتان، ابعاد، معیار، و محدوده داده‌تان را ویرایش کنید.

شما همچنین می‌توانید داده‌هایتان را مرتب‌سازی و فیلتر کنید و بخش گوگل آنالتیکز دیگری را به تصویرتان اضافه کنید و استایلش را ویرایش کنید.

به‌علاوه شما می‌توانید یک تصویر از یک مجموعه داده معین را به یک تصویر دیگر تبدیل کنید. برای مثال، می‌توانید گراف میله‌ای را به سری زمانی همان داده‌ها تبدیل کنید.گوگل دیتا استودیو - منبع داده تصویر

زمانی‌که اولین تصویرسازی شما تمام شد می‌توانید تا جایی که می‌توانید گزارش اضافه کنید.

تحلیل داده این کار را ساده کرده است.

گوگل دیتا استودیو - تحلیل داده

تحلیل داده شاید آخرین کاری باشد که آخر روز انجام می‌دهید، اما به کمک دیتا استودیو گوگل می‌توانید داده‌هایتان را سریع‌تر از اکسل پیکربندی کنید. این به شما زمان بیشتری به‌منظور استخراج اطلاعات از داده‌هایتان را می‌دهد، و نشان می‌دهد که نتایج کمپین شما از همه مهتر برای به‌وقوع پیوستن ایده بعدی شما خوب است.

گوگل دیتا استودیو - نمودار داده

 

برچسب ها :

منبع : blog.hubspot.com

یک پاسخ به “گوگل دیتا استودیو (Google Data Studio) چیست و نحوه کار آن چگونه است؟”

  1. علیرضا سپهری گفت:

    سلام
    من نمونه ایرانی این سرویس رو هم دیدم. اسمشون جادوبی(jadoobi.com) بود. البته نمیدونم چه فرقایی دارن ولی به نظرم منابع داده که هر کدوم داشتن با هم فرق داشت و کار کردن با جادوبی به نظرم ساده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 888 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.