فریم ورک‌ های بک اند برای توسعه برنامه‌های کاربردی برای کسب‌وکارهای بی‌شماری امروزه در سراسر جهان ضروری هستند. یافتن فریم ورک های بک اند مناسب برای توسعه دهندگان و اطمینان از عملکرد و مقیاس پذیری بهینه می‌تواند بسیار مهم باشد. امروزه با وجود گزینه‌های بسیار زیاد، انتخاب گزینه‌های مرتبط می‌تواند دردسرساز باشد.

فریم ورک‌های بک اند با سرعت زیادی در حال تکامل هستند و توسعه‌دهندگان به دنبال راه‌های جدیدی برای همگام شدن با نیازهای کاربران هستند. در این مقاله به شما خواهیم گفت “محبوب ترین فریم ورک های بک اند کدامند” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد. در ابتدا اگر نمی دانید فریم ورک چیست و چه کاربردهایی دارد، تیتر زیر را به شکل کامل مطالعه فرمایید.

فریم ورک چیست؟

فریم ورک چیست

در برنامه نویسی کامپیوتر، طراحی پورتال و طراحی وب سایت، یک فریم ورک یا چارچوب نرم افزاری انتزاعی است که در آن نرم افزار، با ارائه عملکرد عمومی، می‌تواند به طور انتخابی توسط کد نوشته شده توسط کاربر تغییر داده شود، بنابراین نرم افزار خاص برنامه ارائه می‌شود.

به طور کلی، فریم ورک یک ساختار واقعی یا مفهومی ‌است که به عنوان پشتیبان یا راهنمای ساختن برنامه ای است که ساختار کد را به کدهای مفیدتر گسترش می‌دهد.

در سیستم‌های کامپیوتری، یک فریم ورک اغلب یک ساختار لایه‌ای است که نشان می‌دهد چه نوع برنامه‌هایی می‌توانند ساخته شوند و چگونه با هم ارتباط دارند. برخی از فریم ورک‌های سیستم رایانه‌ای نیز شامل برنامه‌های واقعی هستند، رابط‌های برنامه‌نویسی را مشخص می‌کنند یا ابزارهای برنامه‌نویسی را برای استفاده از فریم ورک‌ها ارائه می‌دهند. یک فریم ورک ممکن است برای مجموعه ای از توابع درون یک سیستم و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر ارائه شود.

نمونه‌هایی از فریم ورک‌هایی که در حال حاضر توسط سازمان‌ها یا شرکت‌های استاندارد استفاده یا ارائه می‌شوند عبارتند از:

  • چارچوب توصیف منبع، مجموعه ای از قوانین وب جهانی برای نحوه توصیف هر منبع اینترنتی مانند یک وب سایت و محتوای آن.
  • چارچوب کسب و کار اینترنتی، گروهی از برنامه‌ها که پایه‌های تکنولوژیکی محصول mySAP را از SAP تشکیل می‌دهند، و مختص شرکت آلمانی است که یک خط مدیریت منابع سازمانی از محصولات را به بازار عرضه می‌کند.
  • چارچوب خط مشی فرستنده، یک رویکرد تعریف شده و برنامه نویسی برای ایمن تر کردن ایمیل.
  • Zachman Framework، یک ساختار منطقی برای ارائه یک نمایش جامع از یک شرکت فناوری اطلاعات است که مستقل از ابزارها و روش‌های مورد استفاده در هر تجارت فناوری اطلاعات خاص است.
  • NET Framework، یک محیط اجرای مدیریت شده برای ویندوز است که به توسعه دهندگان نرم افزار امکان می‌دهد برنامه ای را به یک زبان برنامه ریزی کنند که بتواند با برنامه‌های نوشته شده به زبان‌های دیگر کار کند. فریم ورک بدون توجه به اینکه کجا اجرا یا ذخیره شده است با استفاده از کد شی کار می‌کند.
  • اهداف کنترل برای اطلاعات و فناوری‌های مرتبط (COBIT)، چارچوبی است که توسط ISACA در اواسط دهه 90 ایجاد شد و معمولاً برای دستیابی به انطباق با قوانین Sarbanes Oxley، که استانداردهایی برای بهترین شیوه‌های حاکمیت و مدیریت فناوری اطلاعات هستند، استفاده می‌شود.
  • چارچوب امنیت سایبری NIST، که توسط مؤسسه ملی استاندارد و فناوری برای ارائه مجموعه ای از استانداردها، دستورالعمل‌ها و بهترین شیوه‌ها برای پیشگیری، شناسایی و پاسخ به حملات سایبری ایجاد شده است.
  • Spring Framework، یک فریم ورک محبوب Java Enterprise Edition است که از توسعه برنامه‌های جاوا پشتیبانی می‌کند.
  • MITER ATT&CK، یک چارچوب رایگان و در دسترس جهانی ارائه شده توسط MITER که شامل اطلاعات جامع و به‌روز درباره تهدیدات سایبری برای کمک به شرکت‌ها برای بهبود زیرساخت امنیت سایبری خود است. این فریمورک شامل ماتریسی از تهدیدها و ابزارهای شناخته شده برای ارزیابی امنیت سازمان است.
  • Hadoop، یک چارچوب پردازش توزیع‌شده منبع باز است که در اصل توسط بنیاد نرم‌افزار آپاچی توسعه یافته بود و ذخیره‌سازی و پردازش داده‌ها را برای برنامه‌های داده‌های بزرگ مدیریت می‌کند.

فریم ورک فرانت اند چیست؟

فریم ورک‌ های فرانت‌ اند، منطق، ساختار، طراحی، رفتار و انیمیشن هر عنصری را که هنگام تعامل با وب‌سایت‌ها در طراحی سایت شرکتی، برنامه‌های کاربردی وب، طراحی سایت فروشگاهی و برنامه‌های تلفن همراه روی صفحه می‌بینید، تعیین می‌کنند.

به عنوان مثال، خرید آنلاین یا فروشگاه ساز امروز تجربه متفاوتی نسبت به 10 تا 15 سال پیش است. در گذشته در طول فرآیند به صفحات تایید مختلف فرستاده می‌شد، در حالی که امروزه تاکید بر تجربه کاربری بهتر است.

فریم ورک بک اند چیست؟

فریم ورک بک اند چیست

امروزه هر سازمانی را بدون توجه به تخصص یا عملکرد در صنعت مفهوم تحول دیجیتال را لمس می‌کند. حضور دیجیتالی یک شرکت توسط اینترنت هدایت می‌شود و به برآورده کردن انتظارات مشتری در حال تکامل کمک می‌کند. حضور دیجیتال به معنای روشی است که در آن یک شرکت به صورت آنلاین چه از طریق یک وب سایت یا یک برنامه تلفن همراه ظاهر می‌شود.

حدود یک دهه پیش، حضور دیجیتالی یک شرکت به یک وب سایت ثابت یا یک برنامه وب PHP که بر روی پشته بسیار محبوب LAMP (لینوکس، آپاچی، MySQL و PHP) ساخته شده بود، محدود می‌شد. اما امروزه دیگر اینطور نیست. با ظهور فریم ورک‌ها و API‌ها، استانداردهای توسعه وب در طول سال‌ها افزایش یافته است. فریم‌ورک‌ها اکنون به بخشی ضروری از توسعه وب برای ساخت برنامه‌های کاربردی وب غنی و تعاملی تبدیل شده‌اند. فریم ورک‌های مختلفی برای توسعه وب (سمت مشتری) و (سمت سرور) در دسترس هستند.

فریم ورک‌های Backend، کتابخانه‌هایی از زبان‌های برنامه‌نویسی سمت سرور هستند که به ساخت ساختار یک وب‌سایت و سئو سایت کمک می‌کنند. فریم ورک‌های Backend اجزای آماده ای را برای توسعه یک برنامه وب پویا ارائه می‌دهند. استفاده از فریم‌ورک‌ها با حذف نیاز به ساخت و پیکربندی همه چیز از ابتدا، به توسعه‌دهندگان یک شروع سریع و تازه می‌دهد.

چرا از فریم ورک‌ های بک اند استفاده کنیم؟

فریم ورک‌های Backend روشی ثابت برای ساخت انواع برنامه و سایت ساز و طراحی سایت در پلتفرم‌های مختلف ارائه می‌کنند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا به جای نگرانی در مورد نحوه کارکرد آن‌ها بر روی دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف، روی ساخت برنامه‌های خود تمرکز کنند. آنها همچنین به توسعه دهندگان کمک می‌کنند تا برنامه‌های کاربردی قوی ایجاد کنند که می‌توانند هر نوع ورودی و خروجی داده را مدیریت کنند.

علاوه بر این، فریم‌ورک‌های بک اند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مقیاس‌پذیر و انعطاف‌پذیر باشند تا تغییرات و به‌روزرسانی‌های آتی را در خود جای دهند. آنها با استفاده از زبان‌ها و فناوری‌های برنامه نویسی مدرن ساخته شده اند و به سخت افزار یا نرم افزار خاصی وابسته نیستند.

علاوه بر این، بسیاری از فریم ورک‌های Backend متن باز، رایگان و قابل توسعه هستند. به طور خلاصه به دلایل زیر میتوان از یک فریم ورک Backend استفاده کرد:

  1. صرفه جویی در زمان
  2. مقیاس پذیری
  3. نیرومندی
  4. امنیت
  5. ادغام سریع

محبوب ترین فریم ورک‌ های بک اند

محبوب ترین فریم ورک‌ های بک اند

انتخاب فریم ورک back-end به عوامل زیادی بستگی دارد. برای مثال، فریمورک‌های خاصی برای یک فناوری front-end خاص در دسترس هستند، درست مانند جنگو برای پایتون و ASP.NET برای C#.

برخی از فناوری‌ها دامنه وسیعی از ادغام را ارائه می‌دهند و برخی ممکن است گزینه‌های محدودی در دسترس داشته باشند. یکی از عواملی که باید در نظر گرفته شود اندازه پروژه و اهداف نهایی است.

با در نظر گرفتن همه این عوامل، شما ایده واضح تری خواهید داشت که کدام چارچوب پشتیبان برای پروژه شما بهترین است. در زیر 17 فریمورک محبوب بک‌اند برای ساخت یک برنامه وب در سال 2022 آورده شده است.

فریم ورک‌های php

1- Laravel

Laravel

Laravel چیست؟ PHP یکی از پرکاربردترین زبان‌ های برنامه نویسی وب در توسعه Backend است. به عنوان مثال وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوای محبوب با PHP می باشد. لاراول یکی از فریم ورک‌ های PHP است که بر اساس معماری MVC ساخته شده است. این یک چارچوب مبتدی پسند است و دارای یک رابط کاربر پسند، کتابخانه گسترده و پشتیبانی درخشان API است.

پيشنهاد وب رمز: ۵ سیستم مدیریت محتوای PHP محور

استفاده از لاراول در حین ساختن برنامه‌های کاربردی وب ایمن مدرن، توسعه باطن را ساده می‌کند. این امر به ویژه در صورتی که روی برنامه‌های غیر ضروری کار می‌کنید صادق است.

2- Cake PHP

Cake PHP

CakePHP یکی دیگر از فریم ورک‌های PHP است که بر اساس مفاهیم یک فریمورک محبوب دیگر یعنی Ruby on rails ساخته شده است. این معماری از معماری MVC پیروی می‌کند و چندین ویژگی مفید مانند کنترلر مدل-نما، کنترلر جلو، رکورد فعال، نگاشت داده‌ها و پیکربندی قراردادی را ارائه می‌دهد.

3- Symfony

Symfony

Symfony یک چارچوب برنامه وب PHP منبع باز است که برای توسعه دهندگانی طراحی شده است که به یک جعبه ابزار ساده و ظریف برای ایجاد برنامه‌های کاربردی وب با امکانات کامل نیاز دارند. Symfony توسط SensioLabs حمایت می‌شود. این آموزش توسط Fabien Potencier در سال 2005 توسعه یافته است.

پيشنهاد وب رمز: PHP چیست

فریم ورک‌های java

4- Spring

Spring

جاوا به عنوان یک زبان برنامه نویسی همیشه سبز در نظر گرفته می‌شود. یکی از کاربردهای محبوب آن در توسعه Backend است. Spring Framework یکی از بهترین فریم ورک‌های جاوا است.

این فریمورک در سال 2002 منتشر شد و امروزه یکی از محبوب ترین فریم ورک‌های Backend است که برای ایجاد برنامه‌های کاربردی و مستقل در درجه تولید استفاده می‌شود.

استفاده از چارچوب Spring آسان است زیرا سربارهای پیکربندی مختلفی را که Spring Framework دارد حذف می‌کند. هنگامی‌ که از پروژه‌های Spring Framework مانند Spring Boot، Spring Cloud Spring Security و غیره استفاده می‌کنید، می‌توانید بسیاری از عملکردهای مفید مانند ذخیره سازی، مدیریت تراکنش، مدیریت پیکربندی، نظارتی، امنیتی را دریافت کنید.

5- Struts

Struts

Struts برای ایجاد یک برنامه وب بر اساس servlet و JSP استفاده می‌شود. Struts از چارچوب MVC (Model View Controller) استفاده می‌کند3. برنامه Struts یک برنامه وب واقعی است. Struts در ساخت برنامه‌های J2EE (Java 2 Platform, Enterprise Edition) کاملاً مفید هستند زیرا استرات‌ها از الگوهای طراحی J2EE بهره می‌برند. Struts از این الگوهای طراحی J2EE از جمله MVC پیروی می‌کند.

در استرات‌ها، نمای ترکیبی، طرح نماهای فرعی خود را مدیریت می‌کند و می‌تواند یک الگو را پیاده سازی کند، و دستیابی و سفارشی سازی در کل برنامه را آسان تر می‌کند. یک نمای ترکیبی با استفاده از سایر نماهای فرعی قابل استفاده مجدد ساخته می‌شود، به طوری که یک تغییر کوچک در یک نمای فرعی اتفاق می‌افتد، به طور خودکار در هر نمای ترکیبی به روز می‌شود.

Struts از مجموعه ای از کتابخانه‌های تگ سفارشی تشکیل شده است. Struts بر اساس چارچوب MVC است که الگو گرا است و شامل کتابخانه‌های تگ سفارشی JSP است. Struts از کلاس‌های کاربردی نیز پشتیبانی می‌کند.

6- Hibernate

Hibernate

Hibernate یک سرویس شیء/رابطه پایدار و پرس و جو با کارایی بالا است که تحت مجوز منبع باز GNU Lesser General Public License (LGPL) و دارای دانلود رایگان است. Hibernate نه تنها از نگاشت از کلاس‌های جاوا به جداول پایگاه داده (و از انواع داده‌های جاوا به انواع داده‌های SQL) مراقبت می‌کند، بلکه امکانات پرس و جو و بازیابی داده را نیز فراهم می‌کند.

فریم ورک‌های #C

7- ASP.NET

ASP.NET

هسته ASP.NET جانشین ASP است. این قریمورک یک چارچوب منبع باز و مستقل از پلتفرم است که برای ساخت برنامه‌های کاربردی وب بر روی پلت فرم دات نت استفاده می‌شود. این فریم ورک به عنوان یکی از بهترین فریم ورک‌های Backend در نظر گرفته می‌شود. این فریمورک اساسا یک نسخه واحد از ASP.NET MVC و ASP.NET Web API در یک ماژول برنامه نویسی است، بنابراین آن را قدرتمندتر می‌کند.

پيشنهاد وب رمز: asp.net چیست

فریم ورک‌های javascript

8- Node.js

Node.js

Node.js چیست؟ در حال حاضر، فریم ورک‌های Nodejs محبوب‌ترین فریم‌ورک برای برنامه‌های وب در سال 2023 هستند. علاوه بر این، یک فریم ورک NodeJS سازمانی توسط توسعه‌دهندگان نرم‌افزار مجرب طی سال‌ها توسعه داده شده است. خوشبختانه، تمام فریم ورک‌های Nodejs به خوبی مقیاس‌بندی می‌شوند و عملکرد و کارایی را در پروژه‌های مختلف افزایش می‌دهند و در عین حال روند توسعه را نیز سرعت می‌بخشند.

طبق یک گزارش نظرسنجی وب، اکثر توسعه دهندگان Backend و توسعه دهندگان full stack Node.js را به عنوان روش انتخابی خود انتخاب می‌کنند. تا سال 2023 که بسیاری از ویژگی‌ها و مزایای جدید را به همراه دارد، فریمورک‌های Node js در بازار محبوب تر می‌شوند. Node js Frameworks به شدت نحوه توسعه نرم افزار توسعه دهندگان را تغییر داده است. اگرچه بسیاری از زبان‌های برنامه نویسی مختلف در بازار موجود است، Nodejs Frameworks محبوب ترین آنها شده است.

9- Express.js

Express.js

جاوا اسکریپت محبوب ترین زبان برنامه نویسی در جهان است. با ظهور Node.js، محبوبیت فریم ورک‌ های جاوا اسکریپت در جامعه توسعه Backend به سرعت افزایش یافت و در دهه گذشته، Node.js به یکی از نام‌های برتر تبدیل شده است.

پيشنهاد وب رمز: جاوا اسکریپت چیست

به همین دلیل Express در سال 2010 برای توسعه دهندگان نود منتشر شد. این فریمورک یک چارچوب Node.js مینیمال است که برای توسعه برنامه‌های کاربردی بسیار انعطاف پذیر استفاده می‌شود.

با توجه به اینکه جاوا اسکریپت محبوب ترین زبان توسعه وب است و احتمالاً تنها زبانی است که توسعه تمام پشته را برای یادگیری موبایل فراهم می‌کند Expressjs می‌تواند یک انتخاب عالی برای برنامه نویسان باشد.

پيشنهاد وب رمز: آینده جاوا اسکریپت

10- Meteor.js

Meteor.js

Meteor js جدیدترین و مدرن ترین فریمورک وب روز است. درک Meteor js بسیار ساده است، بنابراین منحنی یادگیری تقریباً وجود ندارد. اگر دانش کمی در هر اسکریپت جاوا دیگری دارید، می‌توانید به راحتی تمام مفاهیم Meteor js را درک کنید. این چارچوب توسعه وب پشته کامل (full stack) است. مقیاس پذیری و توسعه پذیری ارائه شده توسط Meteor js بسیار خوب است. تعداد زیادی از بسته‌ها و کتابخانه‌ها پشتیبانی می‌شوند.

Meteor یا MeteorJS یک چارچوب وب جاوا اسکریپت تا حدی اختصاصی، عمدتا رایگان و منبع باز است که با استفاده از Node.js نوشته شده است. Meteor امکان نمونه‌سازی سریع را فراهم می‌کند و کدهای بین پلتفرمی ‌(اندروید، iOS، وب) تولید می‌کند. برنامه MongoDB سمت سرور تنها جزء اختصاصی Meteor است و بخشی از بسته دانلود Meteor است.

استفاده از Meteor بدون استفاده از MongoDB سمت سرور امکان پذیر است. این پروتکل از پروتکل داده‌های توزیع‌شده و الگوی انتشار-اشتراک برای انتشار خودکار تغییرات داده‌ها به مشتریان بدون نیاز به برنامه‌نویس برای نوشتن کد همگام‌سازی استفاده می‌کند. در کلاینت، Meteor را می‌توان با هر فریمورک محبوب front-end JS، Vue، React، Svelte، Angular یا Blaze استفاده کرد. اگر نمی دانید Angular چیست، حتما کمی در این باره مطالعه فرمایید.

پيشنهاد وب رمز: ری اکت چیست

فریم ورک‌های پایتون

11- Django

Django

جنگو یکی از محبوب ترین فریم ورک‌ های پایتون است که در توسعه وب استفاده می‌شود. بر اساس اصل خود را تکرار نکنید (DRY)، جنگو بر استفاده مجدد از کد تمرکز می‌کند، بنابراین سرعت توسعه را افزایش می‌دهد. همچنین یک چارچوب بسیار امن است.

جنگو به عنوان یک فریمورک پایتون بسیار کاربرپسند و یادگیری آن آسان است. همچنین یکی از محبوب ترین فریم ورک‌های فول استک است و عملکردهای زیادی مانند پشتیبانی REST API را ارائه می‌دهد.

پيشنهاد وب رمز: جنگو چیست

12- Flask

Flask

Flask یکی دیگر از فریمورک‌های پایتون است که می‌توانید برای توسعه Backend از آن استفاده کنید. به عنوان یک چارچوب کوچک در نظر گرفته می‌شود زیرا استفاده از ابزارها و کتابخانه‌های خاص را حذف می‌کند. علاوه بر این، هیچ لایه انتزاعی پایگاه داده، اعتبار سنجی فرم، یا وابستگی به منبع خارجی وجود ندارد.

فلسک یک چارچوب وب ساده، بسیار انعطاف پذیر و کارآمد است. از آنجایی که یک فریمورک سبک یا میکرو فریمورک است، یادگیری و درک Flask آسان است. علاوه بر این، به عنوان یک چارچوب پایتون، بسیار کاربر پسند است.

پيشنهاد وب رمز: flask چیست

13- Pyramid

Pyramid

Pyramid نوشتن برنامه‌های وب را آسان می‌کند. می‌توانید با این برنامه وب حداقل درخواست/پاسخ «سلام جهان» کار کوچکی را شروع کنید. همانطور که برنامه شما رشد می‌کند، Pyramid ویژگی‌های زیادی را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود نوشتن نرم افزار پیچیده تلاش کمتری بخواهد.

Pyramid در تمام نسخه‌های پشتیبانی شده پایتون کار می‌کند. آموزش سریع Pyramid شما را گام به گام در نوشتن یک برنامه کاربردی فایل، فرم‌ها، یکپارچه سازی پایگاه داده و احراز هویت راهنمایی می‌کند.

توسعه دهندگان ممکن است به مستندات روایت Pyramid بیایند یا مرجع گسترده API را مرور کنند. Pyramid دارای یک منبع غنی از منابع مفید است که می‌توان از آنها استفاده کرد. Extnding Pyramid یک لیست مدیریت شده و قابل فیلتر از افزونه‌ها، بسته‌ها و برنامه‌های کاربردی است که برای کار با Pyramid ساخته شده است.2

فریم ورک‌های Ruby

14- Ruby On Rails

Ruby On Rails

Ruby on Rails که معمولاً به عنوان Rails شناخته می‌شود یک چارچوب سمت سرور مبتنی بر معماری MVC است. این یک چارچوب مبتدی است و به راحتی قابل درک و یادگیری است. با این حال، مزایا و معایب آن هنوز مورد بحث است، اما به دلیل کاربرپسند بودن مورد علاقه توسعه دهندگان در سراسر جهان است.

فریم ورک‌های زبان Elixir

15- Phoenix

Phoenix

فونیکس بهترین فریم ورک بک اند است که با زبان برنامه نویسی کاربردی به نام Elixir نوشته شده است. با ماشین مجازی Erlang کار می‌کند و Phoenix از الگوی MVC سمت سرور استفاده می‌کند.

بر اساس کتابخانه Plug و Cowboy Erlang، برای ارائه وب‌سایت‌هایی با عملکرد بالا تشکیل شده است. Phoenix همراه با تابع درخواست پاسخ، ارائه شده توسط سرور کابوی، ارتباطات بلادرنگ را با مشتریان خارجی خود از طریق WebSockets با استفاده از ویژگی کانال زبان خود ارائه می‌دهد.

فریم ورک‌های Scala

16- Play

Play

ممکن است نوشتن در مورد چارچوب Play در سال 2022 برای بسیاری از توسعه دهندگان آشنا با راه حل‌های مبتنی بر JVMل، جامعه آن و همه پایه کد ایجاد شده، تعجب آور باشد، اما من معتقدم که چارچوب Play هنوز یک ابزار بسیار ارزشمند در جعبه ابزار هر توسعه دهنده ای است و باید به عنوان راه حلی برای مشکلات متعدد در نظر گرفته شود.

PLAY که در اسکالا و جاوا نوشته شده است، یکی از قدرتمندترین فریم ورک‌های تحت وب است. مبتنی بر معماری MVC است و ویژگی‌های مختلفی مانند بارگذاری مجدد کد داغ، نمایش اشتباهات برنامه و تمرکز بر ارتقای سودآوری توسعه دهندگان را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، RESTfull و غیر مسدود کننده است.

فریم ورک‌های Golang

17- Fiber

Fiber

فیبر یک چارچوب توسعه وب برای برنامه نویسان Golang است. این موتور بر روی Fasthttp، سریعترین موتور HTTP برای Go ساخته شده است. این فریمورک برای این طراحی شده است تا کارها را برای توسعه سریع با در نظر گرفتن تخصیص حافظه و عملکرد بالا آسان کند.

فیبر یک چارچوب ناب اما بسیار قدرتمند است. از آنجایی که بسیار ناب است، ادغام کتابخانه‌های شخص ثالث با آن آسان است. این چارچوب مقیاس پذیری بیشتر داشته و مشکلات سربار کمتری را ارائه می‌دهد. همچنین این فریمورک شبیه Express.js است و از مسیریابی، ارائه فایل‌های استاتیک، ساخت APIهای REST، پشتیبانی از میان‌افزار انعطاف‌پذیر، قالب و حافظه کم پشتیبانی می‌کند.

نتیجه گیری

فریم ورک‌های توسعه وب قدرتمند متعددی در دسترس هستند که هر کدام ویژگی‌های ضروری خود را دارند. انتخاب بهترین فریم ورک وب به مشخصات پروژه شما و تخصص یک توسعه دهنده وب در تیم شما بستگی دارد. همچنین مهم است که در نظر داشته باشید که ابزاری که انتخاب می‌کنید مرتباً به‌روزرسانی می‌شود تا تضمین کند که می‌تواند در برابر حملات جدید و رایج محافظت کند.

شما میتوانید با مراجعه به سایت وب‌رمز از خدمات و مشاوره و راهنمایی‌های کارشناسان ما جهت انتخاب فریم ورک متناسب با نیاز خود بهره مند شوید.

[faq]

سوالات متداول

Node.js از React.js پیشی گرفت و از سال 2022 به پرمصرف ترین چارچوب وب در میان توسعه دهندگان نرم افزار در سراسر جهان تبدیل شد. طبق نظرسنجی‌ها‌ها، 47.12 درصد از پاسخ دهندگان گزارش دادند که از Node استفاده می کنند.

هسته ASP.NET. ASP.NET از فریم ورک جاوا اسکریپت برای backend استفاده می کند که یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است. به حداقل کد نویسی نیاز دارد. یکی از برجسته ترین مزایای ASP.NET Core بهبود عملکرد آن است که آن را به بهترین چارچوب برای توسعه Backend تبدیل می کند.

پایتون. محبوبیت پایتون به سرعت در حال افزایش است و به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین زبان‌های توسعه برای ساخت برنامه‌ها و ابزارهای فناوری، از جمله فریم‌ورک‌های frontend و backend است. محبوبیت آن هم از سادگی و سهولت یادگیری و هم از امنیت و عملکرد آن ناشی می شود.

Node.js در مدیریت اتصالات همزمان بسیار خوب است. از آنجایی که اینترنت اشیا بر روی بسیاری از دستگاه‌ها ساخته شده است که پیام‌های کوچکی را ارسال می‌کنند که باید به سرعت مدیریت شوند، Node.js با ارائه معماری بدون سرور و پشتیبانی ارتباطی بی‌درنگ، پشتوانه خوبی برای این نوع برنامه‌ها ایجاد می‌کند.

با این حال، برخی از زبان ها بیشتر از سایرین مورد تقاضا هستند. یک مطالعه در سال 2019 توسط Coding Dojo نشان داد که پایتون، جاوا، جاوا اسکریپت، C/C++  و Ruby پنج زبان برنامه‌نویسی محبوب هستند که توسط 25 شرکت برتر یونیکورن استفاده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.