اهمیت یک وبسایت اینترنتی بر رشد و بهبود کسب و کارهای مختلف اعم از تجارت‌های الکترونیک و حتی تجارت‌های غیر الکترونیک امروزه بر هیچ‌کس پوشیده نیست. زمانی بود که فقط فعالیت‌های اینترنتی نیاز به وبسایت داشتند، اما امروزه با گسترش اینترنت هر فعالیت کاری برای افزایش راندمان خود نیاز به یک وبسایت دارد.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها برای جذب مخاطب یا ارتباط با مخاطبین فعلی خود از طراحی سایت برای کسب و کارشان استفاه می‌کنند. همچنین بسیاری از فرصت‌های فعالیت با همکاران خارجی از طریق وبسایت فراهم می‌شوند.

اما مسلماً صرف وجود یک سایت به خودی خود و بدون رعایت برخی از اصول نمی‌تواند تأثیر چندانی بر بهبود کسب و کار داشته باشد. یک سایت وقتی بر کسب و کار شما مؤثر است که پارامترهایی را به عنوان یک سایت کارآمد در خود داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی از این پارامترها خواهیم پرداخت.

ظاهر وبسایت

سایت خوب - ظاهر وبسایت

اولین چیزی که در ورود به یک وبسایت توجه کاربر را به خودش جلب می‌کند، طراحی و ظاهر وبسایت (UI Design) است. کاربران ترجیح می‌دهند مطالب مورد نیاز خود را از وبسایت‌هایی استخراج کنند که ظاهر آن وبسایت‌ها حس خوبی به آنان القاء می‌کند. وبسایتی که ظاهر مناسبی ندارد نمی‌تواند کاربر را برای مدت زمان زیادی در خود نگه‌دارد و این امر علاوه بر کاهش عملکرد مفید وبسایت، باعث بروز اشکالاتی همچون افت رتبه وبسایت در موتورهای جستجو خواهد شد.

طراحی خوب علاوه بر رعایت اصول روز طراحی دنیا لازم است که واکنش‌گرا (طراحی سایت ریسپانسیو) باشد. امروزه درصد بسیاری از کاربران اینترنتی مرور صفحات وب را توسط ابزارهای مختلفی از جمله تبلت و گوشی همراه انجام می‌دهند. طراحی ریسپانسیو شکل صحیحی از ظاهر وبسایت در دستگاه‌های مختلف از جمله رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها، گوشی‌های موبایل و … به نمایش می‌گذارد. اگر طراحی ریسپانسیو نباشد، نمایش سایت در برخی ابزارها به درستی انجام نمی‌شود و همین امر باعث می‌شود کاربر رغبتی به گذراندن زمان خود در وبسایت شما نداشته باشد. این امر نیز علاوه بر تأثیر منفی بر روی عملکرد وبسایت، باعث کاهش رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد شد.

در بخش ظاهر وبسایت بحث دیگری با عنوان تجربه کاربری (UX Design) مطرح می‌شود. منظور از تجربه کاربری به طور خیلی خلاصه احساسی است که از نمایش یک وبسایت به کاربر القاء می‌شود. این تجربه بستگی به مواردی همچون نحوه چینش عناصر یک وبسایت، استفاده از آیکن‌ها و تصاویر خاص و … در ساخت سایت دارد. در حقیقت UI و UX دو ملاک وابسته به یکدیگر در طراحی وبسایت می‌باشند که هر دو به طور موازی می‌بایست توسط طراح وبسایت به درستی پیشروی کنند تا نمایش یک وبسایت را به بهترین شکل ممکن برای بازدیدکنندگان آن فراهم کنند.

وب رمز با تجربه چند ساله در زمینه طراحی وبسایت و بهره‌گیری از متخصصین ماهر، طراحی وب سایت شما را به بهترین شکل ممکن و رعایت اصول و استانداردهای طراحی وب انجام خواهد داد.

امنیت

بحث امنیت نیز یکی از موارد گسترده و بسیار حائز اهمیت یک وبسایت می‌باشد. ممکن است تمامی فاکتورهای یک وبسایت مناسب را در ایجاد وبسایت خود لحاظ کرده باشید، حتی مدتی هم بر روی وبسایت فعالیت کنید و به نتایج مناسبی دست یابید، اما اگر امنیت وبسایتتان مناسب نباشد هر لحظه امکان بروز اختلال در وبسایت و به هدر رفتن تمامی زحماتتان باشد. از همین رو لازم است که فاکتورهای امنیتی هرچه بیشتر از ابتدای ایجاد یک وبسایت مد نظر قرار گرفته و اعمال شوند.

علاوه بر برقراری امنیت وبسایت، امنیت کاربران نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد. کاربران وبسایتی را انتخاب می‌کنند که اطمینان داشته باشند اطلاعاتشان در امنیت کامل قرار دارد. یکی از مواردی که این اطمینان خاطر را به

کاربر می‌دهد، استفاده از گواهینامه SSL (پروتکل امنیتی https) بر روی آدرس‌های وبسایت می‌باشد. با استفاده از این پروتکل تبادل اطلاعات بین کاربر و سرور بصورت کد انجام شده و امنیت اطلاعات کاربران بسیار افزایش می‌یابد.

محتوا

سایت خوب - محتوا

مسلماً دلیل اصلی راه‌اندازی یک وبسایت هدایت کاربرانی به وبسایت می‌باشد که به دنبال محتوای مورد نظرشان هستند. طبعا تولید محتوا منحصر به فرد، مفید، خلاقانه و جذاب است. کپی محتوا از وبسایت‌های دیگر علاوه بر اینکه رضایت کاربران را جلب نمی‌کند، به عنوان یک عامل منفی نیز در رتبه‌دهی موتورهای جستجو در نظر گرفته می‌شود.

لازم است که بروزرسانی محتوای وبسایت به صورت منظم طی بازه‌های زمانی مشخص انجام شود. پویایی یکی از دلایل موفقیت وبسایت شما می‌تواند باشد.

سرعت لود

سایت خوب-سرعت لود

این فاکتور نیز در کارآمدی وبسایت بسیار بسیار اهمیت دارد. کاربران تمایل دارند سایت مورد نظرشان ظرف کمتر از 5 ثانیه بارگزاری شود. اگر بیش از این به طول بینجامد حتی ممکن است کاربر از تماشای وبسایت شما منصرف شود و هرچقدر هم ظاهر و مطالب وبسایت مورد پسند کاربر باشد، باز هم تفاوتی حاصل نخواهد شد.

آپتایم

یکی از دلایل راه‌اندازی وبسایت این است که به صورت حضوری نمی‌توان در تمامی ساعات شبانه‌روز و هفت روز هفته با کاربر در ارتباط بود. اما وبسایت این قابلیت را فراهم می‌کند تا بدون محدودیت مکانی و زمانی بتوانید با کاربران خود در ارتباط باشید. منظور از آپتایم زمانی است که سایت شما بر روی اینترنت برای همه در دسترس است. یک سایت خوب آپتایمی نزدیک به صد در صد دارد. یک لحظه در دسترس نبودن وبسایت شما می‌تواند به اندازه از دست دادن چندین مشتری به ضرر شما تمام شود.

سئو

منظور از سئو سایت، بهینه‌سازی یک وبسایت برای موتورهای جستجو می‌باشد. بهنیه‌سازی یک وبسایت برای موتورهای جستجو یک سرمایه‌گذاری کم‌هزینه و و بسیار پربازخورد می‌باشد. عوامل زیادی در بهبود سئوی یک وبسایت تاثیرگذارند. تمامی موارد گفته شده نیز در صورت صحت عملکرد می‌توانند باعث بهبود سئوی وبسایت شوند. از بین عوامل ذکر شده محتوا، آپتایم و سرعت لود سایت، بسیار بر سئو تاثیرگذارند.

قرارگرفتن کلمه کلیدی سایت شما در صفحه اول موتورهای جستجو موفقیت وبسایت شما را تضمین می‌کند.

هاستینگ مناسب

وب سایت خوب-هاستینگ مناسب

منظور از هاستینگ فضایی است که اطلاعات وبسایت شما بر روی آن قرار می‌گیرد. اگر امنیت، سرعت لود سایت و آپتایم مناسب می‌خواهید باید یک هاستینگ خوب را برای راه‌اندازی وبسایت خود انتخاب کنید. یک هاستینگ خوب علاوه بر برقراری موارد مذکور برای شما، پشتیبانی مناسبی نیز ار سرویس میزبانی شما خواهد داشت. رفع مشکلات احتمالی مربوط به سرور جزء وظایف شرکت ارائه دهنده هاستینگ بوده و در صورتی که پشتیبانی مناسبی از سرویس شما انجام شود، مشکلات احتمالی علاوه بر این که به حداقل می‌رسند، به سرعت نیز قابل رفع می‌باشند.

وب رمز با بهره‌گیری از تجربه حدود دو دهه در زمینه خدمات تخصصی وب، استفاده از بهترین سخت‌افزارهای سرور در بهترین دیتاسنترهای دنیا و کانفیگ نرم‌افزاری مناسب تجربه‌ای لذت‌بخش از یک میزبانی خوب را با هزینه‌ای مناسب در مقایسه با خدمات ارائه شده در اختیار شما قرار خواهد داد.

تمام موارد فوق ویژگی یک وب سایت خوب است به طوری که تاثیر بسزایی برای کسب و کار شماخواهد داشت. هرکدام از این موارد در توسعه و رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد. به عنوان مثلا اگر سایتی طراحی کردید اما تجربه کاربری خوبی نداشته باشد به طور حتم بازدیدکنندگان سایت خود را از دست خواهید داد. بدین صورت تنها راه اندازی یک سایت کافی نیست و باید در کنار طراحی سایت موارد دیگر را رعایت کنیم تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 991 - میانگین: 4.9

رأی شما ثبت شد.