جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

اگر قصد دارید در کمپین دیجیتال مارکتینگ خود از تولید محتوای ویدئویی برای بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ استفاده کنید باید اصول تولید یک ویدئو بازاریابی موفق را بدانید. در این مقاله قصد داریم شما را با ۱۲ نوع ویدیو مارکتینگ و ۷ مزیت کاربردی آن آشنا کنیم.

پیش از اینکه شروع به فیلمبرداری کنید باید ابتدا نوع ویدیویی که می‌خواهید ایجاد کنید را تعیین کنید. به‌منظور درک بهتر از گزینه‌هایی که پیش رو دارید لیست زیر را بررسی کنید.

انواع بازاریابی ویدئویی

۱.ویدیوهای دمو

ویدئو مارکتینگ - ویدیوهای دمو

ویدیوهای دمو نشان دهنده عملکرد محصول شما می‌باشند، این ویدیو دمو می‌تواند شامل سیروسفری به نرم‌افزارتان باشد و یا نحوه به کارگیری و یا باز کردن و تست کردن محصول باشد.

پیشنهاد وب رمز: ۲۱ تکنیک کاربردی سئو ویدئو برای افزایش رتبه سایت در گوگل

۲.ویدیوهای برند

ویدیوهای برند معمولا به‌عنوان بخشی از یک کمپین بزرگتر تبلیغاتی‌اند که نشان‌دهنده رویاهای بزرگ یا محصولات و خدمات شرکت شما می‌باشند. هدف ویدیوهای برند به‌وجود آوردن آگاهی درمورد شرکت و جذب مخاطبین هدفتان می‌باشد.

۳.ویدیوهای مناسبتی

ویدئو مارکتینگ - ویدیوهای مناسبتی

آیا کسب‌وکارتان میزبان یک کنفرانس شده، قرار است دور میز مباحثه‌ای انجام دهید، یا کمک‌های مالی جمع کرده و یا در دیگر انواع مناسبت‌ها حضور داشته باشید؟ یک فیلم در این‌باره درست کنید و یک مصاحباتی جالب صورت دهید و از ارائه خود در این دورهمی‌ها فیلم تهیه کنید.

۴.مصاحبات کارشناسانه

مصاحبه کردن با کارشناسان داخلی یا رهبران متفکر در صنعتتان یک راه بسیار عالی برای به‌وجود آوردن اعتماد و اعتبار برای مخاطبینتان می‌باشد. تاثیرگذاران در صنعت خودتان را پیدا کنید، چه در نقطه نظری با شما اشتراک داشته باشند چه نه، و در مقابل مخاطبین هدفتان این بحث‌ها را به‌انجام برسانید.

۵.ویدیوهای آموزشی یا خودآموز

ویدئو مارکتینگ - ویدیوهای آموزشی یا خودآموز

ویدیوهای آموزشی می‌توانند برای تدریس مبحثی جدید به مخاطبانتان و یا ایجاد دانشی بنیادی برای درک بهتر کسب‌وکارتان به‌کار روند. این ویدیوها می‌توانند با فروش و تیم‌های خدماتی شما به هنگامی که با مشتریانتان کار می‌کنند مورد استفاده قرار بگیرند.

۶.ویدیوهای توضیحی

این نوع از ویدیوها برای کمک به مخاطبین شما در درک بهتر نیازشان به محصولات و خدمات شما به‌کار می‌رود. بیشتر ویدیوهای توضیحی روی یک مسیر خیالی از هویت خریدار هسته شرکت که با مشکلات دست‌و‌پنجه نرم می‌کند سیر می‌کنند.  این شخص با اخذ یا خرید یک راه حل کسب‌وکاری می‌تواند بر مشکل غلبه کند.

۷.ویدیوهای انیمیشنی

ویدئو مارکتینگ - ویدیوهای انیمیشنی

ویدیوهای انیمیشنی یک قالب بسیار عالی برای مفاهیم مشکلی است که برای فهم آن‌ها نیاز به یک فیلم قوی و یا توضیح خلاصه‌ای از خدمات یا محصولات دارید.

۸.ویدیوهایی با مورد مطالعاتی(Case Study) و تصدیق مشتری

مشتریان شما می‌خواهند بدانند که محصول شما دقیقا چه مشکل خاصی از آن‌ها را رفع می‌کند. یکی از بهترین راه‌ها برای اثبات این موضوع ایجاد ویدیوهای کیس استادی (مورد مطالعاتی) است که نشان دهنده مشتریان راضی و وفادار شماست. این افراد بهترین حامیان شما هستند. آن‌ها را جلوی دوربین بیاورید و بخواهید که چالش‌هایشان را توضیح دهند و بگویند که شرکت شما چگونه به آن‌ها در حل مشکلشان کمک کرده است.

۹.ویدیوهای زنده

ویدئو مارکتینگ - ویدیوهای زنده

ویدیوهای زنده به بازدیدکنندگان شما یک دیدگاه پشت صحنه‌ای از شرکتتان می‌دهد.  همچنین این نوع ویدیوها طولانی‌ترند و نرخ تعامل بیشتری را به‌وجود می‌آورند، بازدیدکنندگان 8.1 برابر زمان بیشتری را در ویدیوهای زنده نسبت به ویدیوهایی که براساس تقاضا درست می‌شوند می‌گذرانند. مصاحبات، ارائه‌ها و رویدادهای زنده درست کنید و  بازدیدکنندگان را تشویق کنید که سوالاتشان را کامنت کنند.

۱۰.ویدیوهایی واقعیت مجازی و 360 درجه

با ویدیوهای 360 درجه بازدیدکنندگان آن را اسکرول می‌کنند تا محتوا را از هر زاویه‌ای مشاهده کنند، گویی که واقعا درون محتوا ایستاده‌اند. این سبک از ویدیوهایی مدور و کروی به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که یک مکان یا رویداد را تجربه کنند، همانند گشتن در قطب جنوب یا دیدن یک کوسه ماهی. ویدیوهایی واقعیت مجازی یا همان VR به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که خودشان هدایت و کنترل را تجربه کنند. این ویدیوها معمولا با دستگاه‌هایی همانند  Oculus Rift یا  Google Cardboardپخش می‌شوند.

۱۱.ویدیوهایی واقعیت افزوده (AR)

در این سبک از ویدیو یک لایه دیجیتالی به آنچه که شما درحال تماشایش در جهان هستید اضافه می‌شود. برای مثال، می‌توانید دوربین تلفن خود را به سمت اتاق پذیرایی بگیرید و AR به شما این امکان را می‌دهد که مبلی را ببینید که در آن فضا قرار دارد. اپلیکیشن IKEA Place یک مثال عالیست.

۱۲.پیام‌های شخصی

ویدیوها یک راه خلاقانه برای تداوم بخشیدن به یک مکالمه و یا پاسخ به کسی از طریق ایمیل یا تکست است. از ویدیوی هاب اسپات یا لوم استفاده کنید تا از خودتان به‌هنگام حضور در یک جلسه مهم و یا ارائه توصیه‌های شخصی مهم فیلم بگیرید. این ویدیوها لحظاتی عالی و فوق‌العاده را برای مشتریانتان به‌ارمغان می‌آورند و باعث می‌شوند که آن‌ها وارد پروسه خرید شوند.

مزایای ویدئو مارکتینگ

۱.توجه مشتری را به خود جلب کنید

ویدئو مارکتینگ - توجه مشتری را به خود جلب کنید

65 درصد از بازدیدکنندگان ویدیو بیش از سه چهارم ویدیو را مشاهده می‌کنند که درواقع این آمار فرای محتواهای متنی است.  محتوای ویدیو به‌منظور جلب بیشتر توجه مشتری نسبت به دیگر محتواها مورد استفاده قرار می‌گیرد. وضعیت اخیر بازاریابی اخیرا بسیار رقابتی شده است. محتوای زیادی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد و زمان آن‌ها را برای دیدن و خواندن به خودش اختصاص می‌دهد. هرچه محتوای شما چشم‌گیرتر باشد بیشتر احتمال دیدن و یا خواندن آن وجود دارد.

۲.نمایش واضح محصول یا خدمات

آیا می‌دانستید که مصرف‌کنندگان 4 برابر بیشتر دوست دارند درمورد محصولی فیلمی مشاهده کنند به نسبت آنکه بخواهند درباره آن مطلبی بخوانند؟

اگر درحال تبلیغ محصول یا خدماتی هستید سعی کنید ویدیویی بسازید که عملکرد و نحوه کاربرد محصول را نشان دهد. 98 درصد از کاربران بیان کرده‌اند که ویدیو را تماشا می‌کنند تا بیشتر در مورد محصول یا خدماتی بدانند. به همین دلیل است که 45 درصد از کسب‌وکارهایی که از بازاریابی محتوای ویدیویی استفاده می‌کنند گزارش داده‌اند که در سایتشان یک ویدیوی توضیحی دارند.

آیا می‌خواهید که بیشتر وارد مبحث محتوا شوید؟ یک ویدیوی انیمیشنی می‌تواند یک راه جدید و متعامل کننده برای توضیح محصولات یا خدمات شما باشد.

۳.بهینه‌سازی

آیا می‌دانید که خوانندگانتان چقدر از بلاگ‌های اخیرتان را مطالعه کرده‌اند؟ آیا آن‌ها فقط پاراگراف اول را می‌خوانند؟ و آیا دیگر مطلب را تا انتها ادامه نمی‌دهند؟ آیا آن را با دوستانشان به اشتراک می‌گذارند؟  سنجش آمار محتواهای متنی به نسبت این آمارها بسیار سخت است.

زمانی‌که صحبت از محتوای ویدیویی می‌شود شما قادر خواهید بود که نرخ کلیک، تعداد دفعاتی که ویدیو مشاهده شده و یا جایی که دیدن ویدیو متوقف شده است را تشخیص دهید.

شما با داشتن چنین اطلاعاتی می‌دانید که چه چیزی به دردتان می‌خورد و محتوای ویدیویی خودتان را در آینده بهینه‌سازی کنید.

۴.بهبود نرخ کلیک و نرخ باز کردن

شما خیلی زیاد برای کمپین ایمیل خودتان تلاش کرده‌اید و تمام اطلاعاتی که مخاطبینتان لازم دارند را برایشان فراهم کرده‌اید، اما آیا گیرندگان آن‌ها را باز می‌کنند و می‌خوانند؟ آیا این همان چیزیست که برایش برنامه‌ریزی کرده بودید؟ آمار قوی‌ای نیز در این زمینه وجود دارد: استفاده از کلمه ویدیو در موضوع ایمیلتان نرخ باز کردن را به اندازه آن را به اندازه 19 درصد و نرخ کلیک روی آن را به اندازه 65 درصد افزایش می‌دهد.

۵.سئوی بهتر

وجود محتوای ویدیویی در وب‌سایت به شما در افزایش میزان زمانی‌که کاربرانتان در سایتتان صرف می‌کنند کمک می‌کند. هرچه آن‌ها زمان بیشتر صرف کنند میزان اعتماد بیشتری در موتورهای جستجو بدست می‌آورید و به آن‌ها نشان می‌دهد که سایت شما محتوای باکیفیتی را تولید می‌کند.

اگر در وب‌سایتتان ویدیو داشته باشید، 53 برابر بیشتر احتمال دارد که در جستجوی گوگل رنک اول را بگیرید. همچنین از آنجا که گوگل هم اکنون صاحب یوتیوب است، این به‌شدت روی محتوای ویدیویی در رنکینگ موتور جستجویتان تاثیر مثبت دارد و به سئوی وب سایت شما کمک می‌کند.

اطمینان داشته باشید که محتوای ویدیویی شما در یوتیوب برای سئو بهینه‌سازی شده باشد. اطمینان حاصل کنید که عناوین و توصیفات همه دقیق باشند، لینک‌های پشتیبان برای سایتتان به‌وجود آورید و هر اطلاعات مهم دیگری را که مخاطبینتان باید درمورد محصولات و خدماتی که تبلیغ می‌کنید، و یا هر اطلاعاتی که به ویدیویتان مربوط است را ارائه دهید.

۶.ارتباط احساسی و ایجاد اعتماد

هدف بازاریابی دیجیتال ایجاد روابط بلندمدتی است که براساس اعتماد به مشتریانتان به‌وجود آمده است. اعتماد پایه و بنیان با کیفیت‌ترین کمپین‌های بازاریابی است و بازاریابی ویدیو می‌تواند روابطی ارزشمند را با خود به‌ارمغان بیاورد، روابطی که دیگر قالب‌های محتوایی نمی‌توانند.

ویدیو یک قالب به‌شدت قدرتمند تولید محتوا است به‌گونه‌ای که می‌تواند به‌صورت آنلاین برخلاف دیگر رسانه‌ها احساسات را برانگیزاند. ویدیو به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید از چیزهایی همانند صدا، حالات صورت و موزیک احساسی به‌نفع خودتان استفاده کنید. کارهایی که انجام آن‌ها با پست بلاگ یا تصاویر اینفو ممکن نیست. مخاطبین شما ممکن است نخواهند فورا به ویدیوی تاثیربرانگیر احساسی شما پاسخ دهند اما آن را در ناخودآگاه خود به یاد می‌آورند و زمانی‌که محصولی مرتبط با نیازهایشان دیدند به ویدیوی شما فکر می‌کنند.

۷.نرخ تبدیل بیشتر

دلیل اولیه ما برای استفاده از محتوای ویدیویی در استراتژی بازاریابی‌تان این است که به‌بیان ساده، ویدیو تبدیل می‌شود. تحقیقات اخیر گفته‌اند که 71 درصد از بازاریابان گزارش داده‌اند که نرخ‌ تبدیل ویدیویی نسبت به بازاریابی دیگر محتواها عملکرد بهتری دارد.

بازاریابی محتوای ویدیویی همچنین می‌تواند مستقیما با خود فروش به‌دنبال داشته باشد. آیا به یاد دارید که ما گفتیم محتوای ویدیویی توضیحات بهتری ارائه می‌دهد؟ تحقیقات نشان داده است 74 درصد از کاربرانی که یک ویدیوی توضیحی درباره یک محصول دیده‌اند در نهایت آن را خریداری کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 882 - میانگین: 4.9

رأی شما ثبت شد.