جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

وبینار یک ویدئوکنفرانس جذاب و پویا و آنلاین است که با هدف ارائه اطلاعات به صورت آموزشی و یا تجاری برگزار می‌شود که این روزها یکی از ابزارهای کاربردی برای آموزش‌های مختلف از جمله دیجیتال مارکتینگ و طراحی وب سایت محسوب می‌شود. در این مقاله شما را با ویژگی‌ها، نحوه و هدف استفاده از وبینار، ۱۰ مزیت کلیدی آن برای کسب‌وکارها و معایب آن آشنا خواهیم کرد.

وبینار چیست؟

وبینار یک ابزار کنفرانس ویدیویی و ابزار بازاریابی ویدیویی است که برای ارائه مطالب جذاب‌تر در زمان واقعی طراحی شده است.

اگرچه این اصطلاح یعنی وبینار به معنی «سمینار اجرا در وب» است اما وبینارها با چندرسانه‌ای‌ها و شمار زیادی از ویژگی‌های تعاملی آمیخته شده‌اند و ارتباطات تجاری را به سطح دیگری برده‌اند.

شما با دارا بودن امکانات وبینار مانند اشتراک صفحه، تخته سفید با ابزار نوشتن، ارائه، نظرسنجی یا گپ می‌توانید دانش و تخصص خود را در طی جلسات آنلاین برنامه‌ریزی شده به اشتراک بگذارید (یا بفروشید).

انواع وبینار چیست؟

نکته هیجان‌ انگیز دیگری که درباره وبینار وجود دارد این است که می‌توانید آن‌ها را با موارد زیر از هم متمایز کنید:

  • هدف
  • رویداد
  • دسترسی

هدف

بیایید با تعریف وبینار هدف شروع کنیم. شما بسته به آنچه می‌خواهید در کسب‌وکار خود بدست آورید می‌توانید از این نوع وبینارها استفاده کنید:

به اشتراک‌گذاری دانش وبینارهای lead generation

اگر شما در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنید این نوع وبینار باید مدنظر شما باشد. این نوع از رویدادهای آنلاین ارزش‌های شما و تخصص مربوطه شما را با چشم‌انداز و پیشرویتان به اشتراک می‌گذارد. به لطف ارائه بینش‌های مهم خود برای شما فرصتی ایجاد می‌شود که یک رابطه طولانی مدت با Lead های خود برقرار کنید و در نهایت آن‌ها را تبدیل به مشتری کنید.

وبینارهای نمایش محصول

از طریق وبینارها می‌توانید محصولات خود را به نمایش بگذارید. با توجه به اینکه بازاریابان ویدیویی می‌گویند ارائه ویدیو 94% به کاربران در درک محصول یا خدمات آن‌ها کمک کرده است و همچنین با توجه به این واقعیت که 79% مصاحبه شوندگان اعتراف کرده‌اند که تماشای یک فیلم آن‌ها را به خرید یک محصول متقاعد کرده است، وبینارها را می‌توان یکی از مهم‌ترین ابزارهای فروش آنلاین در حوزه دیجیتال دانست.

پيشنهاد وب رمز: تولید محتوای ویدیویی (ویدیو مارکتینگ)

ویژگی‌های وبینار

وبینار - ویژگی‌های وبینار

  • کنفرانس چند جهته
  • امکان بارگیری و تماشای ارائه‌ها و فیلم‌ها
  • گفتگوی متنی
  • صفحه دیجیتال
  • نظرسنجی‌ها
  • اشتراک‌گذاری از طریق دسکتاپ به عنوان یک ارائه دهنده
  • ضبط برنامه برای تماشای مجدد

یک وبینار چگونه کار می‌کند؟

شما تا اینجا با موضوع وبینار آشنا شدید و اینکه چه مدت زمان می‌برد تا شما آن را آماده کنید. اما بیایید ببینیم بعد از آن باید چه کاری انجام دهیم:

برنامه‌ریزی وبینار

ابتدا باید وبینار را برنامه‌ریزی کنید که بسیار ساده است. فقط کافی است یک حساب کاربری را برای وبینار خود ایجاد کنید و از قسمت داشبورد برای تعیین تاریخ، زمان و مدت زمان این وبینار استفاده کنید.

پس از آن مهم‌ترین مرحله برنامه‌ریزی فرا می‌رسد. در اینجا شما می‌توانید تنظیمات را سفارشی کنید تا وبینار در راستای اهداف شما و انتظارات مخاطب حرکت کند.

همچنین می‌توانید مطالب دیگری را برای آسان‌تر کردن اطلاعات و درک بهتر مخاطبان از این اطلاعات بارگذاری کنید. همیشه قبل از وبینار دوباره وب‌کم، میکروفون، هدست و همچنین اتصال خود را چک کنید.

میزبان وبینار

وبینار - میزبان وبینار

در اینجا شما لینک دعوت را به شرکت‌کنندگان خود ارسال کرده‌اید، بررسی کرده‌اید که همه چیز آماده است و وبینار را شروع کرد‌ه‌اید. این برای شما فرصتی است که برروی مخاطبان خود تاثیر بگذارید و به همه اهداف خود برسید.

ارتباطات در وبینارهای زنده به این شرح است که شما فقط جلوی کامپیوتر یا لبتاب می‌نشینید و با مخاطب صحبت می‌کنید. اما این همه داستان نیست.

برای نشان دادن نمودارهای دیجیتال، جداول، کلیدها و تصاویر باید از ابزارهای تعاملی مانند اشتراک دسک‌تاپ استفاده کنید. این کار به تجسم اطلاعات برای مخاطب کمک می‌کند و درک آن را آسان‌تر می‌کند. شرکت‌کنندگان از طریق گپ یا انجمن با یکدیگر و همچنین با شما ارتباط برقرار می‌کنند و گوش می‌دهند.

سعی کنید حتما به همه سوالات و همه نظرات پاسخ دهید. در صورت لزوم به همه شرکت‌کنندگان فرصت اظهار نظر بدهید. همچنین روی تهیه محتوای با کیفیت برای مخاطبان خود متمرکز شوید.

همچنین ایده بسیار خوبی است که یک نظرسنجی سریع برای شرکت‌کنندگان ارسال کنید تا بدانید در آینده چگونه خود را ارتقا دهید و پیشرفت کنید.

۱۱ دلیل که نشان می‌دهد وبینارها برای هر کسب‌وکاری عالی هستند

وبینار - وبینار کسب و کار

۱.می‌توانید ارزش فوق‌العاده‌ای بدست آورید

این یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که مشاغل در وهله اول به خاطر آن شروع به انجام وبینار می‌کنند. وبینارها واقعا اگر درست انجام شوند می‌توانید از طریق آن مخاطبان خود را  ساعت‌ها درگیر نگه دارید. همچنین مخاطبان شما می‌توانند از شما  سوال بپرسند و در زمان واقعی از آموزش شما بازخورد بگیرند.

۲.شما را به عنوان یک متخصص در صنعت خود نشان می‌دهد

ممکن است با خود بگویید این یک وبینار رایگان است. چه کسی اهمیت می‌دهد؟ اما مخاطبان شما اهمیت می‌دهند. و این تنها به  این دلیل است که رایگان بودن به معنای این نیست که هیچ محتوایی برای مبادله وجود ندارد. مخاطبان شما برای حضور در یک وبینار باید ثبت نام کنند، تاریخی را مشخص کنند، زمان برگزاری رویداد را به خاطر بسپارند و وقت خود را در آن زمان خالی کنند و پس از آن در حدود 3 ساعت از وقت خود را به شما اختصاص دهند. مخاطب شما همه این کارها را انجام می‌دهد تا فقط به شما گوش کند که شما درباره یک موضوع خاص صحبت کنید. این شما را به عنوان یک متخصص نشان می‌دهد.

۳.شما می‌توانید فروش خود را به راحتی انجام دهید

وبینارهای شما با نوع مناسب محتوا باید چشم‌اندازهایی را به مشتری بدهد که بدون اجبار از شما خرید کند. بسیاری از مشاغل در آموزش و همچنین در فروش اشتباه می‌کنند، در صورتی که در یک وبینار درست می‌توانید به طور هم زمان هم آموزش دهید و هم بفروشید. یک وبینار موثر باید مشکلات را به  نمایش بگذارد، اعتراضات را به حداقل برساند و آموزش بیش از حد و خسته‌کننده نداشته باشد. محتوای وبینار شما باید به مخاطبان بیاموزد که چه می‌خواهند، محصول شما چه چیزی است و پیشنهاد خود را به آن‌ها ارائه دهد. این باعث می‌شود که فروش بسیار طبیعی‌تر شود و نیازی به فروش سخت نباشد.

۴.شما می‌توانید با صدها نفر از هر جای دنیا ارتباط برقرار کنید

این یکی از بزرگ‌ترین دلایل است که نشان می‌دهد وبینارها بهترین راه هستند. امکان مکالمه با تقریبا صدها نفر از طریق اینترنت برای شما فراهم می‌شود و شما مجبور نیستید حتی صندلی راحت خود را ترک کنید.

شکی نیست که داشتن یک مکالمه حضوری یک به یک با چشم‌اندازی قوی می‌تواند موثرترین راه برای کسب‌وکار شما به منظور جذب مشتری جدید باشد. اما آیا برای شما امکان‌پذیر است که به دو دنیا برای انجام جلسات یک به یک سفر کنید؟ شاید این امر امکان‌پذیر باشد اما فقط برای معاملاتی که 6، 7 یا 8 رقمی هستند و نه برای هر شغل و هر معامله‌ای. اما انجام یک وبینار به شما امکان می‌دهد در یک زمان 2 ساعته با صدها نفر در سرار دنیا ارتباط برقرار کنید.

۵.وبینارها مخاطبان شما را درگیر می‌کنند

وبینارها به دو دلیل اصلی خاص هستند. اول اینکه آن‌ها یک بار اتفاق می‌افتند و اگر مخاطبان شما دیر برسند بخشی از وبینار زنده را از دست خواهند داد و اگر اصلا به آن نرسند همه آن را از دست خواهند داد. این قدرت و محدودیت پایه و اساس هرگونه کمپین و وبیناری است. در یک فیلم مخاطب می‌داند که می‌تواند جایی مکث کند و هر زمان که می‌خواهد دوباره به آن برگردد اما درمورد وبینارها اینطور نیست. اگر مخاطب شما وبینار را رها کند یا از دست بدهد احساس از دست دادن موضوع مهمی را خواهد داشت.

دلیل دوم آن می‌تواند درگیری مکالمه‌ای باشد. در وبینارها مخاطبان شما صدایی را دریافت می‌کنند. آن‌ها می‌توانند از این طریق گپ بزنند، نظرات را ارائه کنند، سوال بپرسند، به سوالات دیگران پاسخ دهند و مواردی از این قبیل. وقتی کسی سوال می‌پرسد یا درمورد آنچه آموزش داده می‌شود گپ می‌زند بیشتر درگیر آن می‌شود.

۶.شما می‌توانید مشتریان جدید و Lead بیشتری بدست آورید

تقریبا هر شغلی با مشتریان بالقوه و Lead‌های خود پیشرفت می‌کند. متاسفانه اکثر مشاغل فاقد Lead باکیفیت هستند و وبینارها یک راه عالی برای این موضوع و در نهایت تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان جدید می‌باشند. در هنگام برگزاری وبینار نوعی ثبت‌نام پیش‌بینی می‌شود. افراد با ثبت‌نام و ارسال نام، ایمیل و برخی اطلاعات دیگر برای ورد به یک وبینار آشنا هستند. آن‌ها درواقع خود را به عنوان یک lead کاندید کرده‌اند و به آنچه شما می‌آموزید علاقمند هستند و تصمیم گرفته‌اند اطلاعات بیشتری درمورد آن بیاموزند.

روش‌های زیادی برای ارتقا ثبت‌نام در یک وبینار وجود دارد اما ما در این مقاله تنها به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم. شما می‌توانید از طریق تبلیغات پولی اقدام کنید، وبینار را در صفحه اصلی خود نمایش دهید، می‌توانید از مخاطبین مهمان استفاده کنید و غیره.باید این را در نظر بگیرید که اگر مشتری قبلی شما، قصد قطع همکاری با شما را دارد نباید باعص رنجیدن ایشان شوید و انتخاب گزینه انصراف از همکاری  حق مسلم مشتری است

۷.می‌توانید مشتریان بالقوه و Leadهای جدید را شناسایی و با آنان ارتباط برقرار کنید

وبینار - مشتریان بالقوه

هیچ راهی بهتر از ارزش دادن به مخاطب برای ایجاد رابطه با او نیست. عموما اولین قدم برای فروش آموزش است. وبینارها این فرصت را به ما می‌دهند تا به مشتریان بالقوه خود آموزش دهیم و به آن‌ها کمک کنیم درک کنند که چرا محصول ما باارزش است. وبینارها به مخاطبان شما این امکان را می‌دهند که یک نام را با یک صدا و چهره بشناسند. همچنین به شما اجازه می‌دهد با مخاطبانتان روابط شخصی برگزار کنید و با آن‌ها در زمان واقعی مکالمه داشته باشید.

وبینارها با ارائه یک ارتباط حضوری بهترین راه برای ایجاد روابط شخصی با مخاطبان شما هستند. شما می‌توانید به عنوان اولین تصور یک مخاطب از شما تصویری عالی برای او از محصولات و خدمات خود به جای بگذارید.

۸.شما می‌توانید مهمان دعوت کنید و از نفوذ آن‌ها برای مخاطبانشان استفاده کنید

وقتی شما یک اینفلوئنسر یا یک مهمان تخصصی را به وبینار خود دعوت می‌کنید آن‌ها معمولا به مخاطبان خود این را اعلام می‌کنند و شاید برای حضور در وبینار از آن‌ها دعوت کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که تنها به این دلیل که ممکن است آن‌ها دوست داشته باشند این موضوع را با مخاطبان خود در میان بگذارند به این معنی نیست که وظیفه آن‌ها است. پس نمی‌توانید انتظار داشته باشید که آن‌ها برای شما تبلیغ کنند. این تنها یک روش عالی برای در معرض دید قرار دادن خودتان و شغلتان است.

علاوه بر این شما می‌توانید از اعتبار مهمانان خود نیز استفاده کنید زیرا این شخص نام خود را با نام تجاری شما پیوند می‌دهد. این کار همچنین باعث ایجاد هیجان عمومی، افزایش حضور و مشارکت و افزایش اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی می‌شود.

۹.شما می‌توانید با استفاده از وبینار شرکت‌های وابسته را جذب کنید

شرکت‌های وابسته می‌خواهند چیز باارزشی را به مشتریان خود تحویل دهند. این شرکت‌ها اگر نخواهند از ارسال ترافیک درآمد کسب کنند نمی‌توانند تبلیغ کنند. بنابراین اگر شرکت‌های وابسته ترافیک را مستقیما به صفحه اصلی شما ارسال کنند، تبدیل‌ها بسیار عالی خواهد بود. اگر این شرکت‌های وابسته ترافیک را به یک کمپین وبینار ارسال کنند که ارزش زیادی نیز به همراه دارد در نتیجه کمیسیون‌های بیشتری دریافت خواهند کرد.

این کار به شما کمک می‌کند تا اینفلوئنسرها و شرکای صنعت را برای ارتقا وبینار خود جذب کنید.

۱۰.می‌توانید از طریق روند فروش خود را سریع‌تر کنید و نرخ بازگشت سرمایه (RIO) سریع‌تری بگیرید

به عنوان یک شرکت این درآمد است که به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند. شرکت‌ها با جریان پول و سرمایه پیشرفت می‌کنند یا از حرکت باز می‌ایستند. بنابراین هرچه سریع‌تر بتوانند leadها و مشتریان بالقوه خود را به مشتری تبدیل کنند بهتر است. وبینارها واقعا می‌توانند به سرعت بخشیدن به این روند کمک کنند. اما چرا اینگونه است؟ فقط به این دلیل که تمام مراحل قیف اولیه فروش برداشته می‌شود و همه آن‌ها با هم ادغام می‌شوند. وبینارها به شما اجازه می‌دهند اعتماد ایجاد کنید، ارزش خود را تقویت کنید و در مدت زمان کمی انتقادات و نارضایتی‌ها را به حداقل برسانید.

۱۱.وبینارها یک راه حل پشتیبانی انعطاف‌پذیر ارائه می‌دهند

این قسمت درواقع برای شما دو سود در بر خواهد داشت. شما نه تنها می‌توانید به اعضای آنلاین خود پشتیبانی شخصی ارائه دهید، بلکه می‌توانید از یک سیستم پشتیبانی انعطاف‌پذیر برای آموزش آنلاین متفاوت استفاده کنید. به عنوان مثال شرکت‌هایی که در حال یادگیری هستند می‌توانند یک جلسه کنفرسان وب را با مجریان آموزش آنلاین خود برنامه‌ریزی کنند تا سوالاتی را بپرسند و کمک‌های فردی مورد نیاز برای موفقیت را دریافت کنند. برخی از ابزارهای کنفرانس وب حتی دارای ویژگی‌های یکپارچه اشتراک‌گذاری صفحه هستند که به کارکنان پشتیبانی اجازه می‌دهد تا  مسائل ا از راه دور اصلاح کنند. قبل از ثبت‌نام در هر ابزار کنفرانس وب مطمئن شوید که خدمات پشتیبانی مورد نیاز شما را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال ویژگی‌هایی که برای همکاری تیم ایده‌آل هستند ممکن است برای پشتیبانی یادگیرنده آنلاین مفید نباشند.

معایب کنفرانس آنلاین

وبینار - معایب کنفرانس آنلاین

  • اینترنت همه افراد سرعت عالی ندارد.
  • اینترنت با سرعت پایین می‌تواند در کنار یک کامپیوتر قدیمی خانه‌ای که شلوغ و پر از بچه است تبدیل به یک کابوس شود.
  • در این روزها روابط روز به روز کم عمق‌تر می‌شوند.
  • این باعث می‌شود افراد احساس تنهایی کنند. گفتگو با همکاران و ایجاد روابط هنوز برای عده‌ای از افراد مهم است و برایشان ترسناک است. و تماس‌های کنفرانس آنلاین ممکن است این ترس را تشدید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.