جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

اگر می‌خواهید ترافیک بیشتری برای وب‌سایتتان دریافت کنید، سئو موثرترین روش است.  یک تاکتیک خوب افزایش ترافیک وب‌سایت، بهینه کردن و تولید محتوای جذاب بر اساس کلماتی است که مردم بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند. در نتیجه شما باید به هدف جستجو ‌یا search intent ‌توجه بسیاری داشته باشید. در این مقاله به شما خواهیم گفت هدف جستجو چیست و چگونه مقالات خود را برای هدف جستجو بهینه کنید.

هرچه رتبه بالاتری از گوگل دریافت کنید، افراد بیشتری را به سایت خود جذب می‌کنید. با این حال، باید افراد را متقاعد کنید تا کالاهای شما را خریداری کنند، عضو خبرنامه شما شوند و یا در زمان‌های دیگر به سایت شما برگردند.

هدف جستجو یا search intent ‌چیست؟

 search intent - هدف جستجو یا search intent ‌چیست

اگر نمی دانید  هدف جستجو یا search intent  چیست؟ بطور کاملا واضح در ادامه  برای شما توضیح داده ایم. با ما همراه باشید تا پاسخ آنچه در ذهنتان سوال پیش آمده است را بدست آوردید.

هدف جستجو یا search intent برای یافتن دلیل یک جستجوی خاص توسط مردم باید انجام شود. چرا افراد جستجو می‌کنند؟

آن‌ها جستجو می‌کنند چراکه سوالی در ذهن دارند و می‌خواهند پاسخی برای آن بیابند. آیا آن‌ها برای یک وب‌سایت خاص جستجو می‌کنند؟ یا آن‌ها به دنبال چیزی هستند که قصد خریدش را دارند؟

بالای یک سال است که گوگل قادر است هدف از جستجوی مردم را تشخیص دهد. گوگل می‌خواهد به صفحاتی بالاترین رتبه را دهد که بیشترین تطابق را هم با کلمات مورد جستجو و هم با هدف از جستجوی یک پرسش خاص دارند. به همین دلیل است که تناسب محتویات وب‌سایت با هدف از جستجوی افراد ضرورت دارد.

4 نوع از اهداف جستجو وجود دارد:

۱- اطلاع رسانی

search intent - اطلاع رسانی

نوع اول، اطلاع رسانی است. بسیاری از جستجوها که توسط افراد در اینترنت انجام می‌گیرد به منظور کسب اطلاعات است. اطلاعات در مورد آب و هوا، آموزش کودکان، سئو و بهینه سازی سایت و یا هرچیزی دیگری می­‌تواند باشد. در این موارد، افراد یک سوال خاص در ذهن دارند یا می‌خواهند درباره یک موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنند.

۲-هدف ناوبری navigational intent

search intent - هدف ناوبری navigational intent

نوع دوم، هدف ناوبری یا هدایت کننده است. ‌افراد با این هدف سعی می‌کنند تا به یک وب سایت خاص دسترسی پیدا کنند. برای مثال افرادی که معمولا کلمه “فیس بوک” را جستجو می‌کنند، معمولا قصد دارند به سایت فیس بوک بروند.

کسب رتبه بالا برای یک عبارت ناوبری زمانی برای ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما سودمند است که سایت شما هدف از جستجوی افراد باشد. چند سال گذشته، یوست افزونه گوگل آنالیتیکس را به گزینه‌های خود اضافه کرده است و توانسته روی عبارت “گوگل آنالیتیکس” رتبه بسیار بالایی را دریافت کند. این در حالی است که این موضوع ترافیکی برای یوست ایجاد نکرده است چرا که افراد به دنبال سایت گوگل آنالیتیکس بودند و تقریبا هیچکدام به دنبال افزونه‌ی یوست نبوده‌اند.

۳-هدف تراکنشی

نوع سوم از هدف جستجو، هدف تراکنشی است. بسیاری از افراد بصورت آنلاین خرید می‌کنند و به دنبال بهترین خرید از طریق وب هستند. تمام افرادی که به دنبال خرید هستند در زمره جستجو با هدف خرید قرار می‌گیرند. مانند: خرید آنالیز سئو سایت.

۴-تحقیقات تجاری

بسیاری از افراد قصد خرید در  آینده را ‌دارند اما تحقیقات اولیه خودشان را از طریق وب انجام میدهند. ‌بهترین ماشین لباس شویی کدام است؟ کدام افزونه سئو مفید است؟ تعرفه سئو در سال 1402 چقدر است؟ این افراد قصد انجام تراکنش دارند اما به زمان بیشتری برای متقاعد شدن نیاز دارند. این نوع از هدف از جستجو معمولا جستجو با هدف تحقیقات تجاری نامیده می‌شود.

هدف کلمات کلیدی اصلی

کلماتی که افراد در جستجوهای خود استفاده می‌کنند اطلاعاتی در مورد اهداف کاربران ارائه می‌دهد. اگر مردم کلماتی مانند خرید، معامله، تخفیف استفاده کنند، آن‌ها قطعا مستعد خرید هستند. اگر مردم کلماتی مانند اطلاعات، چگونه، بهترین راه را در جستجوی خود استفاده کنند احتمالا هدف جستجوی آن‌ها کسب اطلاعات است.

چگونه محتوا را با توجه به هدف از جستجو بهینه سازی کنید؟

search intent - چگونه محتوا را با توجه به هدف از جستجو بهینه سازی کنید

شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که یک صفحه فرود متناسب با هدف جستجوی مخاطبان شماست. اگر مردم به دنبال کسب اطلاعات هستند، احتمالا نمی‌خواهید ‌صفحه محصولاتتان برای آن‌ها نمایش داده شود. و یا اگر افراد به دنبال خرید محصولی هستند نباید آن‌ها را درگیر مقالات طولانی و خسته کننده کنید و باید آن‌ها را به صفحه خرید هدایت کنید.

صفحات محصولات خودتون را برای کلمات کلیدی تجاری محرک بهینه سازی کنید. اگر شما ویتامین‌های سگ را بفروش می‌رسانید، می‌توانید به عنوان مثال یک صفحه محصول را برای “خرید ویتامین سگ” بهینه سازی کنید. شاید شما مقاله‌ای در مورد مدیریت ویتامین‌ها داشته باشید. مثلا می‌توانید این مقاله را برای عبارت “چگونه می‌توانید ویتامین را به سگ بدهید” بهینه کنید.

مشخص کردن هدف از جستجو برای یک عبارت کلیدی کار دشواری است. شاید کاربران مختلف هدف‌های متفاوتی داشته باشند اما در نهایت به یک صفحه مشابه هدایت شوند. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد هدف مخاطبان مورد نظرتان بدانید، بهترین راه این است که از آن‌ها بپرسید. شما می‌توانید یک نظر سنجی کوچک داشته باشید، حاوی سوالاتی در مورد اینکه به دنبال چه چیزی در جستجوی خود هستند. این روش به احتمال زیاد بینش بیشتری نسبت به هدف موردنظرتان خواهد داد.

نتیجه گیری

این موضوع بسیار مهم است که محتوایی که در حال نوشتن آن هستید ‌هم با کلمات و هم با هدف از جستجوی افراد متناسب باشد. اطمینان حاصل کنید که صفحه شما شامل اطلاعاتی است که افراد در جستجوی آن هستند، و یا اگر افراد مستعد خرید یکی از محصولات شما هستند، آن‌ها را به صفحات فروش هدایت کنید.

منبع : yoast.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.