یکی از مهمترین مواردی که در تصمیم گیری وب مستران و مدیران سایت تاثیر میگذارد اهمیت سرعت لود سایت است که با توجه به موقعیت مکانی سرور که در داخل یا خارج از کشور واقع شده است مشخص می گردد.
در این مقاله سعی شده جنبه های مختلف و مهم در انتخاب و خرید هاست مناسب را خدمت شما معرفی کنیم.

هاست لینوکس داخل کشور یا خارج؛ کدام بهتر است؟

هاست لینوکس داخلی یا خارجی

برای انتخاب سرویس میزبانی مناسب، لازم است ابتدا نیازها و انتظارات خود از سرور را به طور کامل مشخص کنید.

با توجه به ویژگی هایی که هر کدام از هاست لینوکس ایران و هاست لینوکس خارج از ایران دارند هر کدام نسبت به دیگری دارای مزیت هایی می‌باشد. لذا شما میتوانید با بررسی ویژگی های این دو هاست و همچنین در نظر گرفتن انتظارات و نیازهای خود، بهترین و مناسب ترین سرویس هاست لینوکس را برای میزبانی سایت خود انتخاب نمایید.

مشتریان یا بازار هدف

تجارت و کسب و کار شما چه نیازی را مطرح میکند؟ تجمع مشتریان شما در چه مکانی است؟

اگر کسب و کار شما به گونه ای ایست که تنها کاربران داخلی را شامل میشود و مطلقا به جهانی بودن آن فکر نمی‌کنید مشخص است که استفاده از سرورهای داخلی اولویت بیشتری خواهد داشت.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

اهمیت انتخاب هاست بر سئو سایت

یکی از سوالاتی که برای بیشتر کاربران برای انتخاب مکان سرور مطرح است این است که آیا قرارگیری سرور در داخل کشور موجب پایین تر بودن رتبه سایت آنها در موتورهای جستجو میشود یا نه؟

با توجه به اینکه محل قرارگیری سرورهای موتورهای جستجو در خارج از کشور میباشد دستیابی و ایندکس کردن سایت هایی که در خارج از کشور هستند، برای آنها به نسبت سریعتر و راحت تر خواهد بود و لذا هاست خارج در بدست آوردن رتبه مناسب برای سایت، موثرتر خواهد بود.

البته این بدان معنا نیست که برای داشتن یک رتبه خوب در زمینه سئو حتما لازم است از هاست خارج استفاده شود. مباحث زیاد و متنوعی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت مطرح است که میتوان با استفاده مناسب از آنها رتبه سایت خود را ارتقا بدهید.

سایت فروشگاهی یا نیاز به درگاه بانکی در سایت

برای اشخاصی که در سایت خود نیاز به استفاده از درگاه های بانکی را دارند استفاده از هاست داخلی توصیه میشود. با توجه به اینکه پرداخت ها مربوط به داخل کشور میباشد استفاده از هاست داخلی باعث عملکرد بهتر و سرعت بیشتر سایت خواهد شد و در نتیجه کاربران شما راضی تر خواهند بود.

امنیت بالاتر اطلاعات

به دلیل عدم امکان دسترسی شرکت های خارجی به سرور داخلی، سایت های موجود بر روی هاست ایران از امنیت بالاتری برخوردار هستند. این مورد برای سایت های دانشگاهی و ارگانهای دولتی از اهمیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

سرعت لود سایت

اهمیت انتخاب هاست در سرعت لود سایت

برای کاربران داخل ایران که از اینترنت داخلی استفاده می کنند به دلیل وجود فایل ها و دیتای سایت در سرورهای داخلی دسترسی به سایت از سرعت بالاتری برخوردار خواهد بود.

تاثیر تحریم ها

در هاست لینوکس ایران با توجه به اینکه میزبانی داخل ایران است تحریم های صورت گرفته روی هاست بی‌تاثیر خواهد بود و احتمال امکان اختلال در ارائه خدمات توسط شرکت های خارجی وجود نخواهد داشت.

پایداری و آپتایم سرور

هاست خارجی از پایداری و آپتایم بهتر و بالاتری به نسبت هاست ایرانی برخوردار هستند. دلیل آن هم پایداری در شبکه و مسیردهی و مسیریابی در سرورهای خارجی می‌باشد.

به طور کلی در سرورهای خارج از ایران مشکلات مربوط به اینترنت و شبکه، ناچیز هستند و از این حیث هاست لینوکس خارجی به نسبت هاست لینوکس ایران حائز اهمیت است.

3 پاسخ به “مقایسه هاست لینوکس ایران و خارج”

  1. نورافزا گفت:

    ممنون از مطلب خوب شما . آیا این موضوع در سئو سایت تاثیر گذار است ؟

    • مینو تیموری گفت:

      با توجه به اینکه محل قرارگیری سرورهای موتورهای جستجو در خارج از کشور میباشد دستیابی و ایندکس کردن سایت هایی که در خارج از کشور هستند، برای آنها به نسبت سریعتر و راحت تر خواهد بود و لذا هاست خارج در بدست آوردن رتبه مناسب برای سایت، موثرتر خواهد بود. البته این بدان معنا نیست که برای داشتن یک رتبه خوب در زمینه سئو حتما لازم است از هاست خارج استفاده شود. مباحث زیاد و متنوعی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت مطرح است که میتوان با استفاده مناسب از آنها رتبه سایت خود را ارتقا بدهید.

  2. مای آفیشال گفت:

    وقتی فعالیت شما مختص ایران هستش و محتوای تولیدی فارسی هستش خرید هاست خارج از کشور به دلیل پایین آوردن سرعت پینگ برای کاربران داخل اصلا گزینه مناسبی نیست، ببینید اول از همه ما باید سایت را برای کاربر بهینه کنیم به نظر بنده هاست ایران برای کسانی که قراره محتوای فارسی تولید کنه بهتره هم سرعت دسترسی برای کاربر داخل زیادتر هستش و هم برای بازدید کننده به دلیل نیم بها بودن ترافیک مصرفی برای مخاطب مقرون به صرفه است مخصوصا برای سایت های سنگین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 900 - میانگین: 5

رأی شما ثبت شد.