جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

لندینگ پیج (Landing Page) یا صفحه فرود، صفحه‌ایست که در راستای تحقق استراتژی بازاریابی دیجیتال با همکاری کارشناسان طراحی وب سایت و دیجیتال مارکترها طراحی می‌شود و اهدافی چون جمع آوری اطلاعات، افزایش ترافیک سایت و فروش را دنبال می‌کند. در این مقاله به بررسی ۱۳ نوع لندینگ پیج و معرفی ۱۴ راهکار کاربردی برای بهینه‌سازی صفحه فرود می‌پردازیم.

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود یا لندینگ پیج یک صفحه در در وب‌سایت شما است که در آنجا می‌توانید از طریق اطلاعات تماس بازدیدکننده منبعی از کسب‌وکار و تجارت خود را ارائه دهید. بازاریابان می‌توانند این اطلاعات تماس را با استفاده از فرم یعنی جایی که بازدیدکنندگان اطلاعاتی و جزئیاتی از قبیل نام، آدرس، ایمیل و عنوان شغل خود را وارد می‌کنند ذخیره کنند.

معرفی انواع لندینگ پیج

۱. صفحه فشار (Squeeze page)

لندینگ پیج - صفحه فشار

79 درصد از بازاریابی B2B می‌گویند که ایمیل موثرترین کانال برای تولید تقاضا است. بنابراین جای تعجب ندارد که صفحات فشار یکی از مهمترین و موثرترین صفحات فرود باشد.

یک صفحه فشرده‌سازی صفحه‌ای است که در آن هدف این است که آدرس ایمیل کاربر ذخیره شود. هنگامی که شما آدرس ایمیل بازدیدکننده خود را داشته باشید می‌توانید با محتوای مربوطه و پیشنهادات دیگر کار بازاریابی خود را برروی او انجام دهید.

متداول‌ترین نوع صفحه فشرده‌سازی وارد کردن محتوای بی‌درنگ برای دریافت آدرس ایمیل به منظور دریافت خبرنامه، کتاب الکترونیکی، لیست سفید و سایر مطالب ارائه شده می‌باشد.

اطمینان حاصل کنید که صفحه فشرده‌سازی شما ساده است و به اندازه کافی وسوسه‌انگیز است تا از کاربر بخواهد آدرس ایمیل خود را بگذارد.

پيشنهاد وب رمز: بازاریابی موتورهای جستجو؛ تفاوت SEO و SEM چیست؟

۲. Splash page

لندینگ پیج - Splash page

صفحه Splash در لندینگ پیج همیشه ذخیره اطلاعات را هدف قرار نمی‌دهد. این صفحات معمولا وقتی شخصی روی یک رسانه اجتماعی یا یک لینک محتوا کلیک می‌کند استفاده می‌شود. درواقع بازدیدکننده هنگام کلیک برروی رسانه اجتماعی یا لینک محتوا به جای ارسال مستقیم به مقاله یا مقصد مورد نظر به صفحه Splash فرستاده می‌شود.

این صفحه ممکن است اعلانی را برای کاربر به اشتراک بگذارد به عنوان مثال اعلانی مانند « ما به تازگی تاریخ کنفرانس بازاریابی 2019 را رونمایی کرده‌ایم». همچنین ممکن است از کاربر بخواهد زبانی را که ترجیح می‌دهد یا سن خود را وارد کند. ممکن است حتی صفحه Splash تبلیغی را ارائه دهد تا ناشر از آن سود ببرد.

صفحه Splash دو کار را بسیار خوب انجام می‌دهد. اول اینکه شمارش معکوس را برروی آگهی قرار می‌دهد و به راحتی امکان کلیک کردن و ورود به مقاله بدون دیدن آگهی را به کاربر می‌دهد. و دوم اینکه آگهی را به کاربر نشان می‌دهد که هدف آن بسیار روشن است.

۳. صفحه ضبط (Lead Capture Page)

لندینگ پیج - صفحه ضبط

صفحه ضبط شبیه به صفحه فشار است اما به طور کلی اطلاعات بیشتری را تهیه می‌کند. اطلاعاتی مانند نام کسب‌وکار، آدرس ایمیل، عنوان شغلی و صنعت و غیره مواردی هستند که این صفحات فرود می‌خواهند ذخیره کنند.

اطلاعاتی که شما در این صفحات از بازدیدکننده درخواست می‌کنید بستگی به اهداف صفحه و اهداف تیم‌های فروش و بازاریابی شما و همچنین مکان مشتری در قیف فروش شما دارد. اگر صفحه ضبط شما بالای قیف است بهتر است از فرم‌های بلند و طولانی استفاده نکنید.

با این حال اگر مشتری شما پس از نشان دادن علاقه واقعی به محصول یا خدمات شما وارد صفحه ضبط شود در اینجا می‌توانید برای کمک به صلاحیت و هدایت آن‌ها اطلاعات بیشتری از آن‌ها بخواهید.

۴.کلیک از طریق صفحه فرود

لندینگ پیج - کلیک از طریق لندینگ پیج

همه بازاریابان می‌دانند که باید قبل از درخواست پول از مشتری ارزش خود را به مشتری ارائه دهند. کلیک از طریق صفحه فرود این ارزش را بدون اینکه برای مشتری ملموس باشد قبل از خرید با کلیک برروی دکمه «اکنون می‌توانید خرید خود را انجام دهید» به محصول یا خدمات شما می‌دهد.

غالبا این صفحه مانند صفحه فرود است که مزایا و ویژگی‌های محصول شما را به اشتراک می‌گذارد و مشتری را به سوال و جواب آزمایشی ترغیب می‌کند. هنگامی که آن‌ها روی دکمه کلیک می‌کنند به لندینگ پیج یا صفحه فرودی دیگری می‌روند که جزئیات قیمت گذاری را ارائه می‌دهد و به اطلاعات پرداخت نیاز دارد.

لندینگ پیج - کلیک از طریق صفحه لندینگ پیج

به هرحال هنگامی که مشتری شما در این صفحه فرود می‌آید متوجه خواهد شد که چگونه باید به جلو حرکت کند تا به مقصود نهایی برسد.

۵. گزینه Get started

لندینگ پیج - Get started

این گزینه باید در بالای صفحه باشد. می‌توانید به این صفحه در Malchimp نگاهی بیندازید و ببینید که چگونه مزایای اصلی آن‌ها را توضیح داده است. اکنون در مرحله عالی هستید. یک دکمه Get Started  یا شروع کار در انتظار مخاطب است.

۶. صفحه لغو اشتراک یا Unsubscribe

لندینگ پیج - لغو اشتراک

این بدیهی است که شما نمی‌خواهید هیچ کمپینی را در صفحات اشتراک خود لغو کنید اما باید این گزینه را در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که کاربران با موفقیت می‌توانند لغو اشتراک کنند و به آن‌ها فرصتی داده می‌شود تا تنظیمات بگزیرده خود یا کادر خود را تنظیم کنند.

از این گذشته، فقط به این دلیل که آن‌ها نمی‌خواهند ایمیل های شما را دریافت کنند به این معنی نیست که آن‌ها ممکن است نخواهند سایت شما را مرور کنند. در نظر داشته باشید که یک گزینه شانس دوم ایجاد کنید تا باعث شود کاربران در صورت تمایل بتوانند دوباره مشترک شوند.

۷. صفحه فرم طولانی فروش

در فرم فروش طولانی سوالات کوتاه و مختصر به شما کمک نخواهد کرد. شما باید به هر سوالی که مشتری ممکن است برای شما داشته باشد، هر مانعی که برای خرید ممکن است وجود داشته باشد و تمام مزایایی که مشتری در هنگامی حرکت در صفحه به سمت پایین از آن لذت خواهد برد فکر کنید.

۸. صفحه تبلیغات پرداختی لندینگ پیج - تبلیغات پرداختی در لندینگ پیج

اگر مشتریانی که روی تبلیغات پرداختی یا پولی برروی صفحه فرود شما کلیک کنند نداشته باشید سود زیادی را از دست خواهید داد. به طور کلی شما می‌خواهید از طریق این تبلیغات نیز در کنار فروش سود کسب کنید.

 

۹. صفحه 404

لندینگ پیج - 404 در لندینگ پیج

404ها هیچ وقت ظاهر خوبی ندارند اما مهم است که آن‌ها را به بهترین شکل ممکن جلوه دهید. سعی کنید درمورد 404ها خلاقیت به خرج دهید به عنوان مثال می‌توانید از طنز برای جبران خطاها استفاده کنید و همیشه مخاطبان خود را به صفحه اصلی یا صفحه فرود بی‌طرف هدایت کنید.

صفحه فرود 404 خود را می‌توانید طوری قرار دهید که به عنوان یک ابزار کار کند. ما در اینجا صفحه 404 خودمان در Hubspot را مثال زده‌ایم. ما در صفحه 404 خود به کاربر سه گزینه ارائه می‌دهیم: از وبلاگ ما دیدن کنید، درمورد نرم‌افزار ما بیشتر بدانید یا برای نسخه نمایش رایگان ثبت‌نام کنید.

۱۰. صفحه درباره ما

لندینگ پیج - صفحه درباره ما در لندینگ پیج

لزومی ندارد که صفحه درباره ما به اصطلاح بن‌بست باشد. این صفحه از صفحات فرود را می‌توانید به یک صفحه مفید تبدیل کنید.

به یک مثال از شرکت آرایشی Glossier توجه کنید. آن‌ها صفحه «درباره ما» خود را با تاریخ، چشم‌انداز و ماموریت‌های مختلف آمیخته‌اند اما همچنان به خواننده می‌آموزند که چگونه به جلو حرکت کند. در پایان صفحه نیز یک یادآوری و لینک برای خرید، پیگیری، ایمیل و اشتراک شرکت را ارائه می‌دهند و یک ایمیل اشتراک را ذخیره می‌کنند.

۱۱. Coming soon

لندینگ پیج - Coming soon در لندینگ پیج

اگر شما به زودی یک محصول جدید هیجان‌انگیز را می‌خواهید به بازار عرضه کنید اما هنوز آمادگی فاش کردن جزئیات کامل آن را ندارید، می‌توانید یک صفحه فرود یا لندینگ پیج ساده با عنوان coming soon یا «به زودی» تنظیم کنید.

می‌توانید به مخاطبان خود این پیشنهاد را بدهید که در صورت تمایل برای دریافت تاریخ راه‌اندازی محصول جدید ایمیل خود را بگذارند تا جزئیات و تاریخ دقیق محصول جدید برای آن‌ها فرستاده شود.

۱۲. صفحه قیمت‌گذاری

لندینگ پیج - صفحه قیمت‌گذاری

اگر از قیمت‌های جدید و جزئیات محصول جدید رونمایی می‌کنید ممکن است در نظر داشته باشید که یک صفحه جدید برای این تغییرات در لندینگ پیج در نظر بگیرید. صرف نظر از آن صفحه قیمت‌گذاری شما باید یکی از بهترین صفحات در سایت شما باشد.

در اینجا می‌توانیم صفحه قیمت‌گذاری Wista را مثال بزنیم که به وضوح 3 بسته از محصولات آنان را که از صفحه شروع لینک داده شده است ترسیم می‌کند. چیزی که من درمورد صفحه قیمت‌گذاری آن‌ها دوست دارم دو جعبه‌ای است که درست بعد از لیست ویژگی‌ها و قبل از توصیفات قرار داده‌اند. آنها تماس‌‌های ویژه‌ای را برای علاقمندان ارائه می‌دهند که ممکن است نیاز آنان در این سه جعبه پیشنهادی قرار نگرفته باشد.

لندینگ پیج - لندینگ پیج

صفحه قیمت‌گذاری خود را به نحوی تنظیم کنید که حتی اگر از خدمات اضافی با نیاز مشتری نیز صحبتی نکردید مشتری به انتخاب خود به طرز ماجراجویانه‌ای صفحه را کنکاش کند.

۱۳. صحفه تشکر

لندینگ پیج - صحفه تشکر در لندینگ پیج

اغلب اوقات یک صفحه تشکر از خرید هدف واقعی را دنبال نمی‌کند. این صفحه درواقع چیزی را به شما می‌گوید که از قبل می‌دانید. به عنوان مثال محتوایی مانند این در صفحه تشکر ظاهر می‌شود: «شما اکنون یکی از بهترین وایت پاپ‌های دنیا را بارگیری کرده‌اید». صفحه تشکر شما باید همراه با  یک پیشنهاد اضافه یا یک هدف برای تشکر از کاربر همراه باشد.

به شما فرصتی باور نکردنی داده شده است تا ارزش بیشتری به مشتری ارائه دهید، آن را هدر ندهید.

مثال دیگری از صفحه تشکر در Hubspot را برای شما آورده‌ایم. در این صفحه یک پیشنهاد اضافه برای دریافت مشاوره رایگان درباره اعمال محتوای تولید شده توسط کاربر ارائه شده است. فرم دریافتی مشاوره اطلاعات متفاوت و دقیق‌تری راجع به Hubspot درباره نیازهای شغلی درخواست‌کننده ارائه می‌دهد.

۱۴ راهکار عالی برای بهینه‌سازی لندینگ پیج در سال ۲۰۱۸

اگر می‌خواهید نرخ تبدیل وب‌سایت خود را بهبود بخشید بهتر است صفحه فرود خود را با استفاده از بهترین روش‌ها و داده‌های قوی بهینه‌سازی کنید. این روند از دقایقی که شروع به طراحی صفحه می‌کنید شروع می‌شود و تا مدت طولانی پس از تشکیل صفحه ادامه می‌یابد.

به ساختن این صفحات مانند ساختن محصول فکر کنید. شما نمونه اولیه محصول را در همان روز اول طراحی نمی‌کنید. بلکه ممکن است قبل از اینکه محصول را کامل کنید 100 نمونه اولیه ایجاد کنید. صفحات فرود یا لندینگ پیج نیست درست به همین صورت کار می‌کنند. شما باید این صفحات را به نحوی بسازید که مخاطب مورد نظر شما را جلب کند، او را مجبور به اقدام کند و انتظارات او را برآورده کند.

۱.پیشنهاد خود را روشن و واضح کنید

لندینگ پیج - پیشنهاد واضح

یک کارشناس بازاریابی به نام Joe Chernov می‌گوید: «بازاریابی خوب باعث می‌شود شرکت هوشمند به نظر برسد اما بازاریابی عالی باعث می‌شوند مشتری احساس هوشمندی کند.» اگر می‌خواهید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید بهتر است از این خرد در ساخت لندینگ پیج خود استفاده کنید.

هنگامی که برای اولین بار برنامه‌ریزی استراتژی بهینه‌سازی خود را شروع کردید به این فکر کنید که چگونه می‌توانید مشتری را به سمت تجربه احساسات مثبت سوق دهید. شما می‌خواهید که آن‌ها احساس هوشمندی، قدردانی، الهام‌بخشی و هیجان داشته باشند. با فکر کردن به هدف خاص مشتری خود شروع به کار کنید و آن هدف را به یک عنوان تبدیل کنید.

۲. لندینگ پیج خود را ساده کنید

لندینگ پیج - لندینگ پیج ساده

یک لندینگ پیج بسیار ساده ممکن است آسیب‌پذیر به نظر برسد اما از پیچیدگی و گیجی مخاطب جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید مخاطبان شما روی جایزه تمرکز کنند آن‌ها را به اقدام فراخوانی کنید.

Dropbox به طور مداوم یکی از نمونه‌های مورد علاقه من است. این شرکت لندینگ پیج‌های بسیار جذابی ایجاد می‌کند که حجم زیادی را بدون استفاده زیاد از کلمات بازدهی بالایی دارد. در این صفحه فقط 5 عنصر اصلی در بالای صفحه وجود دارد و سه مورد از آن‌ها به اندازه کافی کوچک هستند تا در یک نوار پیمایش قرار گیرند. چهارمین تصویری دلپذیر اما لطیف فراهم می‌کند و آخرین عنصر تمرکز برروی Call To Action  یا همان فراخوانی برای اقدام است.

۳. رنگ‌های متضاد را امتحان کنید

لندینگ پیج - رنگ‌های متضاد

بهترین لندینگ پیج‌هایی که تاکنون دیده‌ام از کنتراست رنگ زیادی استفاده کرده‌اند اما از لحاظ رنگ و وضوح بسیار عالی هستند.

در مثال Starbucks شما می‌توانید CTA را نادیده بگیرید. حتی با وجود اینکه دکمه «Join now» یا اکنون به ما پیوندید رنگ ستاره را در لوگوی سمت چپ منعکس می‌کند بسیار برجسته‌تر و واضح‌تر است. بافت سیاه زمینه تیتر CTA را پاچ می‌کند. به علاوه فضای منفی زیادی بین لوگو و بقیه عناصر وجود دارد.

۴. قسمت‌های مهم را در بالای حصار نگه دارید

اصطلاح بالای حصار یه روزنامه اتلاق می‌شود. در روزنامه‌های سنتی همیشه جذاب‌ترین داستان‌ها در صفحه اول بالای صفحه قرار داده شده بودند تا مشتریان بتوانند عناوین را ببینند و مایل به خرید روزنامه باشند.

شما می‌توانید با نگه داشتن عناصر لندینگ پیج خود در بالای صفحه دیجیتال همان کار را انجام دهید. یعنی نقطه‌ای که کاربر برای کسب اطلاعات بیشتر باید در آنجا حرکت کند. در حال حاضر که بیشتر افراد از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها استفاده می‌کنند این کار کمی دشوارتر از همیشه است. خبر خوب اینکه می‌توانید از نقشه پیمایش یا Scroll map استفاده کنید تا به راحتی موقعیت مکانی متوسط را در دستگاه‌های دیگر مشخص کنید.

۵. از تکنیک‌های کمبود استفاده کنید

لندینگ پیج - تکنیک‌ کمبود

محدودیت زمان و محدودیت مقدار از رایج‌ترین عبارات بازاریابی هستند. کمبود بازدیدکنندگان لندینگ پیج شما را مجبور به انجام این کار و استفاده از این عبارات می‌کنند چراکه آن‌ها می‌دانند اگر زیاد معطل کنند صفحه را از دست خواهند داد.

حتی فروشگاه‌های بزرگ نیز از این روش استفاده می‌کنند. دیدن عباراتی مانند «فقط 2 دقیقه زمان باقی است» باعث می‌شود تا کاربر بخواهد بلافاصله سفارش دهد و قبل از هر کس دیگری بتواند از محصول استفاده کند یا آن را خریداری کند.

شما می‌توانید این کار را در وب‌سایت خود انجام دهید و با  فعال کردن زمان محدود برای تخفیف یا ارائه زمان مشخص برای استفاده از یک وبینار که ممکن است دیگر هرگز اتفاق نیفتد مخاطبان را جذب کنید.

یک تایمر شمارش معکوس می‌تواند یک عنصر بصری را به محدودیت اضافه کند. این کار به بازدیدکنندگان شما می‌گوید تا چه مدت می‌توانند نسبت به این پیشنهاد اقدام کنند.

۶. دکمه‌های تماس خود را به صورت مستقیم قرار دهید

یک دکمه اقدام به تماس یا CTA نباید باعث شود که خواننده دچار استرس و سردرگمی شود. پیشنهاد خود را واضح، مختصر و شفاف بیان کنید. در عکس‌هایی که در بالا به اشتراک گذاشتیم متوجه خواهید شد که شرکت‌ها از زبان فانتزی و پیشنهادات پیچیده دوری می‌کنند و عباراتی نظیر موارد زیر را به کار می‌برند:

  • برای دانلود کلیک کنید
  • dropbox تجاری رایگان را امتحان کنید
  • اکنون متصل شوید
  • اینجا را انتخاب کنید

این عبارات بسیار ساده اما تاثیرگذار هستند.

۷. اطلاعات مخاطب را اضافه کنید

لندینگ پیج - اطلاعات مخاطب

شما می‌توانید به روش‌های مختلف اطلاعات مخاطب وب‌سایت خود را در اختیار بازدیدکنندگان وب‌سایت خود قرار دهید. می‌توانید شماره تماس یا آدرس ایمیل خود را در لندینگ پیج قرار دهید و یا می‌توانید از فرم تماس استفاده کنید. مشتریان اکنون می‌دانند که می‌توانند اطلاعات تماس، پاسخ به سوالات متداول و غیره را پیدا کنند.

۸. عناوین مختلف را امتحان کنید

متن‌ها همچنان با دنیایی از تصویر و فیلم متمرکز هستند. مردم آنچه را که می‌نویسند خواهند خواند بنابراین مطمئن شوید که متن شما با مخاطب هدف شما طنین‌انداز است.

عناوین مختلف مانند تست‌ A/B را در لندینگ پیج خود آزمایش کنید. همچنین می‌توانید بدنه متن را تغییر داده و آزمایش‌های مختلفی انجام دهید تا ببینید عملکرد این عناصر چگونه است.

۹. مقاوم باشید

در حالی که پیام‌های یک برند در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد، قوام بصری نیز می‌تواند تفاوتی زیادی در نرخ تبدیل ایجاد کند.

به عنوان مثال شما یک آگهی فیسبوک را قرار می‌دهید که افراد را به لندینگ پیج شما می‌برد. در اینجا باید متن، تصاویر و سایر عناصر تبلیغ شما در لندینگ پیج منعکس شود. آن‌ها باید از نظر بصری مشابه به نظر برسند و همان پیشنهاد را به مخاطب ارائه دهند. در غیر این صورت مشتری بالقوه شما دچار سردرگمی می‌شود.

۱۰. شهادت یا رضایت مخاطبان دیگر را برای کمک به کاربرانی که در تصمیم خود تردید دارند اضافه کنید

من یکی از طرفداران بزرگ اثبات اجتماعی هستم. می‌خواهم مردم بدانند که مشاغل دیگر از محصولات و خدمات من استفاده کرده‌اند. نه تنها این، بلکه من می‌خواهم ارتباط برقرار کنم تا به آن‌ها کمک کنم به نتایج خارق‌العاده‌ای برسند.

شهادت دیگران از بهترین راه‌های انجام این کار است. اگر بتوانید مشتریان خود را متقاعد کنید که یک توصیف ویدیویی ایجاد کنند در این رقابت نتیجه خواهید گرفت. نقل قول‌ها نیز از زبان خود مشتری و با درج نام کامل مشتری یک حالت ایده‌آل است.

۱۱. فرم‌های مختلف کوتاه و بلند را امتحان کنید

برخی از بازاریابان اعتقاد دارند که فقط فرم‌های فوق‌العاده کوتاه نتیجه‌بخش است. آن‌ها می‌گویند فقط آدرس ایمیل را بخواهید و هر چیز دیگر اضافی است و فرم را طولانی می‌کند، اما این همیشه درست نیست.

اگر می‌خواهید محصول یا خدمات گران قیمتی را ارائه دهید فرم طولانی‌تر می‌تواند اثربخش‌تر باشد. ممکن است تعداد مخاطب کمتری جذب کنید اما آن‌ها همگی واجد شرایط خرید خواهند بود.

به عنوان مثال، پرسیدن سوال درمورد بودجه مشتری، درمورد مشاغل طراحی وب می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت شما شود. مشتری که به دنبال یک طرح ۵۰۰ دلاری است و حداقل بسته‌های شما از ۲۰ هزار دلار شروع می‌شود از خدمات شما استفاده نخواهد کرد.

۱۲. لندینگ پیج خود را برای سئو بهینه‌سازی کنید

لندینگ پیج - سئو بهینه‌سازی

مردم همیشه لندینگ پیج‌ها را از طریق جستجوی ارگانیک پیدا می‌کنند. به عنوان مثال ممکن است یکی از لندینگ پیج‌های شما صفحه اصلی شما باشد. این بدان معنی است که اگر کسی نام شرکت شما را جستجو کند حداقل باید یکی از صفحات شما را پیدا کند.

۱۳. پنجره خروجی را امتحان کنید

اگر یک بازدیدکننده بخواهد صفحه را ترک کند یک صفحه خروج در لندینگ پیج شما ظاهر می‌شود. این یک فرصت دیگر برای افزایش نرخ تبدیل است.

می‌توانید برای این کار از ترکیبی از تصاویر بصری قانع‌کننده، یک تیتر قوی و متن استفاده کنید تا کاربران بتوانند روی CTA کلیک کنند. سعی کنید از صفحه خروجی با تخفیف ویژه یا هر پیشنهاد دیگری استفاده کنید.

با استفاده از ابزارهایی مانند Hello Bar نه تنها می‌توانید پنجره‌های خروجی را برای صفحات جداگانه در سایت خود ایجاد کنید بلکه می‌توانید تست‌های A و B را نیز ایجاد کنید.

۱۴. برای همه چیز از تست A/B استفاده کنید

هر چه تست‌های A و B شما بیشتر باشد داده‌های شما دقیق‌تر می‌شود. هر تست A و B شما باید شامل یک تغییر واحد باشد. اگر چندین عنصر را تغییر دهید نخواهید فهمید که کدام یک از آن‌ها تفاوت در نرخ تبدیل را تحت تاثیر قرار داده است.

پس از جمع‌آوری داده‌ها و شناخت مخاطبان خود می‌توانید آنچه را که دریافته‌اید برای طراحی مجدد اعمال کنید. تست A و B می‌تواند بهبود سرعت نرخ تبدیل شما را تایید کند.

نتیجه‌گیری

اگر به تازگی بهینه‌سازی لندینگ پیج‌های خود را شروع کرده‌اید با دنبال کردن این راهنمایی‌ها می‌توانید شانس خود را برای تبدیل نرخ بازدیدکنندگان بیشتر بهبود بخشید. اکنون ۱۴ مرحله را برای افزایش نرخ تبدیل دوباره مرور می‌کنیم:

  • استراتژی سئو خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید.
  • طراحی لندینگ پیج خود را ساده کنید.
  • از رنگ‌های متضاد استفاده کنید.
  • عناصر مهم را در بالای صفحه نگه دارید.
  • از تکنیک‌های کمبود استفاده کنید.
  • دکمه‌های اقدام به تماس را به صورت روشن و ساده ارائه دهید.
  • اطلاعات تماس را اضافه کنید.
  • عناوین مختلف را تست کنید.
  • ثابت و مقاوم باشید.
  • توصیفات و شواهد را اضافه کنید.
  • فرم‌های کوتاه و بلند مختلف را امتحان کنید.
  • لندینگ پیج‌ها را برای سئو سایت بهینه کنید.
  • سعی کنید پنجره خروج قرار دهید.
  • برای همه چیز از تست A و B استفاده کنید.

این طرح به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه عواملی چشم‌انداز و نتایج شما را ایجاد می‌کند، بنابراین می‌توانید آن‌ها را به پیشنهادات خود اضافه کنید.

فراموش نکنید که نرخ تبدیل شما می‌تواند براساس تغییر طراحی وب‌سایت شما برروی داده‌های کاربر افزایش یابد. برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر درمورد بازدیدکنندگان وب‌سایت خود از گزارش‌ها و داده‌های ضبط شده تصویری نیز هرجا که توانستید استفاده کنید. با این استراتژی ها به خوبی موقعیت تسخیر رقابت را دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 906 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.