در مفاهیم بازاریابی قیف فروش (Sales Funnel) به مراحلی گفته می‌شود که در آن شخص علاقمند به کسب‌وکار شما به مشتری حقیقی تبدیل می‌شود. در این مقاله شما را با مراحل قیف فروش، نحوه کار، ۵ مرحله ساخت، اندازه‌گیری، بهینه‌سازی و ۴ نمونه موفق قیف فروش آشنا خواهیم کرد.

قیف فروش - Sales Funnel

قیف فروش چیزی است که در کسب‌وکار شما وجود دارد، چه از آن بی‌خبر باشید چه از آن آگاه باشید. البته که اگر از قیف فروش خود آگاه باشید تاثیر بیشتری بر آن خواهید داشت.

چه چیزی مهمتر از قیف فروش شما؟ بهینه‌سازی وب‌سایت در هر یک از مراحل قیف فروش بر رفتار مصرف‌کننده تاثیر می‌گذارد و باید آن‌ها را از نزدیک بشناسید. اینکه شما ابتدا از وب‌سایت خود شروع کنید به شما این امکان را می‌دهد اطلاعات مورد نظر را از داده‌ها جمع‌آوری کرده و مخاطبان خود را بهتر بشناسید. هنگامی که شما قیف فروش خود را با نحوه حرکت مردم در وب‌سایت و تصمیم‌گیری خرید آن‌ها بررسی می‌کنید درک بهتری از آن خواهید داشت.

اکنون بیایید به این مسئله بپردازیم که قیف فروش بازاریابی چیست و چرا مهم است؟

قیف فروش چیست؟

قیف فروش - قیف فروش چیست

اگر بخواهیم قیف فروش را به ساده‌ترین شکل توضیح دهیم به این شرح است: بازدیدکنندگان وب‌سایت مسیری را برای خرید محصول یا خدمات شما در پیش می‌گیرند. برخی از مردم در قسمت بالای قیف می‌مانند و هرگز آنجا را ترک نمی‌کنند و برخی دیگر تا پایان قیف پیش می‌آیند. خبر خوب در اینجا این است که شما می‌توانید در رساندن افراد به انتهای قیف فروش تاثیرگذار باشید.

بیایید لحظه‌ای از وب‌سایت دور شویم و قیف فروش فیزیکی و سنتی را در نظر بگیریم. افراد بالای قیف فروش وارد فروشگاه می‌شوند. آن‌ها فقط در حال مرور و بازدید هستند، یک همکار فروش با گرمی از آن‌ها استقبال می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند. متری ردیفی از تیشرت‌ها را می‌بیند. از طریق قفسه و یک همکار فروش تیشرت‌ها را می‌بیند و فروشنده به او می‌گوید که در صورت خرید سه یا چند تیشرت به او تخفیف بیشتری ارائه می‌شود. این پیشنهاد برای مشتری جذابیت دارد و چهار تیشرت را انتخاب می‌کند. سپس در نقطه دیگری از فروشگاه یکی از همکاران فروش در قسمت کلاه همان تم تیشرت‌ها را به او توصیه می‌کند. مشتری کلاه را نیز به خریدهای خود اضافه می‌کند و مبلغ اقلام خریداری شده را پرداخت می‌کند.

این هنوز پاین راه نیست. مشتری از معامله‌ای که انجام داده است بسیار راضی است و سه هفته بعد دوباره می‌آید تا تیشرت‌های بیشتری بخرد.

همین روند در وب‌سایت شما نیز می‌تواند اتفاق افتد. شما به جای همکاران فروش صفحاتی دارید که به شما کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان را از طریق قیف فروش راهنمایی کنید.

پيشنهاد وب رمز: نرخ تبدیل یا Conversion Rate چیست و چرا اهمیت بالایی دارد؟

چرا قیف فروش اهمیت دارد؟

قیف فروش شما مسیری را که بازدیدکنندگان وب‌سایت قبل از خرید اقلام طی می‌کنند نشان می‌دهد. شناخت قیف فروش می‌تواند به شما در یافتن سوراخ‌های قیف کمک کند. این سوراخ‌ها مکان‌هایی هستند که بازدیدکنندگان از آن خارج می‌شوند و دیگر هرگز به قیف باز نمی‌گردند.

اگر شما نتوانید قیف فروش خود را بشناسید نمی‌توانید آن را بهینه کنید. ما به ویژگی‌های نحوه کار قیف در زیر می‌پردازیم، اما در همین حال شما می‌توانید بفهمید که چگونه می‌توانید در نحوه بازدید بازدیدکنندگان از قیف تاثیر بگذارید و اینکه آیا آن‌ها در نهایت تبدیل به مشتری می‌شوند یا خیر.

به این کار بازاریابی گفته می‌شود اما برای مشتری هدف شما خاص، هدفمند و ویژه طراحی شده است.

قیف فروش چگونه کار می‌کند؟

قیف فروش - کارکرد قیف فروش

در حالیکه برای توصیف قیف فروش مراحل مختلفی استفاده می‌شود، ما چهار اصطلاح رایج به توضیح نحوه عملکرد هر مرحله که باعث می‌شود یک بازدیدکننده به خریدار منجر شود می‌پردازیم.

یک بازدیدکننده با استفاده از لینک گوگل از طریق جستجوی اجتماعی در وب‌سایت شما قرار می‌گیرد. او اکنون چشم‌انداز محسوب می‌شود. بازدیدکننده ممکن است تعدادی از پست‌های وبلاگ شما را بررسی کند یا فهرست محصولات شما را مرور کند. در برخی مواقع شما به او فرصتی برای ثبت‌نام در لیست ایمیل خود می‌دهید.

اگر بازدیدکننده فرم شما را پر کند تبدیل به لید یا سرنخ می‌شود. اکنون می‌توانید در خارج از وب‌سایت خود مانند ایمیل، تلفن یا متن و یا هر سه مشتری را به بازار هدایت کنید.

لیدها تمایل به بازگشت به وب‌سایت شما را پیدا خواهند کرد اگر شما هنگام تماس با آن‌ها پیشنهادهای ویژه‌ای به آن‌ها بدهید، اطلاعات مربوط به پست‌های جدید وبلاگ یا سایر پیام‌های جذاب را به آن‌ها ارسال کنید و یا یک کد کوپن به آن‌ها ارائه دهید.

با حرکت بازدیدکنندگان از این طریق قیف فروش به تدریج باریک‌تر می‌شود. اینکه تعداد چشم‌اندازهای شما در بالای قیف فروش بیشتر از تعداد خریداران در پایین قیف است به دلیل این است نشان می‌دهد که پیام رسانی‌های شما باید هدفمندتر باشد.

۴ مرحله قیف فروش را بشناسید

قیف فروش - مرحله قیف فروش

به راحتی می‌توان چهار مرحله قیف فروش با را با اصطلاح AIDA به خاطر سپرد. Awareness یا آگاهی، Interest یا علاقه، Decision یا تصمیم‌گیری و action یا اقدام. این چهار مرحله بیانگر طرز فکر مشتری آینده شما است. هر مرحله نیاز به یک رویکرد متفاوت از شما یا بازاریاب شما دارد زیرا نباید پیام اشتباهی در زمان اشتباه ارسال کنید. درست مانند یک پیشخدمت که قبل از سفارش یک نوشیدنی اشتها آور از شما سوال می‌کند چه چیزی برای دسر میل دارید.

ایجاد اصولی قیف فروش، یکی از مهمترین مراحل در سئو سایت فروشگاهی می‌باشد. بیایید با جزئیات بیشتری به هر مرحله از قیف فروش بپردازیم.

آگاهی

این لحظه‌ای است که شما ابتدا توجه مصرف‌کننده را به خود جلب می‌کنید. این ممکن است یک پست فیسبوک به اشتراک گذاشته شده توسط دوست شما در فیسبوک یا جستجو در گوگل یا چیز دیگری باشد.

چشم‌انداز شما از شغل شما و آنچه ارائه می‌دهید آگاه می‌شود. هنگامی که آگاهی درست است در برخی اوقات مصرف‌کنندگان بلافاصله خرید می‌کنند. این یک سناریوی مناسب در مکان مناسب است. مصرف‌کننده قبلا تحقیقاتی انجام داده و می‌داند که شما کالا یا خدماتی مرغوب و با قیمت مناسب ارائه می‌دهید.

بیشتر اوقات مرحله آگاهی یک مرحله دوستانه است. شما در حال تلاش برای بازگرداندن چشم‌انداز به سایت خود و درگیر کردن آن‌ها با شغل خود هستید.

علاقه

هنگامی که مصرف‌کنندگان به مرحله علاقه در قیف فروش برسند یعنی آن‌ها در حال انجام تحقیق، مقایسه خرید و فکر کردن در مورد گزینه‌های خود هستند. شما باید در این مرحله محتوای غیرقابل باور که به مشتری کمک می‌کند اما باعث فروش به او نمی‌شود را از بین ببرید.

اگر از ابتدا بخواهید محصول یا خدمات خود را تحمیل کنید چشم‌اندازهای خود را متوقف و آن‌ها را دور خواهید کرد. هدف در اینجا ایجاد تخصص شما، کمک به مصرف‌کننده در تصمیم‌گیری آگاهانه و ارائه کمک به آن‌ها در راه حل‌های ممکن است.

تصمیم‌گیری

مرحله تصمیم‌گیری در قیف فروش زمانی است که مشتری آماده خرید باشد. در این مرحله او ممکن است دو یا سه گزینه را در نظر بگیرید که شما نیز یکی از گزینه‌ها باشید.

این بهترین زمان برای ارائه پیشنهاد شماست. مواردی مانند حمل و نقل رایگان، کد تخفیف یا جایزه محصول یکی از این پیشنهادات باشد. در هر صورت باید پیشنهاد شما مقاومت ناپذیر باشد تا مشتری بدون معطلی شما را انتخاب کند.

عمل

مشتری معمولا در انتهای قیف فروش عمل می‌کند. او در این مرحله محصول یا خدمات شما را خریداری می‌کند و جزئی از اکوسیستم تجاری شما می‌شود. فقط به این دلیل که یک مصرف‌کننده به قیف می‌رسد به این معنی نیست که کار شما به انجام رسیده است. اقدام هم برای مصرف‌کننده و هم برای بازاریاب است.

به عبارت دیگر شما روی حفظ مشتری تمرکز می‌کنید. از خرید سپاس‌گذاری می‌کنید، مشتری خود را دعوت می‌کنید تا بازخورد خود را ارائه دهد و در صورت امکان خود را برای پشتیبانی فنی در دسترس قرار دهد.

نحوه ساخت سریع قیف فروشقیف فروش - ساخت قیف فروش

اکنون شما می‌خواهید به طور سریع قیف فروش خود را ایجاد کنید. نگران نباشید آنقدرها هم که به نظر می‌رسد دشوار نیست.

 مرحله اول: رفتار مخاطبان خود را تحلیل کنید

هرچه بیشتر درباره مخاطبان خود آگاهی داشته باشید قیف فروش شما موثرتر می‌شود. شما برای همه بازاریابی نمی‌کنید. شما در حال بازاریابی برای افرادی هستید که مناسب خرید و فروش هستند.

مواردی مانند کجا کلیک می‌کنند؟ چه موقع سرچ می‌کنند، چقدر وقت خود را در صفحه خاصی می‌گذرانند؟ همه این موارد به شما در شناخت و آگاهی نسبت به مخاطب کمک می‌کند.

 مرحله دوم: توجه مخاطب خود را جلب کنید

تنها راهی که قیف فروش شما را متوقف می‌کند این است که بخواهید مردم را در آن فریب دهید. برای جذب مخاطب کافیست تا محتوای خود را در مقابل مخاطب هدف خود قرار دهید و مسیر ارگانیک را طی کرده و تنوع محتوا را در تمام سیستم عامل‌های خود داشته باشید. محتوای خود را با انواع اینفوگرافیک‌ها، فیلم‌ها و انواع دیگر محتوا متنوع کنید.

اگر مایل هستید پول بیشتری خرج کنید می‌توانید از تبلیغات دیگر مانند تبلیغات B2B و همچنین تبلیغات در گوگل یا آگهی در لینکدین استفاده کنید.

 مرحله سوم: ایجاد یک صفحه فرود

در تولید محتوا برای آگهی یا سایر مطالب، باید آفرهای کسب و کار شما را در جایی معرفی کرد و در حالت ایده‌آل می‌توانید مخاطبان را با یک پیشنهاد به صفحه فرود هدایت کنید.

از آنجایی که تعداد این افراد هنوز در قیف فروش کم است به جای فشار بر فروش، تمرکز خود را برروی جذب و نگهداشتن مخاطب بگذارید. یک صفحه فرود باید بازدیدکننده را به مرحله بعدی سوق دهد. شما نیاز دارید که جسورانه اقدام لازم را به مخاطبان گوشزد کنید Call To Action که به آن‌ها بگوید چه کاری انجام دهند که می‌تواند بارگیری یک کتاب الکترونیکی رایگان یا یک فیلم آموزشی رایگان برای آن‌ها باشد.

 مرحله چهارم: ایجاد یک کمپین ایمیل قطره‌ای

با ارائه مطالب شگفت‌انگیز از طریق ایمیل می‌توانید لیدهای خود را بازاریابی کنید. بهتر است به صورت مرتب این کار را انجام دهید اما نه خیلی زیاد و پشت سر هم، یک یا دو ایمیل در هفته کافی است.

ابتدا با آموزش بازار خود شروع کنید. برای این کار باید از خود بپرسید که مخاطبان چه چیزی می‌خواهند بیاموزند؟ برای متقاعد کردن آن‌ها در خرید چه موانعی را باید برطرف کنید؟

در پایان کمپین قطره‌ای خود سعی کنید پیشنهاد فوق‌العاده‌ای ارائه دهید. این کار بخشی از محتوای شما است که منجر به مرحله پایانی قیف یعنی عمل یا اقدام می‌شود.

 مرحله پنجم: در تماس باشید

مشتریان فعلی خود را فراموش نکنید. در عوض باید آن‌ها را متقاعد کنید تا در این مسیر ادامه دهند. به عنوان مثال از آن‌ها برای خریدشان تشکر کنید، کدهای کوپن اضافه به آن‌ها ارائه دهید و یا آن‌ها را در حوزه رسانه‌های اجتماعی خود درگیر کنید.

اندازه‌گیری موفقیت یک قیف فروش

قیف فروش - موفقیت قیف فروش

قیف فروش شما ممکن است با رشد کسب‌وکار شما به ترفندهایی نیاز داشته باشد تا درمورد مشتریان خود بیشتر بدانید و محصولات متنوعی را تولید کنید.

یک راه عالی برای اندازه‌گیری موفقیت قیف فروش شما، ردیابی نرخ تبدیل است. به عنوان مثال شما بدانید که چند نفر بعد از کلیک در تبلیغات فیسبوک در لیست ایمیل شما ثبت‌نام می‌کنند؟

به هر مرحله از قیف فروش دقت کافی داشته باشید:

  • آیا توجه مصرف‌کنندگان را با محتوای اولیه خود به اندازه کافی جلب کرده‌اید؟
  • آیا چشم‌اندازهای شما به اندازه کافی به شما اعتماد دارند تا اطلاعات تماس خود را به شما ارائه دهند؟ آیا کمپین قطره‌ای ایمیل و سایر تلاش‌های بازاریابی خریدهای خود را ایمن ساخته‌اید؟
  • آیا مشتریان موجود دوباره برمی‌گردند و از شما خرید می‌کنند؟

دانستن پاسخ این سوالات به شما می‌گوید که در کجا باید قیف فروش خود را تغییر دهید.

چرا باید قیف فروش خود را بهینه کنید؟

واقعیت اینجاست که مشتریان آینده‌نگر گزینه‌های زیادی دارند. شما می‌خواهید آن‌ها محصولات یا خدمات شما را انتخاب کنند اما نمی‌توانید آن‌ها را مجبور کنید. در عوض باید بازار کارآمدی داشته باشید. بدون یک قیف فروش درست و بهینه شده ممکن است فروش را از دست بدهید.

چگونه قیف فروش خود را بهینه کنید؟

شما می‌توانید قیف فروش خود را به روش‌های بی‌شماری بهینه کنید. مهم‌ترین مکان‌ها برای تمرکز شما مناطقی است که مصرف‌کنندگان از آنجا به طرف مرحله بعدی قیف حرکت می‌کنند.

قبلا درمورد تبلیغات در فیسبوک صحبت کردیم. نباید فقط یک تبلیغ اجرا کنید و بهتر است 10 یا 20 تبلیغ داشته باشید. ممکن است این تبلیغات بسیار مشابه باشند اما آن‌ها را به سمت خریداران مختلف هدایت کنید و از ویژگی‌های هدف‌گذاری فیسبوک استفاده کنید تا مطمئن شوید که این تبلیغات در مقابل مخاطب هدف شما ظاهر می‌شود.

از تست A/B در صفحات فرود خود استفاده کنید. زمان لازم است اما شما به افراد بیشتری دست پیدا خواهید کرد و چشم‌انداز خود را با اطمینان بیشتری تبدیل خواهید کرد. شما همچنین می‌توانید از تست‌های A و B در کمیپین‌های ایمیل خود استفاده کنید. تصاویر، پیشنهادات و طرح‌های خود را تغییر دهید تا بفهمید مخاطبان شما چه پاسخی می‌دهند.

هرچند بهترین راه برای بهینه‌سازی قیف فروش شما توجه به نتایج است.

از بالای قیف شروع کنید، محتوایی ارگانیک یا پرداختی تولید کنید که تا مردم را تشویق کنید روی برند شما و CTA شما کلیک کنند. اگر یک نوع محتوا برای شما کار نمی‌کند می‌توانید چیز دیگری را امتحان کنید.

به صفحه فرود بروید و اطمینان حاصل کنید که مطالب موجود در وبلاگ یا تبلیغات فیسبوک و غیره با مطالب موجود در CTA شما همخوانی دارد. متن بدنه، تیتر CTA و تصاویر را امتحان کنید تا ببینید کدام یک بهتر کار می‌کند.

هنگامی که در مرحله اقدام از افراد می‌خواهید که از شما خرید کنند برای پیشنهادات خود از تست‌های A و B استفاده کنید. موارد کوچکی مانند حمل و نقل رایگان و یا درصد تخفیف می‌تواند تفاوت زیادی در درآمد شما ایجاد کند. و در آخر نرخ حفظ مشتری خود را ردیابی کنید. آیا افراد باز می‌گردند و بار دوم، پنجم و بیستم از شما خرید می‌کنند؟ آیا آن‌ها دوستان خود را ارجاع  می‌دهند؟

هدف شما این است که برند خود را برجسته نگه دارید. اگر هرگز مخاطبان خود را ناامید نکنید آن‌ها دلیلی برای نگاه به سایت‌های دیگر نخواهند داشت.

نمونه‌ها و مثال‌های موفق قیف فروش

مثال اول: CRAZYEGG.COM

قیف فروش - CRAZYEGG.COM

قیف فروش Crazy Egg در سطح بالایی قرار دارد. آن‌ها یک وبلاگ با محتوا و کیفیت بالا دارند. قیف فروش آن‌ها درواقع از وبلاگ آن‌ها شروع می‌شود. این بدان معناست که بیشتر ترافیک آن‌ها از منابع ورودی مانند گوگل وارد می‌شود.

آن‌ها در قسمت پایین وبلاگ خود یک فراخوان برای اقدام یا CTA واضح برای هدایت مشتری به لیست ایمیل خود دارند. همچنین یک CTA مستقیم برای محصولات Crazy Egg وجود دارد که آن را در حدود 70 درصد از پست‌ها به صورت اسلاید مشاهده خواهید کرد.

مراحل قیف فروش

قیف فروش - مراحل قیف فروش

  • گرفتن ترافیک (از مراجعه‌ها، ارگانیک، وبلاگ و تبلیغات).

Crazy Egg  در پایین پست‌های وبلاگ خود برای یک آزمایش 30 روزه رایگان قرار داده است. اگر در لیست ایمیل ثبت‌نام کنید به صفحه اصلی آورده می‌شوید. همچنین در بالای هر صفحه به طور مستقیم به Crazy Egg لینک داده می‌شوید.

  • صفحه اصلی (ایمیل و رمز عبور لازم برای مرحله بعدی)
  • قیمت‌گذاری

قیف فروش - قیمت‌گذاری

  • فرم پرداخت

قیف فروش - فرم پرداخت

صفحه قیمت‌گذاری زیبایی مشابه بقیه صفحات پیج دارد. این صفحه بسیار ساده است و بیش از یک سال است که اینگونه است و آزمایشات رایگان ارائه می‌دهد. زبان این صفحه بسیار ساده است.

پس از انتخاب برنامه قیمت‌گذاری مرحله آخر اضافه کردن اطلاعات صورت حساب است که اطمینان می‌دهد تا 30 روز اول هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

چرا این قیف فروش موفق است؟

به گفته نیل پات که سال گذشته با او مصاحبه‌ای داشتیم Crazy Egg سال گذشته درآمد خود را دو برابر کرده است. تمرکز طراحی قیف آن‌ها برروی سادگی است. نسخه زیادی وجود ندارد و در عوض تمرکز برروی تصاویر قوی قرار داده شده است. این تصاویر یکی از مواردی است که واقعا درمورد Crazy Egg متمایز است.

چه چیز  این قیف فروش را منحصر به فرد کرده است؟

قیف فروش - قیف فروش منحصر به فرد

Crazy Egg به جای بمباران مشتری با اطلاعات آ‌ن‌ها را آگاه می‌سازد. اطلاعات کاملا روشن و با اطمینان است بنابراین مشتریان قبل از ارسال آدرس ایمیل خود می‌دانند که چه کاری باید انجام دهند.

چگونه می‌توانست بهتر باشد؟

وقتی برای اولین بار این مقاله را در سال 2011 نوشتم توضیح دادم که چگونه نسخه بازاریابی برای نقشه‌برداری حرارتی می‌تواند با توضیح بهتر به مشتریان کمک کند. البته که این اطلاعات به لطف تصاویر دقیق و طراحی ساده به خواننده اجازه می‌دهد تا به طور واضح متوجه آن شود اما با توضیحات بیشتر می‌توان این اطلاعات را بهتر کرد.

مثال دوم: AUTOGROW

قیف فروش - AUTOGROW

من نمی‌خواهم که AutoGrow را در این لیست به روز قرار دهم. من همیشه درمورد نحوه رشد و بهبود قیف فروش شما مطلب ارسال کرده‌ام اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که قیف فروش شرکت من چگونه است؟ اکنون به شرح آن می‌پردازم.

مراحل قیف فروش

  • گرفتن ترافیک (از طریق ارگانیک یا ارجاع از وبلاگ com)
  • صفحه اصلی (با ثبت‌نام از طریق ایمیل برای مرحله بعدی لازم است)

قیف فروش - صفحه اصلی

خبرنامه، وبلاگ و دوره‌های چند روزه ما همه به صفحه اصلی باز می‌گردد. در آن مرحله از صفحه اصلی به صفحه قیمت‌گذاری می‌روید.

  • صفحه قیمت‌گذاری

بسیاری از مشتریان دوست دارند که نسخه آزمایشی ما را قبل از اتمام تماشا کنند. آن‌ها اغلب پس از دیدن نسخه نمایشی ما ثبت‌نام می‌کنند.

چرا این قیف فروش موفق است؟

ما تمام کارهایی که انجام می‌دهیم را کاملا واضح ساخته‌ایم و در حال فروش یک سرویس ماهانه با قیمت بالاتر هستیم.

مثال سوم:Grasshopper

قیف فروش - مثال سوم:Grasshopper

این نام که به معنای ملخ است از آخرین باری که کاور شده است دیگر تغییر نکرده است. اما این چیز بدی نیست. زمانی که به طور اختصاصی برای آن‌ها مطلب نوشتم ذکر کردم که چگونه آن‌ها سالانه حداقل 60 میلیون دلار درآمد دارند. آن‌ها واقعا قدرت بازاریابی دارند.

بیایید نگاهی به درون قیف فروش آن‌ها بیندازیم.

مراحل قیف فروش

  • گرفتن ترافیک (از طریق PR، وبلاگ و تبلیغات)
  • صفحه اصلی

نسخه دارای تغییرات جزئی است اما معنی آن یکسان است. آن‌ها هنوز همان 30 روز ضمانت برگشت پول را ارائه می‌دهند. خدمات آن‌ها در یک فیلم دو دقیقه‌ای توضیح داده شده است و همچنین به طور واضح در یوتیوب ذکر شده است.

شخصیت برند (که همان نماد ملخ است) استفاده از محصولات آنان را آسان کرده است. آن‌ها همچنین طرحی جدید را ارائه داده‌اند که به سادگی محصول آن‌ها کمک می‌کند.

  • چگونگی کارکرد و ویژگی‌ها

قیف فروش - چگونگی کارکرد و ویژگی‌ها

صفحه چگونگی کارکرد به طور واضح و عمیق خدمات را توضیح می‌دهد. آن‌ها همچنین این ویدیو را در صفحه اصلی نیز تکرار می‌کنند. در بالا و پایین صفحه دکمه CTA یا فراخوان اقدام وجود دارد که باعث می‌شود آن را از دست ندهید.

  • صفحه قیمت‌گذاری

قیف فروش - صفحه قیمت‌گذاری

صفحه قیمت‌گذاری Grasshopper هیچ تغییری نکرده است.

  • فرم ثبت‌نام

قیف فروش - فرم ثبت‌نام

ابتدا باید یک شماره تلفن را برای ثبت‌نام انتخاب کنید. می‌توانید یک شماره محلی و یک شماره عوارض رایگان دریافت کنید. در صفحه بعد امکان دسترسی به متن پیام به آن شماره فراهم می‌شود. سرانجام شما به صفحه صورتحساب می‌روید که این صفحه نیز هیچ تغییری نکرده است.

چرا این قیف فروش موفق است؟

من در پست اختصاصی خود درباره این سایت به تغییرات در طراحی اشاره کردم که شکل ملخ این سایت با رنگ‌ها و سایر عناصر بهبود یافته است. آن‌ها حتی قیف فروش خود را کاهش داده‌اند تا بهتر شود. کاری که آن‌ها انجام می‌دهند به وضوح نتیجه‌بخش است. حتی بعد از سال‌ها این سایت هیچ تغییری نکرده است.

چه چیز  آن را منحصر به فرد ساخته است؟

شخصیت برند آن‌ها که به شکل یک ملخ است استفاده از محصول آن‌ها را آسان ساخته است. آن‌ها همچنان به این طرح که به سادگی با مخاطب صحبت می‌کند ادامه می‌دهند.

چگونه می‌تواند بهتر شود؟

هنوز هم انتقاداتی به این قیف فروش وارد است. نماد ملخ هنوز هم می‌تواند مخاطبان را به خود جلب کند. همچنین تعداد زیادی از مشتریان را به دلیل اینکه چند شماره تلفن و سیستم حرفه‌ای متصل به شغل خود ندارند.

همچنین من تاکید می‌کنم که آن‌ها نیاز به توضیح درمورد ضمانت 30 روزه پس‌انداز پول مشتریان دارد. آن‌ها باید این مسئله را از قبل توضیح دهند تا برای مشتریان جای سوال نباشد.

مثال چهارم: BASECAM.COM

قیف فروش - BASECAM.COM

برخلاف Grasshopper، Basecamp خیلی تغییر کرده است. آن‌ها به طور مداوم طرح‌های جدید را آزمایش می‌کنند. صفحه اصلی آن‌ها همیشه در حال تغییر است. آن‌ها اثبات اجتماعی زیادی را نشان می‌دهند و تمرکز زیادی روی حل مشکلات دارند. ضمن اینکه بسیار بصری هستند و از کارتون‌ها و نقاشی‌های زیادی استفاده می‌کنند.

قیف فروش - استفاده از کارتون‌ها و نقاشی‌ها

Basecamp بسیار شخصی احساس می‌شود. کاربران نام‌های خود را در توصیفات به اشتراک می‌گذارند و بیشتر به اثبات اجتماعی تاکید می‌کنند. با این حال این‌ها به روشی بی‌نظیر ارائه می‌شوند.

مراحل قیف فروش

  • گرفتن ترافیک (از طریق وبلاگ، PR و سرچ ارگانیک)
  • صفحه اصلی

نسخه جاری Basecamp در مراحل آزمایش است اما همانطور که گفته شد چشمگیر است. علاوه بر اثبات اجتماعی توصیفات و کارتون‌های آن‌ها جلب توجه می‌کند.

  • ثبت‌نام آزمایشی 30 روزه رایگان

قیف فروش - ثبت‌نام آزمایشی 30 روزه رایگان

همانطور که گفتیم امتحان Basecamp رایگان است و در ابتدا لازم نیست اطلاعات کارت اعتباری خود را پر کنید. آن‌‎ها اطلاعات قیمت‌گذاری خود را بسیار ساده نگه داشته‌اند.

صفحه تشکر از شما (نه چندان مهم اما قابل ذکر است)

قیف فروش - صفحه تشکر

چرا این قیف فروش موفق است؟

Basecamp اثبات اجتماعی زیادی دارد و طراحی جدید آن بیش از هر زمانی دیگری بر این موضوع تاکید دارد. آن‌ها واقعا به صورت رایگان تبلیغ می‌کنند و چه کسی است که عاشق چیزهای رایگان نباشد؟

چه چیز آن را منحصر به فرد ساخته است؟

هر شرکتی می‌خواهد مشکلات را برای مشتریان خود حل کند. Basecamp اهمیت زیادی به مشتریان خود بخشیده است. صحبت با مشتریان در سطح بسیار طبیعی و واقعی صورت گرفته است.

چگونه می‌توانست بهتر باشد؟

من قبلا انتقاد زیادی به Basecamp نداشتم و هنوز هم ندارم. افراد ممکن است تجربه کاربری خود را شخصی‌تر جلوه دهند و این تنها انتقادی است که من می توانم به آن داشته باشم.

3 پاسخ به “قیف فروش؛ مراحل، نحوه ساخت، بهینه‌سازی و ۴ نمونه موفق آن”

  1. مریم گفت:

    این مطلب دید خوبی برای بررسی قیف فروش در سایت خودمون ارائه میده , اما اگر یه مقدار روی متن کار بشه و صرفا از حالت ترجمه خارج بشه مفهوم رو بهتر منتقل می کنه ممنون

  2. mohamad mehdi گفت:

    سلام
    عالی بود.
    ممنونم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 890 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.