جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

با توجه به اینکه آیتم های زیادی که برای موفقیت یک فروشگاه ساز آنلاین یا سایت فروشگاه اینترنتی دخیل است، در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنیم یا خیر؟

شاید برای خیلی از شما این سوال پیش آمده باشد که آیا طراحی فروشگاه اینترنتی راه خوبی است یا نه. بیشتر اوقات با دیدن موفقیت فروشگاه‌ های آنلاین مانند دیجی‌کالا به این فکر می‌کنیم که آیا می‌توان با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی، راه صد ساله را یک شبه طی کنیم.

در این مقاله سعی داریم هر‌آنچه که قبل از راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی لازم است بدانید را مطرح کنیم تا با یک دید باز و آگاه وارد این کار شوید.

امروزه با توجه به مشغله فراوان افراد و نقشی که فضای مجازی تاکنون در ابعاد مختلف زندگی داشته است، تمایل کاربران به خرید اینترنتی بیش از پیش شده است، که این موضوع لزوم ورود کسب و کار شما به دنیای آنلاین را ایجاد می‌کند.

اگر بتوانیم قبل از ایجاد فروشگاه اینترنتی، برنامه‌ریزی درستی برای کار خود داشته باشیم قطعا می‌توانیم آینده خوب و موفقی برای کسب و کار خود بسازیم.

نکات راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی - نکات راه اندازی فروشگاه اینترنتی

۱.قبل از هر چیز نوع کار خود را مشخص کنید

اینکه قصد فروش چه محصولی را دارید، مزایا و معایب آن را بشناسید و به یک قیمت‌گذاری درست و اصولی برسید، همچنین ارایه پیشنهاد تخفیف به مشتری برای ترغیب وی به خرید آنلاین، یکی از روش‌های رقابتی فروشگاه‌ها و کسب‌وکار‌های آنلاین برای جذب و حفظ مشتری است و محصول شما را از محصولات مشابه متمایز می‌کند.

پيشنهاد وب رمز: فروشگاه ساز وب رمز؛ با هزینه‌ای اندک فروشگاه اینترنتی‌تان را بسازید

۲. کار خود را فازبندی کنید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی - کار خود را فازبندی کنید.

برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق باید کار خود را با توجه به بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید فازبندی کنید. داشتن یک فروشگاه اینترنتی با تمامی امکانات اما بدون در نظر گرفتن هزینه‌ی تبلیغات موفقیتی در پی نخواهد داشت. بنابراین بهتر است ابتدا با یک فروشگاه اینترنتی پایه شروع به کار کنید و در هر مرحله امکانات مورد نیاز را به آن اضافه کنید.

۳. دیده شوید

راه اندازی فروشگاه اینترنتی - دیده شوید

مهم‌ترین موضوع بعد از طراحی سایت این است که شما در جستجوی گوگل در صفحات ابتدایی دیده شوید. اما این را در نظر داشته باشید که هیچ سایتی در ابتدای کار بعد از طراحی سایت حرفه ای نیز نمی‌تواند در صفحه اول قرار گیرد و رقابت بین سایت‌ها بسیار زیاد است. برای دیده شدن در نتایج جستجوی گوگل علاوه بر یک طراحی استاندارد، نیاز به سئو سایت دارید، که این موضوع حداقل ۶ ماه زمان می‌برد، البته سئو فروشگاه اینترنتی شاید به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

۴. نماد اعتماد و درگاه بانکی

یکی از مباحث مهم در ساخت فروشگاه اینترنتی داشتن نماد اعتماد و درگاه بانکی است که بعد از طراحی سایت ریسپانسیو می‌توانید اقدام به دریافت نماد کنید. اما قبل از دریافت نماد، اطلاعات کامل در این زمینه را کسب کنید که با توجه به نوع فعالیت نیاز به گرفتن مجوز دارید یا خیر. داشتن نماد علاوه بر به رسمیت شناختن و معتبر بودن سایت، به شما کمک خواهد کرد تا درگاه بانکی مستقیم داشته باشید. اگر به هر دلیلی نتوانستید نماد اعتماد دریافت کنید از درگاه‌های واسط بانکی (با کسر کارمزد برای هر تراکنش) استفاده کنید.

۵. نحوه ارسال محصول

راه اندازی فروشگاه اینترنتی- نحوه ارسال محصول

نحوه‌ی ارسال محصول خود را از ابتدا مشخص کنید. شما می‌توانید در ابتدای کار، پرداخت در محل هم داشته باشید (برای این سرویس می‌توانید از واسط‌های پستی استفاده کنید یا به طور مستقیم با پست این سرویس را برای فروشگاه اینترنتی خود راه‌اندازی کنید.) داشتن پرداخت در محل در ابتدای کار موجب اعتماد مشتریان می‌شود اما ممکن است برگشتی هم برای شما داشته باشد که در محاسبه‌ی هزینه‌های خود باید این مورد را هم در نظر بگیرید.

پس قبل از طراحی سایت فروشگاهی نیاز هست تمامی مراحل کار، نکات منفی و مثبت، زمان لازم برای به نتیجه رسیدن کار را در نظر بگیرید. اما در نهایت برای رقابت در بازار امروز، ورود به دنیای آنلاین و صرف زمان و هزینه برای موفقیت، ضروری است.

برای دریافت راهنمایی و مشاوره می‌توانید با کارشناسان وب رمز در ارتباط باشید.

نویسنده: مریم نصرت

ویراستار: شهرزاد ابوحمزه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 990 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.