برای ساخت وبلاگ کسب‌وکار و همچنین توسعه آن نیاز به رعایت اصولی دارید تا این وبلاگ بتواند نقش موثرتری در توسعه کسب و کار آنلاین شما داشته باشد. در این مقاله شما را با ۷ نکته برای ساخت بلاگ کسب‌وکار آشنا خواهیم کرد. 

ساخت وبلاگ برای موفقیت بلند مدت استراتژی بازاریابی یک کسب‌وکار کوچک و شهرت آن  از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دانستن اینکه باید بلاگینگ را چگونه آغاز کرد کمی گیج کننده است و باعث می‌شود بسیاری از مردم تنها به یک صفحه خالی نگاه کنند. اگر تازه وبلاگ کسب‌وکار کوچک خود را آغاز کرده‌اید اما نمی‌دانید بعد از آن باید چه کنید، 7 نکته زیر را بخوانید تا مرحله مقدماتی را بگذرانید و شروع به تلاش کنید.

۱.برای زمان و هزینه خود بودجه تعیین کنید

ساخت وبلاگ - بودجه

حفظ و توسعه بلاگتان کاری زمان‌بر است، پیش از شروع برنامه‌ریزی کنید که در طول یک هفته می‌توانید چقدر زمان به آماده‌سازی و بازاریابی محتوا اختصاص دهید. بسته به محتوا، اختصاص دادن یک تا 3 ساعت برای هر پست، یک زمان استاندارد است.  تخصیص میزان مناسبی از منابع به‌هنگام راه‌اندازی بلاگ، تاثیر بسزایی روی موفقیت بلند مدت شما دارد، به‌علاوه‌ی بودجه‌بندی زمانی، شاید نیاز باشد برای بودجه‌های زیر نیز برنامه‌ریزی کنید:

  • تبلیغات در پلت‌فرم‌های فضای مجازی
  • پلاگین‌ها و دیگر ویژگی‌های بلاگتان
  • هزینه‌های ایجاد محتوای خاص برای بلاگتان، همانند ویدیو و پادکست‌های صوتی
  • هزینه‌های بازاریابی برای خبرنامه‌ها و دیگر ابزار جایگزین برای پیشرفت
  • هاست وب‌سایت درصورتیکه وب‌سایت شما دارای قابلیت پلاگین نباشد

۲.تعیین اهداف اصلی خود

ساخت وبلاگ - اهداف

به‌هنگام تعیین هدف بلاگ خود در نظر داشته باشید می‌خواهید وب‌سایتتان چگونه باشد. راه‌هایی برای استفاده از یک بلاگ وجود دارد، پس از خودتان بپرسید: آیا قرار است از بلاگم به‌عنوان ابزار دیجیتال مارکتینگ، یک ابزار ارتباطاتی، یک ژورنال، برای بدست آوردن سرنخ، به‌عنوان یک وب‌سایت اولیه برای شرکت، یک صفحه فرود، یا راهی برای افزایش اعتبار شرکت، استفاده کنم؟ مهم نیست که شما به‌دنبال این هستید که بلاگتان به یک یا ترکیبی از این توابع دست پیدا کند یا خیر، مهم این است که شما درک کنید از آن‌ها برای رشد کسب‌وکار کوچکتان استفاده کنید.

۳.تعیین مخاطبین هدفتان

ساخت وبلاگ - مخاطبان

پیش از اینکه شروع به اشتراک‌گذاری پست و توسعه محتوا کنید، تعریف مخاطبین هدفتان امری ضروری است. اگر این کار را نکنید قادر نخواهید بود که موضوعات، استایل‌های محتوا و مجراهای بازاریابی خوبی و ضروری‌ای را برای رسیدن به مشتری یا مصرف کننده انتخاب کنید. افرادی که مدنظرتان هستند را انتخاب کنید تا بتوانید اولویت‌های مخاطبین خودتان را تشخیص دهید.

۴.بلاگ‌های رقبای خود را ارزیابی کنید

ساخت وبلاگ - تحلیل رقبا

اصالت شرکت شما چیزی است که شما را در صنعت از دیگر کسب‌وکارها متمایز می‌کند، ارزیابی بلاگ‌های رقبا یک راه بسیار عالی برای اطمینان از این است که استراتژی شما همراه با هر محتوایی که تولید می‌کنید منحصر به فرد است. درک بهتر استراتژی رقبا درک موارد زیر است:

  • ارتباطات مشتری
  • تکنیک و استایل‌های محتوا
  • طرح سایت و تجربه کاربری
  • کلمات کلیدی مورد نظر
  • موضوعات شامل شده

SEMrush یک ابزار بسیار عالیست که به شما در انجام تحلیل کلمات کلیدی در حوزه‌ای وسیع در رنکینگ موتور جستجوی رقبا کمک می‌کند. سمراش به کاربران می‌فهماند کدام صفحات رقبا دارای رنک بالا هستند و از چه ابزارهایی برای گرفتن بازدید بیشتر استفاده می‌کنند.  این ابزار به شما در اصلاح عبارات کمک می‌کند و شما می‌توانید کلمات کلیدی یکسانی را در محتوایتان مورد هدف قرار دهید.

۵.توسعه برنامه‌ای برای محتوا و درست کردن تقویم ویرایشی

ساخت وبلاگ - تقویم ویرایشی

 

برای شروع از یک دستورالعمل برای محتوای خودتان استفاده کنید و برای انواع محتوایی که قرار است استفاده کنید دسته‌بندی ایجاد کنید. اما اول از همه ممکن است بخواهید جستجوی کلمه کلیدی را با ابزارهایی همانند Google keyword planner،Wordtracker، وUbersuggestانجام دهید تا از اینکه چه کلمات کلیدی بیشتر به درد تولید محتوا می‌خورند چشم‌اندازی بدست آورید. زمانی‌که شما این کلمات کلیدی را تعیین کردید دسته‌بندی‌های محتوای خود را با نام کلمات کلیدی تعیین کنید، زمانی‌که یک پست بلاگ درست می‌کنید بهینه سازی وبلاگ را نیز در نظر داشته باشید زیرا محتوای شما بیشتر در موتورهای جستجو ظاهر می‌شوند. یک تقویم ویرایشی درست کنید تا به شما کمک کند یک برنامه‌ریزی دقیق را انجام دهید که دقیق تعیین می‌کند چه زمانی پست می‌گذارید و در طول هفته چندتا پست می‌گذارید. به یاد داشته باشید که کلمات کلیدی مرتبط در طول زمان تغییر می‌کنند، جستجوی کلمه کلیدی خود را به طور مرتب انجام دهید تا محتوای بلاگتان را بهینه کنید و با بهبود سئو سایت امکان نمایش آن را بالا ببرید.

۶.ریسپانسیو باشید

به این دلیل که هر کسب‌وکاری امروزه دارای بلاگ می‌باشد، درصورتیکه می‌خواهید مشترکینی را جذب خود کنید، ضروریست که ریسپانسیو کار کنید. امکان دریافت بازدیدها و نظرات مشتری خود را با پاسخ‌دهی سریع به آن‌ها و کامنت گذاشتن در دیگر بلاگ‌های مرتبط به صنعتتان بالا ببرید.

۷.از ابزارهای فضای مجازی و تحلیلی استفاده کنید

 

ساخت وبلاگ - ابزار تحلیل

ابزارهای تحلیل و نظارت بر فضای مجازی به شما کمک می‌کنند که درک کنید مشتری شما درمورد کسب‌وکارتان چه می‌گوید و به شما این امکان را می‌دهد که در سطح بالای رقابت قرار بگیرید. برای مثال، اگر یک رقیب اعلان کند که در حال ارتقا می‌باشد ابزارهای ریل تایم بازاریابی و اجتماعی به شما خبر می‌دهند و این فرصت را در اختیار شما می‌گذارند که تصمیم بگیرید آیا شما هم می‌خواهید اعلان ارتقا کنید. ابزارهای نظارتی به شما در مدیریت شکایات مشتری که در پلت‌فرم‌های فضای مجازی صورت می‌گیرد نیز کمک می‌کند. اگر یک مشتری از محصول یا خدمات شما شکایت داشت، ابزارهای نظارتی شما را از آن شکایت مطلع می‌کنند و باعث می‌شوند که شما سریع پاسخ دهید.

سوال :

نیاز دارم به یه سایت جهت تبلیغ حوزه بیمه، طراحی سایت بیمه انجام بدم بهتره یا توی وبلاگها خودم رو معرفی کنم؟

جواب :

مسلما طراحی سایت بیمه

 

یک پاسخ به “۷ نکته برای ساخت وبلاگ کسب‌وکار”

  1. فاطمه گفت:

    سلام من شنیدم سایت بلاگیکس که باهاش میشه وبلاگ ساخت درآمد هم میده برای همین با چند تا از دوستام توش وبلاگ زدیم و تقریبا وبلاگمون شلوغ شد
    درآمدمون هنوز زیاد نشده ولی فکر کنم رشدش تصاعدی داره میشه، من خودم خیلی از ظاهر و امکاناتش خوشم اومد مخصوصا اتاق چت رومی که برای نویسنده های هر وبلاگ داره خیلیییییی عالیه
    اگه کسی خواست بسازه بنظر من blogix.ir عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 800 - میانگین: 4.9

رأی شما ثبت شد.