جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

امروزه با رونق گرفتن تبلیغات آنلاین و ایجاد کمپین دیجیتال مارکتینگ متفاوت، تشکیل تبلیغات ریتارگتینگ (Retargeting) یا هدفگذاری مجدد فرصت مناسبی را برای ارائه آگاهی به مخاطبانتان و تبدیل بازدیدکنندگان سایتتان به مشتری فراهم می‌کند. در ادامه این مقاله شما را با تبلیغات ریتارگتینگ و ۵ مزیت مهم آن برای کسب‌وکار آشنا خواهیم کرد.

تعریف تبلیغات ریتارگتینگ چیست؟

برخلاف تبلیغات بنری، تبلیغات ریتارگتینگ نوعی تبلیغات با هدف گذاری آنلاین است و در اختیار افرادی است که در حال حاضر از وب سایت شما دیدن کرده‌اند و یا با پایگاه داده‌ی شما در ارتباطند (همانند سرنخ یا مشتری)

اگر تا بحال از تبلیغات ریتارگتینگ استفاده نکرده‌اید، نگران نباشید،در این پست در مورد تمام قواعد تبلیغات ریتارگتینگ صحبت می کنیم، در مورد اینکه چگونه می‌توانید از آن به منظور پشتیبانی از اهداف بزرگ بازاریابی‌تان استفاده کنید توضیحاتی ارائه می‌دهیم، و حتی مثالی از کمپین تبلیغات ریتارگتینگ فیسبوک ارائه می‌دهیم. بهتر است شروع به موشکافی کنیم.

پیشنهاد وب رمز: بازاریابی B2B چیست؛ ۱۰ استراتژی بازاریابی صنعتی برای کمک به فروش بیشتر

نحوه عملکرد کمپین‌های تبلیغات ریتارگتینگ

تبلیغات ریتارگتینگ - نحوه عملکرد

دو نوع اساسی از  تبلیغات ریتارگتینگ وجود دارد: مبتنی بر پیکسل و مبتنی بر لیست. نحوه کاری آنها تقریبا متفاوت است، و هرکدام از آنها بر اساس اهداف کمپینتان، مزایای متفاوتی دارند.

هدف گذاری مبتنی بر پیکسل راهی برای نمایش مجدد محتوایتات به بازدیدکننده ناشناخته ی سایت است.

شاید این رایج ترین نوع تبلیغات ریتارگتینگ باشد. زمانی که شخصی  وارد وب سایت شما می شود، یک قطعه کد غافلگیر کننده ی جاوا اسکریپت  مشاهده می٬کند (که معمولا از آن به عنوان پیکسل یاد می شود) و در مرورگر آنها قرار داده می شود و باعث می شود که  مرورگرآنها کوکی شود. زمانی که آنها سایت شما را ترک می‌کنند تا در وب گشت‌و‌گذار کنند، آن کوکی به پلت فرم های تبلیغات تبلیغات ریتارگتینگ اعلان می‌کند که تبلیغات خاصی را بر اساس صفحات خاصی که در وب سایت شما مشاهده کرده‌اند، نشان دهد.

تبلیغات ریتارگتینگ مبتنی بر پیکسل این است که به موقع است (آنها می‌توانند به سرعت بعد از ترک کردن سایت شما، هدف گذاری مجدد شوند)، به خصوص برای یک صفحه خاص و مبتنی بر رفتار در سایتتان. معایبی که برای این روش نیز در نظر گرفته می شوند، این است که هر لحظه در کمپین شما، حجم افراد کم است، چرا که این ها همه اغلب بر اساس این است که افراد هر چند وقت یکبار به وب سایت شما سر بزنند، صفحات معینی را بازدید کنند، و آن صفحات را ترک کنند. هم چنین پیاده سازی جاوا اسکریپت روی بیشتر صفحات وب کمی پیچیده و زمان بر است.

تبلیغات ریتارگتینگ مبتنی بر لیست، درست بعد از اینکه شما اطلاعات تماس کسی را در دیتابیس خودتان گرفتید، به دردتان می‌خورد.

شما هم چنین می‌توانید از لیست هایی از مخاطبین موجود برای انواع معینی از تبلیغات ریتارگتینگ استفاده کنید. روش عملکردی آن، آپلود کردن لیستی از آدرس های ایمیل برای یک کمپین تبلیغات ریتارگتینگ است (اغلب در شبکه های اجتماعی همانند فیسبوک و توییتر)،   و پلت فرم نیز کاربرانی که آن آدرس ها را دارند را شناسایی می کند و تبلیغات ریتارگتینگ را فقط برای آنها نمایش می‌دهد.

اگرچه شاید این نوع تبلیغات ریتارگتینگ، نسبت به هدف گذاری مبتنی بر پیکسل، زیاد رایج نباشد، اما به شما این امکان را می دهد که تبلیغات خودتان را با معیارهای خودتان شخصی سازی کند، چرا که مبتنی بر بیش از یک رفتار است شما انتخاب می کنید که چه کسی در چه دسته و لیستی قرار بگیرد. از طرفی، این امکان نیز وجود دارد که فردی در لیست شما، یک آدرس ایمیل بدهد و در شبکه اجتماعی، یک آدرس ایمیل دیگردر این شرایط آنها تبلیغات شما را نمی‌بینند. این تقریبا بعضی اوقات اتفاق می افتد: طبق گزارشی از مدیا مث، نرخ های سازگاری می تواند از 70 تا 8 درصد تا 20 تا 30 درصد برای بعضی پلت فرم ها تغییر می کند، لذا شما نیاز به لیست تقریبا بزرگی دارید تا بتوانید کاری کنید این نوع هدف‌گذاریتان، عملکرد تاثیر گذاری داشته باشد. و به این دلیل که شما وظیفه ی آپلود کردن و نگهداری لیست را دارید، مبتنی بر پیکسل نیز تقریبا نسبت به هدف گذاری مبتنی بر لیست ، اتوماتیک‌تر و به موقع تر است.

برای هدف گذاری باید چه اهدافی داشته باشید

تبلیغات ریتارگتینگ - هدف گذاری

اکنون که ما در مورد عملکرد هدف گذاری  و انواع متفاوت مخاطبینی که می توانید انها را دسته بندی کنید، پیش زمینه ای در دست داریم، می توانیم روی اهدافی که به دنبال آنها هستید، تمرکز کنیم. انواع اصلی کمپین های هدف گذاری مجددی که باید در نظر داشته باشید، باید  آگاهی و تبدیل را در ذهن داشته باشند.

آگاهی

کمپین های آگاهی زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که شما بخواهید بازدیدکنندگان وب سایت را دوباره متعامل کنید و به آنها در مورد محصولات مرتبط، ویژگی ها، یا اعلانات، چیزی بگویید. این تبلیغات معمولا بیشتر به درد لیست های مبتنی بر پیکسل می خورند.

مهمترین عیب کمپین های آگاهی این است که شما محتوای هدف گذاری شده ی کمتری را در اختیار افرادی قرار می دهید که زیاد با برند شما ارتباط برقرار نکرده اند. آنها در دیتابیس مخاطبین شما نیستند و اغلب نرخ های کلیک هایشان نسبت به دیگر انواع کمپین ها، کمتر از حد انتظار است.

با این حال، از آنجا که هدف ما آگاه کردن مشتری از کسب و کار شماست، تاثیرگذاری و تعامل معیارهای قابل قبولی هستند. اغلب کمپین های آگاهی پیشگامانی هستند تا به یک هدف موثرتری دست پیدا کنند: تبدیل.

تبدیل

اهداف تبدیل نیز اینگونه هستند که شما می خواهید کاری کنید مردم روی تبلیغات شما کلیک کنند و گام بعدی را بردارند، همانند اینکه فرمی که در صفحه فرود قرار دارد را پر کنند. کمپین های تبدیل بیشتر به منظور هم تراز کردن یک لیست خاص با گام بعدی شان که در قیف تعیین شده کار می کنند، و می‌توانند با معیارهای تبدیلی همانند کلیک در وب سایت، ارسال فرم، و هزینه برای هر سرنخ (CPL)، ارزیابی شوند.

بهترین اتفاقی که در زمینه ی کمپین تبدیل افتاده است که شما می توانید از آن برای بخش های متعددی از قیف استفاده کنید. شما می توانید از تبلیغات مبتنی بر پیکسل استفاده کنید تا سرنخ هایی را تولید کنیداین تبلیغات افراد به صفحات فرودی هدایت می کند که باید در آنجا اطلاعاتشان را وارد کنند.

شما هم چنین می توانید از تبلیغات مبتنی بر لیست استفاده کنید تا بهتر این سرنخ ها را بسنجید- این تبلیغات برای مخاطبینی ظاهر می شود که اطلاعات محدودی در اختیارتان قرار می دهد و کاری می کند که آنها فرم های طولانی تر با گزینه های بیشتر را پر کنند. شما هم چنین می توانید از تبلیغات ریتارگتینگ به منظورانتقال این سرنخ های واجد شرایط به پایین قیف استفاده کنید. برای مثال، شما ممکن است از  تبلیغات ریتارگتینگ به منظور ارسال لیستی از مخاطبینی استفاده کنید که یک کتاب الکترونیکی دانلود کرده اند تا بتوانند رایگان محصولتان را امتحان کنند.

اگر هدفتان را کنار بگذارید، تراز کردن موقعیت، بروز خلاقیت و گام بعدی در فرآیند تبدیل، چه این گام یک صفحه فرود پیشنهادی باشد، چه صفحه ی سایت، و چه متقاضی اطلاعات بیشتر  — با لیستی که نشان می دهد نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به یاد داشته باشید که تبلیغات ریتارگتینگ مبتنی بر لیست می تواند دارای نرخ های سازگاری کمتری باشد (کاربرانی که با اکانت هایشان در هر پلت فرم سینک شده اند، و این سینک اغلب با ایمیل انجام گرفته)، لذا شما باید اطمینان حاصل پیدا کنید که اقدامات هدف گذاری مجددتان را با فعالیتهای محدودی که در سر قیف قرار دارند، پر کنید.

انتخاب پلت فرم و ابزار تبلیغات ریتارگتینگ

تبلیغات ریتارگتینگ - پلت فرم

حقیقتا، شما برای اینکه بتوانید تبلیغات ریتارگتینگ خودتان را پیاده سازی کنید، گزینه های محدودی در دست دارید. پلت فرم های سوم شخص زیادی هستند که کار وب و هدف گذاری اجتماعی را انجام می دهند، همانند پرفکت آدینس ()، اد رول ()، ریتارگتر ()، بیزو و … . شما می‌توانید تبلیغات ریتارگتینگ را با پلت فرم های خاصی همانند فیسبوک، توییتر و لیندکین انجام دهید.

در حالی که هر پلت فرمی که برای پیاده سازی تبلیغات خودتان استفاده می‌کنید، متفاوت خواهد بود، مزایا و معایبی نیز برای انتخاب پلت فرم هایی که برای تبلیغات رسانه اجتماعی و هر جایی در وب به کار می روند وجود دارد. هدف گذاری رسانه اجتماعی اغلب عملکرد خوبی دارد، چرا که افراد بیشتر دوست دارند چیزی را به اشتراک بگذارند، به چیزی پاسخ دهند، و در مورد محتوای شما در یکی از این پلت فرم های اجتماعی بحث کنند. آنها هم چنین می‌توانند این تبلیغاتی را که از یک اکانت حقیقی پست شده است را ببینند، و در عین حال، نمی توانند یک بنر کوچک وب تبلیغاتی را با متن کوچکی که روی آن نوشته شده و می‌تواند توسط هر کسی پست شود مشاهده کنند. بدین صورت تبلیغات ریتارگتینگ وب تاثیر بیشتری دارد، چرا که تبلیغات مخاطبی هدف گذاری شما را در کل اینترنت دنبال می کنند، و فقط در چند سایت خاص به دنبال آنها نیستند.

آیا می خواهید ببینید که کمپین های بازاریابی مجدد چگونه اند؟ ما با یک فرآیند گام گام در مورد آن و در مورد راه اندازی یک کمپین تبلیغات ریتارگتینگ و ارزیابی موفقیتش با شما سخن می گوییم.

۵ مزیت تبلیغات ریتارگتینگ

۱.هدف‌گذاری دقیق

چیزی که باعث می شود تبلیغات ریتارگتینگ خیلی عالی به نظر برسد این است که به شما کمک می کند،به جای نمایش تبلیغ برای مشتری های بالقوه ای که تا به حال آنها را ندیده اید، تبلیغ شما تنها به افرادی نشان می دهد که علایقشان را در کسب و کار به شما اثبات کرده اند.

۲.بازدید بازاریابی خودتان را افزایش می دهد

تبلیغات ریتارگتینگ - بازدید بازاریابی

فرض کنید که شما هم اکنون از یک سیستم تبلیغاتی استفاده می کنید، همانند ادوردز، یا فیسبوک ادز. شما در حال حاضر دارای یک بازدید معین هستنید، اما اگر ما به شما بگوییم که می توانید آن را گسترش دهید چه؟  فکر کنم حدس زده اید، با تبلیغات ریتارگتینگ.

شما می توانید تبلیغاتتان را حتی روی وب سایت های بیشتری نمایش دهید، و وب سایت برند خودتان را مشهورتر کنید. حالا می‌دانید کجای این قضیه از همه بهتر است؟ اینکه شما می توانید تبلیغاتتان را وب سایت های ممتاز و برتر و حتی با نرخ های عالی نشان دهید.  

۳.تعامل بهتر

تبلیغات ریتارگتینگ - تعامل بهتر

یکی از مهمترین جوانبی که روی یک سایت تاثیر می‌گذارد، زمانی ست که توسط بازدیدکنندگان روی آن سایت صرف می‌شود. تبلیغات ریتارگتینگ به شما این امکان را می دهد که با افراد ارتباط قوی برقرار کنید. اما برآورده کردن اهداف و دستیابی به آمار و ارقامی خوب نسبت به یک وعده توخالی بهترند، نه؟ شما می توانید به ۸۴ درصد از ترافیک هدف گذاری شده تان نگاهی بیاندازید، و ببینید که کدامشان اینقدر خالصند؟

۴.متمایز کردن از رقابت

تبلیغات ریتارگتینگ - متمایز کردن

شما همیشه زمانی که در تجارت الکترونیکی قرار میگیرید با رقبایی روبه رو می شوید، اما تبلیغات ریتارگتینگ به شما کمک می کند یک قدم از بقیه جلوتر باشید. این تقریبا یک مفهوم جدید است  و همه از آن استفاده نمی کنند، لذا چرا از آن بهره نمی برید؟ به علاوه تبلیغات ریتارگتینگ علاوه بر افزایش آگاهی برندتان، شما را تا زمانی که بازدید کنندگانتان آماده ی تبدیل باشد، در برابر آنها نگاه می دارد.

۵.افزایش نرخ تبدیل

تبلیغات ریتارگتینگ - افزایش نرخ تبدیل

ما در نهایت بهترین ایده ها را در سر داریم، چرا که گذشته از اینها، یک نرخ تبدیل بزرگ چیزی ست که هر وب سایتی که می خواهد از تبلیغات ریتارگتینگ استفاده کند به دنبال آن است، نه؟

ترافیک به سرنخ تبدیل می شود. تشویق مشتری ها به بازگشت به وب سایت شما، و برقراری ارتباط با برندتان به شما کمک می کند که سرنخ هایی را تربیت کنید، و لذا تبدیل خودتان را افزایش دهید. همیشه روی افرادی تمرکز داشته باشید که  حسن نیت خودشان را ثابت کرده اند، و تبلیغات مرتبطی را به آنها نشان داده و آنها نیز در عوض به سایت شما باز خواهند گشت. به همین سادگی!

البته، ما می توانیم از مزیت های تبلیغات ریتارگتینگ، موارد بیشتری را نیز بر شماریم، اما دوست داریم که شما مطلع باشید که موارد ذکر شده در بالا از مهمترینها هستند. هنوز، از آنجا که ما برای ایده ی شما ارزش زیادی قائلیم، می خواهیم این را از زبان خودتان نیز بشنویم. به ما در بخش کامنت ها بگویید که کدام مزیت ها می توانند شما را مصمم کنند که از تبلیغات ریتارگتینگ استفاده کنید، و چرا. هم چنین اگر مزایای دیگری هم سراغ دارید، ما را در جریان قرار دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 901 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.