جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

باور بخشی از جامعه این است که بازاریابی شبکه های اجتماعی یک روش مناسب برای معرفی کالا یا خدمت شماست و می‌تواند نرخ تبدیل شما را دگرگون کند. اما آیا این طرز فکر حقیقت دارد و یا صرفا هدر دادن زمان و هزینه است؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که آیا تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بر روی رفتار مصرف کننده در فروش آنلاین تاثیرگذار است یا خیر؟

تبلیغات آنلاین یکی از عواملی است که بر رفتار مصرف کنندگان اثر می­‌گذارد ولی اندازه­‌گیری آن دشوار است زیرا تبلیغات معمولا قادر به وادار کردن مردم به تصمیم گیری برای خرید کالا و یا خدمات نیست و اصولا نفوذ تبلیغات بتدریج و به آهستگی انجام می­‌گیرد.

با ظهور فناوری­‌های برتر اینترنت، راه­‌های رسیدن به مخاطبان هدف تکامل یافته ­اند. امروزه بازاریابی دیجیتالی بخش مهمی از هر کسب و کار است. ما به بازاریابی دیجیتالی نیاز داریم که در آن مشتریان دسترسی سریع به انواع اطلاعات در مورد آخرین پیشنهادات و بهترین قیمت­‌ها را داشته باشند. امروزه بازاریابی دیجیتال در موفقیت همه کسب و کارها نقش مهمی را ایفا می‌­کند.

پس از بررسی چندین متن موجود در این موضوع، معنای بازاریابی دیجیتال را می‌­توان به راحتی درک کرد:

بازاریابی اینترنتی همچنین به عنوان eMarketing، بازاریابی وب و یا بازاریابی دیجیتال شناخته شده است و یک اصطلاح همه جانبه برای بازاریابی محصولات و یا خدمات آنلاین است.

زمانی که در مورد بازاریابی و فروش در شبکه های اجتماعی صحبت می کنیم، بدین منظور است که از شبکه های اجتماعی برای فروختن محصولات و خدماتمان استفاده کنیم. این نوع از فروختن در شبکه های اجتماعی به معنای تولید محتوای که باعث اطلاع رسانی، آگاهی دهند و همچنین ایجاد تعامل با مخاطب بصورت مستقیم صورت بگیرد.

تحقیقات IDC نشان داده است:

  • ۹۱٪ از خریداران در رسانه‌های اجتماعی فعالیت دارند.
  • ۸۴٪ از مدیران اجرایی از رسانه‌های اجتماعی برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند.
  • تصمیمات ۷۵٪ از خریداران تحت تاثیر رسانه‌های اجتماعی قرار دارد.

 

کانال‌های اجتماعی مرتبط را بیابید

 شما می توانید به سادگی تبلیغات در شبکه های اجتماعی را انجام دهید. بهتر است که در شبکه‌ی اجتماعی که مخاطبان بسیاری دارد عضو شوید و فعالیت خود را در آن شروع کنید. اما موفقیت از آن کسانی است که در همان شبکه‌ی اجتماعی که کاربران‌شان هستند، فعالیت کنند. پس با شناسایی مخاطبان بالقوه‌ی خود و کانال‌های محبوب آن‌ها کار را شروع کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی - اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام :

انواع و اقسام شبکه اجتماعی وجوددارد یکی از  محبوب‎ترین شبکه ها در ایران اینستاگرام است که در این پلتفرم عکس و فیلم می‌توانید بارگذاری کنید. علاوه براین، بصورت همزمان می‌توانید در دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، تامبلر، فلیکر و .. به اشتراک بگذارید. اینستاگرام اجازه می‌دهد عکس ها را بصورت فیلتر شده استفاده کنید. می‌توانید عکس ها را توسط هشتک اینستاگرام فیلتر کنید. برای گذاشتن فیلم محدودیت زمانی دارد که باید فیلم تان را  مدت زمان آن 60 ثانیه بارگذاری کنید. البته با بوجود آمدن کانال IGTV شما می‌توانید تا یک ساعت فیلم را در این کانال‌ها آپلود کنید.

اینستاگرام در واقع اپلیکیشنی است بر روی گوشی­های هوشمند، ابتدا بر روی آیفون و آیپد پیاده شد و از چندی قبل،  قابل دانلود بر روی گوشی­‌های اندرویدی هم شد. با یک نظم خاصی پس از اینکه فعالیت‌تان تکامل یافت، تبلیغات در این شبکه اجتماعی را انجام دهید.

 

 

شبکه‌های اجتماعی - تبلیغ در گوگل

چگونگی تبلیغات کلیکی گوگل:

تبلیغات کلیکی یکی از روش‌های تبلیغات است که انواع موتورهای جستجو مانند بینگ یا گوگل و.. از این روش استفاده می‌کنند. در این روش کاربران با پرداخت هزینه به موتورهای جستجو برای یک کلمه کلیدی در رتبه های اول در موتورهای جستجو قرار خواهند گرفت. این روش بدین گونه است که کاربران زمانی که به دنبال یک کلمه کلیدی در موتورهای جستجو میگردند اگر شما از روش تبلیغات در گوگل استفاده کرده باشید لینک شما را همراه با یم آیکون ad  نشان خواهند داد زمانی که کاربران برروی لینک شما کلیک کنند از حساب کابری شما به ازای همان کلیک کاسته خواهدشد. البته تعیین کلمات کلیدی را باید به یک فرد متخصص در زمینه تبلیغات در وب‌سایت بسپارید تا هزینه شما از بین نرود.

تبلیغات در گوگل مزیتها و ویژگی های را دارا هست که این موارد شامل زیر  است:

  • دریافت گزارش و تحلیل آنها از طرف گوگل
  • بازبینی سریع برروی اکانت های تبلیغاتی
  • استفاده از یکسری روش ها برای کاهش هزینه تبلیغات
  • اعلام متن های تبلیغاتی با استفاده از کلمات کلیدی
  • تحلیل و آنالیز کلمات اصلی سایت

 

شبکه‌های اجتماعی - تبلیغ در فیسبوک

چگونگی تبلیغات در فیس بوک

پلتفرم کاملا هدفمند در شبکه های اجتماعی برای تبلیغات می‌توانید از فیس بوک استفاده کنید.

تبلیغات خود را از جمله در مناطق خاص، سن، مدرک و همچنین دستگاه های هوشمند دیگر هم می‌توانید تعیین کنید. در  این پلتفرم می‌توانید کابران خود را بصورت کاملا هدفمند انتخاب کنید و تبلیغات خود را انجام دهید و همچنین می توانید هر کدام را پیگیری کنید.

در هر قسمت از تبلیغات در فیس بوک به شما پیشنهادات مختلفی را برای تبلیغات می دهد که می توانی تصمیم بگیرید کدام را انتخاب کنید. در پلتفرم فیس بوک به راحتی می توانید بصورت روزانه یکسری محدودیتها را تنظیم کنید. بدین صورت هیچگونه هزینه تبلیغات شما از بین نخواهد رفت.

اگر تبلیغات در شبکه های اجتماعی را  در پلتفرم های مختلف اما بصورت منظم انجام دهید مطمئنا به اهداف بازاریابی تان دست پیدا خواهید کرد.

شبکه‌های اجتماعی - تبلیغ در توییتر

تبلیغات در توییتر:

اگر کسب و کار حرفه ای دارید و می خواهید روی برندینگ خودتان کارکنید بهتراست از پلتفرم توئیتر استفاده کنید.

در توییتر برای حساب کاربری کسب و کارتان از لوگو استفاده کنید تا حرفه ای دیده شوید.

در توییتر شعار و پیام شخصی خودتان را به مخاطبان منتقل کنید. همچنین براساس آنالیزهای که در پلتفرم توییتر انجام شده است زمان انتشار هر توییت بین ساعت 12 تا 6 عصر است. اما باید این زمان را براساس کاربران صفحه خود تنظیم کنید که این خود نیاز به تحلیل و آنالیز خواهد داشت. حتما از هشتگ ها برای مطالب با اهمیت خود استفاده کنید. اما این نکته را در نظر بگیرید که برای بازدهی در این شبکه های اجتماعی زمانبر است.

 

شبکه‌های اجتماعی - تبلیغ در لینکدین

تبلیغات در لینکدین:

پلتفرم لینکدین یک شبکه اجتماعی برای تمام متخصصین است. هر شبکه اجتماعی کاربران متفاوتی دارد به عنوان مثال مخاطبان در اینستاگرام هر قشری را در خود جای کرده است اما در لینکدین اکثرا کسانی که متخصص در زمینه کارشان هستند فعالیت می کنند. براساس آمارها بازدیدکنندگان در سال 2006 به مرز 20 میلیون رسیده است.

از جمله می­‌توان به برخی از مزایای لینکدین اشاره کرد:

  1. لینکدین باعث معرفی و برندینگ می­‌شود.
  2. به افرادی که به دنبال جذب شدن در کسب و کارها هستند، کمک می‌­کند.
  3. با گذاشتن عکسها و مطالب مربوط به کسب و کارها درسراسر دنیا باعث افزایش اطلاعات کاربران و جذب هر چه بیشتر علاقه‌مندان به کسب و کارها می­‌گردد.

 

شبکه‌های اجتماعی - تبلیغ در تلگرام

 تبلیغات تلگرامی

تلگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی تلقی نمی شود این پلتفرم به عنوان یک پیام رسان است. اما در ایران تلگرام به عنوان شبکه اجتماعی در نظر گرفته شده است. کاربران بسیاری در این شبکه در حال فعالیت هستند. تلگرام برای گوشی های هوشمند و ویندوز های متفاوت مانند اندروید، ویندوز، آیفون، تبلت‌ها و دستگاه‌های بدون وای فای در دسترس خواهد بود.

سازمان­ها و شرکت­ها برای ارسال اطلاعیه­ ها یا حتی برای معرفی خود از کانال­های تلگرام استفاده می­نمایند. بسیاری از افراد در تلگرام دارای کانال­های تبلیغاتی هستند که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده‌­اند و می­‌توانند با تبلیغات خود در این کانال­‌ها به معرفی هر چه بیشتر خود به افراد علاقه‌مند در آن حوزه بپردازند.

شما به راحتی می توانید با یک برنامه ریزی به صورت کاملا هدفمند تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی انجام دهید.

نویسند: یاسمن نجفی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.