آپدیت الگوریتم گوگل در اوت 2018 به نام مدیکال

 

یک هفته پس از نامگذاری الگوریتم گوگل، به نام medic update  نامگذاری شده است، در اینجا همه چیز در مورد این الگوریتم را خواهیم دانست از جمله اطلاعات رسمی از گوگل و اطلاعات غیر رسمی از صنعت است.

آپدیت الگوریتم Google search از 1 اوت کاملا اجرا نشده بود اما در حالا حاضر به صورت کامل اجرا گردیده است و در اینجا مواردی که آپدیت الگوریتم بر روی آنها تاثیر گذاشته است و همچنین برخی از تجزیه و تحلیل ها صورت گرفته و براین اساس بخواهید اقداماتی برای بهبود رتبه سایتتان انجام دهید اما تاثیر منفی بر روی سایت شما بگذارد را گفته شده است.

به طور خلاصه، گوگل اعلام کرده است که این یک برروزرسانی جامع، جهانی و برروز رسانی هسته اصلی است، اما براین اساس بسیاری از تحلیل های انجام شده تاکنون به نظر می‌رسد که تمرکز بر روی سایت های بهداشتی و پزشکی و سایت YMYL  (YOUR MONY YOUR  LIFE) می‌باشد. اما بسیاری از سایت‌ها علاوه براین موارد گفته شده، هم برروزسانی شده‌اند.  گوگل به ما می‌گوید تا زمانی که سایتتان را اصلاح نکنید هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید، بنابراین فقط باید برروی یک تجربه کاربری عالی، ارائه محتوای بهتر و یک سایت کاملا مفید تمرکز کنید.

این برروز رسانی به نام MEDIC تنها به دلیل تمرکز برروی فضای سلامت و پزشکی است. اما باید به این نکته توجه کنید که این تمرکز موردی است که گوگل آن را تایید نخواهد نکرد.

چه چیزی ما از گوگل می دانیم

گوگل گفته است که این برروز رسانی “بروز رسانی گسترده بر روی الگوریتم هسته اصلی ” است و همچنین این برروز رسانی ها چندین بار در سال اتفاق خواهد افتاد.

آپدیت جدید الگوریتم گوگل در سال 2018

گوگل توصیه‌های خود را از برروزرسانی‌های الگوریتم هسته اصلی قبلی ارجاع میدهد و می‌گویید: تمرکز خود را بر روی سایت های می‌گذارد که محتوای عالی داشته باشند. همچنین با گذشت زمان ممکن است که محتواهای که تولید می‌کنید ا فزایش یابد. از این رو گوگل اعلام کرده است که با برروز رسانی این الگوریتم ممکن است برای برخی از سایت‌ها دستاوردهای داشته باشد. شاید هم هیچ گونه دستاوردی برای برخی از صفحات وجود نداشته باشد.

آپدیت جدید گوگل

همچنین گوگل تایید کرده است که این آپدیت به صورت جهانی انجام خواهد گرفت و تمام نتایج  Google search  بدون توجه به زبان و منطقه شما تاثیر خواهد گذاشت.

الگوریتم مدیکال

گوگل به ما نمی‌گویید به چه مقدار نتایج جستجو از طریق این برروز رسانی، تحت تاثیر قرار خواهد گرفت همانطور که در گذشته با الگورتم‌های پاندا، پنگوئن  و دیگر انجام داده است:

الگوریتم جدید گوگل

در نهایت ما می‌دانیم که برروزرسانی به طور کامل اجرا شده است.

چه سایت های توسط این بر روز رسانی تحت تاثیر قرار گرفته اند:

همانطور که در بالا توضیح داده‌ایم، گوگل اعلام کرده که این یک برروز رسانی جهانی است که به هر طرحی بستگی دارد و هرسایتی را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد. اما بر اساس اطلاعات نظرسنجی‌ها به دست آمده ازچندین شرکت داده‌ای و مشاوران سئو، به نظر می‌رسد تمرکز بر روی سایت‌های پزشکی و سلامت، همچنین سایت “YOUR MONY YOUR LIFE”  و خزیدن در سایت‌های مانند سرگرمی، بازی هست. داده‌های به دست آمده را به گوگل معرفی کرده‌ایم و براساس اظهارات بالا در این زمینه پاسخی دریافت کرده‌ایم.

YMYL چیست؟

همانگونه که در سال 2013 توضیح داده ایم ” پول شما یا زندگی شما”  صفحاتی هستند که تمرکز آنها بر روی رویدادهای مانند پول یا زندگی هستند. گوگل آنها را به صورت زیر تعریف کرده است:

  1. صفحاتی که اطلاعات شخصی را درخواست می‌کنند، مانند شماره شناسایی شخصی، شماره حساب بانکی، گواهینامه راننده و غیره، که می‌تواند برای سرقت هویت استفاده شود.
  2. صفحات مورد استفاده برای معاملات پولی، که در آن کاربران ممکن است حساب اعتباری یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارائه دهند؛ برای مثال، هر صفحه ای که به شما امکان خرید چیزی را می‌دهد.
  3. صفحاتی که اطلاعات پزشکی یا بهداشتی را ارائه می‌دهند که رفاه فیزیکی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
  4. صفحات ارائه مشاوره در مورد تصمیمات مهم زندگی، مانند صفحات در مورد فزرند پروری، خرید یک خانه، وسیله نقلیه و غیره.
  5. صفحه هایی که به مسائل مهم زندگی کمک می‌کنند که می‌تواند بر خوشبختی و آینده مالی شما تأثیر بگذارد، از قبیل صفحات مشاوره قانونی یا مالی.

از چندین شرکت تجزیه و تحلیل داده ها اطلاعاتی دریافت کرده‌ایم، از جمله SEMRush ، RANKRanger، Sistrix  و همینچنی داده‌های نظرسنجی موجود از چند صد جستجوگر تاثیر می‌پذیرد.

سایت Sistrix برخی داده های اولیه را به اشتراک گذاشته است و اعلام کرده است: “اکثر تغییرات را می‌توان برای سایت های YMYM  مشاهده کرد و در آنجا فقط یک درصد افزایش یا کاهش رتبه را مشاهده کرده‌ایم”. پس از پیگیری‌ها از سایت Sistrix اعلام کرده‌اند که بیشتر صفحات بهداشت و امور مالی برروزرسانی شده‌اند. اما در لیست‌های موجود صفحات تجارت الکترونیک، وب سایت های آموزشی و همچنین وب سایت‌های مشکوک خودرو، سهم بیشتری در این برروزرسانی های انجام گرفته است.

Sistrix برخی از سایت هایی را که رتبه بندی های این سایت را دریافت کرده‌اند به اشتراک گذاشته است.

سایت های که رتبه های خود را از دست داده اند و بازنده این میدان هستند:

تجزیه تحلیل داده ها برای آپدیت جدید گوگل

 

در اینجا برخی برندگان در این برروز رسانی گوگل را معرفی کرده ایم:

برروزرسانی الگوریتم گوگل

Sistrix همچنین دو سایت که در فضای پزشکی و سلامت بوده‌اند را به اشتراک گذاشته که یکی از آنها سود خوبی را برده‌اند و دیگری کاهش قابل توجهی در ترافیک گوگل  داشته است:

کاهش ترافیک در الگوریتم گوگل

Rankrenger  دارای یک پایگاه داده‌های خوب است و متریک‌های مشترک برای سایت مختلف و نتایج را در گوگل با این برروز رسانی تغییر کرده است. داده‌های این شرکت نشان داده است صنایع بهداشتی، مالی و کالاهای خانگی، حتی در جایگاه اول بودند حرکت قابل توجهی داشتند.

در نمودار پایین تغییر ارگانیک سایت در ردیف سبک زندگی نسبت به محیط بهداشت و تناسب اندام را نشان می دهد:

آپدیت الگوریتم گوگل برای سایت های پزشکی

 

این یکی از چندین نمونه‌ها است. در زیر یکی از راه‌های که توسط نوسانات بر جایگاه‌های اول،دوم، سوم قبل از بروزرسانی گوگل و پس از بروزرسانی اتفاق افتاده است را نشان می دهد.

به سرعت می‌توانید ببینید چگونگی تغییرات رتبه بندی در بین سایت‌های مختلف از جمله بهداشت، امور مالی، کالاهای خانگی را ببینید. به عنوان مثال، صنعت کالاهای خانگی از 91 درصد از اولین نتیجه در طول دوره پایه به 83 درصد در زمان به روز رسانی، نشان داد می شود.

در عکس زیر نشان می‌دهد که ماهیت برخی از این صنایع در ماه های قبل به چه صورت بوده است:

برروزرسانی الگوریتم گوگل در اوت 1

 

در برروز رسانی گوگل در 1 اوت 2018 ، SEMERUSH  در رتبه بندی  به طورکلی در مقیاس 9.4 که بسیار بالا است، قرار گرفته است. همچنین آنها با توجه به نقاط ضعفی که دارند یکسری نوسانات قابل توجهی داشته اند اما این نوسانات در بخش سفر و املاک و مستغلات است. در زیر یکسری رتبه بندی ها جدید در SEMRUSH آمده است:

  • 9.4: هنر و سرگرمی
  • 9.4: خودروها و وسایل نقلیه
  • 9.4: زیبایی و تناسب اندام
  • 9.3: کتابها &  ادبیات
  • 9.3: کسب و کار & صنعتی
  • 9.3: کامپیوتر & الکترونیک
  • 9.4: امور مالی
  • 9.4 : غذا و نوشیدنی.
  • 9.4 : بازی ها
  • 9.4 : سلامت
  • 9.4 : سرگرمی & اوقات فراغت.
  • 9.4: خانه & باغ.
  • 9.4 اینترنت & مخابرات
  • 9.4 مشاغل & آموزش و پرورش.
  • 9.4 قانون& حکومت.
  • 9.4: اخبار
  • 9.4:  انجمن های آنلاین.
  • 9.4:  مردم و جامعه.
  • 9.4:  حیوانات و حیوانات.
  • 9.1 : املاک & مستغلات.
  • 9.4 : مرجع
  • 9.4: علم
  • 9.4 : خرید
  • 9.4 :  ورزش

 

همچنین شما می توانید چارت سایت MOZ را براساس بیشترین فعالیت نگاه کنید:

سایتهای تحت تاثیر الگوریتم گوگل

دکتر پیتر میرز از moz نوشته است:

در نگاه اول نشان می‌دهد که سایت های حوزه ” سلامت ”  بیشترین تاثیر را داشته است.  کلمات کلیدی در آن رده متوسط دمای روزانه 124 درجه فارنهایت را داشتند. توجه داشته باشید، هرچند که همه گروهها در 1 اوت دمایی بیش از 100 درجه فارنهایت را تجربه کرده اند. این وضعیتی نیست که در آن یک دسته باقی بماند و بقیه هیچ گونه اتفاقی نیافتد.. همچنین مهم است که توجه داشته باشیم که این الگو در طول سه روز دیگر شتاب سنگین، با سایر دسته های دارای دمای متوسط بالاتر، تغییر می‌کند. بروز رسانی چند روزه طیف وسیعی از حوزه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

پس از تحقیقات انجام شده در یک بلاگ شخصی و نتایج بدست آمده متوجه شده‌اند که سایتهای پزشکی بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته اند.

تحقیقات انجام شده بر روی سایتهای پزشکی

چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

بنابراین اکنون که می‌دانیم گوگل چه چیزی گفته و چه داده هایی نشان داده است. چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ این بزرگترین سوالی برای کسانی است که تحت تاثیر بروزرسانی منفی قرار گرفته اند.

همانطور که در بالا گفته شد؛ گوگل گفت هیچکاری نمی‌توانید انجام دهید.این نمی تواند خیلی مفید باشد؟ اما گوگل پیشنهاد کرده است که می توانید به کار خود بر روی بهبود سایتتان ادامه دهید، محتوای منحصر به فرد تولید کنید، تجربه کلی کاربران را بهبود ببخشید و در نهایت این می‌تواند به رتبه بندی سایت شما در آینده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.