خیلی از زمان ها با افرادی مواجه می شویم که دوست دارند پس از خرید دامنه و طراحی وب سایت به صفحات اول گوگل دست پیدا کنند. این افراد چنین تصوری دارند که سئو سایت فقط با ساخت سایت خودبخود صورت می گیرد. اما چنین تصوری کاملا اشتباه است.

اجازه دهید در ابتدا سئو وب سایت را برای شما توضیح بدهیم و سپس اشتباهات رایج سئو که منجر به فاجعه های بزرگ می شوند را برای شما بازگو کنم.

سئو یا بهینه سازی سایت چیست؟

سئو سایت یکسری دستورالعمل ها است که نحوه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را تشریح می‌کند تا وب مسترها از این طریق سایت خود را بهینه کنند و در نتایج جستجو کابران دیده شوند. موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو، بینگ، یاندکس،.. همه ی اینها رفتار متفاوتی در نحوه ایندکس و نمایش نتایج جستجو دارند و چون موتور جستجوی گوگل در بین کاربران بسیار محبوب تر است، بسیاری از مدیران سایت ها تمایل دارند براساس رتیه بندی موتور جستجوی گوگل از خدمات سئو بهره‌مند شوند.

دست کم 200 مدل دستور برای بهینه سازی یک وب سایت وجود دارد. اما هرروز این دستورالعمل ها در حال تغییر هستند. این تغییرات در هوشمند سازی موتورهای جستجو کمک شایانی می‌کند تا مشتریان به راحتی به پرس و جوی مورد نظرخود دست پیدا کنند. حتما شما هم تا به حال با کسانی که از نبود سایت‌شان در فهرست موتورهای جستجو ناراحت بوده اند، مواجه شده اید. آنها هرچقدر تلاش می‌کنند نمی‌توانند سایت و صفحاتشان را در فهرست موتور جستجو بگنجانند.

ممکن است این اتفاق به دلیل نداشتن دانش کافی یا نبود ابزارهای کافی رخ دهد. اولین کاری که باید بعد از ساخت وب سایت و خرید هاست بر روی یک سرور هاستینگ انجام دهید این است که آن را در Google Webmaster Tools، ابزارهای گوگل برای مدیران سایت ها اضافه کرده و یک نقشه سایت XML بسازید و آن را در گوگل ثبت کنید.

ممکن است یکی از معمول ترین دلایل عدم فهرست شدن سایت تان در گوگل، این باشد که ربات گوگل بوسیله robots.txt که مسئولیت تشخیص نقشه سایت را برعهده دارد، بلاک یا مسدود شده باشد. بنابراین احتمال دارد در ابتدا اصلا متوجه نشوید که سایت تان موتورهای جستجو را از طریق robots.txt بلاک کرده است. اگر به مورد مشابه زیر برخوردید بدانید که مشکل تان همین است :

User-agent: * Disallow: /

چگونه سایت را برای موتور جستجو قابل رویت کنید؟

در صورتی که از وردپرس استفاده می‌کنید راه حل این کار از آنچه فکر می‌کنید آسانتر است. در ابتدا باید به بخش مدیریت سایت خود که با وردپرس طراحی شده وارد شوید. سپس گزینه Privacy Settings را انتخاب کنید. بعد باید گزینه ای که حاوی این نوشته است را انتخاب کنید :

“I would like my blog to be visible to everyone, including search engines (like Google, Sphere, Technorati) and archivers”. To avoid such instances, it important that you do not uncheck the option that says “Allow my blog to appear in search engines like Google and Technorati.” 

زمانی که تغییرات لازم را در setting وردپرس ایجاد کردید باید دوباره آن را در Google Webmaster Tools برای بازبینی مجدد ثبت کنید و بدین ترتیب ثبت وب سایت شما در موتور جستجو انجام می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.