بسیاری از ایده های جذاب و خلاق بیزینسی به دلیل نداشتن برنامه‌ریزی هدفمند با شکست مواجه می‌شود. در این مقاله ۷ پیشنهاد کاربردی را برای داشتن یک تجارت موفق مطرح می‌کنیم. 

داشتن یک تجارت کوچک برای بسیاری از افراد یک رویاست و ترس از ناموفق بودن در این زمینه اغلب افراد را از تحقق بخشیدن به این رویا باز می دارد. ندانستن نحوه جذب مشتری، ناتوانی در طراحی وب سایت یا تعامل در دنیای تجارت، مشتاق‌ترین‌های دنیای تجارت را نیز کمی مردد می‌کند.

در زیر ۷ پیشنهاد برای داشتن یک تجارت موفق و تحقق بخشیدن به رویایتان آمده است :

۱. تجارتی که با آن آشنایی دارید را به راه بیاندازید.

تجارت موفق - راه اندازی تجارتی که با آن آشنایی دارید

در ابتدا با ارائه یک محصول تجاری کوچک یا ایده ای که کمی با آن آشنایی دارید، شروع کنید. مثلا اگر عکاس هستید، می‌توانید یک آتلیه عکاسی بزنید یا خدمات عکاسی ارائه دهید. توجه داشته باشید که اگر در مورد محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید، آگاهی داشته باشید پیشرفت بهتری در آن خواهید داشت. می‌توانید این علاقه خود را با دیگران در اینترنت به اشتراک بگذارید و از آنها راهکارهای پیشرفت را یاد بگیرید یا حتی همین افراد می توانند در آینده مشتریان احتمالی شما شوند.

۲. همان باشید که هستید.

قبل از راه‌اندازی یک تجارت سعی کنید نوع شخصیت خود را بشناسید، آیا درون‌گرا هستید و نمی‌توانید با غریبه‌ها به خوبی ارتباط برقرار کنید و یا مشتریان را به سمت خود بکشانید؟ اگر اینگونه هستید مطمئن باشید که تجارت موفقی نخواهید داشت. در این مورد بهتر است یک وب‌سایت بسازید و سعی کنید به طور غیر حضوری یعنی از طریق ایمیل، چت کردن آنلاین یا مثلا تلفن با افراد ارتباط برقرار کنید. اما اگر شخصیت برون گرا دارید و از برقراری ارتباط با افراد لذت می برید، بهتر است خود را فقط محدود به داشتن سایت و ارتباط غیرحضوری نکنید.

پیشنهاد وب رمز: خدمات دیجیتال مارکتینگ وب‌رمز

۳. از کم شروع کنید.

یکی از اشتباهاتی که اکثر افراد دارند اینست که فکر می کنند باید در ابتدا همه چیز داشته باشند. بهتر است اول با ساخت وب سایت و بازاریابی آنلاین شروع کنید تا با نحوه جذب مشتری آگاه شوید. زمانی که در این کار موفق شدید و توانستید از طریق تبلیغات آنلاین مشتری جذب کنید و از این راه درآمد کسب کنید، می توانید خود را وقف این کار کنید و به طور جدی آن را دنبال کنید.

۴. دنبال یک مارکت تثبیت شده بگردید.

تجارت موفق - مارکت تثبیت شده

شاید شما در زمینه عکاسی زیر آب، جزو برترین ها باشید اما اگر افراد درباره این رشته آگاهی نداشته باشند، تلاش های شما در آن درآمد چندانی برایتان نخواهد داشت. بسیاری ازاوقات صاحبان تجارت های کوچک سعی می کنند بازارهای خود را در بهترین جا راه بیاندازند، اما ممکن است در آنجا مشتریان زیادی که توان پرداخت قیمت های بالا را داشته باشند، وجود نداشته باشد. اگر اول به یک مارکت تثبیت شده مثل عکاسی فکر کنید و بعد به دنبال گرفتن تخصص مثلا در عکاسی زیر آب باشید، موفق تر خواهید بود.

۵. به حراجی‌ها توجه کنید.

حراجی‌ها هستند که یک تجارت یا وب‌سایت تجاری را سرپا نگه می‌دارند. به چیزهایی که مردم می‌خواهند و قیمتی که از نظر آنها مناسب است توجه کنید. بدین ترتیب آنها همیشه تجارت شما را پشتیبانی خواهند کرد و موفقیت تجار تان را تضمین می‌کنند.

به هر نوعی برای حفظ مشتریان فعلی خود و کسب مشتریان جدید تلاش کنید. در دنیای اینترنت اگر یک نفر از شما ناراضی باشد و آن را با دیگران در وب در میان بگذارد، شما ده مشتری احتمالی خود را از دست خواهید داد. به دنبال راه های ارائه خدمات فوق العاده بگردید و برای مشتریان همیشگی خدمات ویژه‌ای ارائه دهید. اگر آنها از شما راضی باشند، همه جا در موردتان صحبت خواهند کرد.

۶. کاری کنید که یافتن شما برای افراد آسان باشد.

تجارت موفق - در دسترس باشید

برای خرید محصولات یا خدمات شما افراد باید بتوانند شما را پیدا کنند. این روزها چه تجارت آنلاین داشته باشید چه تجارت غیر آنلاین، باید حداقل یک وب سایت در اینترنت داشته باشید و با افراد در رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک از طریق ساخت صفحه هواداران در ارتباط باشید. در غیر اینصورت خیلی از مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد.

اگر می‌خواهید مشتریان را به مکان فیزیکی یعنی مغازه خود بکشانید، حتما سعی کنید در فهرست Google Places قرار بگیرید. لیست سایت های محلی مانند Yelp را چک کنید تا مطمئن شوید که اطلاعات شما صحیح وارد شده اند و لینکی هم به سایت شما داده شده است. اگر تجارت آنلاین دارید مطمئن شوید که در دایرکتوری ها و سایت های آگهی نام سایت شما نیز وجود دارد. سئو و بهینه سازی سایت را فراموش نکنید و سعی کنید با سایت‌های مشابه تبادل لینکی برقرار کنید.

۷. برای خود هدف و طرحی در نظر داشته باشید.

همه می دانیم که هر تجارتی نیاز به یک طرح دارد، اما داشتن طرح های احتیاطی در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند، هیچ وقت از شکست ناامید نشوید زیرا بسیاری از صاحبان تجارت موفق امروزی از شکست‌های خود درس گرفته‌اند و سعی کرده‌اند طرح‌های جدید دیگری را برای رسیدن به موفقیت دنبال کنند. پس معطل نکنید و هرچه زودتر تجارت خود را راه بیاندازید و رویاهای خود را تحقق بخشید.

 

5 پاسخ به “۷ پیشنهاد برای داشتن یک تجارت موفق”

  1. Samir گفت:

    سلام
    اگر ما بخواهیم یک تجارت کوچک را شروع کنیم و به بار اول برای مشتریان مان اجناس را به سر قیمت بدهیم تا مشتریان از ما خوش باشند و به بار بعدی فایده از اجناس ما بیگیرم . شما فکر میکنین که ای کار نتیجه میدهد؟
    و تجارت مان پیشرفت خواهد کرد .تشکر

  2. فرهاد گفت:

    با سلام و درود خدمت شما عزیزانم.
    میخواستم یک کورس شخصی باز کنم. با بودجه خیلی کم اما ایا موفق خواهم شد منتظر نظریات نیک تان هستم. وسلام

    • webramz گفت:

      سپاس. آرزوی موفقیت هر چه بیشتر برای شما دوست گرامی داریم

  3. Samim Khamoush گفت:

    سلام علیکم و رحمت الله برکاتو
    میخواستم تجارت مواد خوراکی را بگیرم که فرض کنیم آرد کسی است که در افغانستان کار آرد را انجام میدهد چطور میتوانم این کار را شروع کنم میشه در موردش برایم رهنمایی کنید یعنی از کدام اندازه شروع کنم.
    تشکر

    • مینو تیموری گفت:

      دوست عزیز حوزه فعالیت سایت ما تجارت الکترونیک هستش . اگر به اطلاعات بیشتری در حوزه واردات و صادرات آرد نیاز دارید می‌توانید با شماره موبایل زیر از طریق واتس اپ با آقای جلیلیان ارتباط بگیرید و درخواست راهنمایی کنید.
      ۰۰۹۸۹۱۸۶۱۳۰۷۰۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.