جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

این سوال برای خیلی از افراد پیش آمده که چه چیزی باعث می‌شود یک وب سایت خوب باشد؟ کارشناسان وب رمز تصمیم گرفتند، یکسری ویژگی های که کمک میکند شما یک سایت خوب را طراحی کنید، مطرح کرده اند. در ادامه مواردی که مهم هستند را برای شماتوضیح داده ایم.
در بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که کاربران وب معتقدند گرافیک مناسب در طراحی وب سایت باعث می شود که آن سایت از نظر محبوبیت و جذب کاربر رتبه مناسب‌تری کسب نماید
.

دیزاین یا طراحی سایت

دیزاین سایت یعنی تمام ویژگی های دیداری به کار رفته شده در وب‌سایت. آیتم‌هایی مانند موضوع، فونت، لوگو، رنگ ها و صفحه آرایی همه جزو طراحی سایت محسوب می شوند.

در زیر به برخی مواردی که باید هنگام طراحی سایت به آنها توجه داشته باشید، اشاره شده است :

موضوع :

مضمون تمام صفحات وب سایت شما باید یکی باشد. موضوعات خوب قابل فهم و به یاد ماندنی هستند. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که کسب وکارهای وجود دارند که کارهای متفاوتی انجام می‌دهند، برای اینکه موضوعات مختلف را در یک سایت نگنجانید بهتراست یک سایت مرجع راه اندازی و درکنار آن موضوعاتی که به یکدیگر مرتبط هستند با یک نام دامنه مشخص کنید. برای تولید محتوا موضوعاتی که مرتبط نیستند اما می خواهید رشد و توسعه دهید آنرا با یک دامنه دیگر ایجاد کنید. به عنوان یک سایت سلسله مراتبی درختی ایجاد کنید.

فونت :

فونتی که برای طراحی سایت خود انتخاب می کنید نه تنها برای خودتان بلکه برای همه باید قابل خواندن باشد.

مثلا اگر سایت شما به گونه ای است که بیشتر خوانندگان مسن و میانسال دارد، فونت درشت تر و خواناتر را انتخاب کنید. بطور کلی فونت را براساس مخاطبان و همچنین استانداردهای روز انتخاب کنید.

لوگو یا آرم تجاری :

نام و لوگوی وب سایت معمولا اولین چیزهایی است که بازدیدکنندگان آن را می‌بینند. بنابراین بهتر است آن را مرتبط با موضوع سایت انتخاب کنید و به گونه ای باشد که بتوان آن را به راحتی به خاطر سپرد. نکته دیگر اینست که توجه کنید لوگوی انتخابی شما هم در وب و هم در چاپ کاربرد داشته باشد.

رنگ :

رنگ به کار رفته در طراحی وب سایت نیز تأثیر زیادی در ذهن افراد خواهد گذاشت. طبق بررسی ها، 93 درصد انتخاب های افراد از روی ظاهر چیزهای مختلف و 85 درصد از روی رنگ ها نشأت می گیرد. رنگ ها می توانند احساسات افراد را تحت تأثیر قرار دهند. زمانی که می خواهید برای سایت خود رنگی را انتخاب کنید، هدف سایت و بازدیدکنندگان احتمالی خود را در نظر بگیرید.

محتوای سایت :

محتوا متشکل از بخش های اطلاع و خبر رسانی است که روی سایت شما قرار دارد. این قسمت ها شامل متن، تصاویر و ویدئو ها می باشند. صرف نظر از اینکه وب سایت شما شخصی باشد یا مربوط به تجارتتان، باید محتوای سایت تان را مرتبط با آن انتخاب کنید.

یکی از راه هایی که می توانید از طریق آن میزان موفقیت خود را در این زمینه تخمین بزنید اینست که از بازدیدکنندگان سایت این سؤال را بپرسید که آیا در سایت شما توانسته اند آنچه را که به دنبالش بودند را بیابند؟ زمانی که توانستید بفهمید که در سایت خود چه اطلاعاتی باید قرار دهید، موارد زیر را در نظر بگیرید :

متن :

جنبه های مختلفی وجود دارد که هر کس باید هنگام ساخت یک سایت به آن توجه داشته باشد. یکی از این جنبه ها ساختن صفحات قابل دسترسی و قابل فهم برای افراد است که در این‌خصوص فرمت متن بسیار اهمیت دارد.

تصاویر :

تصاویری که روی وب سایت خود قرار می دهید نقش بسیار مهمی در جذب افراد دارند، زیرا آنها با تصاویر ارتباط احساسی برقرار خواهند کرد. با استفاده از تصاویر می‌توانید شخصیت خود را نمایش دهید و محصولات یا خدمات خود را بارزتر و برجسته تر در معرض دید افراد قرار دهید.

دسترسی آسان با اینکه انتخاب محتوای مناسب برای ایجاد اعتبار سایت بسیار مهم است، اما اگر بازدیدکنندگان نتوانند به محتوا و اطلاعاتی که به دنبالش بوده اند سریع و آسان دسترسی یابند، این کار بی اثر خواهد ماند. یافتن هدایت گری یا راهنمایی های سایت باید آسان باشد، یعنی زمانی که بازدیدکننده وارد سایت می شود باید تمام تلاش خود بکنید تا بتواند به سمت اطلاعات یا محتوایی که به دنبالش بوده است، هدایت شود.

مطئنا با خواندن موارد بالا می توانید به سوال اینکه چه چیز باعث می شود یک وب سایت از نظر ظاهر خوب باشد، جواب دهید و ساخت سایت ای که از نظر ظاهر تجربه کاربری عالی داشته باشد را شروع کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.