جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا سورس باز بسیار محبوب است که برپایه زبان PHP میباشد که بر روی وب سرور IIS یا Apache نصب می شود. با استفاده از پلاگین ها و قالبهای وردپرس سفارشی می شود. وردپرس باتوجه به مدیریت آسان و بهینه بودن بر پایه سئو سایت یکی از گزینه های مناسب طراحی سایت است .در این مقاله شما را با وردپرس و پلت فرم های آن بیشتر آشنا خواهیم کرد.

مقایسه WordPress.com و WordPress.org

بدون شک وردپرس رایج ترین و محبوب ترین برنامه برای ساخت بلاگ می باشددو نوع پلت فرم وردپرس وجود دارد :

۱- WordPress.com

۲- WordPress.org

 WordPress.com:

در WordPress.com وردپرس برای وب سایت شما هاست وردپرس در نظر می‌گیرد و یک ساب دامین مانند yourname.Wordpress.com به شما اختصاص داده می شود. در واقع در WordPress.com ایجاد یک وبلاگ به سرعت انجام می‌شود و نیازی به هاست و دامین نداردمزیت این هاستینگ اینست که برای شما هیچ هزینه ای دربرندارد اما به برخی از امکانات دسترسی ندارید (مثلا WordPress.com از پلاگین ها که مهمترین ویژگی های وردپرس هستند پشتیبانی نمی کند). علاوه بر این WordPress.com از تبلیغات پشتیبانی می‌کند، یعنی تبلیغات مختلف به طور تصادفی (چه خوب باشند چه بدروی بلاگ شما نمایش داده می شوند.

پیشنهاد وب رمز: مزایای وردپرس؛ ۱۶ ویژگی برتر آن برای طراحی سایت

WordPress.org:

در WordPress.org لازم است شما از شرکت‌های خدمات دهنده هاستینگ سرویس هاست خریداری نمایید و همچنین برای ثبت دامنه خود اقدام نماییدیعنی WordPress.org هاست و دامین در اختیار شما قرار نمیدهد و شما باید خودتان هاست و دامین را تهیه کنید. با مراجعه به سایت WordPress.org یک فایل زیپ شده حاوی فایل های وردپرس مورد نیاز شما در اختیارتان قرار داده می‌شود که با استفاده از این فایل میتوانید وردپرس را روی هاست خود نصب نماییدشما میتوانید این برنامه را سفارشی کنید یعنی با توجه به نیازتان آن را تغییر دهید مثلا میتوانید CSS ، قالب گرافیکی و کدهای html را تغییر داده و ویرایش کنیدبه زبان ساده تر در اینجا کنترل کامل روی بلاگ خود دارید و می توانید آن را با توجه به نیازهای خودتان تغییر داده و ویرایش کنید.

WordPress.com و WordPress.org دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند اما از آنجا که WordPress.com نمی تواند امکان دسترسی کامل به امکانات وردپرس را فراهم کند، بهتر است از WordPress.org استفاده شود.

 چه چیزهایی برای وردپرس نیاز است؟

درباره وردپرس- نیاز وردپرس

برای استفاده از WordPress.org، لازم است سرویس هاستینگی را برای خرید انتخاب کنید که با وردپرس هماهنگ باشد و همچنین از MySQL و PHP پشتیبانی کند، که این یعنی همان هاست لینوکس و هاست cPanel . با اینحال شرکت وب‌رمز برای سرعت و امنیت بهتر سایت تهیه و خرید هاست وردپرس را برای میزبانی سایت های وردپرسی راه‌اندازی کرده و توصیه میکند.

 در وب رمز٬ سرورهای مناسب با سرعت پردازش بالا و اجرای بدون نقص برنامه وردپرس که توسط مدیران متخصص این شرکت آماده شده است٬ در اختیار کلیه کاربران قرار دارد. با خرید هاست وردپرس بطور رایگان آخرین ویرایش برنامه وردپرس فارسی برروی سرویس هاستینگ شما نصب و تنظیم می گردد.

تغییر دادن بلاگ از WordPress.com به WordPress.org

درباره وردپرس - تغییر دادن بلاگ

 

اگر دارای بلاگ WordPress.com هستید ولی می خواهید از تمام امکانات وردپرس استفاده کنید، می توانید با انجام چند مرحله ساده بلاگ WordPress.org را راه اندازی کنیددر مرحله اول باید پلن هاستینگی را انتخاب کنید که از نوع هاست وردپرس باشد که از MySQL و PHP پشتیبانی کنددر مرحله آخر باید محتوای خود را از WordPress.com به اکانت هاستینگ خود انتقال دهیدبرای این کار میتوانید تمام پست های خود را روی یک فایل export کرده و آن را در هاستینگ جدید آپلود کنیدهمچنین میتوانید وب سایت وردپرسی خود را سفارشی کنید.

یکی از مهمترین فاکتورهای سفارشی کردن ساخت سایت وردپرس، انتخاب قالب (پوستهاستقالب تعیین‌کننده طرح کلی وب سایت استکاربران وردپرس می توانند از میان هزاران قالب، از قسمت مدیریت برنامه وردپرس، یکی را انتخاب کنندهمچنین کاربران می توانند قالب ها را از اینترنت دانلود کرده و از طریق اف تی پی آن را در هاستینگ خود آپلود کنند.

سئو و بهینه سازی

همانطور که می دانیم سئو سایت یا همان بهینه سازی، برای مدیران سایت ها بسیار اهمیت داردسئو تکنیکی است که برای بالابردن رتبه‌بندی وب سایت در موتورهای جستجوی مختلف مورد استفاده قرار می گیردزمانی که بلاگ وردپرس خود را سفارشی می کنید، تکنیک های زیادی وجود دارد (مانند پلاگین های مفید برای سئوکه می توانید از آنها در بهینه سازی بهتر وب سایت کمک بگیرید.

3 پاسخ به “همه چیز درباره وردپرس و مقایسه پلت فرم های وردپرس”

  1. Poriya گفت:

    سلام خسته نباشید.
    یه سوال داشتم.من الان میخوام جایی شروع به کار کنم که پروژه طراحی سایت بگیرم.
    به نظر شما برای گرفتن پروژه وردپرس کافیه یا زبانای دیگم مث html نیاز هست؟

  2. قاسم گفت:

    سلام
    ممنون از شما مطلب خوبیه ولی اگه کامل توضیح بدین بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 804 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.