جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

یکی از کلیدی‌ترین پلت‌فرم‌های تبلیغات PPC برای بازاریابان دیجیتال تبلیغات در گوگل ادوردز است که کاربرد فراوانی در اثربخشی کمپین دیجیتال مارکتینگ دارد. در این مقاله و ویدئوی زیر شما را با مزایای گوگل ادوردز برای رشد کسب‌وکارها آشنا خواهیم کرد.

گوگل ادوردز در حال تبلیغات پلت‌فرمی از گوگل است که در آن تبلیغ‌ها زمانیکه کاربران جستجویی را در گوگل انجام می‌دهند به آن‌ها نمایش داده می‌شود. مزایای فوری گوگل ادوردز این است که میزان مشاهده برند را بهبود بخشیده و نتایج سریع‌تری را به بار می‌آورد. در این سال‌ها با تبدیل بازاریابی سنتی به دیجیتال، کسب‌وکارهای بیشتری به سمت اینترنت سوق پیدا کرده‌اند، این باعث شده اینترنت رقیبان زیادی را به خود اختصاص دهد. جدا از کسب‌وکارها، مصرف‌کنندگان نیز برای اینکه خرید کنند به اینترنت اعتماد می‌کنند.

برای اینکه موارد فوق را در نظر بگیرید خیلی مهم است که یک کسب‌وکار درهم ریختگی‌ها را از بین ببرد و به مخاطبین هدفش دست پیدا کند. لذا گوگل ادوردز ۱ راه حل یک مرحله‌ای است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند به سرعت به مخاطبین هدف خود دست یافته و نتایج مطلوبشان را مشاهده کنند.

به جز این، ادوردز ویژگی‌های زیادی را در این پلت‌فرم معرفی کرده است که موجب افزایش مزایا و ارائه نتایج بهتر شده است. این مقاله ۱۰ مزیت گوگل ادوردز برای کسب‌وکارها را پوشش داده است.

مزایای تبلیغات گوگل ادوردز

۱.افزایش آگاهی برند

مزایای گوگل ادوردز - آگاهی برند

 

آن اوایل آگاهی برند از یک روش کورکورانه تبعیت می‌شد؛ که تبلیغات در روزنامه‌ها، بیلبوردها، رادیو و تبلیغات تلویزیونی بود. این رویکرد برای محصولات مصرف‌کننده مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما محصولات  B2B  از داشتن حوزه وسیعی برای رساندن پیام تبلیغاتی‌شان به مخاطبین هدف رنج می‌بردند. تبلیغات دیجیتال به خصوص گوگل ادوردز، نوع عملکرد برندها برای تبلیغاتشان را دچار تحول کرد. برندها  با کمک گوگل ادوردز می‌توانند زمانیکه مخاطبین به دنبال دسته‌بندی محصولشان در موتور جستجو می‌گردند تبلیغاتشان را نشان دهد. مبلغان همچنین می‌توانند با هدف قرار دادن افراد در دیگر وب‌سایت‌ها از طریق Google Display Network  اندازه مخاطبین خودشان را افزایش دهند. لذا آگاهی برند یکی از شایع‌ترین مزایای گوگل ادوردز است.

مقالات مرتبط : تبلیغات گوگل ادسنس؛ انواع، نحوه اجرا و ۳ روش کسب درآمد از آن

 

۲.نتایجی سریع‌تر از سئو

مزایای گوگل ادوردز - سریع‌تر از سئو

میزان مشاهده‌ای که کسب‌وکارها در گوگل دریافت می‌کنند از نظر فروش نسبت به دیگر رسانه‌ها دارای ارزش بیشتری است. در موتور جستجو کسب‌وکارها این فرصت طلایی را دارند تا در مقابل افراد در همان زمانی بایستند که به دنبال محصول یا خدماتشان هستند. اما اگر این فرصت آنچنان بزرگ است رقابت نیز بالا خواهد بود. به همین دلیل است که رنک ارگانیک در موتورهای جستجو زمان‌بر و کار مشکلی است. با بهینه‌سازی مناسب وب سایت‌ها و بدست آوردن اعتبار از سمت وب‌سایت‌های معتبر با دادن لینک پشتیبان می‌توان نتایج ارگانیک خوبی بدست آورد. اما این کار زمان‌بر است. کسب‌وکارها به کمک گوگل ادوردز می‌توانند سریع‌تر به نتیجه برسند، واضحا در این بین رقابت نیز وجود دارد. اما خبر خوب این است که وجود مقدار پیشنهاد یا مناقصه و امتیاز کیفی کلمات کلیدی همانند ارتباط با تبلیغات، تجربه صفحه فرود و CTR همه جایگاه تبلیغ را تعیین می‌کنند. لذا با بهینه‌سازی مناسب گوگل ادوردز با پیشنهادی مورد نیازROI  به خوبی بدست خواهد آمد.

۳.نسبت به تبلیغات رقبای خودتان رنک بالاتری داشته باشید

مزایای گوگل ادوردز - رنک بالاتر

همه ما مجادلاتی که بین برندها صورت گرفته را دیده‌ایم؛ به خصوص در بیلبوردها. ادوردز یک گزینه هوشمندانه‌تر برای رقابت پیشنهاد کرده است. فرض کنید که شما با یکی از برندها در جاویژه خودتان رقابتی تنگاتنگ دارید و شک می‌کنید که بیشتر فروش شما با آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود. با برگشت به فرضیه گزارشی از رتبه‌ها نشان می‌دهد که اکثر اوقات این رقیب شما در گوگل رنکینگ بهتری دارد. شما به کمک گوگل ادوردز می‌توانید از استراتژی‌های مناقصه اتوماتیک “هدف‌گیری رنک بالا” استفاده کنید تا مناقصه‌تان را تنظیم کرده و در آنجا از رقیب مورد نظرتان از نظر رنک جلو بزنید. داشتن رنک بالا برای تبلیغات رقیب می‌تواند به یکی از اساسی‌ترین مزایای گوگل ادوردز نسبت داده شود.

۴.روی مخاطبینتان اثر بگذارید تا از شما خرید کنند

مزایای گوگل ادوردز - اثرگذاری روی مخاطبان

شما چند بار تا به حالا خرید کرده‌‍اید و زمانیکه برای اولین بار یک وب‌سایت را مشاهده کرده‌اید جزئیات تماستان را به آن‌ها داده‌اید؟ پاسخ رایج «خیلی کم» است. دلیل آن نیز این است که در دنیای اینترنت تمام اطلاعات سرانگشت خوابیده است و پیش از اینکه تصمیمی برای خرید گرفته شود مصرف‌کننده تحقیقات زیادی انجام می‌دهد، گزینه‌های متفاوتی را مقایسه می‌کنند و در نهایت تصمیم به خرید می‌گیرند. لذا تاثیر گذاشتن روی تصمیم افرادی که از وب‌سایت شما دیدن کردند تا بتوانند از شما خرید کنند بسیار حائز اهمیت است.

به کمک تبلیغات بازاریابی گوگل ادوردز این فرآیند بسیار ساده و موثر است. مخاطبینی که از یک وب‌سایت از طریق هر منبعی بازدید کردند می‌توانند به دسته‌بندی‌های متفاوتی تقسیم شوند و روی وب‌سایت‌های متفاوتی هدف‌گیری کنند که این وب‌سایت‌ها در گوگل دیسپلی نتورک هستند.

۵.افزایش مشاهده تبلیغات برای مخاطبین با کیفیت

اشتباهی که بین تبلیغ‌کنندگان رایج است این است که هر کلمه کلیدی باید کاملاً دارای صد در صد تاثیر جستجو باشد، اما آیا باید در واقعیت روی هر تبلیغ پول خرج کرد؟ اکثر اوقات سرچ ها توسط افرادی که یک پروژه انجام می‌دهند، رقیب‌اند و یا کسانیکه قصد خرید محصول ندارند انجام می‌شود. با ادوردز این امکان وجود دارد که تبلیغ‌هایی را به مخاطبینی که دوست دارند خرید کنند نشان داد. باید استراتژی‌های مناقصه اتوماتیک همانند Ecpc  (هزینه افزوده به ازای هر کلیک) را انتخاب کرد که در آن مناقصه براساس داده‌های تبدیل قبلی و ترکیب اطلاعات متعدد آن تبدیل‌ها همانند مکان، دستگاه، مدل، زمان و روز هفته تغییر تنظیم می‌شود.

۶.تست کنید، تست کنید، تست کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید

مزایای گوگل ادوردز- انتخاب بهترین گزینه

فرض کنید که شما دارای یک ویژگی جدید از محصول خود هستید و فکر می‌کنید این ویژگی مشتریان را جلب می‌کند. لذا شما این ویژگی را با ویژگی‌های جدید در نسخه‌های تبلیغاتی‌تان جایگزین کرده و همان چیز را در صفحه فرودتان آپدیت می‌کنید. در عین حال شما باید تصمیم بگیرید که یکی از این استراتژی‌های مناقصه اتوماتیک را تست کنید تا تبدیل‌ها را بهبود بخشید. در طول یکماه عملکرد ادوردز شما از نظر تبدیل و CTR بهبود پیدا خواهد کرد. شما نتایج را به رئیس خودتان نشان می‌دهید و رئیس شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اکنون او به شما می‌گوید که این استراتژی را در تمام کمپین‌ها پیاده‌سازی کنید و تنها مشکل این است که شما نمی‌دانید آیا این ویژگی جدید به درد می‌خورد یا استراتژی مناقصه بندی جدید؟ گوگل ادوردز گزینه‌ای برای امتحان کردن یک تغییر در هر کمپین و تست آن در طول زمان دارد که نشان می‌دهد کدام یک از آن‌ها نتایج بهتری داشتند؟ داده‌هایی که در آزمایش بدست می‌آیند از نظر آماری اعتبارسنجی می‌شوند تا تصادفی بودن آن‌ها از بین برود.

۷.ایجاد استراتژی‌های کمپین براساس جمعیت کاربران

مزایای گوگل ادوردز - جمعیت کاربران

یکی از جدیدترین آپدیت‌های گوگل ادوردز به خصوص برای کمپین سرچ، داده‌هایی درمورد کاربران همانند سن، جنسیت، وضعیت تاهل و غیره است. حالتی را در نظر بگیرید که شما طراح داخلی هستید و به دنبال مشتریانی هستید که دارای خانه هستند و یا به دنبال ساختن خانه می‌باشند. شما شروع به گوگل ادوردز کرده‌اید و مشاهده می‌کنید که نرخ تبدیلتان زیاد نیست. شما تصمیم می‌گیرید به جمعیت مخاطبین خودتان نگاهی بیندازید و در می‌یابید ۳۰ درصد از ترافیک از گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال ناشی می‌شود، که جز گروه سنی مخاطبین شما نیست. تصمیم می‌گیرید این گروه سنی را از این قاعده مستثنا کنید و آزمایشتان را ادامه دهید. در انتهای آزمایش مشاهده می‌کنید نرخ تبدیل آزمایش شما نسبت به نرخ تبدیل اولیه بهتر است. این یکی از مثال‌هایی است که نشان می‌دهد جمعیت کاربران یکی از مزایای گوگل ادوردز است

۸.برای تبلیغات خود برنامه‌ریزی کنید تا در زمان مناسب به مخاطبین دست پیدا کند

مزایای گوگل ادوردز - برنامه ریزی تبلیغات

یکی از مهم‌ترین مزایای گوگل ادوردز تصمیم‌گیری درمورد زمان و روزی است که شما می‌خواهید تبلیغات را اجرا کنید اما آیا به نفعتان است که تبلیغات را ۲۴ ساعته اجرا کنید؟ لزوماً نه. این بستگی به جاویژه صنعت، محصولات و خدمات و از همه مهمتر داده‌های گذشته شما دارد. بعد از اجرای کمپین خود به اندازه ۳ تا ۶ ماه داده را براساس زمان روز و هفته دریافت کنید. زمان و روز و ترکیب اینکه کدام یک از آن‌ها برای شما پول به ارمغان می‌آورند را (منظور تبدیل نیست تنها کلیک) را شناسایی کرده و مناقصه را کاهش داده و یا تبلیغ خود را در زمان و یا روزی متوقف کنید. آزمایش را برای چند روز اجرا کرده و ببینید آیا هزینه به ازای تبدیل و نرخ تبدیل افزایش پیدا کردند یا خیر.

۹.مجددا مخاطبین خود را برای بهترین معامله‌ها بازاریابی کنید

مزایای گوگل ادوردز - بازاریابی مجدد مخاطبین

بازاریابی مجدد یکی از مهمترین مزایای گوگل ادوردز است. این حقیقت کاملا مبرهن است که بازاریابی مجدد یکی از بهترین راه‌ها برای تاثیرگذاری روی کاربران برای انجام فروش می‌باشد، اما این به این جا ختم نمی‌شود. تبلیغات بازاریابی مجدد می‌تواند به عنوان کاربرد وب‌سایت توسط هر کاربر نیز در نظر گرفته شود. اگر یک کاربر از صفحه تلفن همراه یک برند خاص دیدن کند و وب‌سایت را بدون اینکه از آن خریدی انجام دهد ترک کند، تبلیغات بازاریابی مجدد برای آن بازدید‌کننده چیزی شبیه همان موبایل با یک پیشنهاد خواهد بود؛ همانند برگشت پول در صورت عدم رضایت و یا حمل و نقل رایگان. برای اینکه بتوان در وب‌سایت‌های بزرگ انجام این کار را ساده‌تر ساخت می‌توانید تبلیغات دینامیک بازاریابی مجدد را انتخاب کنید که در آن تبلیغ‌ها براساس صفحه‌ای که توسط کاربر بازدید شده است آپدیت می‌شوند. تاثیر‌گذاری روی مخاطب با معامله‌ای که مورد علاقه آن‌هاست یکی از بهترین مزایای استفاده از گوگل ادوردز می‌باشد.

۱۰.افزایش بازدید مخاطبین بین با کلمات کلیدی سازگار و RLSA

مزایای گوگل ادوردز - کلمات کلیدی

زمانیکه حرف از ادوردز می‌شود تبلیغ‌کنندگان معمولاً کلمه کلیدی‌ای مناسب خرید یا کلمه کلیدی دقیقی را انتخاب می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند تبلیغ با کلمات کلیدی مرتبط انجام می‌پذیرد. با وجود ویژگی RLSA در ادوردز شما می‌توانید به طور هوشمندانه از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. باید برای کلمات کلیدی مناسب کمپین به وجود آورده و مخاطبین RLSA خود را برای آن کمپین انتخاب کنید. بدین صورت شما کویری سرچ خود را برای کاربرانی که از وب‌سایت شما دیدن کردند گسترش داده‌اید و اعتماد دارید که سرچ آن‌ها حول محصول شماست. این به شما کمک می‌کند که گزینه‌های سرچ خود را برای بازدید مجدد مخاطب گسترش دهید.

نتیجه

مزایای گوگل ادوردز- نتیجه

ویژگی‌ها و مزایای گوگل ادوردز به این ۱۰ مورد محدود نمی‌شود، اما این ۱۰ مورد برترین‌ها هستند. گوگل همیشه نتایج سرچ خود را بهبود می‌بخشد تا بهترین نتیجه را برای کاربر نشان دهد. به روشی مشابه آن‌ها در حال بهبود پلت‌فرم تبلیغاتیشان هستند تا از این مزایا بهترین استفاده را ببرند و عملکرد ادوردز خودشان را بهبود بخشند. همانطور که هم اکنون اشاره شد چشم‌انداز بازاریابی در طول این سال‌ها تغییر کرده است و گوگل ادوردز نقش مهمی را در این تحول بازی کرده است. گوگل ادوردز یکی از مولفه‌های اصلی بازاریابی دیجیتال است. برای اینکه درک بهتری از گوگل ادوردز داشته باشید به دوره بازاریابی موتور جستجوی ما بپیوندید.

منبع : digitalvidya.com

یک پاسخ به “۱۰ مزیت گوگل ادوردز برای رشد کسب‌وکارها”

  1. Digitalzones گفت:

    the content on this website is very nice and helpfull for us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 869 - میانگین: 5

رأی شما ثبت شد.