جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز
سرعت لود سایت یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در سئو می‌باشد. همچنین برای کاربران سایت شما مهم است که سایتی که به آن مراجعه می‌کنند به سرعت بارگذاری شود پس می‌توان ادعا کرد که سرعت لود سایت یک عامل مهم در افزایش ترافیک سایت می‌باشد. در این مقاله به بررسی عوامل تاثیرگذار در سرعت لود سایت خواهیم پرداخت.

امروزه مدیران و طراحان سایت به اهمیت سرعت بارگذاری سایت بیش از پیش پی برده اند و میدانند علاوه بر داشتن یک سایت خوب، بروز و بهینه جهت حفظ کاربران فعلی و جذب کاربران جدید لازم است سرعت بارگذاری سایت نیز مناسب و قابل قبول باشد تا بازدیدکنندگان از حضور در سایت رضایت کامل داشته باشند.

در نظر بگیرید که کاربری وارد سایت شما شده است ولی به دلیل کند بودن باز شدن صفحات و یا لود تصاویر و … خیلی سریع خسته شده و از حضور در سایت منصرف خواهد شد. بنابراین لازم است به فکر افزایش سرعت لود سایت خود باشید. هر میزان که سایت شما مفید، مناسب و بهینه باشد در صورتی که محتوای آن براحتی برای کاربر قابل مشاهده نباشد رشد مناسبی در طول زمان نخواهد داشت.

به طور کلی سه مساله در سرعت بارگذاری سایت تاثیر گذار است:

  1. برنامه سایت و نحوه تنظیمات آن
  2. سرعت نت ورک بازدید کننده
  3. سرور و مشخصات سخت افزاری و نحوه ستاپ و تنظیمات نرم افزاری

برنامه سایت و نحوه تنظیمات آن:

نحوه طراحی سایت و تنظیمات آن لازم است به شکلی باشد که سایت کاملا بهینه بوده و عملکرد مناسبی داشته باشد. حجم صفحات سایت استاندارد باشد، صفحات سنگین باعث کندی سرعت لود خواهند شد. همچنین تمامی تصاویر به کاررفته در سایت لازم است بهینه باشند ( سایز تصاویر در کد سایت وارد شود و حجم آنها نیز کم باشد). تعداد درخواست های ارسالی به سرور نیز در محدوده مشخص بوده و بیش از ۷۰ مورد نباشد.

سرعت نت ورک بازدیدکننده:

سرعت اینترنت کاربران نیز برای مشاهده سایت، اهمیت دارد. مسلما کاربری که از سرعت پایین اینترنت استفاده میکند نمیتواند بخوبی سایت ها را مشاهده کند.

سرور و مشخصات سخت افزاری و نحوه ستاپ و تنظیمات نرم افزاری:

بخش مهمی از سرعت لود سایت ها نیز مربوط به سرور و هاست مربوط به آنها میباشد. انتخاب هاست مناسب میتواند در دستیابی به سرعت بارگذاری خوب بسیار موثر باشد.

وب رمز با ارائه و تنظیم پلن های هاست لینوکس حرفه ای، گام مهمی در معرفی و ارائه هاست لینوکس پرسرعت برداشته است. تنظیمات سخت افزاری و نرم افزاری مخصوص بکاررفته در این پلن ها، باعث دستیابی کاربران به بالاترین سرعت لود سایت خواهد شد.

از جمله این تنظیمات میتوان به استفاده از هارددیسک های پرسرعت SSD، ماریا دی بی MariaDB (نسخه بهینه MySql) و همچنین NginX/LiteSpeed، Xchache و امکان انتخاب و استفاده از تمامی نسخه های php اشاره نمود.

تست سرعت لود سایت:

همواره با مراجعه به سایت gtmetrix میتوانید سرعت لود سایت، تعداد درخواست های ارسالی به سرور، حجم صفحه سایت و بسیاری موارد دیگر را مشاهده و بررسی نمایید. در گزارش تهیه شده توسط این سایت برای اطلاع از سرعت سرور لازم است مواردی که با نوع (Type) سرور server مشخص شده اند را چک کنید. در قسمت Optimize images میتوانید میزان بهینه بودن تصاویر سایت را چک کنید.

سرعت لود سایت - تست سرعت لود سایت

برای محسوس بودن تغییر سرعت، یک نسخه یکسان از برنامه وردپرس در دو سایت زیر نصب شده است. سایت ۱ از هاست لینوکس معمولی و سایت ۲ از هاست لینوکس حرفه ای استفاده میکند. تفاوت سرعت لود سایت در تصاویر زیر کاملا مشخص و گویا میباشد:

تست سرعت لود سایت ۱ در هاست لینوکس معمولی:

سرعت لود سایت - عوامل موثر بر سرعت لود سایت

تست سرعت لود سایت ۲ در هاست لینوکس حرفه ای پرسرعت:

سرعت لود سایت - عوامل موثر بر سرعت لود سایت

با توجه به تصاویر بالا می‌توانید اینطور نتیجه بگیرید که چگونه می توایند با خرید هاست لینوکس حرفه ای سرعت سایت خود را بالاتر ببرید. با بالا بردن سرعت سایتتان مطمئنا می‌توانید سئو سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید. یکی از عوامل بسیار مهم در ذر رتبه گرفتن از موتورهای جستجو سرعت لود شدن سایت است.

4 پاسخ به “عوامل تاثیرگذار در سرعت لود سایت”

  1. حامدمتین گفت:

    ممنون از مقاله خوب شما

  2. سلمانی گفت:

    سلام …من مدتی هست هاستی را شرکت میزبان فا تهیه کرده ام که به گفته ایشان هاست ایرانی با کیفیت هست اما مشکل اینه این هاستهای ایرانی همیشه درcpanel درصد استفاده از cpu رو ۱۰۰ درصد میزنه به رنگ قرمز و این باعث میشه سایتم به شدت کند بارگذاری بشه ….آیا دلیلش اشتراکی بودنه ؟ و در اینصورت چکار باید کرد و از کجا متوجه بشیم که چه نوع هاستی و چه میزان cpu نیاز است و آیا با ارتقاء هاست و خرید هاست بهتر این مشکلات حل میشه یا کلا بهتره هاست خارجی بخرم ؟ممنون میشم راهنمایی کامل بفرمایید

    • webramz گفت:

      متاسفانه در هاست اشتراکی کندی میتواند اتفاق بیافتد لذا سعی کنید از هاست معتبر و پرسرعت و یا هاست حرفه ای با دیسک NVMe تهیه کنید.
      شما می‌توانید از هاست لینوکس ابری حرفه ای با دیسک NVMe استفاده کنید. شرکت وب رمز ارائه کننده هاست NVMe نیز می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر از این سرویس به لینک زیر مراجعه کنید.

    • مینو تیموری گفت:

      بله کاملا به نوع سرور و منابع ارائه شده بستگی داره. ممکنه منابع رم و CPU اون هاستی که شما گرفتید کم باشه.
      برای اینکه متوجه بشید با ارتقا مشکلتون حل میشه یا نه باید از همون شرکت میزبان هاست پرس و جو کنید و مشاوره بگیرید.
      شرکت وب رمز در هاست لینوکس حرفه ای منابع رم و CPU ی بالایی نسبت به سایر سرویس ها ارائه می‌دهد. قبل از تهیه هاست از وب رمز می‌توانید دسترسی به هاست فعلیتون را در اختیار تیم پشتیبانی وب رمز قرار بدید تا ما بررسی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 900 - میانگین: 4.7

رأی شما ثبت شد.