جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

زمانی که برای اقدام به خرید هاست و دامنه می‌کنید باید از خطراتی که ممکن است میزبانی سایت شما را تهدید کند آگاهی داشته باشید. در این مقاله ریسک‌های سرویس هاست اشتراکی را توضیح خواهیم داد.

شاید تا به حال برایتان پیش آمده باشد که رمز عبوری را انتخاب کرده اید که فقط خودتان آن را به خاطر دارید و قابل حدس زدن نیست و در آن حداقل یک عدد یا یک علامت نشانه گذاری وجود دارد. اما باید بدانید که برای ایمن کردن سایت تان، تنها این کار کافی نیست.

 Denial-of-service attack) DDOS)

هاست اشتراکی -  Denial-of-service attack) DDOS)

این روش از قدیمی ترین و در عین حال پر کاربردترین روش های حمله است.

DDOS به حملاتی گفته میشود که نفوذگر با ارسال درخواست های بسیار به یک سرور یا کامپیوتر، باعث استفاده بیش از حد از منابع آن مانند cpu، Database، پهنای باند و … میشود به صورتی که سرور دچار اختلال شده و یا از دسترس خارج میشود .

دلیل اینکه این نوع خطر هنوز هم وجود دارد، تأثیر بالای آن و شکست ناپذیر بودنش است. زیرا اگر درخواست DDOS به خوبی انجام شود، هیچ فرقی با درخواست های دیگر ندارد بلکه تعداد زیاد این درخواست ها مشکل را آشکار میکند.

زمانی که متوجه چنین خطری شدید، تنها کاری که بدون از دست دادن ترافیک واقعی می توانید انجام دهید اینست که آن را در درخواست ها پیدا کرده و فقط همان را فیلتر کنید. اگر خطر زیاد جدی نباشد می توانید با مسدود کردن آدرس IP هکر آن را متوقف کنید اما اگر خطر جدی باشد یا گروهی از هکرها این کار را باهم انجام بدهند، قطعا کار مشکل تر خواهد شد. تنها راه حل داشتن یک سرویس هاستینگ خوب است که بتواند شما را پشتیبانی و ایمنی تان را تضمین کند.

پيشنهاد وب رمز: هاست چیست؛ ۸ نوع میزبانی وب که باید بشناسید

هک کردن با URL و پر شدن حافظه میانجی (بافر)

هاست اشتراکی - هک کردن با URL

یک صفحه وب، جایی است که اطلاعات به سرور منتقل می شود تا صفحات جدید ساخته شوند. مشکل اینجاست که این اطلاعات معمولا وارد اسکریپتی می شوند که اگر URL آنها را بگیرد، علیه خود سرور استفاده می کند.

با بروز این مشکل حافظه میانجی (بافر) هم پر می شود. این اتفاق زمانی رخ میدهد که یک URL طولانی برای سرور فرستاده شود که سرور توان مدیریت و اداره آن را نداشته باشد. آنچه که در نهایت اتفاق می افتد، البته با توجه به خصوصیات سرور، اینست که باقیمانده URL به عنوان “دستور” (Command) فرستاده می شود.

بهترین و بزرگ ترین سرویس دهنده های هاستینگ در سراسر دنیا هم نمیتوانند در هاست اشتراکی خود امنیتی در حد سرور مجازی ارائه کنند. زیرا در سرویس هاست اشتراکی تعداد زیادی کاربر در حال استفاده از سرور هستند که از برنامه های مختلف، مانند انواع سیستم مدیریت محتوا در سایت خود استفاده میکنند. هر یک از این برنامه ها نقاط ضعف و مشکلات امنیتی مربوط به خود را دارند و از طرف دیگر تعدادی از کاربران برنامه های سایت خود را بروز نمیکنند و این امر باعث پایین آمدن امنیت سایت آنها میشود و میتواند سایت کاربران را در معرض هک و نفوذ قرار دهد که در این صورت امکان ایجاد اختلال و مشکل در سایت های دیگر کاربران نیز وجود دارد.

در سرویس های هاست اشتراکی یک مشکل امنیتی برای یک کاربر، مشکلی بالقوه برای تمام کاربران است، بنابراین برطرف کردن آن برای میزبان هاست نیز مهم است.

در وب رمز با توجه به انجام مانیتورینگ ۲۴ ساعته و اسکن سرور با بهترین و بروزترین برنامه ها، در صورتی که سایت یکی از کاربران دارای مشکل/حفره امنیتی باشد، سرور آنرا شناسایی کرده و سایت مذکور تا زمانی که کاربر نسبت به رفع اساسی مورد امنیتی اقدام نماید، مسدود خواهد شد زیرا امنیت همه سرویس های موجود در هاست اشتراکی مهم است و میبایست اقدامات لازم در جهت حفظ امنیت برنامه های سایت توسط دیگر کاربران رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 682 - میانگین: 4.7

رأی شما ثبت شد.