جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

سئو سایت فرآیندی است که از طریق آن می‌‌توانید سایت خود را برای معرفی به موتورهای جستجو بهینه کنید. تبلیغات در گوگل ادوردز یک کمپین دیجیتال مارکتینگ یا یک کمپین تبلیغاتی به‌ازای پرداخت پول است که از طریق آن سایت شما در نتایج ابتدایی گوگل نمایش میابد. اما کدام فرآیند برای کسب‌وکار شما موثرتر است؟ در این مقاله از بلاگ وب‌رمز شما را با تفاوت سئو و تبلیغات گوگل ادوردز، انتخاب سئو یا ادوردز برای کسب‌وکارها و استفاده همزمان این دو فرآیند آشنا خواهیم شد.

ادوردز و سئو مهم‌ترین مولفه‌های بازاریابی موتور جستجو (SEM) می‌باشد و از بهترین ابزارها به هنگام اداره‌ی کمپین‌های بازاریابی دیجیتال می‌باشند.

آنها با هم تفاوت‌ها و تشابهاتی دارند و مواقعی نیز هستند که شما باید از آنها با هم استفاده کرده و یا بسته به کسب‌و‌کار و اهداف بازاریابی‌تان آنها را جداگانه مورد استفاده قرار دهید.

گوگل ادوردز چیست؟

سئو و گوگل ادوردز - گوگل ادوردز چیست؟

اگر تازه وارد بازاریابی دیجیتال شده‌اید، ممکن است شنیده باشید که افراد در مورد تبلیغات PPC صحبت می‌کنند، ادوردز و عباراتی همانند PPC، بدون اینکه بدانند این کلمات به چه معنی هستند، مناقصاتی را انجام می‌دهند.

نگران نباشید، هدف این پست این است که بتوانید این عبارات را متوجه شوید. بهتر است شروع کنیم.

گوگل ادوردز نوعی پلت فرم تبلیغاتی است که گوگل آن را اداره می‌کند. مبلغان می‌توانند از این پلت فرم به منظور قرار دادن تبلیغاتشان در صفحات نتایج جستجوی گوگل، محصولات گوگل (یوتیوب، جی میل و غیره) و هزاران وب‌سایت دیگری که در برنامه ادورودز به عنوان ناشر فعالیت دارند (که به آن گوگل ادسنس می گویند) قرار دهند.

شما به عنوان یک تبلیغ کننده، می توانید زمانی که کسی روی تبلیغاتتان کلیک کرد (هزینه ای به ازای هر کلیک) و یا زمانی که افراد تبلیغات شما را دیدند (CPM یا هزینه به ازای هزار ایمپرشن)، هزینه ای بپردازید.

کل سیستم ادوردز همانند یک مناقصه بزرگ است که در آن ملبغان برای جایگاه تبلیغاتی با هم به رقابت می پردازند.

 

پیشنهاد وب رمز: بهینه‌سازی تبلیغات در گوگل ادوردز با ۱۱ راهکار موثر

سئو چیست؟

تفاوت سئو و ادوردز - گوگل ادوردز چیست؟

بهینه سازی موتور جست و جو یا همان سئو باید در صفحات نتایج جستجوی گوگل، یاهو، بینگ و دیگر موتورهای جستجو، بهتر انجام شود. به منظور دستیابی به این مهم، شما باید اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما، موتور جستجو پسند است.

یک  وب‌سایت موتور جستجو پسند به سادگی توسط موتورهای جستجو خوانده شده و به راحتی توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید برای مهم ترین پیکربندی‌های مورد نیازی که باید به وب سایت‌تان به منظور موتور جست و جو پسند کردن آن اعمال کنید، به نکات سئویی که بیان کرده‌ام، مراجعه کنید، اما ایده کلی این است که شما یک وب‌سایت سریع و کاربردی با محتوایی منحصر به فرد داشته باشید که یک تجربه خوب را در اختیار کاربر نهایی قرار دهد.

تفاوت سئو و ادوردز در چیست؟

سئو و گوگل ادوردز - گوگل ادوردز چیست؟

اکنون که شما در مورد ادوردز و سئو یک ایده‌ی کلی دارید، بهتر است آنها را با هم مقایسه کنید:

ادوردز برای سایت ها و وب سایت‌های گوگلی است که از گوگل ادسنس استفاده می کنند در حالی که قواعد سئو برای تمام موتورهای جستجو قابل اعمال است.

ترافیک ادوردز گران است در حالی که ترافیک سئو با توجه به تعرفه سئو سایت در ایران معقول‌تر است.

ادوردز در بالا و پایین نتایج جست و جوی گوگل ظاهر می شود و شما نیز تحت شرایط معینی می‌توانید یکی از آن جایگاه‌های تبلیغاتی را از آن خود کنید، اما شما باید در سئو سخت تر کار کنید تا بتوانید یکی از آن جایگاه های برتر را در نتایج جست و جی ارگانیک دریافت کنید.

ادوردز نسبت به سئو سریع تر است چرا که شما کمپین‌های تبلیغاتی ای که تقریبا سریع هستند را ایجاد می کنید و شروع به گرفتن ترافیک مورد نظرتان خواهید کرد، در حالی که در سئو، شما به زمان بیشتری (به خصوص برای وب سایت های جدید) نیاز دارید تا بتوانید رنکینگ و ترافیک خوبی بگیرید.

با ادوردز محاسبه ی ROI آسانتر است در حالی که با سئو این کار سخت تر است چرا که عوامل زیادی هستند که در آن نقش داشته و تنها دخل و خرج و درآمد تبلیغاتی در آن دخیل نیست.

زمانی که شما کمپین ادوردز را متوقف می کنید، ترافیک شما نیز متوقف می شود، اما زمانی که شروع به گرفتن ترافیک ارگانیک با سئو می کنید، این تا مدت زیادی ادامه خواهد داشت.

با ادوردز شما می توانید به طور همزمان کلمات کلیدی زیادی را مورد هدف قرار دهید، در حالی که با سئو شما باید تنها روی چند کلمه کلیدی تمرکز کنید تا نتایج بهتری دریافت کنید.

  با ادوردز شما می توانید روی وب سایت های گوگل و وب سایت هایی که از گوگل ادسنس استفاده می کنند تمرکز کنید، اما نتایج سئو تنها برای صفحات نتایج می باشند.

کدامشان برای شما بهترند؟

سئو و گوگل ادوردز - گوگل ادوردز چیست؟

کمپین های جدید می توانند با ادوردز شروع به کار کنند.

زمانی که شما به عنوان یک نمایندگی سئو شروع به کار کردید، هدف اصلی در کمپین های بازاریابی اینترنتی ما  این بود که به مشتریانمان در گرفتن ترافیک از موتورهای جست و جو با سئو کمک کنیم.

امرزه نیز هدف ما همین است اما در طول چند سال و با توجه به تجربه ای که ما از مشتریان در جاویژه های متفاوت داریم، متوجه شدیم که دارندگان کسب و گار گاهی نیاز به نتایج سریع تری دارند و به همین دلیل است که ادوردز به درد می خورد.

بزرگترین مزیت ادوردز نسبت به سئو، این است که می توانید نتایج سریع تری به بار بیاورد.

شما باید برای هر بازدیدی که از ادوردز می کنید هزینه ای بپردازید، اما اگر کمپین شما سود کرد، می توانید سرمایه تان را در PCC هزینه کنید و به اهداف کسب و کاری تان برسید.

ادوردز برای استارت آپ‌ها و کمپین های جدیدی که هدفشان فروش، یافتن مشتریان جدید و حتی تست محصولات، روندها، تاثیر وب سایتشان و هر مولفه دیگری در فروش با فرآیندهای بازاریابی شان، سریعا به ترافیک دست پیدا کنند خوب است.

جمله فوق تنها در صورتی صحت دارد که شما از ادوردز عاقلانه و محتاطانه استفاده کنید. خیلی راحت است که شروع به پول خرج کردن در ادوردز کنید، و اگر به ابزارهای ناظر و کنترل درستی نداشته باشید، به جای سود، ضرر خواهید کرد.

چیزی که من همیشه در مورد ادوردز به مشتریانم می گویم این است که اگر شما از آن درست استفاده نکنید، انگار در حال قمار کردن هستید، جایی که با امید پولتان را خرج می کنید و فکر می کنید دوباره آن را پس می گیرید، اما هیچ گاه اینطور نمی شود.

لذا در عین حال که استفاده از این سیستم ساده است  (و شما می توانید پول بیشتری خرج کنید) اگر دانش و تجربه ای برای اداره ی کمپین های ادوردز نداشته باشید، پولتان را ذخیره کنید و کمپانی های حرفه ای را استخدام کنید تا این کار را برایتان انجام دهید (ترجیحا شرکای ادوردز)و

این بهترین رویکرد است و لذا شما پولتان را از دست نمی دهید و از ادوردز سود می کنید.

سئو را فراموش نکنید

سئو و گوگل ادوردز - گوگل ادوردز چیست؟

در حالی که شروع با ادورز به دلیل سریع بودنش، ایده ی خوبی است، اما شما باید با سئو، بازاریابی محتوایی و رسانه های اجتماعی نیز کار کنید تا نتایج بهتری بگیرید. این سه ابزار تمام چیزی اند که شما برای موفقیت آنلاین بلند مدتتان به آنها نیاز پیدا خواهید کرد.

بازاریابی محتوا به شما کمک می کند محتوای درستی را تولید کنید، سئو به شما در بهینه سازی محتوایتان برای موتورهای جستجو کمک خواهد کرد، و ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد، و رسانه اجتماعی نیز محتوای بهینه سازی شده ی سئوی شما را به دست مخاطبین بیشتری می رساند.

اما آیا می توان از ابزارهای گوگل ادز با اهداف سئو استفاده کرد؟

سئو و گوگل ادوردز - گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادز دارای سوئیتی از ابزارهاست که شما می توانید برای چگونگی بهینه سازی سایتتان از آنها استفاده کنید. ابزار کلمه کلیدی به شما کمک می کند لیستی از عبارات مرتبط به کسب و کارتان را بیابید که سرچ های زیادی را به خود اختصاص داده است، شما بعدا می توانید آنها را در محتوای سایت خودتان ادغام کنید. شما هم چنین می توانید از ابزار ردیابی گوگل ادز استفاده کنید تا ببینید آیا تغییرهای وارده به سایت و کمپین تان بازدید و تبدیل بیشتری را برایتان به ارمغان می آورد.

هم چنین گوگل یک ابزار غیرگوگل ادزی را به صورت رایگان به کسب و کارهای کوچک پیشنهاد می دهد. گزارش تحلیلی جست و جو در گوگل آنالتیکز، می‌تواند ردیابی کند که کدام کوئری ها بازدید بیشتری را برای سایتتان به ارمغان می آورند، حتی اگر اخیرا از گوگل ادز استفاده نکنید.

آیا باید به طور همزمان از ادوردز و سئو استفاده کنم؟

بعضی از افراد اذعان دارند زمانی که شما ترافیک سئو را دریافت می کنید نیاز نیست که از ادوردز استفاده کنید، اما این یک نگرش اشتباه است.

حتی اگر شما رنکینگ خوبی هم داشته باشید می توانید از ادوردز استفاده کنید و برای همان کلمات کلیدی که از سئو ترافیک دریافت می کنید، بیشتر در معرض نمایش قرار بگیرید.

شما می توانید عملکرد کمپین های ادوردز خود را ارزیابی کرده و اگر آنها برایتان سودی داشتند، می توانید بودجه تان را برای ROI بالاتر افزایش دهید.

اگر از سئو و ادوردز به درستی استفاده کنید، با هم عملکرد خوبی خواهند داشت. برندهایی که با دقت رنکینگ و ترافیک ارگانیکشان را دنبال می کنند می‌توانند به صورت استراتژیکی از ادوروز استفاده کنید تا بازدیدشان برای کلمات کلیدی مهم را افزایش دهند، و ترافیک پولی ای را برای خودشان به ارمغان بیاورند تا برای واقع شدن در صفحه اول به رنکینگ ارگانیک نیاز نداشته باشند.

هم چنین میتوان در  ادوردز برای تست پاسخ مشتری، کلمات کلیدی خاص به کار رود. برای مثال برندها می توانند تبلیغاتی را برای کلمات کلیدی ای که برایشان بهینه‌سازی کرد انده، انجام دهند. آنها بعدا می‌توانند مشتریانی که روی تبلیغ کلیک کرده اند را دنبال کنند و ببینند که چقدر وارد صفحه ی فرود و بقیه ی سایت شده اند. کلمات کلیدی ای که بازدیدکنندگانی با نرخ بالاتر و تعامل بیشتر را به ارمغان می آورد، اولویت بالاتری نسبت به کسانی که این عوامل را ندارند، دارند. مشابها، داده های کلمات کلیدی از سئو می تواند برای یافتن فرصت های مناسب در ادوردز به کار رود. نشان دادن کلمات کلیدی ای که دارای نرخ جست و جوی بالا هستند، که رقابت در آن ها نیز بالاست، بدین معنی ست که گرفتن یک جایگاه در صفحه ی اصلی SERP کار سختی خواهد بود. این شبیه به یک کاندیدای خوب برای کمپین های ادوردز می ماند. این فرآیند اصلاح می تواند در موتورهای جست و جوی اصلی و در تمام مجراهایی که برای سئو کار می کنند، همانند موتورهای جست و جوی بومی و ورتیکال به کار رود.

همانطور که یک برند یک استراتژی بازاریابی دیجیتال می سازد، درک نقش های متفاوت ادوردز و سئو در ایجاد یک حضور وبی برای موفقیت لازم است هرچه کمپانی ها بهتر از این دو ویژگی متفاوت با هم به نفع خودشان استفاده کنند، نتایج آنها در نتایج جستجو قدرت بیشتری پیدا می کند.

لذا کدام یک را بهتر است برای بازاریابی استفاده کرد، سئو یا ادوردز؟

پاسخ کاملا مشخص است، هر دوی آنها.  از ادوردز به منظور گرفتن ترافیک استفاده کنید و به موازات آن روی سئو، طرح بازاریابی محتوا و کمپین های رسانه اجتماعی خودتان کار کنید. تا بتوانید بازده و ترافیک ارگانیی را از شبکه های اجتماعی دریافت کنید.

نتیجه

ادوردز و سئو رقیب نیستند، اما دو ابزار قدرتمندند که در عرصه ی بازاریابی دیجیتال موجودند. شما می توانید ادوردز را زمانی انتخاب کنید که سریعا ترافیک می خواهید، اما سئو را برای بلند مدت و موفقت پایدار آنلاین نیاز دارید.

نویسنده: عابدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.