جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

امروزه برای افزایش ترافیک سایت و و رسیدن به نرخ تبدیل بالاتر نیازمند اجرای کمپین تبلیغات آنلاین با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و همچنین استراتژی بازاریابی دیجیتال مناسب با وضعیت وب‌سایتمان داریم. در این مقاله شما را با انواع تبلیغات آنلاین در سال ۲۰۱۹ آشنا خواهیم کرد.

۱. پرداخت هزینه برای قرارگرفتن در نتایج جستجوها

تبلیغات آنلاین - پرداخت هزینه برای قرارگرفتن در نتایج جستجوها

با بیش از ۳.۵ میلیارد جست‌وجو در گوگل به صورت روزانه، جست‌وجوی پولی جایی است که شما به گوگل یا دیگر موتورهای جست‌و‌جو برای تبلیغ محتوایتان در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) با کلمات کلیدی مرتبطی، هزینه‌ای پرداخت می‌کنید که یکی از مشهورترین و موثرترین انواع بازاریابی است.

طبیعتا تقاضای زیادی در زمینه‌ی رنکینگ‌های برتر تبلیغاتی وجود دارد، لذا هر زمان که حداقل دو پیشنهاد تبلیغاتی برای کلمات کلیدی مرتبط به کوئری‌های جست‌وجویی که کاربران وارد گوگل می‌کنند، وجود داشته باشد، گوگل وارد مزایده می‌شود.

تبلیغ‌کنندگانی که کلمات کلیدی و کپی تبلیغات متناظر آن و صفحه وب‌سایتش را به گروه‌هایی دسته‌بندی می‌کنند، گروهی که می‌خواهند روی آن تبلیغات انجام دهند را انتخاب می کنند و بالاترین پیشنهادشان را برمی گزینند. گوگل از گروه تبلیغاتی تبلیغ‌کننده، یک کلمه کلیدی که فکر می‌کند بیشتر به کوئری جست‌وجوی کاربر ربط دارد را انتخاب می‌کند و آن را به مزایده می‌گذارد. مزایده‌ی گوگل شبیه به مزایده‌ای است که شما برای وسایل عتیقه‌تان برگزار می‌کنید نیست. آنها با توجه به میزان بازدید، قصد سطح‌بندی و ارزیابی دارند، لذا به جای اینکه همیشه پیشنهاد بالاتر مالی برنده‌ی مزایده شود، پیشنهادی که دارای بالاترین رنک تبلیغاتی است، همیشه برنده است.

رنک تبلیغات (اد رنک) با ضرب میزان ماکسیموم هزینه به ازای هر کلیک در کیفیت امتیازی که تبلیغات‌تان کسب کرده به دست می‌آید که این کیفیت امتیاز تبلیغات با ارزیابی ارتباط صفحه‌تان به کلمه کلیدی، تجربه کاربری و نرخ کلیک محاسبه می‌شود. این بدان معنی‌ست که سازمان‌ها نمی‌توانند چون دارای بودجه بیشتری برای تبلیغات هستند، برای هر کلمه ی کلیدی‌ای که می‌خواهند، رنکینگ بالا به دست آورند. محتوای آن‌ها حتما باید سرگرم‌کننده باشد.

پیشنهاد وب رمز: تبلیغات گوگل ادوردز چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

۲.  تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی باپرداخت هزینه

تبلیغات آنلاین - تبلیغات شبکه‌های اجتماعی پولی

بیش از ۸۰ درصد از جمعیت ایالت متحده آمریکا، از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، اما از آنجا که شبکه‌های اجتماعی همه در تلاشند از مخاطبین‌شان تا حد ممکن کسب‌درآمد کنند، بازدید طبیعی در همه زمان‌ها کم است. سریعترین و موثرترین راه برای دست‌یابی به مخاطبی که زمانش را بیشتر صرف شما کند، استفاده از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است. در فضای تبلیغات پولی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغ‌کنندگان فرصت بیشتری برای بهینه‌سازی کمپین خودشان دارند. آنها می‌توانند هدف کمپین تبلیغاتی خود، نوع تبلیغاتی که به دنبال رواج آن هستند و هدف تبلیغات خودشان را تعیین کنند که این به‌شدت می تواند نشان از ریز جزییات داشته باشد. در این‌جا خلاصه‌ای از قابلیت‌های تبلیغ‌های فیسبوک، لینکدین، اینستاگرام و توییتر آورده شده است.

فیسبوک

با تقریبا 1.5 میلیارد کاربر فعال روزانه که ۴۱ دقیقه از وقتشان را برای فیسبوک صرف می کنند، این پلت فرم دارای بیشترین و متعامل ترین کاربران نسبت به دیگر پلت فرم های رسانه اجتماعی می باشد.  به منظور نظارت موثر بر مخاطبینشان، آنها بهترین ابزارها را برای هدف خودشان و مقرون به صرفه ترین تبلیغات را برای تبلیغ کنندگان به وجود آورده اند.

زمانی که شما یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کردید، اولین گام شما، انتخاب هدف کمپین خودتان است. شما هم چنین می توانید آگاهی، ملاحظات و نرخ تبدیل‌های برند خودتان را تقویت کنید.

لینکدین

لینکدین نسبت به فیسبوک دارای بازدید کمتری نسبت به فیسبوک است، که حدود ۲۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در آن فعالیت دارند، اما از آنجا که افراد حرفه‌ای مدام اطلاعات حرفه خودشان را آپدیت می‌کنند و دنبال توليد محتوایی در مورد کسب و کارشان در این پلت فرم هستند، لینکدین بهترین شبکه‌ی اجتماعی برای تولید سرنخ‌های B2B می‌باشد.

هزینه‌ها اغلب نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی، در لیندکین بالاتر است، اما عموما نرخ‌های تبدیل بالا و کیفیت بالایی را در سرنخ‌ها به وجود می‌آورد که به تصدیق هزینه‌های بالای تبلیغات در این پلت فرم کمک می‌کند.

برای مثال، در هاب اسپات، ما برای بازاریابانِ سرمایه‌ای که در لیندکین و فیسبوک حضور دارند، یک کتاب الکترونیکی تبلیغات می‌کنیم. بعد از این کمپین، ما دریافتیم که کلیک‌های لینکدین ۴ برابر گران‌تر از کلیک‌های فیسبوک شد. ما هم چنین دریافتیم که نرخ تبدیل‌های لیندکین، معیاری که از همه بیشتر اهمیت دارد، تقریبا نصف هزینه‌ی نرخ تبدیل‌های فیسبوک است. در عبارتی که در موضوع این کتاب الکترونیکی آورده شده است، و با توجه به مخاطبین هدف، لیندکین بهترین گزینه برای ایجاد سرنخ بود.

اینستاگرام

اینستاگرام دارای ۵۰۰ میلیون کاربر فعال است که ۶۴ درصد آنها بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند، این پلت‌فرم، بهترین پلت‌فرم برای جلب توجه افراد دهه‌شصتی و دهه هفتادی و دهه‌هشتادی هاست. فیسبوک مالک اینستاگرام است، طبیعتا اهداف آنها نیز برای کمپین‌های تبلیغاتی همتراز با فیسبوک است: آگاهی، ملاحظات، و نرخ تبدیل.

توییتر

توییتر در 4 ماهه اخیر یک میلیون کاربر فعالش را از دست داده است، اما آنها هنوز ماهانه 335 میلیون کاربر روزانه ی فعال دارند 80 درصد آنها خارج از ایالت متحده آمریکا زندگی می کنند. اگر می خواهید بازدید بین المللی خودتان را توسعه دهید، به خصوص در آسیا، اروپا، و جنوب، آمریکا، تبلیغات توییتری بهترین راه موفقیت است.

۳. تبلیغات همسان

تبلیغات آنلاین - تبلیغات همسان ناشرانی همانند بازفید (BuzzFeed) و دودو (Dodo) محتوایی را تولید می‌کنند که به سرعت هر روز در رسانه اجتماعی زیاد می‌شوند. آن‌ها با کمک به دیگر برندها کسب درآمد دارند. برندها، به این ناشران پولی پرداخت می‌کنند تا پست‌ها و ویدیوهایی را برایشان درست کنند که از فرمول ناشران پیروی می‌کند. آنها هم چنین به ناشران، بابت توزیع این محتوای اسپانسری شده برای مخاطبین زیادی در رسانه اجتماعی و وب سایت آنها پولی پرداخت می‌کنند.

زمانی که شما بابت خدمات تبلیغات بومی ناشران هزینه ای پرداخت می‌کنید، قادر خواهید بود که به  مهارت نگارشی و بازدید مخاطبین‌شان نفوذ پیدا کنید تا به برندتان کمک کنید داستان‌های جذابی را برای بازدید بیشتر تعریف کند.

در طول این فرآیند خلاقانه، شما با ناشران همکاری خواهید کرد تا محتوایی اسپانسر شده را ایجاد کنید که یکی از موضوعات اصلی آنها را پوشش دهد و شبیه به یک بخش محتوایی مرتب در وب سایت ناشر شود. بدین صورت، حتی اگر پست شما  از نظر فنی تبلیغاتی باشد، تجربه وبگردی مخاطبین آن‌ها را دچار اختلال نمی‌کند. آنها از خواندن پست شما لذت می‌برند، و حس نمی‌کنند که شما یا ناشر در حال تبلیغ چیزی هستید. این کار شما را در معرض دید افراد زیادی قرار می‌دهد، برایتان بازدید به ارمغان می‌آورد و فالورهای جدید را سمت برند شما جذب می‌کند.

۴. پیش تبلیغات ویدئویی برای کاربران وب

وادار کردن مردم به به اینکه یک تبلیغات ۳۰ تا ۶۰ ثانیه‌ای در یوتیوب را مشاهده کنند، بهترین راه برای جلب توجه مخاطبین جدید نیست، این کار تنها آنها را آزار خواهد داد. اما کوتاه کردن ویدیوهای تبلیغاتی می تواند بدون اینکه صبر بازدیدکنندگان را بسنجد، آن‌ها را سرگرم کند. طبق نظریه گوگل، ۹۰ درصد از کمپین‌های تبلیغاتی بزرگ، ۳۰ درصد از نتیجه تبلیغاتی‌شان را از این راه به دست می آورند.

اگر می‌خواهید در یوتیوب تبلیغات کنید، که در آن بیشتر افراد مسن و سالخورده به جای اینکه شبکه‌های تلویزیونی را تماشا کنند، به تماشای محتوا در یوتیوب می‌پردازند، می‌توانید دو نوع تبلیغات ویدیویی انجام دهید. تبلیغات تروویو  (TrueView) و تبلیغات بامپر (Bumper).

با تبلیغات تروویو، شما تنها زمانی برای یک تبلیغات هزینه می‌پردازید که مردم آن را کامل، یا حداقل 30 ثانیه از آن را مشاهده کنند، یا روی “اقدام به عمل” (CTA)  آن کلیک کنند. یوتیوب می‌داند که کاربرانش انتظار دارند ویدیوهایی کوتاه مدت را مشاهده کنند، لذا آنها به تبلیغاتی نیاز دارند که بین ۱۵ تا ۲۰ ثانیه باشد و نتوان آن را بست. اگر می‌خواهید از تبلیغات تروویو استفاده کنید، دو گزینه پیش رو دارید: تبلیغات in-stream و یا تبلیغات یافتن ویدیو

تبلیغات بامپر

تبلیغات بامپر کوتاه ترین و به یاد ماندنی ترین تبلیغات یوتیوب می باشد. زمانی که یوتیوب چنین تبلیغات کوتاه مدتی را برای بازدیدکنندگانش پخش می کند، آنها را آزار نمی دهد. و زمانی که  برندها این تبلیغات را خیلی سریع درست می کنند، و داستان های جذاب می گویند؛ می توانند بین مخاطبین طنین انداز شوند. سخت است که تبلیغات بامپر Geico را فراموش کرد، درست می گویم؟

تبلیغات بامپر 6 ثانیه هستند، و  پیش از ویدیوهای یوتیوب یا بعد از آن و یا در سایت ها و اپ هایی که روی شبکه نمایش گوگل هستند ظاهر می شوند. شما روی هزینه به ازای هر هزار نمایش، مزایده انجام می دهید، لذا هر زمان که یوتیوب تبلیغات شما را ۱۰۰۰  بار نشان داد هزینه ای را می پردازید.

هدف گیری

با بیش از یک میلیار کاربر از ۷۰ کشور دنیا و دستیابی به شبکه نمایش گوگل، یوتیوب در فضای بازاریابی مجازی‌اش، هدف‌بندی دقیقی را پیشنهاد می‌دهد.

با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی یوتیوب، شما می‌توانید مخاطبین را با مکان، جمعیت، و تمایلاتش، هدف گیری کنید. شما هم چنین می توانید برای بازدیدکنندگان قدیمی مجددا بازاریابی کنید، تبلیغات خود را با ویژگی های معینی نمایش دهید، و تبلیغاتی  در مورد موضوعات و کلمات کلیدی خاص روی ویدیو قرار دهید.

۵. تبلیغات بنری

تبلیغات نمایشی یک موضوع مجادله برانگیز در جامعه بازاریابی دیجیتال است. برای ۲۵ سال، تبلیغ کنندگان از آنها سو استفاده می‌کردند و کاربران اینترنت را گول می‌زدند که روی تبلیغات‌های اشتباه کلیک کنند بعضی از تبلیغات‌های بدافزاری نیز با ویروس وارد کامیپوترهای افراد می‌شدند. به همین دلیل مردم رویکرد “نابینایی در مواجه با بنرهای تبلیغاتی را توسعه دادند و مدام در حال دانلود بلاک‌کنندگان تبلیغات بودند: تبلیغات نمایشی مشهور به فضول، حواس پرت کن، و بی ربط بودن بود.

از طرفی تکنولوژی تبلیغات نمایشی تا جایی پیشرفت کرد که شبکه‌های تبلیغاتی می توانند به داده‌ها و یادگیری‌های ماشینی نفوذ کنند تا به تبلیغ‌کنندگان استراتژی‌های موثرتری برای هدف‌گیری و به مصرف‌کنندگان تبلیغات مرتبط‌تری را نشان دهند.

شبکه های تبلیغاتی همانند شبکه نمایش گوگل و شبکه مخاطبین فیسبوک راهبران بنر و رنسانس بودند. آنها می‌توانند تبلیغات شما را به مخاطبین هدف مناسب در مکان و زمان مناسب نمایش دهند و اگر شما می‌خواهید که بیشتر کنترل تبلیغات را به دست بگیرید، آنها به شما اجازه می‌دهند که تصمیم بگیرید تبلیغات‌تان را کجا قرار دهید.

5 پاسخ به “انواع تبلیغات آنلاین؛ ۵ نوع تبلیغ آنلاین موثر در سال ۲۰۱۹”

  1. مینو دشتی گفت:

    سلام ممنون از مطلبتون خوب بود و در بخش تبلیغات کار امد و حرفه ای بود

  2. صبا موسوی گفت:

    خیلی عالیه ممنونم ازتون.همه چیرو به خوبی توضیح داده بودین.فقط اگر امکانش هست بخش تبلیغات همسان رو بیشتر توضیح بدین.یا مقاله ای که مرتبط باشه رو معرفی کنین.اونجایی که نوشتین تبلیغات گوگل منظورتون همان آگهی گوگل است؟کلاس آموزشی یا مقاله آموزشی در این مورد دارین؟و یا خدماتی تبلیغاتی دارین؟ممنون میشم کمک کنین.

    • مینو تیموری گفت:

      دوست عزیز برای درک بهتر تبلیغات همسان خواندن مقاله زیر را به شما پیشنهاد میکنیم.
      تبلیغات همسان (Native advertising) و انواع آن
      زمانی که یک کلمه مانند طراحی وب سایت را در صفحه گوگل جستجو می‌کنید در صفحه اول گوگل چند سایت برای شما نمایش داده می‌شود که در کنار نام بعضی از این سایت ها عبارت اختصاری AD قرار دارد. این بدان معنی است که این سایت ها برای نمایش در صفحه اول گوگل از تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند. تبلیغات گوگل اسامی مختلفی دارد : مانند آگهی گوگل ، گوگل ادوردز ، تبلیغات ادوردز و… شرکت وب رمز ارائه دهنده خدمات گوگل ادوردز نیز می‌باشد. می‌توانید با همکاران ما در بخش ادوردز در ارتباط باشید.
      02122139202

  3. کمپ ترک اعتیاد گفت:

    سلام وقت بخیر
    من کاربر وب رمز هستم و همیشه از مطالب آموزشی شما استفاده میکنم -ممنون از مطالب خوب و مفیدتون
    موفق باشید

  4. Agahi90.iR گفت:

    بسیار جالب بود ممنون موفق باشید و سربلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 925 - میانگین: 5

رأی شما ثبت شد.