بهترین افزونه کش وردپرس کدام است؟ کش وردپرس، یکی از آن افزونه های ضروری و پیچیده هر وب سایتی است. اما چرا پیچیدگی؟ کش کردن در حافظه پنهان پیچیده است، حتی ساده ترین افزونه های ذخیره سازی همیشه آنطور که به نظر می‌رسند ساده نیستند. در این مقاله، ما نگاهی به بهترین افزونه کش وردپرس در سال ۲۰۲۲ خواهیم داشت و اینکه چگونه می‌توانند به سرعت بخشیدن به وب سایت شما کمک کنند. در ادامه شما را با بهترین افزونه های کش وردپرس آشنا خواهیم کرد.

پلاگین وردپرس چیست؟

پلاگین وردپرس چیست؟

پس از خرید هاست وردپرس، احتمالا نیاز است که از پلاگین وردپرس استفاده نمایید. افزونه وردپرس قطعه ای از نرم افزار است که به سایت وردپرس شما متصل می‌شود. بهترین پلاگین های وردپرس می‌توانند عملکردهای جدیدی را اضافه کنند یا عملکردهای موجود را در سایت شما گسترش دهند و به شما این امکان را می‌دهند که تقریباً هر نوع وب سایتی را از فروشگاه های تجارت الکترونیک گرفته تا نمونه کارها و سایت های شرکتی ایجاد کنید. همچنین آنها باعث بهبود سئو سایت میشوند.

پلاگین کش وردپرس چیست؟

پلاگین کش وردپرس چیست؟ 

حتما درباره مزایای وردپرس و قالب ها و افزونه های ودپرس زیاد شنیده اید. (جهت اطلاع از این که هاست وردپرس چیست اینجا کلیک نمایید.) اما حافظه پنهان به معنای ذخیره سازی داده هایی است که اغلب استفاده می‌شود، تا بتوان به سرعت به آنها دسترسی داشت. جهت اطلاع از اینکه قالب وردپرس چیست اینجا کلیک نمایید.

مفهوم کش ساده تر از آن چیزی است که شما ممکن است فکر کنید. به این روش در حافظه پنهان فکر کنید: شما در کلاس ریاضی دبیرستان خود هستید و معلم می‌پرسد “349,218.45 تقسیم بر 54.39 چیست؟” همه گیج به اطراف نگاه می‌کنند. بعضی از بچه‌ها ماشین حساب بیرون می‌آورند و بالاخره بعد از چند دقیقه یکی جواب درست را فریاد می‌زند. حالا معلم دوباره همان سوال را از کلاس می‌پرسد و این بار همه یکصدا جواب می‌دهند.

مشابه همین فرایند در حافظه پنهان است. درخواستی توسط یک بازدیدکننده به مرورگر ارسال میشود با این مضمون که “لطفاً این صفحه وب را بارگیری کنید.” وب سرور پاسخ میدهد که “بله، حتما! » پس از چند ثانیه صفحه به بازدید کننده تحویل داده می‌شود.

هنگامی‌که شخصی از سایت وردپرسی بازدید می‌کند که از کش استفاده نمی‌کند، سرور باید درخواستی را به پایگاه داده وردپرس ارسال کند و برای بارگیری هر صفحه چندین فرآیند را طی کند. این امر می‌تواند منجر به سرعت بارگذاری کمتر از حد مطلوب شود (به یاد داشته باشید، اگر بیش از دو ثانیه طول بکشد، حدود 87٪ از کاربران سایت شما را ترک می‌کنند).

یک افزونه کش به سرور وب شما این امکان را می‌دهد تا صفحات را طراحی سایت وردپرس شما را کش کند. وقتی شخصی از سایت شما بازدید می‌کند، سرور این نسخه های ذخیره شده را در مرورگر شما بارگذاری می‌کند. این کار به مرورگر اجازه می‌دهد تا از پایگاه داده و سایر فرآیندهای مرتبط را از روی کش بارگیری کند و در نتیجه سایت شما را در کسری از زمان بارگذاری کند.

چرا باید از پلاگین کش وردپرس استفاده کرد؟

چرا باید از پلاگین کش وردپرس استفاده کرد؟

به عبارت ساده، کش کردن زمان لود سایت شما را سریعتر می‌کند و باعث بهبود سئو وردپرس می‌شود. از آنجایی که پلاگین های کش تنها قصد دارند تا سرعت بارگذاری وب سایت شما را افزایش دهند، شاید سوال باید این گونه باشد که مزایای بارگذاری سریعتر وب سایت چیست؟

  • سرعت بالا و موقعیت بهبود یافته در نتایج جستجو یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل سرعت است که بر سئوی شما تاثیر می‌گذارد.
  • افزایش درآمد برای کسب و کار شما، آیا میدانید تاخیر 1 ثانیه ای در زمان بارگذاری می‌تواند منجر به ضرر 2.5 میلیون دلاری در سال شود!
  • کاربران از تحربه سایت شما رضایت خواهند داشت. در این رابطه کافی است به رمانی فکر کنید که سعی کرده اید یک وب سایت را بارگیری کنید و به دلیل کندی آن ناامید شده‌اید.

چگونه باید سرعت پلاگین کش وردپرس را تست کرد؟

چگونه باید سرعت پلاگین کش وردپرس را تست کرد؟

بهترین ابزار تست سرعت وب سایت می‌تواند به شما این امکان را بدهد که سرعت صفحات وب خود را افزایش دهید تا به کاربران و موتورهای جستجو کمک بیشتری کنید.

تست سرعت وب سایت برای بازاریابی و توسعه وب اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است.

برخی از توسعه دهندگان وب همچنان بر روی تصاویر بزرگ اصرار دارند در نتیجه بارگذاری سایت زمان زیادی می‌برد. جهت اطلاعات بیشتر  مقاله افزونه بهینه سازی تصاویر را مطالعه کنید.

در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) مانند گوگل سرعت بارگذاری صفحه را به عنوان معیار رتبه بندی در نظر گرفته میشود. به عبارت دیگر، اگر صفحه وب مورد نظر شما زمان زیادی برای بارگذاری طول بکشد، Google صفحات وب رقیبی را ترجیح می‌دهد که سریعتر لود میشوند.

ابزار تست سرعت وب سایت به ارزیابی و تعیین دقیق جنبه هایی از یک سایت که باعث کاهش سرعت بارگذاری می‌شود کمک می‌کند. کل زمان بارگذاری، سرعت بارگذاری از چندین مکان سرور، هدرهای HTTP و غیره را تجزیه و تحلیل می‌کند.

سرعت بارگذاری یک وب سایت یک عامل حیاتی است که بر ترافیک سایت تأثیر می‌گذارد. هرچه سرعت بارگذاری کمتر باشد، احتمال خروج بازدیدکنندگان از وب سایت بیشتر می‌شود.

بهترین افزونه‌های کش وردپرس

بهترین افزونه‌های کش وردپرس

ما تعداد بی‌شماری افزونه‌های کش وردپرس را آزمایش کرده‌ایم و افزونه های افزایش سرعت را گردآوری کرده‌ایم که به نظر ما بهترین‌ها برای افزایش سرعت وب‌سایت وردپرس شما هستند.

۱.FlyingPress

FlyingPress

FlyingPress یکی از پلاگین هایی است که سریعتر از WP Rocket و قطعا بهتر از SiteGround Optimizer است.

نه تنها به موارد حیاتی وب اصلی می‌پردازد، بلکه برای سرعت وبگردی در دنیای واقعی بهینه شده است. تفاوت‌های زیادی در نحوه حذف CSS بلااستفاده، بارگذاری اولیه صفحات و بارگذاری تنبل تصاویر/iframe در مقایسه با WP Rocket یا افزونه‌های کش مشابه وجود دارد.

Flying Scripts و Flying Pages Gijo اولین افزونه هایی بودند که جاوا اسکریپت و صفحات پیش بارگذاری هوشمند را به تأخیر انداختند، سپس WP Rocket آن را اضافه کرد. حتی در حال حاضر، FlyingPress بسیاری از کارهایی را انجام می‌دهد که دیگر پلاگین‌های کش نمی‌توانند انجام دهند: عناصر HTML را با تنبلی رندر می‌کنند، مکان‌هایی را که خود میزبان YouTube هستند، و بارگذاری تنبلی تصاویر پس‌زمینه را با استفاده از کلاس کمکی lazy-bg بارگیری می‌کنند. به زبان ساده، FlyingPress ویژگی های بیشتری دارد و باید نتایج بهتری به شما بدهد.

۲.Cloudflare

Cloudflare

پلاگین Cloudflare برای افزودن APO استفاده می‌شود. این افزونه وردپرس HTML را در حافظه پنهان نگه می‌دارد که هنگام آزمایش سایت خود در مکان های سراسر جهان با استفاده از KeyCDN، TTFB سریع تری به شما می‌دهد. این یک لایه کش متفاوت از افزونه کش شما است، به این معنی که هنگام استفاده از APO باید کش کردن صفحه را در افزونه کش خود روشن کنید.

شما همچنین می‌توانید از Super Page Cache برای Cloudflare استفاده کنید که شبیه به APO است.

۳.NitroPack

NitroPack

این افزونه مواردی را از رشته اصلی حذف می‌کند که به شما امتیازات عالی می‌دهد (زیرا اکثر ابزارهایی مانند PageSpeed Insights آن را شناسایی نمی‌کنند) اما زمان بارگذاری بسیار کندتر از سایر افزونه های کش است.

اگر «نیتروپک بررسی» را در گوگل جستجو کنید و نتیجه شماره 1 متیو وودوارد را بررسی کنید، عنوان سئو به معنای واقعی کلمه می‌گوید: «چگونه امتیازات سرعت صفحه عالی را به دست آوردیم». اگر به آزمایش او نگاه کنید، می‌گوید NitroPack 2/3 درخواست‌ها را حذف کرده و اندازه صفحه را 82٪ کاهش داده است. این چیزی است که من آن را بیش از حد خوب می‌نامم که درست باشد.

۴.LiteSpeed Cache

LiteSpeed Cache

LiteSpeed Cache یکی از بالاترین رتبه‌بندی‌ها را در وردپرس (4.8/5) با بیش از 3 میلیون نصب دارد، پس چرا شماره 2 است؟

عمدتاً به این دلیل که برای دسترسی به همه ویژگی‌ها باید از سرور LiteSpeed استفاده کنید. به علاوه، پیکربندی تنظیمات ممکن است دشوار باشد. و در واقع، اکثر مردم آنها را به درستی پیکربندی نمی‌کنند زیرا کمی‌فنی می‌شود. اما اگر از یک سرور LiteSpeed استفاده می‌کنید و می‌دانید چه کاری انجام می‌دهید مطمئناً باید از آن استفاده کنید.

۵.Swift Performance

Swift Performance

برای کاربران پیشرفته، سطح کنترلی که با سوئیفت دریافت می‌کنید عالی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وب سایت خود را با سوئیفت ثبت کنید. برای موارد حیاتی وب به‌روزرسانی شده است، دارای یک سازمان‌دهنده پلاگین است و کار خوبی برای بهینه‌سازی تصاویر انجام می‌دهد.

شما واقعاً باید تنظیمات را طی کنید تا ببینید این افزونه چه توانایی هایی دارد. به نسخه Pro ارتقا ندهید، مگر اینکه آماده تماس با بانک خود باشید، و همچنین انتظار خدمات پشتیبانی سایت وردپرس را از آنها نداشته باشید.

۶.Comet Cache

Comet Cache

Comet Cache جانشین افزونه محبوب ZenCache است که با مجموعه ای از ویژگی‌ها و عملکردهای جدید بهبود یافته است.

این افزونه با رابط خط فرمان وردپرس (WP CLI) سازگار است، و اگر یک توسعه دهنده وردپرس هستید، مطمئناً آن را دوست خواهید داشت!

۷.Cache Enabler

Cache Enabler

Cache Enabler یک افزونه ذخیره سازی صفحه فوق العاده ساده از طرف مردم KeyCDN، یک سرویس CDN محبوب است.

مانند WP Super Cache، نکته مهم در مورد این افزونه این است که چقدر ساده است. شما به معنای واقعی کلمه فقط:

  •   انقضای کش را تنظیم کنید
  •   انتخاب کنید که چه زمانی حافظه پنهان پاک شود (به عنوان مثال، هنگام به روز رسانی یک پست می‌توانید کش را به طور خودکار پاک کنید)
  •   انتخاب کنید چه محتوایی از حافظه پنهان حذف شود

۸.Autoptimize

Autoptimize

ما قوانین خود را در اینجا زیر پا گذاشته ایم و Autoptimize را در لیست خود قرار داده ایم حتی اگر در واقع یک افزونه کش نیست، پس چیست؟

Autoptimize یک افزونه برای بهینه سازی، کوچک سازی و جمع آوری اسکریپت‌ها در وب سایت وردپرس شما است. همچنین می‌توان بهینه سازی های دیگری مانند غیرفعال کردن اسکریپت ایموجی وردپرس را انجام داد.

پس چرا در لیست ما قرار دارد؟ خوب، این ارتباط نزدیکی با افزونه های کش دارد، و پلاگین های مختلف کش حتی آن را برای استفاده در کنار کش کردن صفحه در وب سایت های خود ذکر می‌کنند.

۹.Breeze

Breeze

Breeze یک افزونه ذخیره سازی وردپرس است که توسط افراد حاضر در میزبانی Cloudways که نوعی از هاستینگ جایگزین هاست سی پنل محسوب میشود، انجام شده است. در همه ارائه دهندگان میزبانی کار می‌کند، برای استفاده از Breeze نیازی به استفاده از هاست Cloudways ندارید. جهت اطلاع از اینکه هاست چیست اینجا کلیک نمایید.

۱۰.Speed Up – Browser Caching

Speed Up – Browser Caching

یک افزونه کش ساده و سبک برای وردپرس. وزن این افزونه کمتر از 10 کیلوبایت است. این یکی از پلاگین های کمتر شناخته شده در لیست است که در زمان نوشتن بیش از 1000 نصب فعال دارد. نتایج تست سرعت سایت پس از فعال کردن Speed Up – Browser Cache است، و بدون پیکربندی، به سادگی فعال سازی و انجام آن است!

۱۱.Cachify

Cachify

Cachify یک افزونه کش وردپرس با تفاوت است، نه اینکه توسط یک شرکت خاص اجرا شود. توسط چیزی به نام PluginKolletiv اداره می‌شود.

PluginKolletiv گروهی از توسعه دهندگان وردپرس است که تلاش می‌کنند تا پلاگین های مختلف را در WordPress.org حفظ و در دسترس جامعه نگه دارند. جدای از عملکرد عالی به عنوان یک افزونه ذخیره سازی و پشتیبانی از انواع سرورها و روش های مختلف ذخیره سازی، شما عاشق رویکرد جامعه در توسعه افزونه میشوید.

۱۲.WP Rocket

WP Rocket

WP Rocket تنها افزونه کش در این لیست است که نسخه رایگانی در WordPress.org ندارد، اما با یک رابط کاربر پسند و بسته ای مناسب از ویژگی ها، آن را جبران می‌کند.

شما می‌توانید عملکردهای زیر را نیز مرور کرده و پیکربندی کنید، از جمله:

  •   پیش بارگذاری کش (دو روش مختلف)
  •   کش مرورگر
  •   فشرده سازی GZIP
  •   بهینه سازی پایگاه داده
  •   کوچک سازی و الحاق
  •   به تعویق انداختن بارگیری جاوا اسکریپت
  •   واکشی اولیه DNS
  •   بارگذاری تنبل

۱۳.WP Super Cache

WP Super Cache

WP Super Cache محبوب ترین افزونه کش در WordPress.org است. همچنین از Automattic می‌آید، همان تیمی‌که پشت WordPress.com و Jetpack قرار دارد.

همچنین، شما همچنین می‌توانید چند تنظیمات پیشرفته تر را پیکربندی کنید، اگرچه عملکرد به اندازه هیچ یک از سه افزونه قبلی عمیق نیست.

  •  محتوای خاصی را از ذخیره شدن در حافظه پنهان حذف کنید
  •  ادغام با CDN
  •  عملکرد پیش بارگیری حافظه پنهان را فعال کنید
  •  کش مرورگر را اضافه کنید
  • تنظیمات کوچکتر دیگر را پیکربندی کنید

۱۴.W3 Total Cache

W3 Total Cache که در بیش از یک میلیون سایت فعال است، یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های کش در WordPress.org است.

از نظر عمق عملکرد، W3 Total Cache بیشترین گزینه را در بین هر افزونه کش موجود در این لیست دارد.

علاوه بر کش کردن صفحه، از موارد زیر نیز پشتیبانی می‌کند:

  • کوچک سازی
  • حافظه پنهان Opcode
  • کش پایگاه داده
  • کش شی
  • کش مرورگر
  • یکپارچه سازی CDN  (به عنوان مثال، به جای سرور وردپرس، فایل های استاتیک را از CDN خود ارائه دهید)
  • حافظه پنهان قطعه

۱۵.WP Fastest Cache

WP Fastest Cache

WP Fastest Cache یکی دیگر از گزینه های محبوب با رابط کاربری بسیار ساده تر از W3 Total Cache است.

در حالی که فاقد تنظیمات پیشرفته W3 Total Cache است، همچنان گزینه‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که فراتر از ذخیره‌سازی صفحه هستند، با پشتیبانی از:

  • کوچک سازی و الحاق
  • فشرده سازی GZIP
  • کش مرورگر
  • پیش بارگذاری کش – به طور معمول، سایت شما تنها پس از اینکه شخصی برای اولین بار از صفحه بازدید می‌کند، نسخه کش شده یک صفحه را می‌سازد. پیش بارگیری به شما امکان می‌دهد تا کش را بدون انتظار برای بازدید ایجاد کنید.

۱۶.WP-Optimize

WP-Optimize

WP-Optimize یک افزونه چند منظوره است که می‌تواند پایگاه داده وردپرس شما را تمیز کند، تصاویر شما را فشرده و بهینه کند و صفحات شما را کش کند. شما می‌توانید انتخاب کنید که سایت خود را به صورت دستی بهینه کنید، این عملکردها را خودکار کنید یا برخی از هر دو را انجام دهید.

اگر می‌خواهید بهینه‌سازی را یک قدم جلوتر بردارید، می‌توانید در WP-Optimize Premium برای دسترسی به بارگذاری تنبل، ذخیره جداول جداگانه، ذخیره‌سازی چند زبانه و چند ارزی، گزینه‌های زمان‌بندی و اتوماسیون پیشرفته و پشتیبانی چند سایت سرمایه‌گذاری کنید.

ویژگی های زیر از طریق نسخه رایگان WP-Optimize در دسترس هستند:

  •   مرورگر و ذخیره صفحه
  •   گزینه های دستی و خودکار برای تمیز کردن و بهینه سازی پایگاه داده
  •   فشرده سازی تصویر
  •   فشرده سازی GZIP

۱۷.Hummingbird

Hummingbird

Hummingbird که توسط WPMU Dev ایجاد شده است، یک افزونه کش با ابزارهایی برای ذخیره صفحه، بارگذاری تنبل، بهینه سازی کد و برخی ردیابی عملکرد است. شما همچنین می‌توانید از این افزونهبرای اسکن سایت خود برای مشکلات در هر زمان استفاده کنید و این افزونه راه حل هایی را با یک کلیک برای هر مشکلی که پیدا کند ارائه می‌دهد.

برای ردیابی عملکرد پیشرفته، توانایی بیشتر برای کنترل تنظیمات حافظه پنهان برای انواع مختلف محتوا، یکپارچه سازی CDN و موارد دیگر، می‌توانید به  نسخه غیر رایگان بهینه ساز این افزونه برتر ارتقا دهید. ویژگی های زیر با نسخه رایگان در دسترس است:

  •   اسکن و تعمیر
  •   ذخیره صفحه
  •   فشرده سازی GZIP
  •   بارگذاری تنبل برای تصاویر
  •   کوچک سازی کد
  •   بهبود سرعت تحویل جاوا اسکریپت
  •   CSS استفاده نشده را به تعویق بیندازید
  •   منابع مسدودکننده رندر را حذف کنید
  •       گزارش های عملکرد

چگونه بهترین پلاگین کش وردپرس را انتخاب کنیم؟

اکنون که درک درستی از بهترین افزونه های کش برای وردپرس دارید، وقت آن است که یکی را برای سایت خود انتخاب کنید.

در اینجا یک جدول مقایسه سریع برای تازه کردن حافظه خود در گزینه‌ها وجود دارد

هنوز مطمئن نیستید که کدام افزونه کش برای سایت شما بهترین است؟ آنچه را که می‌خواهید از افزونه دریافت کنید در نظر بگیرید:

  • اگر می‌خواهید کنترل ضربان قلب و همچنین ذخیره سازی در حافظه پنهان را داشته باشید، در WP Rocket سرمایه گذاری کنید.
  • اگر می‌خواهید کنترل دقیقی بر تنظیمات کش خود داشته باشید، W3 Total Cache بهترین گزینه برای شما است.
  • اگر ابزارهای پاکسازی و بهینه سازی پایگاه داده را می‌خواهید، WP-Optimize و FlyingPress را در نظر بگیرید.
  • اگر می‌خواهید ردیابی عملکرد و ابزارهای بهینه سازی سایت اضافی را انتخاب کنید، Hummingbird را انتخاب کنید.
  • اگر می‌خواهید چیزی آسان برای استفاده و به شدت کارآمد باشد، WP Super Cache را انتخاب کنید.

کلام آخر

بسیاری از تکنیک‌های بهینه‌سازی را می‌توان به منظور کاهش زمان بارگذاری صفحه مورد استفاده قرار داد، اگرچه کش کردن صفحه بدون شک یکی از مؤثرترین روش‌ها برای ارائه صفحات سریع به بازدیدکنندگان است زیرا نیازی به بازیابی داده‌ها از پایگاه داده وردپرس نیست.

امیدواریم از لیست بهترین افزونه های کش برای وردپرس در سال 2022 لذت برده باشید! اگر مطمئن نیستید که از کدام یک استفاده کنید، موارد دلخواه ما WP Rocket، WP-Optimize، Cachify و WP Fastest Cache هستند.

افزونه کش مورد علاقه شما برای وردپرس چیست؟ در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و مشاوره میتوانید با کارشناسان مجرب وب رمز تماس حاصل نمایید.

[faq]

سوالات متداول

کاری که یک افزونه کش انجام می‌دهد این است که یک نسخه ثابت از صفحه وب شما ایجاد می‌کند که به بازدیدکنندگان شما ارائه می‌کند. این بدان معناست که وقتی بازدیدکننده ای برای مشاهده مجدد سایت شما به سایت شما باز می‌گردد، نسخه کش شده را مشاهده خواهد کرد.

هر دو LiteSpeed Cache و WP Rocket دارای عملکردهای مختلفی هستند، اما ذخیره سازی در حافظه نهان، ستاره اصلی نمایش است. در حالی که هر دو افزونه دارای کش تمام صفحه هستند، موتور کش LiteSpeed هوشمند و منعطف است و به شما این امکان را می‌دهد که تعداد بیشتری از سایت خود را برای بازدیدکنندگان بیشتر ذخیره کنید.

یک افزونه رایگان و متن باز وردپرس. با نصب سرور وب LiteSpeed و حافظه پنهان صفحه داخلی LSWS ارتباط برقرار می‌کند تا زمان بارگذاری صفحه را به طور چشمگیری کاهش دهد.

بنابراین بله، WP Fastest Cache بسیار چشمگیر است و می‌توانید با استفاده از یک CDN خوب مانند Cloudflare، یا StackPath CDN، یا Bunny CDN، سرعت وب سایت خود را بیشتر بهبود بخشید.

  • WP-Optimize
  • W3 Total Cache
  • WP Super Cache
  • Hummingbird
  • WP Rocket
  • Cache Enabler
  • Comet Cache
  • Borlabs Cache

منبع : wpastra.com techradar.com onlinemediamasters.com wpkube.com wpastra.com techradar.com elementor.com wpkube.com wpastra.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.