جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

بنیاد محتواها (کورنراستون کانتنت­ها) مهم­ترین مقاله‌­ها و پست­هایی هستند که می­خواهید بالاترین رتبه را روی وبسایت شما داشته باشند. این مقاله­‌ها نمایانگر کسب­‌وکار شما هستند، ماموریت مورد نظر شما را منتقل می­‌کنند و باید به خوبی نوشته شوند. مقاله­‌های بنیاد محتوا معمولا طولانی هستند و بینشی از مجموعه پست­های وبسایت یا وبلاگ شما را ارائه می­دهند.

در این مقاله برآنیم تا هرآنچه را که باید درمورد بنیادمحتوا یا همان محتوای همیشه سبز بدانید را ارائه دهیم. در ادامه خواهیم آموخت که بنیاد محتوا (کورنراستون کانتنت) چیست؟ چرا برای سئو وبسایت اهمیت دارد و چگونه باید یک مقاله بنیادمحتوا نوشت و از سایر پست­ها به این مقاله­‌ها لینک زد؟

چه مقاله­‌هایی کورنر استون هستند؟

کورنر استون (بنیاد محتوا) بایستی با دقت انتخاب شود. به 4 یا 5 صفحه محتوایی فکر کنید که دوست دارید کسی که برای اولین بار از وبسایت شما بازدید می­‌کند بخواند.  چه مقاله­‌هایی برای شما بیشترین اهمیت را دارد؟  کدامیک از همه کامل­تر و معتبرتر است؟ مقاله کورنر استون شما باید درباره کلمات کلیدیی باشد که می­خواهید وبسایت شما با استفاده از آنها رتبه بگیرد.

نکته قابل توجه اینجاست که افزونه یوست سئو (Yoast SEO) شما بایستی داری گزینه‌ه­ای برای مشخص کردن یک مقاله به عنوان کورنراستون باشد. زمانی که شما یک مقاله را به عنوان کورنراستون انتخاب می­‌کنید، یوست سئو به شما کمک می­کند تا یک ساختار لینک سازی داخلی قدرتمند بسازید.

پيشنهاد وب رمز: تولید محتوا چیست؟

بنیاد محتوا - یوست

 

شما می­‌توانید لیستی از مقالات را به عنوان کورنر استون انتخاب کنید و روی بهبود آن­ها کار کنید. همچنین در نسخه پرمیوم یوست سئو، می­‌توانید مقالات کورنراستون را اولویت­‌بندی کنید. بنابراین هنگامی که شما مقاله‌ه­ای در رابطه با یکی از مهمترین مقالات خود می­‌نویسید، لینک­دهی به آن را فراموش نخواهید کرد.

واضح است که هر چه وبسایت شما وسیع­تر باشد مقالات کورنراستون بیشتری را نسبت به وبسایت­های کوچک خواهد داشت. اگر مطالب وبسایت شما موضوعات مختلفی را شامل می‌­شود، به این نکته توجه کنید که از هر موضوع یک مقاله کورنراستون داشته باشید.

 

چرا مقالات کورنراستون برای سئو مهم هستند؟

مقالات و محتواهای کورنراستون نقش مهمی را در استراتژی­‌های سئو ایفا می­‌کنند. گرفتن رتبه روی عبارت­های معروف بسیار کار دشواری است ولی به کمک دیدگاه کورنراستون می­توان از عهده عبارت­های رقابتی برآمد. اگر مقالات متعددی را در یک موضوع می­نویسید باید به گوگل بگویید که کدام­یک از اهمیت بیشتری برخوردار است، در غیر این صورت باید با همان محتواهای خود برای بدست آوردن جایگاه‌ی در صفحه جستجوی گوگل رقابت کنید و با استفاده از ساختار لینک­دهی داخلی مهم­ترین مقاله را برای گوگل مشخص کنید.

 

ساختار لینک­دهی برای کورنراستون­ها:

مقالات کورنراستون بایستی در بالای هرم وبسایت شما قرار گیرند. در حالت ایده‌­آل، باید بتوان براحتی از صفحه اصلی یک وبسایت به مقالات کورنراستون دست­‌یافت. همچنین سایر مقالاتی که موضوع مشابه با مقالات کورنراستون دارند باید به مقاله کورنراستون مرتبط‌ش لینک داده‌­شوند. زمانی که وبسایت شما گسترش می­‌یابد پست­های زیادی را در آن ارسال خواهید کرد. شما باید به موضوعات این پست­ها از زوایای مختلف نگاه کنید و هریک از آن­ها را به کورنراستون مناسب و مرتبطی لینک دهید. این ساختار لینک­دهی داخلی شانس بالا رفتن رتبه مقاله کورنراستون شما را در جستجوی گوگل بالا می­برد.

 

بهینه سازی کورنراستون با استفاده از یوست سئو:

یوست سئو ابزار فوق‌­العاده‌­ای را برای بهینه سازی محتوای کورنراستون از جمله شمارنده لینک­‌های متنی، آنالیز محتوای کورنراستون و _درنسخه پرمیوم_ پیشنهاداتی برای لینک­ده‌ی داخلی ارائه می­دهد و از این طریق مقالات کورنراستون را نسبت به سایر پست­‌ها در اولویت قرار می­دهد.

 

شمارنده لینک­‌های متنی:

با استفاده از یوست سئو شما قادر هستید در قسمت post overview مقالات کورنراستون، تعدا لینک­هایی که به این مقاله و تعداد لینک­هایی که این مقاله به آن­ها اشاره می­‌کند را ببینید. این شمارنده لینک‌­های متنی بسیار مفید است چرا که شما در یک نگاه می­توانید مقاله کورنراستون خود را از نظر مناسب بودن تعداد لینک­هایی ورودی مورد بررسی قرار دهید.

بنیاد محتوا - شمارنده محتوای بنیادی

 

آنالیز کورنراستون:

برای بهتر کردن مقاله کورنراستون، شما به آنالیز محتوای ویژه­‌ای نیاز دارید. اگر می­خواهید محتواهایی که به عنوان کورنراستون شناخته می­‌شوند، مقالات طولانی‌­تری باشند، محتویات خوبی داشته باشند و توجه خواننده را به خود جلب کنند و در نتیجه رتبه بالایی را کسب کنند بایستی آن­ها را از نظر سئو و آنالیز محتوا خیلی دقیق­تر و سخت­گیرانه تر مورد قضاوت قرار دهید.

 

پیشنهادات لینک­دهی داخلی:

نسخه پرمیوم یوست سئو دارای گزینه لینک­دهی داخلی است. این گزینه پس از بررسی سئو با استفاده از کلمات اصلی­ که در متن تان آورده‌­اید تعیین می‌­کند که هریک از مقالات به کدام مقاله کورنراستون شما مرتبط است و باید به آن لینک شود. مقالات کورنراستون به منظور پیشنهاد برای لینک­ سازی داخلی بصورت متفاوتی بررسی می‌­شوند، چرا که این مقالات مهم­ترند و ارزش بالاتری دارند. برای بالا بردن اهمیت مقالات کورنر استون، باید آن­ها در بالای لیست پیشنهادات لینک­دهی داخلی قرار داد. این امر کار شما را برای لینک­دهی به مقاله اصلی آسان می­کند.

بنیاد محتوا - لینک سازی داخلی

 

محتویات روی صفحه کورنراستون یا بنیاد محتوا:

بنیاد محتوا و یا همان کورنراستون کانتنت می­تواند  یک پست و یا یک صفحه بلاگ باشد. به هرحال بایستی بصورت روتین و هرازچند گاهی آپدیت شود. مقالات کورنراستون باید مبین و آگاهی بخش باشند و با هدف بالا بردن رتبه به ازای کلمات کلیدی رقابتی نوشته شوند.

مقالات کورنراستون معمولا طولانی هستند و هر آنچه را که در مورد یک موضوع اهمیت دارد را پوشش می­دهند. بنابراین به مهارت­های نوشتن زیادی نیاز دارد. خواندن مقالات طولانی معمولا دشوار است. بنابراین بهتر است از تیترهای بیشتری در این مقالات استفاده کنید. همچنین آوردن فهرست مطالب در ابتدای مقاله می­تواند ایده خوبی باشد.

 

۵ مرحله برای دیدگاه بنیاد محتوا بسیار عالی

در حالت ایده­آل شما باید جستجوی گسترده­ای روی کلمات کلیدی انجام دهید تا بتوانید یک مقاله کورنراستون جذاب، طولانی و آگاهی­بخش با ساختار نوشتاری زیبا تولید کنید. اما در صورت ضیق وقت و یا در حالتی که از قبل تعداد زیادی مقاله نوشته­اید چه باید کرد؟

در این حالت شما می­توانید مراحل زیر را برای تولید یک محتوای کورنراستون کشنده دنبال کنید:

مرحله ۱: به کلمات کلیدی خود فکر کنید.

شما باید به یک تصمیم نهایی برای انتخاب کلمات کلیدی­ای که می­خواهید روی آن­ها رتبه بگیرید برسید. مقاله کورنراستون شما باید برای کلمات کلیدی رقابتی کوتاه و یا “head” بهینه سازی شود. بنابراین جستجو برای کلمات کلیدی امری ضروریست.

مرحله ۲: بهترین پست را انتخاب کنید.

پستی را که برای مهمترین کلمات کلیدی شما بهینه سازی شده است را انتخاب کنید. فکر می­کنید کدام پست بهترین است؟ آن پست می­تواند به عنوان مقاله کورنراستون شما قرار گیرد.

مرحله ۳: مقاله را بازنویسی کنید.

مقاله­ای را که به عنوان کورنراستون خود انتخاب کرده­اید، بازنویسی کنید. آن را جذاب و سئو پسند کنید. آن­را گسترش دهید و از به روز بودن اطلاعات آن مطمئن شوید. فراموش نکنید که بازنویسی و گسترش مقاله باید بصورت منظم و در فواصل زمانی تکرار شود.

مرحله ۴: سایر پست­های خود را از منظر کلمات کلیدی طولانی یا long tail بهینه سازی کنید.

سایر پست­هایی که با موضوع مرتبط با مقاله کورنراستون نوشته شده­اند نیز باید با توجه به “کلمات کلیدی­ طولانی­­“ای که در ادامه جستجوی “کلمات کلیدی کوتاه” و یا “head” بدست آمده­اند و در مقاله کورنراستون خود آن­ها را به کار برده­اید بهینه سازی شوند.

مرحله ۵: مقالات مرتبط را به مقاله اصلی لینک­دهی کنید.

شما باید به گوگل بگویید که مقاله کورنراستون جدید شما مهمترین مقاله شما روی وبسایتتان است. لینک­دهی مقاله­های مرتبط به مقاله اصلی را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.