با توجه به دنیای دیجیتالی امروز و اهمیت زیادی که اطلاعات و داده ها درهر تجارت و کسب و کار آنلاین یا آفلاینی دارند و با وجود مشکلات غیرمترقبه ای سخت افزاری و یا نرم افزاری که ممکن است برای سیستم ها و سرورها و… پیش آید مثلا تصور کنید که پس از تولید محتوا منحصر به فرد دیتای ذخیره شده روی یک سرور مجازی ناگهان پاک شود بنابراین، محافظت از دیتاها و تهیه یک نسخه پشتیبان از اطلاعات به امری ضروری تبدیل شده است .

تهیه بکاپ (نسخه پشتیبان) از سرور هاستینگ

فرآیند ذخیره کردن اطلاعات ارزشمند در مدیا یا یک سرور به طوری که همیشه در دسترس باشد را تهیه نسخه پشتیبان یا بکاپ گیری می نامند.

بسیاری اوقات ممکن است داده ها پاک یا دچار نقص شوند مثلا ممکن است اپلیکیشن (برنامه سازنده وب سایت) یا خود فایل اطلاعات خراب شود و از کار بیافتد یا سخت افزار دچار نقص شود. اینجاست که بکاپ در سرور ریموت اهمیت پیدا می کند.

بهتر است همواره به صورت مرتب از اطلاعات بکاپ تهیه شود با این کار مطمئن می شوید که داده های شما همیشه جدید است و اگر مشکلی هم برای آن به وجود بیاید تنها بخش کوچکی از آن را از دست می دهید نه همه آن را.

معمولا اکانت های هاستینگ دارای گنجایش بکاپ گیری زیادی هستند که برای بکاپ گرفتن از اطلاعات ذخیره شده در سرور مورد استفاده قرار می گیرند.

بهتر است از اطلاعات کاربر خود نیز بکاپ بگیرید و البته توصیه می شود بکاپ اطلاعات خود و اطلاعات کاربر را در بخش های مجزا قرار دهید تا هر وقت که می خواهید بدون دردسر بتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

پیشنهاد وب رمز: بکاپ گیری از اطلاعات هاست و اهمیت آن

انواع بکاپ

بکاپ - انواع بکاپ

در کل دو نوع بکاپ وجود دارد : کامل و فزاینده.

بکاپ کامل (Full Backup):

تهیه پشتیبان (بکاپ) از تمام دیتای سایت می باشد که این کار وقت و فضای زیادی می گیرد.

بکاپ فزاینده:

بکاپی است که از زمان آخرین بکاپ گرفته شده به بعد اگر اطلاعات تغییر کند، از آن بکاپ گرفته می شود. در این نوع پشتیبان معمولا از فرمت هایی مانند .tar و .gz استفاده می شود تا در میزان زمان و فضا صرفه جویی شود.

معمولا سرویس های هاستینگ امکان گرفتن بکاپ منظم از اطلاعات را به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه در اختیار مشتریان قرار می دهند. اطلاعات بکاپ گرفته شده روی یک سرور ایمن ذخیره می شود. برخی از سرویس دهندگان هاستینگ در ازای ارائه این خدمت هزینه دریافت می کنند و برخی دیگر همچون وب رمز، ابزارهای مورد نیاز برای این کار را بصورت رایگان در اختیارتان قرار می دهند تا خودتان بتوانید این کار را انجام دهید.

همچنین برخی از شرکت های میزبان اقدام به ارائه هاست بکاپ در کنار هاست cPanel نموده اند که در این نوع از هاستینگ شما میتوانید بکاپ های خود را در فضای اختصاص داده شده ذخیره و نگهداری نمایید. از این سرویس ها میتوانید جهت نگهداری هر گونه اطلاعاتی استفاده کنید حتی اطلاعات مربوط به سیستم شخصی خود را نیز در این نوع هاست نگهداری نمایید.

هاست بکاپ ابری (Cloud) وب رمز همراه با کنترل پنل دایرکت ادمین ارائه میشود که میتوانید جهت نگهداری نسخه های پشتیبان و دیگر اطلاعات ارزشمند مورد نظر خود از آن استفاده نمایید.

اگر دیتای سایت شما بسیار ارزشمند و مهم باشد می توانید از ارائه دهنده بخواهید که هر یک ساعت از آن بکاپ بگیرد که البته این سرویس برای شما هزینه ای مازاد در بر خواهد داشت.

پروسه تهیه بکاپ از اطلاعات مهم و داده های سایت در عرصه هاستینگ بسیار حائز اهمیت است. این کار میزان از کار افتادگی موقت سایت و عدم دسترسی به آن را برای کاربران کمتر می کند زیرا در چنین مواقعی دیتا همیشه در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.