جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

در دنیای آنلاین امروزی آشنایی با مفهوم دامنه یک امر بسیار ضروری می‌باشد. علاوه بر آن، آشنایی با انواع پسوند دامنه نیز یک امر حیاتی می‌باشد. پسوند‌های مختلف دامنه همواره به طور یکسان عمل نمی‌کنند و دانستن تفاوت بین انواع پسوند‌های دامنه هنگام ایجاد یک وب سایت می‌تواند یک نیاز حیاتی باشد. به عنوان مثال، برخی از دامنه‌ها برای انواع خاصی از سایت‌ها محفوظ است، در حالی که برخی دیگر دارای شرایط و ضوابط منحصر به فردی هستند که باید آنها را در نظر داشته باشید.در این مقاله به شما خواهیم گفت دامنه چیست و با انواع پسوند دامنه آشنا خواهیم شد.

خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید تشخیص دهید کدام پسوند دامنه برای سایت شما مناسب است و از کدام پسوند‌ها بهتر است اجتناب کنید. هنگامی‌که به ساختار اصلی نام دامنه و قسمت‌ها و انواع مختلف آن پی بردید، می‌توانید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید که تجربه کاربری (UX) و برند تجاری سایت شما را بهبود بخشد.

همچنین به بررسی دامنه‌ها و نحوه عملکرد آنها می‌پردازیم. سپس انواع مختلف پسوند دامنه‌ها را مورد بحث قرار می‌دهیم و توصیه‌هایی را برای انتخاب دامنه مناسب ارائه می‌دهیم.

دامنه چیست؟

دامنه چیست؟ - انواع پسوند دامنه

اگر به دنبال راه‌اندازی وب سایت خود و خرید‌ هاست هستید، در قدم اول نیاز به ثبت دامنه دارید. در نتیجه باید تلاش کنید بهترین نام دامنه را انتخاب کنید.

نام دامنه (Domain) در اصل آدرس سایت شما است و افراد از آن برای پیدا کردن وب سایت آنلاین شما استفاده خواهند کرد. در واقع، دامنه سایت همان URL اصلی سایت است.

دامنه ها معمولا به طور سالیانه میبایست تمدید شده و تمدید دامنه حداقل 1 سال و حداکثر 10 ساله امکان پذیر میباشد. برای دامنه هایی با پسوند .ir حداکثر امکان تمدید 5 ساله می باشد. همچنین قابلیت انتقال دامنه بین شرکت های هاستینگ نیز وجود دارد. در صورت تمدید دامنه Ir به طور 5 ساله، شامل تخفیف در قیمت دامنه نیز خواهید شد.

به عنوان مثال، https://www.webramz.com نام دامنه شرکت وب رمز میباشد. در این مثال، صرف نظر از در نظر گرفتن http و یا http در ابتدای نام سایت، دامنه را می‌توان به چند قسمت تقسیم کرد.

(جهت خرید ssl اینجا کلیک نمایید.) بخش webramz دامنه سطح دوم (SLD) است، در حالی که com به عنوان دامنه سطح بالا (TLD) در نظر گرفته می‌شود. (جهت اطلاع از این که tld چیست اینجا کلیک نمایید.)

URL هر وب سایت را می‌توان به قسمت‌های مختلف تقسیم کرد. دامنه‌های سطح بالا (TLDs)، که گاهی اوقات پسوند نام دامنه نامیده می‌شوند، قسمتی هستند که درست بعد از نام دامنه اصلی شما آمده است. (به عنوان مثال، com در www.webramz.com)

البته در نظر بگیرید که TLD‌های دیگر به جز .com نیز وجود دارند و شما می‌توانید از بین ده‌ها گزینه، مانند .net، .blog، یا .ir و … انتخاب کنید.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، در واقع چندین نوع TLD وجود دارد. به عنوان مثال، دامنه‌های سطح بالای کد کشور (ccTLD) برای استفاده در کشورهای خاص محدود شده است.

برای مثال ایرلند را در نظر بگیرید. ccTLD آن .ie است و یکی از امن ترین‌ها برای استفاده است. نمونه‌های دیگر .ir میباشد که مختص کشور ایران است. اگر پسوند .com برای نام دامنه ای که شما روی آن تمرکز کرده اید، قبلاً گرفته شده باشد، همه این پسوندهای دیگر، می‌توانند گزینه‌های فوق العاده ای برای سایت شما باشند.

در مرحله بعد دامنه‌های عمومی‌سطح بالا (gTLDs) قرار دارند. در حقیقت، شما از قبل حتی اگر این اصطلاح را هرگز نشنیده باشید، می‌دانید که اینها چیستند. اینها بخش‌های قدیمی‌دامنه هستند که همه ما به دیدن آنها عادت کرده ایم، مانند .com، .edu، .info، .org و .net.

در این مرحله، ما بخش TLD نام دامنه سایت شما را پوشش داده ایم. با این وجود، بقیه URL چطور؟ اینجاست که دامنه‌های سطح دوم (SLDs) وارد عمل می‌شوند.

بیایید به عنوان مثال به آدرس اینترنتی خود نگاه کنیم: www.webramz.com همانطور که دیدیم، .com به عنوان TLDاست. SLD چیزی است که بلافاصله قبل از آن قرار می‌گیرد، که در این مثال webramz است.

در ادامه با این مفاهیم به طور کامل آشنا خواهیم شد.

هاست چیست؟

هاست چیست؟ - انواع پسوند دامنه

به بیان ساده، دامنه‌ها و‌ هاست دو مفهوم متفاوت هستند. همانطور که دیدیم، دامنه نام اصلی سایت شماست.

از طرف دیگر میزبانی وب جایی است که سایت شما واقعاً در آن قرار دارد. میزبانی وب شما فضا و منابع لازم برای وب سایت شما را فراهم می‌کند و آنها را در رایانه‌های تخصصی معروف به عنوان سرور ذخیره می‌کند.

در واقع، سرویس میزبانی وب (host) نوعی سرویس میزبانی اینترنتی است که به افراد و سازمان‌ها اجازه می‌دهد وب سایت خود را از طریق شبکه جهانی وب در دسترس عموم قرار دهند. میزبانی وب شرکتهایی هستند که فضایی را بر روی سروری که دارند یا برای استفاده مشتریان اجاره کرده اند، ارائه داده و همچنین اتصال به اینترنت را معمولاً در مرکز داده ارائه می‌دهند. (جهت اطلاع بیشتر در خصوص این که هاست چیست اینجا کلیک نمایید.)

همچنین در نظر داشته باشید امکان مدیریت چندین دامنه روی هاست تحت عنوان addon domain نیز می باشد. جهت اطلاع بیشتر در خصوص این که addon domain چیست اینجا کلیک نمایید.)

انواع پسوند دامنه

1. gTLD (Generic Top-Level Domains)

gTLD (Generic Top-Level Domains) - انواع پسوند دامنه

gTLDs مخفف عبارت Generic top-level domains میباشد. دامنه‌های عمومی‌سطح بالا به عنوان دسته ای از دامنه‌های سطح بالا در DNS عمل می‌کنند. (جهت اطلاع از این که dns چیست اینجا کلیک نمایید.) در حال حاضر بیش از 1500 gTLD در حال استفاده است که موارد زیر اکثریت قریب به اتفاق انواع نام دامنه را تشکیل می‌دهند. آنها شامل موارد زیر هستند:

COM.

COM. - انواع پسوند دامنه

پسوند .com رایج ترین و شناخته شده ترین پسوند دامنه است. این پسوند مخفف commercial به معنای تجاری است و بیشتر وب سایت‌های تجاری از آن استفاده می‌کنند. با این حال، هر کسی که می‌خواهد نام دامنه ای را ثبت کند، می‌تواند نامی‌را که به .com ختم می‌شود، ثبت کند، خواه از سایت آنها برای اهداف تجاری ویا غیره استفاده شود.

NET.

NET. - انواع پسوند دامنه

net یک دامنه سطح بالا است که به عنوان TLD نیز شناخته می‌شود. این پسوند برگرفته از کلمه network و در اصل برای شرکت‌هایی که در زمینه فناوری شبکه فعالیت دارند، توسعه داده شده است. net یکی از محبوب ترین نام‌های دامنه است که توسط شرکت‌های سراسر جهان برای راه اندازی تجارت آنلاین خود استفاده می‌شود.

ORG.

.ORG - انواع پسوند دامنه

نام دامنه org یک دامنه عمومی‌سطح بالا (gTLD) از سیستم نام دامنه (DNS و ddns) است که در اینترنت استفاده می‌شود. این پسوند معمولاً توسط سازمان‌های غیر انتفاعی، پروژه‌های منبع باز و جوامع غیر انتفاعی استفاده می‌شود، این پسوند، یک دامنه باز است که می‌تواند برای هر شرکتی با هر هدفی استفاده شود. ( جهت اطلاع از اینکه ddns چیست اینجا کلیک نمایید.)

INFO.

.INFO - انواع پسوند دامنه

پسوند .info یک دامنه عمومی‌سطح بالا (gTLD) در سیستم نام دامنه (DNS) اینترنت است. این نام از information به معنای اطلاعات گرفته شده است، اما این پسوند شرایط ثبت این دامنه، هیچ هدف خاصی را مشخص نمی‌کندو برای انواع سایتها قابل استفاده می‌باشد.

EDU.

.EDU - انواع پسوند دامنه

دامنه edu یکی از هفت دامنه عمومی‌سطح بالا است که ابتدا در سیستم نام دامنه اینترنت (DNS) ایجاد شده است. Edu مخفف education به معنای آموزش است زیرا برای موسسات آموزشی و دانشگاهی مانند دانشگاه‌ها، کالج‌ها یا موسسات تحقیقاتی ایجاد شده است.

MIL.

.MIL - انواع پسوند دامنه

نام دامنه mil دامنه حمایت شده سطح بالا (sTLD) در سیستم نام دامنه اینترنت برای وزارت دفاع ایالات متحده و سازمانهای تابعه یا وابسته به آن است. این نام از ارتش گرفته شده است. این دامنه یکی از اولین دامنه‌های سطح بالا بود.

COMPANY.

.COMPANY - انواع پسوند دامنه

.COMPANY یک حوزه متمرکز بر تجارت است که به شرکت‌ها یک گزینه اضافی فراتر از دامنه‌های موجود مانند. BIZ و CO و… می‌دهد. این پسوند دامنه معتبر و حرفه ای است که اگر کسب و کار یا سازمان شما دارای شرکت به نام خود باشد، بسیار مناسب است.

GOV.

.GOV - انواع پسوند دامنه

نام دامنه gov یک دامنه پشتیبانی شده در سطح بالا (sTLD) در سیستم نام دامنه اینترنت است. این نام از کلمه government به معنای دولت گرفته شده است، که نشان دهنده استفاده محدود آن از سوی نهادهای دولتی است.

PRO.

.PRO - انواع پسوند دامنه

نام دامنه .pro اولین و تنها دامنه سطح بالا است که منحصراً برای متخصصان (professionals) محدود شده است. این یک حوزه نشان دهنده حرفه ای بودن و اعتبار سایت است و شامل شرایط احراز هویت و تأیید است. دامنه‌های .pro بدون در نظر گرفتن صنعت، کشور یا سازمان برای همه متخصصان در دسترس است.

BIZ.

.BIZ - انواع پسوند دامنه

biz یک دامنه عمومی‌سطح بالا (gTLD) در سیستم نام دامنه اینترنت است. این پسوند برای ثبت دامنه‌هایی است که توسط شرکت‌ها و کسب و کارها استفاده می‌شود. این نام دامنه از کلمه business به معنای تجارت است.

MOBI.

.MOBI - انواع پسوند دامنه

نام دامنه mobi یکی دیگر از دامنه‌های عمومی‌سطح بالا (gTLD) در سیستم نام دامنه (DNS) اینترنت است. نام آن از کلمه mobile گرفته شده است. این پسوند دامنه در 11 ژوئیه 2005 توسط ICANN تأیید شد و توسط ثبت جهانی mTLD مدیریت می‌شود.

۲. CCTLD (Country Code Top-Level)

CCTLD (Country Code Top-Level) - انواع پسوند دامنه

به منظور تمایز یک کشور از کشورهای دیگر، حوزه‌های دو حرفی در نام دامنه‌ها ایجاد شد و با کشورها یا موقعیت‌های جغرافیایی مرتبط شد. به عنوان مثال .uk و .au، به ترتیب نماینده کشور‌های انگلستان و استرالیا هستند. همچنین در صورتی که ساکن ایران هستید میتوانید با ثبت دامنه .ir موقعیت مکانی خود را مشخص نمایید.

هنگامی‌که ccTLD‌ها (مخقق Country code top-level domains) ایجاد شدند، برای ثبت نام و استفاده توسط ساکنان آن کشور در نظر گرفته شده بود، اما برخی از کشورها به احزاب خارجی اجازه داده اند تا نام دامنه خود را با استفاده از کد کشور خود ثبت کنند.

به عنوان مثال در جدول زیر چند پسوند ccTLD آورده شده است:

.US مربوط به کشور آمریکا
.ca مربوط به کشور کانادا
.de مربوط به کشور آلمان
Fr. مربوط به کشور فرانسه
.cn مربوط به کشور چین
.my مربوط به کشور مالزی
.at مربوط به کشور استرالیا
.se مربوط به کشور سوئد
.ir مربوط به کشور ایران
.uk مربوط به کشور انگلستان
.in مربوط به کشور هند
.au مربوط به کشور استرالیا
.br مربوط به کشور برزیل
.ru مربوط به کشور روسیه
 .eg مربوط به کشور مصر

3. sTLD (Sponsored Top-Level Domain)

sTLD (Sponsored Top-Level Domain) - انواع پسوند دامنه

دامنه سطح بالای حمایت شده(sTLD) یک دسته خاص از دامنه‌های سطح بالا (TLD) در سیستم نام دامنه (DNS) هستند که توسط شماره اختصاص داده شده اینترنت (IANA) نگهداری می‌شود. sTLD‌ها برای اهداف خاصی حامی‌مالی دارند. دامنه سطح بالای حمایت شده، ممکن است متعلق به یک جامعه یا قومی‌خاص، گروهی حرفه ای یا موقعیت جغرافیایی خاصی باشند. دو مورد زیر، نمونه‌هایی از sTLD دامنه‌هایی هستند که شرایط و ضوابط خاص خود را دارند.

.travel

.travel - انواع پسوند دامنه

نام دامنه .travel یک دامنه سطح بالا در سیستم نام دامنه اینترنت است. نام دامنه .travel در دسترس افراد و / یا سازمانهایی است که خدمات، محصولات یا محتوای مربوط به صنعت مسافرتی ارائه می‌دهند و یا قصد ارائه آنها را دارند. این برنامه توسط Donuts Inc حمایت می‌شود و ثبت نام‌ها از طریق ثبت کنندگان معتبر انجام می‌شود.

.aero

.aero - انواع پسوند دامنه

پسوند.aero (گرفته شده از هوانوردی) یک دامنه تحت حمایت سطح بالا (sTLD) است که در سیستم نام دامنه اینترنت استفاده می‌شود. این پسوند، اولین دامنه تحت حمایت سطح بالا است که بر اساس یک موضوع حوزه هوایی طراحی شده است. حوزه هوایی مختص شرکت‌ها، سازمان‌ها، انجمن‌ها، سازمان‌های دولتی و افراد در زمینه‌های مرتبط با هوافضا است. این پسوند در سال 2002 ایجاد شد و توسط SITA اداره می‌شود. در واقع SITA شورای Dot Aero را ایجاد و اداره می‌کند.

چگونه تصمیم بگیرید که کدام نام دامنه برای وب سایت شما مناسب است

چگونه تصمیم بگیرید که کدام نام دامنه برای وب سایت شما مناسب است - انواع پسوند دامنه

انتخاب نام دامنه می‌تواند یکی از مهمترین تصمیماتی باشد که شما به عنوان مالک وب سایت خواهید گرفت. در نتیجه، اگر شما در حال راه اندازی یک کسب و کار هستید یا تمایل دارید وب سایت خود را توسعه دهید، نام دامنه شما می‌تواند تأثیر عمده ای بر مارک تجاری و دید شما داشته باشد.

به همین دلیل بهتر است این نکات را در نظر داشته باشید:

حداقل، از کلمات کلیدی مناسب در نام دامنه خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر یک شرکت هنری هستید، ممکن است بخواهید یک کلمه کلیدی هدفمند مرتبط با حوزه کاری خود (مانند pastel یا events ) را وارد کنید. Google Keyword Planner می‌تواند در تحقیق کلمات کلیدی شما کمک کند.

همچنین توجه به این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که نام دامنه خود را کوتاه و ساده انتخاب نمایید. زیرا نام دامنه باید به یاد ماندنی باشد. به طور کلی به خاطر سپردن یک یا دو کلمه راحت تر از یک عبارت چند کلمه ای است.

همچنین، بسیار مهم است که هر نام دامنه ای که انتخاب می‌کنید به هیچ عنوان برند تجاری شما را نقض نکند. تحقیقات خود را انجام دهید تا ببینید آیا مشاغل یا وب سایت‌های دیگری با نام‌های مشابه وجود دارد یا خیر، زیرا این امر می‌تواند به شما کمک کند تا با یک نام سایت مطمئن شروع به کار کنید.

همچنین شما میتوانید پسوندهای مختلفی برای دامنه خود ثبت نموده و با استفاده از پارک دامنه آن ها را به سایت خود لینک دهید. (جهت اطلاع از این که پارک دامنه چیست کلیک نمایید.)

انواع دیگر پسوندهای دامنه

با گسترش سریع و روزافزون اینترنت، تعداد زیادی از دامنه‌های مرتبط با کسب و کار شما که آزاد و قابل ثبت هستند ممکن است کم شده باشد. اگر آدرس وب .com قبلا توسط شما و یا سایر شرکتها ثبت شده باشند، احتمالاً برای یافتن یک دامنه کاربردی یک کلمه ای یا دو کلمه ای که هنوز در دسترس باشد، احساس ناامیدی کرده اید. اما بهتر است بدانید پسوندهای دیگری نیز وجود دارند که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید. در ادامه برخی از این پسوند‌ها شرح داده شده اند.

Today.

Today. - انواع پسوند دامنه

با ثبت دامنه‌های .today، وب سایت شما یک پیام واضح را به مخاطبین شما ارسال می‌کند و آن این که سایت شما، آخرین اطلاعات و به روز ترین مطالب را ارائه می‌دهد. این اطلاعات میتواند شامل رویدادها، اخبار، آب و هوا یا سرگرمی‌باشد.

Cafe.

Cafe. - انواع پسوند دامنه

از آنجا که cafe در بسیاری از زبانها به معنی قهوه است، می‌توانید نام دامنه کافه را برای هر شغلی که مربوط به فروش، توزیع یا بررسی محصولات قهوه است، استفاده نمایید. این مورد برای بخش بزرگی از جامعه دوست داران قهوه جذاب است و به آن‌ها اطلاع می‌دهد که در سایت شما چه چیزی پیدا خواهند کرد.

Shoes.

Shoes. - انواع پسوند دامنه

این دامنه، یک آدرس وب عالی برای خرده فروشان کفش، طراحان، تولید کنندگان، عمده فروشان و حتی وبلاگ نویسان مد می‌سازد.

News.

News. - انواع پسوند دامنه

با نام دامنه .news، وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران و کسانی که در صنعت اخبار هستند فوراً به عنوان یک منبع معتبر برای ارائه به روزترین اطلاعات شناخته می‌شوند. پسوند .news یک دامنه ساده در عین حال باهوش و خاص بوده و به وب سایت خبری شما اعتبار و رسمیت می‌بخشد.

Tech.

Tech. - انواع پسوند دامنه

پسوند دامنه .tech، به طور خاص برای برندها، شرکت‌ها، علاقه مندان، دانشجویان و غیره که به فناوری علاقه دارند، طراحی شده است. پسوند .tech به عنوان یک حوزه مرتبط با همه جنبه‌های فناوری شناخته می‌شود.

Support.

Support. - انواع پسوند دامنه

.support یک دامنه ایده آل جهت ایجاد صفحه یا وب سایت پشتیبانی مشترکین کسب و کار شما است. این پسوند یک هدف آشکار ایجاد می‌کند که در آن مشتریان می‌توانند به سوالات متداول، اطلاعات تماس و هر چیز دیگری که مربوط به پشتیبانی امور مشترکین است، دسترسی پیدا کنند.

Money.

Money. - انواع پسوند دامنه

نام دامنه MONEY برای وب سایت‌هایی که بر مسائل مالی تمرکز دارند، بسیار مناسب است. این دامنه می‌تواند برای وبلاگ مالی، وب سایت مشاور مالی یا صرفاً برای ارتباط حضور آنلاین شما با عبارت پول استفاده شود.

Boutique.

Boutique. - انواع پسوند دامنه

دامنه .boutique یک مرکز آنلاین برای صاحبان بوتیک در سراسر جهان فراهم می‌کند که به دنبال روشهای هوشمندانه و خلاقانه برای بازاریابی آنلاین محصولات هستند.

Audio.

Audio. - انواع پسوند دامنه

دامنه .AUDIO یک فضای دامنه باز است، به این معنی که هنگام راه اندازی سایت .AUDIO خود می‌توانید به تعریف انجمن .AUDIO نیز کمک کنید. این دامنه مناسب کسب و کارهایی است که در زمینه فیلم، رادیو، موسیقی، طراحی وب، یا تعمیر تجهیزات صوتی یا صنایع فروش دیجیتالی هستند، مناسب است.

Codes.

Codes. - انواع پسوند دامنه

از نام دامنه .CODES می‌توان برای اشاره به کد برنامه نویسی، نکات و ترفندهای بازی‌های ویدیویی، کدهای نرم افزاری یا هر چیز دیگری که مربوط به کلمه کد است استفاده کرد. این پسوند نیز یک دامنه باز بدون محدودیت است.

Io.

Io. - انواع پسوند دامنه

دامنه io در واقع یک دامنه ccTLD و مختص منطقه بریتانیا در اقیانوس هند است، اما در سال‌های اخیر شاهد مترادف بودن آن با فناوری، شرکت‌های بازی سازی و شرکت‌های نوپا نیز بوده ایم. دلیل اصلی این امر این است که در علوم کامپیوتر از IO معمولاً به عنوان مخفف Input/Output استفاده می‌شود.

پسوندهای ترکیبی با استفاده پسوند اختصاصی کشور

آدرس سایت bbc.co.uk را در نظر بگیرید. این یک وب سایت خبری انگلیسی است و دارای URL ساده ای است.

در این آدرس، دامنه را می‌توان به چند قسمت تقسیم کرد. بخش bbc دامنه سطح دوم (SLD) است، در حالی که .co.uk به عنوان دامنه سطح بالا (TLD) نامیده می‌شود. همانطور که توضیح داده شد .uk مختص کشور انگلستان و .co پسوند مربوط به شرکتهای تجاری میباشد. در این مثال پسوند‌های .co و پیوند .uk باهم ترکیب شده اند. در نظر داشته باشید که این فرایند از مفهوم ساب دامنه کاملا متفاوت می باشد. (جهت اطلاع از این ساب دامین چیست، اینجا کلیک نمایید.)

در ادامه چند مورد از پسوند‌های ترکیبی کشور ایران و توضیحات مربوطه آورده شده است.

Sch.ir

Sch.ir - انواع پسوند دامنه

پسوند sch.ir. برای مدارس، موسسات و سایر سازمانهای دانشگاهی تحت مجوز وزارت آموزش و پرورش ایران میباشد. متقاضی باید هنگام ارسال فرم درخواست دامنه، سند رسمی‌موسسه را در سربرگ رسمی‌از طریق فکس، نامه یا پیوست ایمیل به NIC.ir ارائه دهد.

Id.ir

Id.ir - انواع پسوند دامنه

کلیه اشخاص حقیقی می‌توانند درخواست ثبت دامنه مرتبه سوم .id.ir نمایند. نام دامنه قابل ثبت برای متقاضی می بایست دقیقا مشابه نام، نام خانوادگی کامل و یا هر دو دقیقا به همان صورت که در کارت ملی یا گذرنامه ایشان آمده است. همچنین ثبت یک جزء از نام یا نام خانوادگی امکانپذیر نمی‌باشد و متقاضی می‌بایست نام خود را به طور کامل وارد نماید.

Net.ir

Net.ir - انواع پسوند دامنه

ثبت این دامنه برای مؤسسات و یا شرکت‌هایی که پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) و یا پروانه خدمات ارتباطی ثابت (.Servco) از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دارند، امکانپذیر است. ثبت این دامنه نیازمند ارائه مدارک مربوطه به سازمان NIC.ir میباشد.

ac.ir

ac.ir - انواع پسوند دامنه

ثبت این پسوند برای دانشگاه‌ها و مراکز و موسسات آموزشی یا پژوهشی که از مجلس شورای اسلامی‌، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری، شورای گسترش وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، یا شورای سرپرستی حوزه‌های علمیه (مجری دوره‌های سطوح سه و چهار حوزوی) مجوز قطعی یا دائم دارند و همچنین دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و مطابق با اساسنامه مجاز به فعالیت در امور آموزشی و پژوهشی در سطح عالی‌ می باشند، امکان پذیر است. ثبت این دامنه نیازمند ارائه مدارک مربوطه به سازمان NIC.ir میباشد.

co.ir

co.ir - انواع پسوند دامنه

کلیه شرکت‌هایی که طبق قوانین جمهوری اسلامی‌ایران به ثبت رسیده‌اند، می‌توانند درخواست ثبت دامنه مرتبه سوم .co.ir نمایند. ثبت این دامنه نیازمند ارائه مدارک مربوطه به سازمان NIC.ir میباشد.

کلام آخر

درک انواع مختلف دامنه‌ها اولین قدم شما در جهت انتخاب دامنه مناسب برای سایت شما است. خوشبختانه، دانستن چند اصطلاح اصلی و مفاهیم اساسی می‌تواند شما را به سرعت در مسیر درست قرار دهد.

آیا آمادگی شروع به کار با نام دامنه جدید خود را دارید؟ با در نظر گرفتن نیاز‌های شرکت خود و برنامه ریزی مناسب، شما می‌بایست از بین پسوندهای مختلف، مناسبترین گزینه را انتخاب نمایید. پس از انتخاب نام دامنه، با داشتن یک شرکت میزبانی وب با کیفیت نظیر وب رمز، در مسیر داشتن وب سایت رویایی خود قرار خواهید داشت. با کمک متخصصین وب رمز، امروز بهترین نام دامنه ثبت کنید و همین امروز سایت خود را بسازید!

[faq]

سوالات متداول

دامنه آدرس وب سایت شما در اینترنت است و به دو روش زیر استفاده می‌شود:
  • نام دامنه نامی‌است که در مرورگر اینترنت وارد شده و به شما این امکان را می‌دهد که وب سایتی مانند www.webramz.com را داشته باشید.
  • نام دامنه بخشی از آدرس ایمیل کسب و کار شما است، به عنوان مثال : fred@webramz.com

از جستجوی ثبت نام دامنه وب رمز برای پیدا کردن و سفارش بهترین نام‌های دامنه برای تجارت خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که تعدادی از مشهورترین دامنه‌های سطح بالا (پسوندها) را سفارش دهید تا از کسب و کار خود تا حد ممکن محافظت کنید.

شما هرگز به طور همیشگی مالک یک نام دامنه نمی‌شوید، اما تحت شرایط و ضوابط شرکت ثبت کننده، به صورت استفاده انحصاری و با در نظر گرفتن حق تمدید خودکار اجاره داده می‌شود. با ثبت دامنه، یک قرارداد سه طرفه بین ثبت کننده، نماینده ثبت کننده (ما) و شما، ثبت کننده منعقد می‌کنید.

بسته به انتخاب نوع پسوند دامنه، نام دامنه باید حداقل سالانه یا هر دو سال یکبار تمدید شود.

توصیه می‌کنیم نام دامنه ای را با نام کسب و کار خود ثبت کنید تا از انجام این کار توسط دیگران جلوگیری کرده و مشتریان خود را سرقت نکنند. شما حتی اگر قصد استفاده از آن آدرس دامنه برای وب سایت خود را ندارید یا مایل به استفاده از آن برای مدتی نیستید، باید ثبت دامنه مورد نظر خود را در اولویت انجام دهید. همچنین توصیه می‌کنیم چندین پسوند مختلف برای نام تجاری خود را ثبت کنید. این نام‌ها میتوانند شامل غلط املایی رایج، خط تیره و مهمتر از همه چندین پسوند باشند.

منبع : dreamhost.com domain.com godaddy.com oberlo.com domainregistration.com.au godaddy.com lightercapital.com name.com name.com namecheap.com name.com name.com pc.net

یک پاسخ به “انواع پسوند دامنه؛ ۳ نوع پسوند اصلی که باید بشناسید”

  1. سیم کارت ایرانسل گفت:

    مطلب بسیار عالی و خوبی بود و موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.