جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

علاوه بر سئو فروشگاه اینترنتی، بحث تبلیغات در گوگل نیز یکی از بهترین راهکارها برای دیده‌شدن سایت شما در نتایج بالای جستجوی گوگل و رسیدن به فروش بیشتر است.

اما تبلیغات گوگل ادوردز نسبت به سئو سایت در بازه زمانی کوتاه مدت، زودبازده‌تر است. در این مقاله و ویدئوی زیر شما را با انواع کمپین‌های تبلیغات گوگل ادوردز آشنا خواهیم کرد.

تبلیغات شما چه زمانی ظاهر خواهند شد؟

پیش از اینکه درمورد انواع کمپین‌ها صحبت کنیم بهتر است بازدید گوگل ادوردز را بشناسیم. این پلت‌فرم شما را در کنترل کامل فرآیندهای ایجاد و بهینه‌سازی تبلیغات قرار می‌دهد. جاییکه قرار است تبلیغات شما در آن نمایش داده شود کاملا به مکان جغرافیایی، جمعیت و هدف‌گیری مکانی و قالب تبلیغاتی‌ که انتخاب کرده‌اید بستگی دارد.

  • جستجوی گوگل
  • شبکه شرکای جستجوی گوگل
  • شبکه نمایش گوگل

۱. جستجوی گوگل

کمپین گوگل ادوردز - گوگل سرچ

بزرگترین وب‌سایتی که در آن تبلیغ‌های مبتنی بر جستجو (متنی) ظاهر می‌شوند موتور جستجوی گوگل می‌باشد، اما این همه ماجرا نیست. مکان‌های دیگری هم هستند که این تبلیغ‌ها در آن ظاهر می‌شوند.

پیشنهاد وب رمز: بهینه‌سازی تبلیغات در گوگل ادوردز با ۱۱ راهکار موثر

۲.شبکه شرکای جستجوی گوگل

کمپین گوگل ادوردز - شبکه شرکای جستجوی

گوگل با هزاران وب‌سایت سوم شخص شراکت کرده است که جستجویی را نشر داده‌اند و تبلیغ‌ها را نمایش می‌دهد. این وب‌سایت‌ها را به عنوان “شبکه شرکای جستجوی گوگل” می‌شناسند.

نقشه‌های گوگل، ویدیوها و فروشگاه‌های گوگل بعضی از این مکان‌های مهمی هستند که تبلیغ‌های گوگل در آن ظاهر نمی‌شوند.

۳.شبکه نمایش گوگل

کمپین گوگل ادوردز - گوگل دیسپلی

گوگل نیز همانند شبکه شراکت جستجو دارای شبکه نمایش گوگل می‌باشد که گروهی از هزاران وب‌سایت است و تبلیغ‌های گوگل ادوردز را نمایش می‌دهد. بسیاری از وب‌سایت‌های گوگل از تبلیغات نمایشی نیز پشتیبانی می‌کند. این‌ها شامل بلاگر، گوگل فایننس و یوتیوب می‌شوند، که این بزرگترین موتور جستجوی گوگل می‌باشد (اولین آن خود جستجوی گوگل است)

یک شبکه بزرگ دیگر که در آن تبلیغ نمایشی ظاهر می‌شود جی‌میل است. این تبلیغ‌ها که شما در برگه تبلیغاتی در نسخه رایگان جی‌میل مشاهده می‌کنید در گوگل ادوردز قرار داده می‌شود.

تبلیغات شما همچنین می‌تواند در گوگل پلی و میلیون‌ها اپ موبایلی که از تبلیغات پشتیبانی می‌کنند ظاهر شوند.

قالب‌ها و انواع کمپین ادوردز

انواع تبلیغات گوگل ادوردز - قالب‌ها و انواع کمپین ادوردز

گوگل 6 نوع کمپین  را به شما پیشنهاد می‌دهد، این کمپین‌ها عبارتند از:

۱.کمپین‌های شبکه جستجو با گزینه‌های نمایشی یا Search Network Campaigns

۲.کمپین‌های شبکه جستجو یا Search Network Campaigns

۳.شبکه صرفا نمایشی یا Display Network Only

۴.کمپین‌های ویدیو یا Video Campaigns

۵.کمپین‌های فروشگاهی و تبلیغات فروشگاهی یا Shopping Campaigns And Shopping Ads

۶.کمپین‌های جهانی اپ یا Universal App Campaigns

بهتر است هرکدام از این‌ها را با جزییات مورد بررسی قرار دهیم:

۱.کمپین‌های شبکه جستجو با نمایش انتخابی

این کمپین را ابتدا به نام شبکه جستجو با انتخاب نوع نمایشی می‌شناختند. در نسخه جدید ادوردز که گوگل قرار است در سال ۲۰۱۷، منتشر کند این نام تغییر کرد. این کمپین ادوردز شامل قالب‌های تبلیغاتی متنی و نمایشی می‌باشد. بیشتر تبلیغ‌کنندگان این قالب را ترجیح می‌دهند، چراکه آن‌ها می‌توانند به وب‌سایت‌هایی در شبکه جستجوی گوگل و شبکه نمایشی گوگل دست پیدا کنند، بدون اینکه بخواهند کمپین‌های متنی و نمایشی را به طور جداگانه راه‌اندازی کنند.

این تبلیغ‌ها هرزمان که کاربر به دنبال یک کلمه کلیدی می‌گردد که در کمپین تبلیغاتی آورده شده است راه انداخته می‌شوند. این نوع کمپین بهترین‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورد: تبلیغات شما می‌تواند در کوئری‌های متعدد موتور جستجو و در وب‌سایت‌هایی که از قالب‌های تصویری و متنی پشتیبانی می‌کنند نمایش داده شود.

این نوع کمپین تبلیغاتی برای تبلیغ‌کنندگانی مناسب است که دوست دارند تبلیغاتشان به همراه نتایج جستجو ظاهر شده و همچنین بخواهند به مشتریانی دست پیدا کنند که از وب‌سایت‌های متفاوتی در اینترنت بازدید می‌کنند. اگر می‌خواهید تبلیغات شما برای افرادی که به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند نمایش داده شود و همچنین فراخوان برندی را به وجود آورید این نوع تبلیغات را انتخاب کنید.

۲.کمپین‌های شبکه جستجو

در نسخه اولیه گوگل ادوردز نام این کمپین سرچ نتورک اونلی نامیده شده بود، این تبلیغات‌ مبتنی بر متن بودند که همراه با دیگر نتایج در جستجوی گوگل نمایش داده می‌شوند. اگر می‌خواهید که در صفحات نتایج موتور جستجو حضور داشته باشید (SERP) باید این نوع کمپین را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید که بازدید بیشتری بدست آورید می‌توانید تبلیغات خود را در شبکه گوگل سرچ پارتنرز نتورک به همراه گوگل سرچ نمایش دهید.  تبلیغات شما در این صورت در وب‌سایت‌های متعددی که دارای گوگل کاستوم سرچ و یا گوگل ادز در صفحات‌شان هستند نمایش داده می‌شود.

تبلیغات متنی در سرچ نتورک کمپین شامل:

  • دو عنوان به اندازه ۳۰ کاراکتر برای هرکدام
  • یک خط توضیحی تا هشتاد کاراکتر

یک url برای زمانیکه مشتریان روی تبلیغات کلیک می‌کنند تا آن‌ها را به سمت وب‌سایت یا صفحه ورود شما هدایت کند.

کمپین ادوردز چه تفاوتی با کمپین‌های سرچ نتورک با نمایش انتخابی دارد؟

کمپین‌های شبکه جستجو یا سرچ نتورک در شبکه نمایش گوگل ظاهر نمی‌شوند و لذا این کمپین تنها به شما امکان دسترسی به گوگل و گوگل سرچ پارتنرز نتورک را می‌دهد.

این کمپین‌ها برای کسب‌وکارهایی مناسب است که می‌خواهند زمانیکه مشتری برای کلمات کلیدی‌ای که به کسب‌وکار آن‌ها مربوط است جستجویی انجام دهند مطلع شوند. همچنین این کمپین برای کسانیکه می‌خواهند محصولات و خدماتشان حتی زمانیکه مشتری‌ها به دنبال یک راه حل هستند نیز نمایش داده شود.

با یک مثال می‌توانید این موضوع را بیشتر درک کنید، اگر شما سازنده تیغ خودتراش و یا پیرایشگر موی مردان هستید می‌توانید از این قالب کمپین ادوردز استفاده کنید تا زمانیکه یک کاربر به دنبال عبارت کلی همانند «راه حل‌هایی برای دامادی مردان» و یا به عبارتی نزدیک به « بهترین پیرایشگر مردان» می‌باشد در نتایج جستجو نشان داده شوید.

۳.منحصرا شبکه نماش گوگل

این کمپین برای تبلیغ‌کنندگانی مناسب است که می‌خواهند به مخاطبین گسترده‌ای دست پیدا کنند، حتی زمانیکه آن‌ها به صورت فعال به دنبال محصول یا خدماتی که یک کسب‌وکار ارائه می‌دهد نباشند.

کمپین‌های دیسپلی نتورکز اونلی برای به کارگیری و تقویت برندها بسیار مناسب است، چراکه به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد توجه مشتریان بالقوه را زمانیکه در اینترنت درحال جستجو هستند به خود جلب کند. همچنین یک ابزار بسیار قوی برای دستیابی به مشتریانی است که ممکن است به محصول شما علاقه داشته باشند اما در هیچ موتور جستجویی به دنبال آن نگردند.

قالب‌های متفاوت تبلیغاتی نیز موجود می‌باشند که باعث می‌شوند این تبلیغ‌ها برای نمایش در اندازه‌های متفاوت صفحات نمایشی همانند دسکتاپ تبلت‌ها و تلفن‌های همراه و غیره مناسب باشند.

این کمپین ادوردز چه تفاوتی با کمپین‌های شبکه جستجو با نمایش انتخابی دارد؟

کمپین‌های شبکه نمایشی در موتور جستجوی گوگل و یا شبکه سرچ پارتنرز ظاهر نمی‌شوند و تنها روی شبکه نمایش گوگل نشان داده می‌شوند. این نوع کمپین برای مبلغان با تجربه‌تر مناسب است چراکه نیاز به هدف‌گیری و جایگذاری دقیق دارد تا نتایج مطلوب را به‌بار آورد و همچنین این کمپین به مبلغ امکان انجام دیسپلی ریمارکتینگ را می‌دهد که یک راه بسیار عالی برای باقی ماندن در اولویت ذهن مشتری‌ها می‌باشد، حتی زمانیکه کار بروز کردن خودشان را در وب‌سایت یا صفحه ورود کسب‌وکار انجام نداده‌اند و  اقدامی را که مورد نظر مبلغ است را به انجام نرسانده‌اند.

۴.تبلیغات ویدیویی

کمپین گوگل ادوردز - تبلیغات ویدیویی

آینده به ویدیو تعلق دارد لذا شما نیز نمی‌توانید از این قافله عقب بمانید. با قرار دادن تبلیغات ویدیویی در ادوردز، می‌توانید به مشتریانی در یوتیوب و شبکه نمایش گوگل دست پیدا کنید.

قالب‌های متعدد تبلیغات ویدیویی نیز در دسترس می‌باشند که از تبلیغاتی کمتر از ۶۰ ثانیه شروع شده و به تبلیغات با مدت طولانی‌تر ختم می‌شود که بازدیدکننده می‌تواند بعد از ۵ ثانیه از دیدن این تبلیغات انصراف دهد. قالب دیگری نیز وجود دارد که در آن شما می‌توانید یک عکس از ویدیو یا یک تبلیغات متنی را به جای اینکه تبلیغات‌تان را مستقیم به بازدیدکنندگان نشان دهید نمایش دهید. در چنین موردی تبلیغات ویدیویی تنها در صورتیکه بازدیدکننده روی عکس یا تبلیغات متنی کلیک کند پخش خواهد شد.

شما می‌توانید از تبلیغات ویدیویی به منظور افزایش آگاهی از برند‌تان، تبلیغ محصولات یا خدمات، تبلیغ در دوره‌هایی محدود و همچنین فروش سریع با دادن تخفیف‌هایی غیرقابل باور استفاده کنید.

با در نظر گرفتن تمایلات جهانی در زمینه ویدیو، این نوع کمپین ادوردز بین کسب‌وکارهای امروزی رواج بیشتری دارد. تبلیغات ویدیویی به نفع بسیاری از کسب‌وکارهاست و یک جایگزین مقرون به صرفه و قوی برای تبلیغات تلویزیونی می‌باشد.

۵.کمپین‌های خرید و تبلیغات خرید

این کمپین ادوردز برای فروش آنلاین و بدست آوردن سرنخ برای فروش آفلاین بسیار مناسب است. اگر شما دارای یک کسب‌وکار خرده‌فروش و الکترونیکی هستید و به دنبال افزایش فروش آنلاین می‌باشید این نوع برای شما در نظر گرفته شده است. اگر شما دارای یک فروشگاه واقعی باشید می‌توانید از شاپینگ ادز به منظور راندن مشتری‌ها به فروشگاه‌تان استفاده کنید.

بازرگانانی که به دنبال فروش محصول می‌باشند از شاپینگ ادز استفاده زیادی دارند. این تبلیغ‌ها پیش از شروع فصل‌های شادی در زمانیکه خریداران به دنبال محصولاتی می‌گردند که برای خودشان و یا عزیزانشان بخرند با حجم زیادی تبلیغ می‌شوند.

شاپینگ ادز نیز می‌تواند در صفحات نتایج موتور جستجو به همراه نتایج جستجو گوگل شاپینگ یوتیوب و سرچ پارتنر نتورک نمایش داده شود. با این حال این تبلیغ‌ها در هر کشوری در دسترس نمی‌باشد.

همانطور که قبلا نیز گفته شد این تبلیغات برای کسانیکه می‌خواهند محصولی را بفروشند مناسب است. تبلیغات فروشگاهی نیز می‌تواند هم در بازارهای محلی و هم در بازارهای بین‌المللی گستره زیادی را به سمت شما هدایت کند. لذا اگر کسب‌وکار شما قادر است که مشتریان را از کشورهای متفاوتی به خود جذب کند نمی‌توانید این تبلیغات را انکار کنید. میلیون‌ها کسب‌وکار هم اکنون از شاپینگ ادز  برای جهانی شدن استفاده می‌کنند و با وجود مرزها رشد خودشان را شتاب بخشیده‌اند.

۶.کمپین‌های اپلیکیشن‌های جهانی

اگر دارای اپ اندروید یا ios هستید می‌توانید با کمک کمپین یونیورسال اپ آن را ارتقا بخشید. این کمپین تبلیغات در گوگل برای افزایش دانلود اپ و یا داشتن کاربرانی که اقداماتی همچون خرید درون برنامه‌ای و یا پر کردن فرم مشتریان را انجام می‌دهند مناسب است.

کمپین‌های یونیورسال اپ مشتریان را براساس تمایلاتشان مورد هدف قرار می‌دهد. هرکسیکه به موضوع ‏app علاقه دارد می‌تواند در صورتیکه دیگر جزئیات هدف‌گیری شما نیز با آن‌ها سازگار باشد تبلیغات شما را ببیند. این  تبلیغات در گوگل سرچ، گوگل دیسپلی نتورک ، گوگل پلی و یوتیوب ظاهر می‌شود.

کمپین‌های یونیورسال اپ برای کسانیکه دارای اپ ios یا اندروید هستند و به دنبال افزایش دانلودهایشان می‌باشند مناسب است. اگر به دنبال مشتریان بیشتری هستید که می‌خواهند برای اپ شما و یا خدماتی که ارائه می‌دهید پول بدهند، می‌توانید از این نوع کمپین ادوارد برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید.

خلاصه:

در اینجا یک ویدیوی کوتاه از گوگل در چند نوع کمپین متفاوت ادواردز آورده شده است:

در اینجا همان ویدیو به هندی آورده شده است:

چرا من به انواع زیادی از کمپین ادواردز نیاز دارم؟

تمام این کمپین‌ها می‌توانند شخصی‌سازی شده و برای نشان دادن یک منطقه جغرافیایی خاص که شما در آن کسب‌وکار‌تان را انجام می‌دهید و مشتریانی که برای کسب‌وکارتان مهم هستند را بدست می‌آورید مورد هدف قرار بگیرند. گوگل ادوردز به شما قدرت تصمیم‌گیری در جایگذاری (این که تبلیغات شما کجا ظاهر شود)، بودجه‌هایی که می‌خواهید به هر کمپین اختصاص دهید و همچنین تصمیم‌گیری درمورد اقدامی که می‌خواهید هنگام کلیک مشتری روی این تبلیغات صورت بگیرد را می‌دهد.

مراقب نوع کمپین ادوردزی که انتخاب می‌کنید باشید

شما باید از اصطلاح انگلیسی قدیمی که می‌گوید «قدرت زیاد به همراه مسئولیت‌پذیری می‌آید» شنیده باشید. دقیقاً به همین دلیل شما باید نگران نوع کمپینی که انتخاب می‌کنید باشید.

انتخاب یک نوع کمپین اشتباه ادوردز نه تنها پول شما را هدر می‌دهد بلکه منجر به وارد شدن ضرر به کسب‌وکار و زمان ارزشمندتان می‌شود، به خصوص زمانیکه شما درحال اجرای یک پیشنهاد یا تبلیغات در دوره محدود هستید.

انتخاب محتاطنه‌ای داشته باشید و همیشه بهترین کمپینی را انتخاب کنید که به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی‌تان کمک می‌کند.

نویسنده : عابدی

منبع : inovaticus.com

2 پاسخ به “۶ کمپین‌ تبلیغات گوگل ادوردز برای رسیدن به فروش بیشتر”

  1. کافه استایل گفت:

    استفاده از پارتنرهای گوگل تاثیری در فروش برای بیزنس های لوکال در ایران داره؟

    • مینو تیموری گفت:

      دوست عزیز شرکت هایی که دارای گواهینامه پارتنری هستند در ایران خیلی کم هستند بنابراین صرفا داشتن گواهینامه تاثیری بر فروش نداشته. آن چیزی که باعث افزایش فروش میشود داشتن نمره کیفیت مناسب برای تبلیغ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 929 - میانگین: 4.9

رأی شما ثبت شد.