جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

هنگامی که شما از تبلیغات در گوگل ادز اسفاده می‌کنید گوگل یک نمره کیفیت از ۱ تا ۱۰ برای تبلیغ شما در نظر می‌گیرد که به آن امتیاز کیفی (Quality Score) یا امتیاز کیفیت در گوگل ادوردز گویند. با استفاده از امتیاز کیفیت، گوگل مشخص می‌کند که جایگاه نمایش تبلیغ در گوگل کجاست و مقدار هزینه‌ای که باید برای هر کلیک بپردازید چه میزان است. به عبارت دیگر هر چه میزان این امتیاز بالاتر باشد، به همان نسبت هزینه‌ها کاهش می‌یابد و تبلیغ در رتبه‌ی بالاتری قرار خواهد گرفت. در این مقاله با ۱۸ روش بهبود نمره کیفی تبلیغات گوگل آشنا خواهیم شد.

امتیاز کیفیت، یک نوع رتبه‌بندی گوگل است که به کلمات کلیدی و تبلیغات PPC مربوط می‌شود. این نمره برای تعیین هزینه به ازای هر بار کلیک (CPC) بکار می‌رود و ضربدر حداکثر پیشنهاد (maximum bid) می‌شود تا رتبه تبلیغات (Ad rank) را در فرآیند مزایده تبلیغات مشخص کند. امتیاز کیفیت شما به چند عامل بستگی دارد که عبارتند از:

  • نرخ کلیک نسبت به رتبه (CTR)
  • ارتباط هر کلمه کلیدی با گروه تبلیغاتی آن
  • کیفیت صفحه فرود (Landing page quality) و مرتبط بودن کلمات کلیدی با لندینگ پیج (relevance)
  • ارتباط متن تبلیغات شما (Ad text)
  • تاریخچه عملکرد حساب تبلیغات گوگل شما (Historical Google Ads account performance)

موارد ذکر شده اجزای اصلی در بدست آوردن امتیاز کیفیت هستند. هیچ‌کسی در خارج از گوگل دقیقأ نمی‌داند هر عامل چقدر در الگوریتم امتیاز کیفیت اهمیت دارد اما ما می‌دانیم که نرخ کلیک نسبت به رتبه (click-through rate) مهم‌ترین جزء است. وقتی افراد بیشتری تبلیغات شما را می‌بینند و برروی آن کلیک می‌کنند، این امر به گوگل نشان می‌دهد که تبلیغات شما مرتبط با کاربران بوده و برای آن‌ها سودمند است. بر این اساس گوگل بصورت زیر به شما پاداش می‌دهد:

  • رتبه‌بندی‌های بالاتر تبلیغات
  • هزینه‌های پایین‌تر

مزایای ارتقاء امتیاز کیفیت گوگل

امیتاز کیفیت - مزایای ارتقاء امتیاز کیفیت گوگل

با تحلیل هزاران حساب PPC متوجه شدیم که امتیاز کیفیت ارتباط مستقیمی با موفقیت شما در تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ (Bing) دارد. با بهینه‌سازی نمرات کیفیت می‌توانید بازده سرمایه‌گذاری (ROI) بالاتری را بدست آورید دلیل این امر این است که نمرات کیفیت بالاتر با هزینه پایین‌تری به ازای هر تبدیل (cost per conversion) مرتبط می‌باشد! توجه داشته باشید که هزینه به ازای هر تبدیل با هزینه به ازای هربار کلیک(cost per click) فرق دارد.

هزینه به ازای هر تبدیل به معنی مبلغی که برای هر کلیک می پردازید، نیست، بلکه هزینه ی اقداماتی است که کسی برای شما انجام می‌دهد، این اقدام میتواند ثبت‌نام برای یک آزمایش رایگان ، یا خرید یک محصول و… باشد.

از آنجاییکه هر کلیک منجر به تبدیل نمی‌شود، بنابراین هزینه به ازای هر تبدیل اصولأ بالاتر از هزینه به ازای هربار کلیک است. خوشبختانه نمرات کیفیت بالا (نزدیک به 10) هم هزینه به ازای هربار کلیک و هم هزینه به ازای تبدیل را کاهش می‌دهند.

نحوه محاسبه امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل

نحوه محاسبه امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل

امتیاز کیفیت، هرباری که کلمه کلیدی‌تان مشاهده می‌شود محاسبه می‌گردد. به عبارت دیگر امتیاز کیفیت و رتبه تبلیغ‌تان چندین بار در روز براساس تعداد دفعات نمایش (impressions) کلمه کلیدی‌ شما محاسبه می‌شوند.

بخاطر داشته باشید که هر کلمه کلیدی دارای امتیاز کیفیت خاص خودش است و گوگل فقط به شما اجازه می‌دهد تا نمرات کیفیت در سطح کلمه کلیدی را مشاهده کنید.

عوامل زیادی در ایجاد امتیاز کیفیت نقش دارند،اما در اینجا به برخی از مهمترین عواملی که منجر به افزایش و کاهش امتیاز کیفیت می‌شوند می‌پردازیم:

۱- نرخ کلیک نسبت به رتبه تبلیغ و کلمه کلیدی‌تان(Click Through Rate)

امتیاز کیفیت گوگل - نرخ کلیک نسبت به رتبه تبلیغ و کلمه کلیدی‌تان

هرچه CTR بیشتر باشد امتیاز کیفیت بالاتر است و هرچه امتیاز کیفیت بالاتر باشد رتبه تبلیغتان بالاتر خواهد بود.

این بزرگ‌ترین عامل در نحوه محاسبه امتیاز کیفیت و رتبه تبلیغ گوگل است.

بنابراین باید چکار کنید؟

انواع مختلف تبلیغات را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود آزمایش کنید.

و بهترین گزینه‌ برای آن چیست؟

گروه‌های تبلیغات با هر کلمه کلیدی.

یک کلمه کلیدی در هر گروه باعث می‌شود تبلیغ‌تان به طرز حیرت‌آوری با آن کلمه کلیدی مرتبط باشد. در اینجا یک مثال ارائه شده است. فرض کنید شما یک شرکت اجاره منزل به نام «Jumper Castles» دارید و کلمه کلیدی‌تان «اجاره منزل یا bounce house rental» است.

کلمات کلیدی در گروه تبلیغ‌تان به این صورت خواهد بود:

  • +اجاره +منزل  (Broad Match Modifier)
  • “اجاره منزل” (Phrase Match)
  • [اجاره منزل] (Exact Match)

و تبلیغتان به صورت زیر نمایش خواهد داشت.

امتیاز کیفیت گوگل - نمونه متن تبلیغ

در این مثال مشاهده می‌کنید که کلمه کلیدی چگونه در عنوان و URL تبلیغ نمایش داده شده است. این کار اغلب برای افزایش آنی نمرات کیفیت کافی است تا زمانیکه بازدیدکننده را به صفحه مورد نظرتان هدایت کنید. توجه داشته باشید ارتباط برای گوگل از همه چیز مهم‌تر است. به طور مثال اگر تبلیغ شما مثلأ ۲۰% تخفیف داشته باشد آنگاه مطمئن شوید که این ۲۰% تخفیف در صفحه فرود نیز قابل مشاهده باشد. اگر گوگل ارتباط پایداری بین کلمه کلیدی و تبلیغ و ارتباطی بین تبلیغ با صفحه فرود مشاهده کند، آنگاه امتیاز کیفیت بیشتری را به تبلیغ شما می‌دهد.

 

 درج پویا (داینامیک) کلمه کلیدی

امتیاز کیفیت گوگل - کلمات داینامیک

آیا می‌خواهید کلمات کلیدی زیادی در یک گروه تبلیغات وجود داشته باشد؟ ابزار درج پویای کلمه کلیدی (Dynamic Keyword Insertion) را امتحان کنید. این ابزار کلمات کلیدی را به طور پویا به نسخه تبلیغتان اضافه می‌کند (تا زمانیکه با واحد کاراکتر انطباق پیدا کند). می‌توانید اطلاعات بیشتر را در این مورد از گوگل مطالعه کنید.

اکنون، هزینه ی bid را افزایش دهید تا رتبه تبلیغتان را بالا ببرید و سپس نرخ کلیک نسبت به رتبه را افزایش دهید که این کار به نوبت امتیاز کیفیت را بالا می برد.

سوال :آیا این مورد پایدار است؟ در واقع خیر، زیرا هزینه بیشتری را به ازای هر کلیک پرداخت می‌کنید.

۲- تاریخچه نرخ کلیک

امتیاز کیفیت گوگل - نرخ کلیک نسبت به رتبه

چه عادلانه باشد یا نه، گوگل از پیشنهادات رقبای شما در همان کلمات کلیدی برای تعیین نمره کیفیتی که دریافت می‌کنید ، استفاده می‌کند. همچنین تاریخچه آن کلمه کلیدی را از دیگر حساب ها (other accounts) و تاریخچه کلی آن کلمه کلیدی به طور کامل بررسی می کند. اگر تاریخچه  CTR رقبایتان نسبت به CTR شما قوی‌تر باشد، آنگاه باید کارهای دیگری در این مورد انجام دهید.

۳- ارتباط

امتیاز کیفیت(QS) و نمره تبلیغات(ad rank) از نظر ارتباط با یکدیگر محاسبه می شوند. همانطور که در شماره ۱ ذکر شد، ارتباط در نحوه قرارگیری و میزان پرداخت هر کلیک نقش بسیار مهمی در مکان تبلیغ شما و میزان هزینه پرداختی به ازای هر کلیک دارد.

بنابراین ، اگر گروه تبلیغاتی شما با این کلمات کلیدی پر شده باشد ، هیچ معنایی برای شما، گوگل و شخصِ جستجوگر نخواهد داشت:

  • اجاره منزل
  • منزل برای فروش
  • منزل‌ها برای اجاره
  • دوستان خانه
  • وزنده خانه
  • جشن تولد خانه
  • کسب‌وکار خانه
  • شرکت خانه
  • خرید خانه
  • برنامه کسب‌وکار خانه
  • تولد خانه

سوال :چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هر نمایش تبلیغ براساس کلمه کلیدیِ تایپ شده درست است؟ نمی‌توانید!

اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی شما در گروه تبلیغاتی خود با تبلیغات خاص خود قرار دارند. سپس، یک قدم به جلو بروید و صفحه فرود را به کلمه کلیدی و تبلیغ ارتباط دهید.

۴- تاریخچه حساب

براساس تجربه شخصی‌ام تاریخچه حساب عامل بزرگی در امتیاز کیفیت نیست. اما می‌تواند با تغییرات جزئی به تبلیغ کمک کند اما اگر یک حساب جدید داشته باشید چیزی نیست که نتوانید با آن مقابله کنید. فقط موارد ۱ و ۲ را دنبال کنید. هرچند اگر سعی دارید یک حساب ۱۰ساله که امتیاز کیفیت آن نادیده گرفته شده را ارتقاء دهید ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. گوگل توصیه می‌کند که در این مورد یک حساب جدید نسازید. در این زمینه با آن‌ها موافقم.

تاریخچه طولانی مدت شما به شما کمک می‌کند تا تغییرات درستی را اعمال کنید.

۵-کیفیت صفحه فرود

گوگل اشاره می‌کند که در زمان درجه‌بندی یک صفحه فرود سه عامل وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این عوامل عبارتند از:

  • محتوای اصلی، مرتبط و سودمند
  • شفاف‌سازی و قابل اعتماد بودن
  • سهولت جهت‌یابی

ارسال یک بازدیدکننده به صفحه اصلی بجای صفحه ی فرود یک محصول خاص یا صفحه فرود خدمات، باعث آسیب رسیدن به سهولت جهت‌یابی می‌شود زیرا بازدیدکننده باید برای کسب اطلاعات مورد نیازش در سایت جستجو انجام دهد. بخاطر داشته باشید که هر بازدیدکننده‌ای در سایت‌تان مثل یک سیندرلا است که سعی دارد قبل از نیمه شب به منزل بازگردد . نیمه شب یک بحران زمانی است!!

کالسکه‌تان به یک کدو تنبل تبدیل می‌شود، لباستان ناپدید می‌شود و شاهزاده می‌فهمد که شما فقیر هستید.

بنابراین بازدیدکننده را مستقیمأ به سمت محصول یا خدماتی که تبلیغ می‌کنید هدایت کنید و مطمئن شوید که متن تبلیغ‌تان با متنی که در صفحه فرود دارید مطابقت دارد.

به طور مثال شخصی که به دنبال اجاره‌‍‌ی خانه است را به صفحه ی فرود موسیقی هدایت نکنید زیرا این‌ها قطعأ با هم فرق می‌کنندو هیچ نقطه مشترکی ندارند. بنابراین امتیاز کیفیت شما بسیار پایین خواهد آمد و به رتبه تبلیغ‌تان آسیب می‌بیند. بنابراین باید درک کنید که صفحات فرود چگونه بر نحوه محاسبه امتیاز کیفیت و رتبه تبلیغات تأثیر می‌گذارند.

امتیاز کیفیت و رتبه تبلیغ به روش‌های خیلی بیشتری محاسبه می‌شوند اما روش‌هایی که اشاره کردم بزرگ‌ترین چیزهایی هستند که می‌توانید هم‌اکنون تغییر دهید تا امتیاز کیفیتتان را ارتقاء ببخشید.

نحوه محاسبه رتبه تبلیغ (Ad Rank)

امتیاز کیفیت گوگل - امتیاز تبلیغ

رتبه تبلیغ نسبت به امتیاز کیفیت راحت‌تر درک می‌شود.(به عبارت دیگر رتبه تبلیغ براساس امتیاز کیفیت محاسبه می‌شود.)

گروه خدمات سئو سایت یک فرمول جالب برای تعیین رتبه امتیاز کیفیت در موقعیت مورد نظرتان منتشر کرد. برای اطلاع بیشتر میتوانید به لینک مراجعه کنید.

چشم‌انداز تبلیغات گوگل به حدی پویا است که چنین فرمولی هرگز نمی‌تواند هیچ موقعیتی را تضمین کند. اصلاح‌کنندگان مزایده و استراتژی‌های کمپین‌های جدیدأ  ارتقاء یافته نیز باید در نظر گرفته شوند. اقتصاددان ارشد گوگل«هال واریان» بخوبی توضیح می دهد که رتبه تبلیغات چگونه در این ویدیوی یوتیوب در سال ۱۹۹۷ محاسبه شده است.

۱۸ روش جهت ارتقاء امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل

۱- مطمئن شوید که کلمات کلیدی‌تان با نسخه تبلیغ و صفحات فرود همخوانی دارند

در میان تمامی بازاریاب‌های PPC که با آن‌ها صحبت کردیم، نکته ی مهمی که وجود دارد این است که تبلیغات گوگل همگی به ثبات و ارتباط مربوط می‌شوند و باید تضمین کنند که محتوای مرتبط را به جستجوکنندگان عرضه می‌کنند.

«استفان براون از PIXUS » این مسئله را بصورت یک «مثلث ارتباطی» مطرح می‌کند که در آن متن تبلیغ، کلمات کلیدی و صفحات فرود هریک یکی از گوشه این مثلث هستند. وقتی تمام این موارد یکپارچه‌سازی شد می‌توانید CTRهای تبلیغ و نمرات کیفیت بالاتری را ببینید.

«الیزابت از Fortress of Inca » افزود: «امتیاز کیفیت = ارتباط آگهی به درخواست کاربر + تجربه کاربر وقتی به سایت وارد می‌شود. به عبارت دیگر یک تبلیغ به اندازه صفحه فرودی که کاربر به آن هدایت می شود، خوب است».

«ریوا کاتینگ از  Cutting Edge Digital» گفت: «نمی‌توانم بگویم چندبار یک تغییر ساده در متن تبلیغ، میتواند امتیاز کیفیت را به شدت بهبود می بخشد».

«نیک مینارد از Ridgeway» گفت: «ساخت صفحات فرود اختصاصی که انطباق نزدیکی با درخواست کاربر داشته باشد یک روش مطمئن برای ارتقاء امتیاز کیفیت است».

۲- مخاطبانتان را بشناسید

امتیاز کیفیت گوگل - مخاطبانتان را بشناسید

برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی مرتبط باید مخاطب هدفتان را بشناسید.«ریمی میلر از Text Request» گفت: «به روندها و پیشنهادات فعلی توجه کنید. اما مهمتر از همه به مخاطبتان،به چیزی که آنها جستجو می‌کند و چیزی که عملی و کاربردی است یا خیر فکر کنید».

۳- درمورد کلمه کلیدیِ مناسب تحقیق کنید

امتیاز کیفیت گوگل - تحقیق کلمات کلیدی

تحقیقات کلمات کلیدی پایه و اساس یک کمپین تبلیغاتی عالی است.

«پائول گرنگر از Website Promoter» گفت: «اولین قدم به منظور ارتقاء نمره کیفیت تبلیغ این است که مرحله اولیه تحقیق کلمه کلیدی را درست انجام دهید. همیشه  بر روی مناسب ترین کلمات کلیدی برای کمپین خود تمرکز کنید تا ارتباط آن را بهبود ببخشید. همچنین به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی طولانی را در نظر بگیرید زیرا این کلمات کلیدی می‌توانند ترافیک قابل توجهی را به خود اختصاص دهند».

۴- کلمات کلیدی‌تان را که بیشترین جستجو را دارد در عنوان تبلیغ قرار دهید

امتیاز کیفیت گوگل - کلمات کلیدی

بسیاری از بازاریاب‌های PPC که با آن‌ها مصاحبه کردیم درمورد اهمیت اولویت‌بندی کلمات کلیدی براساس ارتباط و نیت جستجو صحبت کردند. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، بیشتر بازاریاب‌ها بر‌اساس نیت بالای جستجو یا کلمات کلیدی برند اولویت‌بندی می‌کنند (یعنی کلمات کلیدی که مستقیمأ به نام شرکتتان مربوط می‌شوند).

امتیاز کیفیت گوگل - قرار دادن کلمات کلیدی

۵- کلمات کلیدی با نیت بالای جستجو را مستقیمأ به تیتر تبلیغ‌تان اضافه کنید

امتیاز کیفیت گوگل -

«جنیفر لانگ از بازاریابی Shero » گفت: «یک راه برای ارتقاء امتیاز کیفیت‌تان استفاده از انطباق دقیق و با ارزشِ کلمه کلیدی با نسخه‌تان است. کلمات کلیدی مشابه کمک می‌کنند اما اثربخشیِ کاربرد کلمه کلیدی که انطباق دقیق با نسخه تبلیغات‌تان دارد را جایگزین نمی‌کند».

«نادا پوپوواچ از No Bounds Digital» موافق است که «بدون اینکه کلمات کلیدی در اصطلاحات جستجو شده قرار داده شود شما CTR بالایی نخواهید داشت. همچنین پلتفرم تبلیغات گوگل شما را تشویق می‌کند تا از کلمات کلیدی‌تان در تبلیغات استفاده کنید. در هنگام ساخت تبلیغات جستجوی واکنش گرا(Responsive Search Ads) با این مسئله مواجه می‌شوید. اگر اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی در تیترها استفاده کرده‌اید تبلیغات از متوسط به عالی تبدیل می‌شوند».

۶- فهرست‌های کلمه کلیدی منفی را تهیه کنید

امتیاز کیفیت گوگل - کلمات منفی

«الی از Whoever You Need» توصیه می‌کند: «بررسی دقیق کمپین‌های تبلیغات گوگل ادز در ارتقاء امتیاز کیفیت امری حیاتی است. نه تنها با تحقیقات روزانه می‌توانید کلمات کلیدی را به فهرستتان اضافه کنید بلکه می‌توانید به محض مشاهده عبارت جستجو شده ای که با کلمات کلیدی شما مغایر است ، فهرست کلمه کلیدی منفی (negative keywords) را ایجاد نمایید و نمایش تبلیغ را با این کلمات به صفر برسانید .

با بررسی روزانه کمپین تبلیغتان می‌توانید پول زیادی را با جلوگیری از کلیک‌های هرز برای تبلیغاتتان ذخیره نمایید و اطمینان بیشتری پیدا کنید که تبلیغاتتان واقعأ به دنبال محصول/خدمات مورد نظر شما است.همچنین میتوانید نمره بهینه‌سازی کمپین گوگل  را در داشبورد تبلیغاتتان مشاهده نمایید. این امتیاز کیفیت کمپین را از ۱۰۰% رتبه‌بندی می‌کند و توصیه‌هایی برای عملکرد بهتر کمپین به شما ارائه می‌دهد.

۷- از ساختار گروه تبلیغ با یک کلمه کلیدی (SKAG) استفاده کنید

«هن فریمن از Impression» می‌گوید: «برای تضمین حداکثر ارتباط تبلیغ باید حسابتان را بخوبی ساختاربندی کنید. در صورت امکان، بهتر است کمپین‌هایتان و گروه‌های تبلیغاتی‌تان را براساس ساختار وب‌سایتتان برنامه‌ریزی کنید.

به طور مثال یک خرده‌فروش پوشاک ممکن است کمپین‌های مختلفی را برای برندهای مختلف انتخاب کند که شامل گروه‌های تبلیغاتی برای انواع مختلف لباس‌ها باشد. در نتیجه کلمات کلیدی درون گروه‌های تبلیغاتی می‌توانند کاملأ تخصصی شده و سپس در نسخه تبلیغ به صورت بهینه بکار روند».

۸- گروه‌های تبلیغاتی متمرکز ایجاد کنید

امتیاز کیفیت گوگل - متن گروه گوگل

«ناواه هاپکینز از WordStream» گفت: «مطمئن شوید که گروه‌های تبلیغاتی‌تان حول یک موضوع واحد می‌چرخند، بنابراین کلمات کلیدی و تبلیغات با بالاترین شانس ارتباط همراهند. غالبا تبلیغ‌کنندگان سعی می‌کنند از گروه‌های تبلیغاتی به عنوان «پیشگام» استفاده کنند، برخلاف کمپین‌های متمرکز برای بودجه. اگر تمرکز استراتژیکِ گروه تبلیغاتی به خطر بیفتد امتیاز کیفیت نیز به خطر خواهد افتاد (اگرچه مهم‌تر از آن نرخ‌ تبدیل و ROAS نیز به خطر می‌افتند).

درواقع مکس رانج از RocketWM این رویکرد را یک مرحله جلوتر می‌برد. او دوست دارد لیست کلمات کلیدی‌اش را به گروه‌های تبلیغاتی مختلف تقسیم کند. هر گروه شامل کلمات کلیدی مشابه است. این باعث می شود نوشتن تبلیغات مرتبط بیشتر آسان شود.

همچنین «روبا آرامونوی از SOLID» می‌گوید: “همچنین می توانید کلمات کلیدی را با نمرات با کیفیت پایین تر به یک گروه تبلیغی جداگانه منتقل کنید .” “این به شما امکان می دهد تمام کلمات کلیدی مرتبط با نمرات با کیفیت بالا را در گروه تبلیغاتی خود نگه دارید ، بنابراین می توانید پیشنهادات مربوط به کلمات کلیدی با نمرات بالا و پایین را به طور جداگانه و بدون نیاز به تعیین پیشنهادات در سطح کلید واژه مدیریت کنید.”

۹- گروه‌های تبلیغاتی موجودتان را ویرایش کنید

امتیاز کیفیت گوگل - گروه تبلیغ

صرف نظر از اینکه از ساختار SKAG استفاده می‌کنید یا فقط به گروه‌های تبلیغات متمرکز چسبیده‌اید، ایده خوبی است که گروه‌های تبلیغاتی‌تان را به طور منظم تجزیه و تحلیل کنید.

«آلان گرونتز از Barkley REI» گفت: «در هنگام ویرایش یک حساب برای بهبود امتیاز کیفیت همیشه به دنبال این هستم که چگونه می‌توانم حساب و کمپین‌های آن را ساختاربندی کنم. خیلی مواقع امتیاز کیفیت با ساختاربندیِ مجدد به طور قابل توجهی بهبود پیدا می‌کند.

داشتن چند گروه تبلیغاتی در هر کمپین با مجموعه خاص خودشان شامل کلمات کلیدی، تبلیغات و صفحات فرود ویژه اولین مرحله است. وقتی نوبت به کلمات کلیدی می‌رسد باید آن‌ها را برای هر گروه تبلیغاتی منحصربفرد نگاه داریم. بهتر است ۱۰-۱۵ کلمه کلیدی منحصربفرد در هر گروه تبلیغاتی داشته باشیم تا بیش از ۵۰ کلمه ی کلیدی مشابه.

۱۰- از افزودنی‌های تبلیغات گوگل استفاده کنید

امتیاز کیفیت گوگل - افزودنی های گوگل

«نوئل دل گریپو از گروه بازاریابی Sagefrog» توصیه می‌کند که بهتر است وقت بگذارید و یاد بگیرید چگونه از تمام افزودنی‌های تبلیغات گوگل استفاده کنید.

«دل گریپو» گفت: “با اضافه کردن افزودنی‌های رقیب به تبلیغاتتان می‌توانید تعداد کاربرانی که برروی تبلیغات کلیک می‌کنند و به ارتقاء CTR کمک می‌کنند را افزایش دهید. انواع متفاوتی از افزودنی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را به تبلیغات اضافه کنید تا اطلاعاتِ ارائه شده به کاربران از تبلیغات را بهبود ببخشید”.

۱۱- طرح UI و UX صفحه فرود تبلیغ‌تان را بهینه‌سازی کنید

امتیاز کیفیت گوگل - ui &ux

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که بازاریاب‌های PPC مرتکب می‌شوند کم ارزش کردنِ معیار تجربه صفحه فرود گوگل (Google Landing Page Experience) است. درواقع «پائول فارمر از Riverwood Cabins» می‌گوید: اغلب مردم در خرج کردن مبالغ زیادی پول و انرژی در تبلیغاتشان اشتباه می‌کنند و انرژی و وقت کمی را برای صفحه فرود صرف می‌کنند. صفحه فرود شما درست به اندازه عناصر موجود در تبلیغات اهمیت دارد.

«اندرو میلر از Workshop Digital» می‌گوید: تجربه صفحه فرود مولفه‌ای است که کمتر از بقیه درک شده است. بسیاری از مردم به اشتباه آن را «ارتباط صفحه فرود» می‌نامند اما گوگل ارتباط یک صفحه فرود را واقعأ در نظر نمی‌گیرد زیرا به عبارات جستجو و نسخه تبلیغات مربوط می‌شود.

۱۲-ویدیو به صفحات فرود تبلیغ‌تان اضافه کنید

امتیاز کیفیت گوگل - اضافه کردن ویدئو

«میشل کلی از Pathfinder Alliance» می‌گوید: براساس تجربه ما بهترین روش برای بهبود ارتقاء زمان ماندگار (نرخ پرش) است. اضافه کردن ویدیو برای پشتیبانی از نسخه، یک روش فوق‌العاده‌ای برای انجام این کار است زیرا شامل نسخه‌ای است که حاوی اطلاعات مفیدی درمورد صفحه فرود می‌باشد.

۱۳- کلمات کلیدی‌تان را به توضیح متا(Meta Description ) صفحه فرودتان اضافه کنید

«ریاه سولومون از آزمایشگاه IronCore» یک موفقیت دیگر  این است که کلمات کلیدی را مستقیمأ در توضیحات متا صفحات فرود خود وارد کنید. نیازی نیست این کار را بیش از حد انجام دهید. اگر کلمات به طور طبیعی در این بخش گنجانیده شود ، Google به آن توجه می کند و این کار می‌تواند معیار تجربه صفحه فرود را بهبود ببخشد و به نوبه خود امتیاز کیفیت شما را بالا ببرد.

۱۴- سرعت سایت را افزایش دهید

امتیاز کیفیت گوگل - سرعت سایت

می‌توانید مرتبط‌ترین نسخه تبلیغ و کلمات کلیدی هدف را در اختیار داشته باشید اما اگر ۱۰ ثانیه طول می‌کشد تا صفحه فرود شما بارگذاری شود مهم نیست.

«رابرت راند از JetRails» گفت: «بهینه‌سازی وب‌سایت برای اینکه سرعت‌های بارگذاری بالایی داشته باشند می‌تواند نمرات کیفیت و صفحه فرود را بالا ببرد».

«ساچدو »گفت: «یک نقطه شروع بزرگ برای کاهش زمان‌های بارگذاری بازدید از Webmaster Tools (ابزار مدیر وب)، Page Speed Insights (بینش‌های سرعت صفحه) و GTMetrix است. این‌ها ابزار فوق‌العاده‌ای هستند که بیان می‌کنند صفحه شما با چه سرعتی بارگذاری می‌شود و همچنین نشان می‌دهند که چه عواملی باعث کُند شدن صفحه می‌شوند».

برخی از بزرگ‌ترین عواملی که منجر به کاهش زمان بارگذاری سایت می‌شوند عبارتند از refreshes ، ری دایرکت‌های آهسته(slow redirects)، ری دایرکت‌های متعدد(multiple redirects)، صفحات بینابینی، سرورهای کُند و اندازه بزرگ صفحه.

۱۵- تبلیغات جستجوی ریسپانسیو را تنظیم کنید

امتیاز کیفیت گوگل - تبلیغ ریسپانسیو

«سالوا جاولز از Hockerty» توصیه می‌کند که حداقل یک تبلیغ جستجوی واکنشی (responsive search ad) را به کمپین اضافه کنید. این کار شما را قادر می‌سازد تا توضیحات و تیترهای جدید را امتحان کنید. «جاولز »افزود: اگر می‌توانید هر ۱۵ تیتر مختلف را پر کنید خیلی بهتر از این است که ۱۰ تیتر داشته باشید. چرا این کار امتیاز کیفیت شما را بالا می‌برد؟ جذاب‌ترین ترکیبات بیشترین نمایش (impressions) را کسب می‌کنند و CTR یکی از معیارهای مورد علاقه گوگل است.

«آناند آیلر» یک علت کلیدی دیگر برای استفاده از این تبلیغات مطرح می‌کند. آیلر می‌گوید: «از تبلیغات جستجوی گسترده برای اضافه کردن تیترهاو توضیحات ی بیشتر استفاده کنید به گونه‌ای که بتوانید املاک و مستغلات را در یک آگهی بیان کنید. گوگل تا سه تیتر و دو خط برای توضیحات ۹۰ کاراکتری برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره محصول و خدمات را مجاز می‌داند».

۱۶- توسعه رتبه‌های فروشنده گوگل را فعال کنید

امتیاز کیفیت گوگل - توسعه رتبه‌های فروشنده گوگل

«چاس کوپر از Rising Star Reviews » توصیه می‌کند که از ابزارهای توسعه رتبه‌های فروشنده گوگل(Google’s Seller Ratings) استفاده شود. این درحالی است که استفاده از آن رایگان است،شما باید در ۱۲ ماه گذشته حداقل ۱۰۰ بررسی داشته باشید و امتیاز ستاره ای ۳.۵ یا بالاتر را نیز کسب کنید تا بتوانید آن را کسب کنید.

«کوپر» می‌گوید: «این توسعه درواقع رتبه‌بندی ستاره‌دار مرور گوگل در تبلیغات را نشان می‌دهد که نرخ کلیک نسبت به رتبه (CTR) را بالا می‌برد که عامل شماره ۱ در امتیاز کیفیت می‌باشد. نمایش ستاره‌های مرور در تبلیغات به دو دلیل CTR را بالا می‌برد: اول اینکه ستاره‌ها به دلیل برتریِ بصری‌شان توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند، به ویژه وقتی تبلیغات رقیب رتبه‌بندی‌های ستاره‌دار را نمایش نمی‌دهند. و دوم اینکه یک رتبه‌بندی با ستاره بالا براساس تعداد زیادی از مرورها به جستجوگران اطمینان می‌دهد که کسب‌وکار شما مناسب آن‌ها است و در نتیجه برروی تبلیغاتتان کلیک می‌کنند». توسعه رتبه‌بندی فروشنده هیچ هزینه‌ای ندارد.

۱۷-گزارش‌دهی تبلیغ PPC تان را به حالت خودکار درآورید

امتیاز کیفیت گوگل - PPC

وقتی یک حساب تبلیغاتی بزرگ دارید نظارت و گزارش‌دهی کمپین‌های تبلیغاتی‌تان می‌تواند وقت زیادی را از شما بگیرد.

«دن ریوز از Dandy Marketing» دوست دارد از اتوماسیون استفاده کند تا این روند را کارآمدتر نماید. ریوز گفت: «من از اسکریپت ها برای ردیابی نواحی که می‌توانم ارتقا دهم استفاده می‌کنم. استفاده از اسکریپت ها به شما کمک می‌کند تا امتیاز کیفیت ردیابی را با گذشت زمان بالا ببرید و بر نواحی که در آن‌ها ضعیف عمل می‌کنید تمرکز بیشتری داشته باشید. با این کار به طور روزانه یا هفتگی ایمیل‌هایی را دریافت می‌کنید و کلمات کلیدی که نمره پایین‌تر از سطح مطلوب را دریافت کرده‌اند به شما هشدار داده می‌شوند. می‌توانید این کار را برای تمام نمره‌های پایین انجام دهید. این دو سند باید به شما کمک کنند در هنگام بهینه‌سازی امتیاز کیفیت بر نواحی اولویت تمرکز کنید».

۱۸- بر عملکرد تاریخی تبلیغ نظارت کنید

نظارت

در آخر، مسئله فقط کمپین‌های تبلیغاتی کنونی نیست. گوگل معیار سنجش کیفیت تاریخی را در سال 2017 وضع کرد تا عملکرد تبلیغ (ad performance) را با گذشت زمان ارزیابی می‌کند. «نیکولز میرز از Shape.io» گفت: «عملکرد تاریخی در امتیاز کیفیت نمایش داده می‌شود، بنابراین بدون هیچ تردیدی در حذف عناصر کمپین که عملکرد ضعیفی داشته اند (مثلأ کلمات کلیدی و متن تبلیغ)و هیچ  اثری در (conversions)  نداشته و یاکمکی در رسیدن به KPI های هدفتان نمی کنند ، دریغ نمی‌کند.

درمجموع، این‌ها ۱۸ تاکتیک اثبات شده هستند که می‌توانید از آنها برای بهبود امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل ادز خود و به نوبه خود ، عملکرد تبلیغات تبلیغاتی خود استفاده کنید.

یک پاسخ به “امتیاز کیفی در تبلیغات گوگل و ۱۸ روش بهبود آن”

  1. اسرا حسینی گفت:

    مرسی از مطلب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 805 - میانگین: 4.9

رأی شما ثبت شد.