جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

باتوجه به تغییرات اخیر الگوریتم‌های گوگل مانند گوگل پاندا و گوگل پنگوئن، روش های بازاریابی دیجیتال از جمله روش‌های ایجاد لینک‌ها و نحوه‌ی طراحی استراتژی لینک بیلدینگ تغییر کرده‌اند. بنابراین، زمان آن فرا رسیده تا بتوانید یک استراتژی لینک سازی قدرتمند برای وب‌سایت‌تان و کسب درآمد از اینترنت طراحی کنید. در این مقاله شما را با ۴۶ استراتژی‌ لینک سازی در سال ۲۰۲۰ آشنا خواهیم کرد.

استراتژی لینک سازی - لینک سازی داخلی

از آن‌جایی که لینک سازی داخلی سایت از اهمیت زیادی برخوردار است در این مقاله در خصوص استراتژی ساخت لینک صحبت می‌کنیم.

در این بخش لیست کاملی از استراتژی‌های ساخت لینک نوشته شده است. لذا اگر به دنبال ساخت لینک‌های موفق هستید این مقاله می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

تکنیک‌های لینک سازی سال ۲۰۲۰

بیشتر سایت‌های آکادمیک بخشی از سایت خود را به فارغ‌التحصیلان خود اختصاص می‌دهند که شما می‌توانید از بخش ایجاد پیوندهای آن استفاده کنید.

۱. از اطرافیان خود درباره لینک دادن کمک بخواهید.

معرفی در سایت - لینک سازی

 

این افراد می‌توانند دوستان، آشنایان، همکاران، هم دوره‌ای‌های دانشگاه و یا اقوام شما باشند. خیلی از این افراد دارای وب‌سایت هستند و می‌توانند به شما در زمینه  بک لینک دادن در سایتشان کمک کنند. لذا در این زمینه از آن‌ها درخواست کنید تا در سایت خود به معرفی شما بپردازند. گاهی به اشتباه افراد فکر می‌کنند که دادن لینک سایر سایت‌ها در وب‌سایت خود با موضوعات متفاوت می‌تواند تاثیر منفی بر روی سایت آن‌ها داشته باشد. اما این موضوع صحت نداشته و ایجاد بک‌لینک تاثیر منفی بر سئو سایت آن‌ها نخواهد داشت.

پیشنهاد وب رمز: لینک سازی با استفاده از بازاریابی محتوا در ۶ گام کاربردی

۲. بر روی تخصص خود تکیه کنید.

بر اهداف و استراتژی خود تکیه کنید و اجازه دهید فرایند لینک دادن شما به آرامی طبق فرایند از پیش تعیین شده پیش رود. شما با لینک دادن کلمات کلیدی خود به آرامی مخاطبین خود را به سمت وب‌سایت خود سوق می‌دهید و به نتیجه مطلوب خود خواهید رسید.

۳. BBB) Better Business Bureau)

لینک‌های BBB مثل گذشته پیگیری نمی‌شوند و گوگل اذعان دارد که این لینک‌ها خیلی نمی‌توانند بر سئو شما تاثیر مثبتی داشته باشد. اما می‌توان از لیست کلمات پیشنهادی آن برای پیدا کردن کلمات کلیدی بهره برد و روی آن‌ها کار کرد. قیمت‌گذاریBBB برای ارائه لیست کلمات معمولا براساس کارکنان و منطقه جغرافیایی تعیین می‌شود. اگر قصد استفاده از این لیست را دارید بهتر است قبل از هر چیزی قوانین مربوط به منطقه جغرافیایی مورد نظر را مطالعه کرده و سپس نسبت به ایجاد لینک اقدام نمایید.

۴. ثبت کامنت در سایت‌ها و وبلاگ‌ها

ثبت کامنت در سایت‌ها و وبلاگ‌ها به صورت مستقیم بر سئو سایت شما تاثیر نمی‌گذارد اما می‌تواند به آن کمک کند. شما می‌توانید قبل از ایجاد بک‌لینک در وبلاگ‌ها و سایت‌ها استفاده کنید. همین کامنت‌گذاری‌ها باعث می‌شود که گاهی مدیران همین وبلاگ‌ها بعد از مدتی پیگیر مطالب وب‌سایت شما شوند و این موفقیت خوبی محسوب می‌شود.

۵. راهنمای وبلاگ

اگر وبلاگ دارید می‌توانید از آن برای دادن لینک استفاده نمایید.

۶. استفاده از افراد و سایت‌های سرشناس

می‌توانید از افراد و سایت‌های سرشناس برای ایجاد بک‌لینک استفاده نمایید. این کار می‌تواند تاثیرات مثبتی بر سئو سایت شما داشته باشد. اما در نظر داشته باشید که استفاده از سایت افراد معروف کمی سخت بوده و ارتباط با این افراد نیاز به صرف زمان زیادی دارد.

۷. از RSS استفاده نمایید

اگر شما از سایت‌هایی با سی ام اس آماده مانند ووردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید از امکان RSS استفاده نمایید. در غیر اینصورت می‌توانید برای سایت خود این امکان را فراهم نمایید. برخی از افراد بدون اجازه و بدون ذکر نام منبع و یا ایجاد لینک اصلی، اقدام به کپی کردن محتوای سایر سایت‌ها می‌کنند. RSS در این شرایط محتوا را به سایر صفحات داخلی لینک می‌دهد. لذا اگر کسی بدون ذکر نام سایت و لینک مربوطه محتوایی را از وب‌سایت شما کپی کند، در حقیقت محتوایی را کپی کرده که به صفحات داخلی سایت شما لینک شده است.

۸. محتوای موازی ایجاد کنید

محتوای موازی - لینک سازی

اگر هنوز از جایگاه سایت خود در موتورهای جستجو راضی نیستید خلاقیت به خرج دهید و به تولید محتوای موازی اقدام نمایید. تحقیقات نشان می‌دهد محتواهایی که با موضوع اصلی سایت رابطه مستقیم ندارند و می‌توانند به عنوان محتوای تکمیلی استفاده شوند سی درصد تاثیر بیشتری نسبت به محتوای‌های کاملا مرتبط دارد.

۹. کلاه سیاه

می‌توانید از کلاه سیاه برای ایجاد بک‌لینک استفاده نمایید. برای این کار می‌توانید با پرداخت هزینه به سایت‌های مختلف از امکان لینک در این سایت‌ها استفاده نمایید. توجه داشته باشید کلاه سیاه شاید در ابتدا بتواند بر جایگاه سایت شما تاثیرگذار باشد اما گوگل در طولانی مدت امتیاز منفی را به سایت شما می‌دهد. لذا در استفاده از این روش دقت کرده و میانه‌رو باشید.

۱۰. تخفیف‌ها

می‌توانید از تخفیف‌ها برای بیشتر دیده شدن سایت خود استفاده نمایید. استفاده از کوپن‌های تخفیف می‌تواند افراد زیادی را وارد سایت شما کند.

۱۱. استفاده از خیریه‌ها

می‌توانید از سایت‌های خیریه و گروه‌های مختلف که برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند نیز استفاده نمایید. این کار برای شروع مناسب می‌باشد ولی در نظر داشته باشید که در مدت زمان زیاد گوگل این کار را در دسته‌بندی شبیه کلاه سیاه در نظر می‌گیرد. اما می‌توانید در مدت زمان کوتاه از این فرایند استفاده نمایید.

۱۲. به افرادی که آنان را منشن می‌کنید ایمیل بزنید.

شاید این کار کمی زمان لازم داشته باشد اما می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر سایت شما داشته باشد و بازدید سایت شما بیشتر می‌شود.

۱۳. استفاده از امضا در ایمیل

شاید ساده به نظر برسد اما اگر در انتهای ایمیل خود امضا ایجاد کنید و لینک مورد نظر را قرار دهید می‌توانید در طولانی مدت افراد را به سایت خود هدایت کنید. حتی می‌توان از روش حرفه‌ای ایمیل مارکتینگ برای هدایت هدفمند افراد به سایت و معرفی خدمات استفاده کرد.

۱۴. به نحوه نوشتن کلمات دقت کنید

شاید این موضوع خیلی پیش پا افتاده به نظر بیاید اما نحوه نوشتن کلمات و جمله‌بندی مناسب و مطابقت آن با فارسی معیار نیز می‌تواند تاثیر مثبتی بر سئو سایت شما داشته باشد.

۱۵. حق کپی رایت

حق کپی رایت - لینک سازی

تولید محتوا به معنای نوشتن درباره موضوعی مشخص است. کپی کردن محتوا از سایت‌های دیگر و انتقال آن به سایت خود ارزش چندانی از نظر گوگل ندارد. لذا سعی کنید خلاق باشید و درباره موضوعات متفاوت مطالعه و تحقیق کرده و سپس قلم دست بگیرید و به تولید محتوا بپردازید. توجه داشته باشید که شما می‌توانید نسبت به محتوای تولید شده توسط خودتان حساس بوده و در صورتی که سایر سایت‌ها از آن‌ها بدون ذکر منبع و لینک شما استفاده کنند، می‌توانید با مدیر آن سایت در ارتباط باشید و نسبت به رعایت حق کپی رایت اعتراض نمایید.

۱۶. لینک ایجاد نمایید

می‌توانید از طریق ایجاد لینک به بهبود وضع سئو سایت خود کمک کنید. اما در این بین شما می‌توانید لینک‌های ایجاد شده را برای افراد مورد نظر ایمیل کنید. این کار باعث ایجاد سئو بهتر و همچنین بالا رفتن ارتباطات می‌شود.

۱۷. از سایت‌های مرتبط با محل کار خود استفاده نمایید

اگر محل کار شما در یک مرکز خرید بزرگ است، احتمالا آن مجموعه دارای وب‌سایت می‌باشد که شما از طریق آن وب‌سایت می‌توانید به ایجاد لینک مبادرت ورزید.

۱۸. لیست ایجاد کنید

می‌توانید با ایجاد یک لیست عناوینی که می‌خواهید با تولید محتوا بر آن کار کنید ایجاد کرده و سپس شروع به کار نمایید. در نظر داشته باشید که شما می‌توانید لیست عظیمی از عناوین را نوشته و برای آن برنامه‌ریزی کنید. اما بهتر است قبل از هر چیزی سری به مقالات موجود در ارتباط با لیست‌های موجود بزنید تا بتوانید نتیجه بهتری را بگیرید.
در تهیه لیست خود می‌توانید از پتانسیل‌های منطقه‌ای نیز بهره‌مند شوید. برای مثال، جستجو کنید که در منطقه شما چه نیازهایی وجود دارد و سپس به تولید محتوا برای رفع آن نیازها بپردازید.

۱۹. افراد مختلف را در محتوای خود منشن کنید

مردم دوست دارند در سایت‌های مختلف به آنها اشاره شود. شما با منشن کردن افراد خاص باعث می‌شوید که آن‌ها وارد صفحه شما شوند و محتوای شما را مشاهده کنند. حتی احتمال اینکه این افراد لینک شما را برای سایرین ارسال کنند وجود دارد.

۲۰. تبلیغات چراغ خاموش

می‌توانید با چاپ کارت ویزیت و ذکر آدرس وب‌سایت خود به معرفی وب‌سایت خود به صورت نامحسوس بپردازید.

۲۱. سایت‌های مرتبط با صنف خود را شناسایی کنید

می‌توانید با پیدا کردن سایت‌های بزرگی که هم صنف شما هستند لیستی را آماده کنید. سپس به آن‌ها ایمیل بزنید و از آنها درخواست کنید که در سایتشان سایت شما را نیز معرفی کنند.

۲۲. یک ایمیل شخصی سازی شده برای لینک دهنده احتمالی ارسال کنید

معمولا ایمیل‌ سازمانی مانند اینفو و غیره مانند سیاه چاله‌هایی برای افراد هستند که به درستی نمی‌دانند که برای چه کسی این ایمیل ارسال می‌شود و از چه کسی باید پاسخ را پیگیری نماید. بهتر است برای ارسال پیام از طریق فرم تماس با ما نام فرد مورد نظر را ذکر کنید تا مطمئن شوید که در آینده باید از چه کسی پیگیری‌های لازم را انجام دهید. اگر قصد دارید با لینک دهنده احتمالی ارتباط برقرار نمایید باید از طریق پیام متنی با او صحبت کنید. نکته کلیدی این است که متن شما نباید شبیه به یک پیام آماده باشد.

۲۳. نسخه‌های پی دی اف و قابل چاپ تولید نمایید

در برخی مواقع افراد زمان لازم را برای مطالعه یک راهنما ندارند. در این شرایط شخص ترجیح می‌دهد که پی دی اف آن راهنما را دانلود کرده و در زمان مشخص اقدام به مطالعه آن نماید. لذا برای مطالب خود خروجی پی دی اف تهیه نمایید که شخص در زمان مقرر بتواند آن را مطالعه و در صورت نیاز آن را چاپ کند.

۲۴. اضافه کردن لینک وب‌سایت در بخش پروفایل

زمانی که اقدام به ثبت نام در بسیاری از سایت‌ها می‌کنید در بخش پروفایل بخشی برای معرفی وب‌سایت وجود دارد. می‌توانید از این بخش برای معرفی وب‌سایت خود استفاده نمایید.

۲۵. استفاده از سایت‌های Q&A

Q&A سایت‌هایی هستند که می‌توانند لینک‌هایی را برای سایت شما ایجاد کنند که ترافیک سایت شما را در بازه‌ای از زمان بالا ببرند. مانند سایت Quora.

۲۶. از سایت‌های مرتبط استفاده نمایید

تا کنون بارها ذکر شد که می‌توانید از سایر سایت‌ها برای ایجاد بک‌لینک استفاده نمایید. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که حتما باید از سایت‌های مرتبط برای این کار استفاده نمایید.

۲۷. لینک‌های معیوب سایت خود را پیدا کنید

این احتمال وجود دارد که در انتقال محتوا و یا به روز رسانی سایت برخی از لینک‌های سایت شما دچار مشکل شده باشند. شما به راحتی می‌توانید لینک‌های معیوب را شناسایی و آن‌ها را ویرایش کنید و به صفحات صحیح ریدایرکت کنید. Scoop سایت‌هایی مانند سایت فوق اقدام به انتشار لینک برای محتوای اعلام شده از سمت شما می‌کنند تا در بازه مشخصی ترافیک سایت شما را بالا ببرند.

۲۸. در رویدادها مشارکت کنید

رویدادهای مهم و مرتبط با زمینه کاری خود را شناسایی کنید. برگزارکنندگان این رویدادها با دریافت مبلغ مشخصی از شما نام شما را به عنوان اسپانسر مالی معرفی کرده و سایت شما را نیز معرفی می‌کنند.

۲۹. متن مصاحبه‌ها

پادکست‌‌ها تنها راه مصاحبه نیستند. گاهی متن‌های نوشتاری به صورت سوال و جواب می‌توانند مفیدتر باشند. لذا می‌توانید به تولید چنین محتواهایی بپردازید.

۳۰. در بخش نظرات مشتریان، نظر خود را ثبت نمایید

می‌توانید لیستی از جدیدترین کالا و یا خدماتی که دریافت کرده‌اید تهیه نمایید. به وب‌سایت شرکت‌های ارائه دهنده آن خدمات و کالاها مراجعه کنید و نظر خود را درباره آن محصول ثبت نمایید. می‌توانید در بخش نظر مشتریان محتوا را به سایت خود لینک دهید و همچنین اگر سایت مورد نظر شرکت بسیار بزرگی نباشد می‌توانید از آن‌ها درخواست کنید که سایت شما را به عنوان یک مصرف کننده معرفی نمایند.

۳۱. استفاده از بخش فارغ‌التحصیلان

گفته شد که سایت‌های آکادمیک بخشی را برای لینک دادن در اختیار فارغ‌التحصیلان قرار می‌دهد. به صورت ابتدایی شما هم به عنوان کاربر با ثبت نام می‌توانید از این بخش برای ایجاد بک‌لینک استفاده نمایید. اما در این بخش ما می‌خواهیم به شما بگوییم که اگر به صورت دوره‌ای به تولید محتوای مرتبط با این صفحات بپردازید می‌توانید به صورت موثرتری بر سئو سایت خود از این طریق کار کنید.برای این کار می‌توانید سایت های education با پسوند .edu  و همچنین سایت های دولتی با پسوند .gov را پیدا کنید که قابلیت نوشتن محتوا را داشته باشند .

۳۲. از مشتریان خود کمک بگیرید

اگر ایمیلی از مشتریان راضی خود دریافت می‌کنید می‌توانید از آن‌ها بخواهید که نظر خود را در سایت ثبت کنند. شاید در ظاهر ثبت یک کامنت تاثیر زیادی بر بازدید سایت شما نداشته باشد اما می‌تواند در طولانی مدت تاثیرات مفیدی بر سئو شما داشته باشد. شاید پیشنهاد همکاری در فروش و کسب درآمد اینترنتی نیز برای مشتریان شما جذابیت کافی داشته باشد تا با شما همکاری کنند.

۳۳. سازمان‌ها و ارگان‌ها

اگر عضو سازمان خاصی هستید می‌توانید از آن‌ها بخواهید که لینک سایت شما را در بخش اعضا معرفی نمایند. همچنین این سایت‌ها معمولا بخشی را برای رویدادهای خاص در نظر می‌گیرند. لذا اگر بتوانید محتوای مناسبتی مناسب با آن سازمان را تولید نمایید می‌توانید با ارسال برای آن‌ها درخواست ثبت آن محتوا و همچنین ایجاد بک‌لینک را داشته باشید.

۳۴.  لیستی از ابزارها ایجاد نمایید

می‌توانید لیستی از تجهیزات، ابزار و نرم‌افزارهای مرتبط با کار خود ایجاد کنید و به معرفی آن‌ها بپردازید.

۳۵.  از بلاگرها استفاده نمایید

می‌توانید محصولات و خدمات خود را به بلاگرها معرفی نمایید تا نسبت به معرفی آن اقدام نمایند. این کار می‌تواند بسیار مفیدتر از ایجاد بک‌لینک و کلاه سیاه باشد.

۳۶. اشاره به برند

گاهی در برخی از محتواهای تولید شده اسم برند شما ذکر می‌شود. شما می‌توانید به مدیر آن وب‌سایت ایمیل دهید و از او بخواهید که آن کلمه را به سایت شما لینک دهد. می‌توانید از BuzzSumo برای پیدا کردن این محتواهای اتفاقی بهره ببرید.

۳۷. استفاده از تقویم‌های مناسبتی

می‌توانید از تقویم‌های روزانه، ماهانه و یا سالانه برای این منظور بهره ببرید. می‌توانید از این تقویم‌ها برای بهره بردن از بک‌لینک‌های بیشماری استفاده نمایید. برای مثال، تقویم HIIT یکی از این نمونه تقویم‌ها می‌باشد که بیش از 400 بک‌لینک دارد.

۳۸. از نمونه موردی استفاده نمایید

استفاده از نمونه موردی می‌تواند تاثیر به سزایی بر بازدید سایت شما داشته باشد. هر زمان شخصی قصد مطالعه متنی را با محتوای مورد نظر داشته باشد قطعا نمونه‌های موردی را بررسی و مطالعه می‌کند.

۳۹. نمودارها

طی بررسی تاثیر نمودارها بر موتورهای جستجو این نتیجه به دست آمد که نمودارهای جذاب می‌تواند تاثیر مثبتی بر بازدید سایت شما داشته باشد. یک نمودار با ظاهری مناسب و گویا می‌تواند اطلاعات زیادی را در بازه زمانی نسبتا کوتاه در مقایسه با محتوای متنی به خواننده ارائه دهد. لذا نمودارها می‌توانند بسیار مفید باشند.

۴۰. یک وبلاگ بسازید

بدون وبلاگ هم می‌توانید در سئو کردن سایت خود موفق شوید. اما با داشتن یک وبلاگ و تولید محتوا مناسب و لینک‌های صحیح می‌توانید خیلی سریع‌تر به این نتیجه دست پیدا کنید.

۴۱. محتوایی ایجاد کنید که مخاطبین با ثبت نظرات خود به آن کمک کنند

گاهی با تولید محتوای چالش برانگیز و جالب برای مخاطبین آن‌ها شروع به ثبت نظرات خود در انتهای آن محتوا کرده و گاهی افراد با هم بحث و به تبادل اطلاعات می‌پردازند. این کار می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر سئو سایت شما داشته باشد.

۴۲. محتوای احساسی ایجاد کنید

طی تحقیقات اخیر محتواهای احساسی ایجاد شده 70 درصد بیشتر از سایر محتواها دیده و مطالعه شده‌اند. لذا می‌توانید با تولید محتوای احساسی افراد زیادی را وارد وب‌سایت خود کنید.

۴۳. محتوای سبز تولید کنید

محتوای سبز، محتواهایی می‌باشد که در بازه مشخصی از زمان قدیمی نشده و همیشه مخاطبین به دنبال مطالعه آن هستند. درنظر داشته باشید که گوگل رتبه‌بندی مناسبی را برای محتوای سبز دارد و این موضوع به خودی خود می‌تواند امتیاز مثبتی بر سایت شما داشته باشد. همچنین محتواهای سبز در بازه زمان بسیار مشاهده و توسط افراد به یکدیگر معرفی می‌شوند.

۴۴. تاثیرگذاران را پیدا کنید

می‌توانید با پیدا کردن افراد تاثیرگذار نسبت به معرفی کالا و خدمات خود اقدام نمایید. برای پیدا کردن این افراد می‌توانید از ابزار BuzzSumo بهره‌مند شوید.

۴۵. کسانی که از تصاویر شما استفاده می‌کنند را پیدا کنید

شما می‌توانید به کمک ابزارهای متنوع مانند گوگل ایمیج تصاویر خود را سرچ کنید. اگر شخصی بدون رعایت حق کپی رایت از تصاویر شما استفاده کرده باشد می‌توانید به مدیر آن سایت گوشزد کنید تا تصویر مربوطه را به سایت شما لینک دهد.

۴۶. بد‌افزارها را شناسایی کنید

می‌توانید با استفاده از ابزار اسکرپ باکس، بد افزارهای سایت‌های مختلف را شناسایی کنید و لینک آن را برای مدیر آن سایت ارسال نمایید. در این شرایط معمولا مدیران سایت در سایت از شما تشکر و سایت شما را معرفی می‌کنند.

منبع : backlinko

3 پاسخ به “۴۶ استراتژی لینک سازی در سال ۲۰۲۰”

  1. رادمهر گفت:

    ممنون خیلی خوبی بود

  2. طهرانی گفت:

    ممنون از زحماتتون بابت انتشار مطالب مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.