جشنواره زمستانی 1402 وب‌رمز

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت کاملا با مرورگرها آمیخته شده و میتوان گفت تقریبا روی سیستم همه کاربران وجود دارد. این برنامه در سمت سرور هم اقتداری کامل دارد (Node.JS) و حتما در آینده نیز در بخش های دیگر وارد خواهد شد. این زبان امروزه بخوبی جای خود را در بین برنامه های موبایل نیز باز کرده است و برای وب با خدمات هاست Nodejs قابل حمل است. در این مقاله شما را با جاوا اسکریپت و ویژگی های جدید ES6 بیشتر آشنا خواهیم کرد.

جاوا اسکریپت در هر مکانی وجود دارد و این زبان برنامه نویسی منعطف، همزمان با رشد و توسعه وب تکامل یافته و توانسته محیطی قوی در ارتباط با کدهای منبع آزاد، کتابخانه ها و ابزارها ایجاد کند و مسیر خود را به محیط مرورگرهای پیشرفته، توسعه موبایل و پلتفرم های جدیدی مانند اینترنت اشیا باز کند.

آینده جاوا اسکریپت:

ECMAScript 6 - جاوا اسکریپت

در حدود ۱۵ سال است که جاوا اسکریپت هیچ بروزرسانی بزرگی انجام نداده است. Ecma سازمان بین المللی استاندارد در نهایت ECMAScript6 که بروزرسانی کامل و استانداردی برای جاوااسکریپت است را در سال ۲۰۱۵ منتشر ساخت که به تصویب رسید.

ES6 تغییری پایه ای و بنیادی را در این زبان ایجاد کرده است که شامل تغییر در کلاس ها، ماژول ها و پیشرفت های دیگر در زمینه برنامه های پیچیده تر وب میباشد. پژوهشگر و ویراستار این پروژه درباره این تغییر چنین گفته است: “ توسعه دهندگان مرورگرها در حال اجرا و پیاده سازی ویژگی های ES6 و بهینه سازی موتورهای جاوااسکریپت و ابزارهای آن در مرورگرهای خود هستند. ECMAScript زیرساختی مشترک برای برنامه نویسان جاوااسکریپت فراهم کرده است تا در هر برنامه ای توانایی استفاده مناسب از آن را داشته باشند. اکنون جاوااسکریپت به زبانی تبدیل شده که مشخص است برنامه نویسان در آینده نزدیک به آن احتیاج خواهند داشت. با توجه به فشاری که در آینده روی مرورگرها بوجود خواهد آمد بهتر است سیستم های سرور محور و همینطور اشخاصی که جاوااسکریپت را پیاده سازی میکنند، برای سازگاری کامل هر چه سریعتر ES6 را پیاده سازی کنند.”

پیشنهاد وب رمز: معرفی پلتفرم جاوا اسکریپت Node.js و کاربرد آن

۲ مورد از ویژگی های جدید اضافه شده در ES6:

کلاس Classes

کلمه کلیدی Class برای تعریف کلاس ها و Constructo برای تعریف سازنده کلاس و Extend برای ارث بری معرفی شده اند.

محدوده بلوک ها

بیشتر برنامه نویسان در ارتباط با محدوده متغیرهای جاوا اشتباه می کنند. این مشکل در ES6 با تعریف کلمه کلیدی Let رفع شده است.از این کلمه میتوانید برای تعریف محدوده بلوک ها استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ویژگی های ارائه شده به این لینک مراجعه کنید.

اگر یک ابزار به تازگی وارد دنیای فناوری شده باشد، نیازی به شرح آن وجود ندارد زیرا همگام و همزمان با پیشرفت های فناوری ایجاد شده است، ولی اگر یک ابزار قدیمی بخواهد در دنیای فناوری ادامه حیات دهد، لازم است خود را با استانداردها و فناوری های جدید هماهنگ سازد. ترکیب جاوااسکریپت با اینترنت اشیا و جاوااسکریپت با رباتیک ترکیب های خوبی به نظر میرسند. ایده اینترنت اشیا به اینصورت است که، تعداد زیادی از دستگاه های جدید به اینرنت متصل شوند بصورتی که هر دستگاه با سرور و دستگاه های دیگری که در تمام دنیا وجود دارند صحبت کند.

زبانی که امروزه به صفحات وب اجازه میدهد با هم به صحبت بپردازند همان جاوااسکریپت است. این زبان میتواند در هر مکانی استفاده شود و به عنوان یک پلتفرم استاندارد برای اینترنت اشیا در نظر گرفته شود. در صورتیکه از دستگاه های مختلفی استفاده کنید که همه آنها جاوااسکریپت را متوجه میشوند و سروری باشد که Node.JS روی آن اجرا شود، میتوانید توابعی که کارهای یکسانی روی دستگاه های مشترک انجام می دهند را به اشتراک بگذارید.

توابع، افزونه ها و کتابخانه ها

جاوااسکریپت از بیشتر توابع و کتابخانه ها بهره مند است که میتوان از آنها در اینترنت اشیا استفاده نمود. از کتابخانه هایی مانند

Underscore.js ،Lodash Traverse و Async میتوان روی دستگاه های مختلف استفاده کرد.

Robotics

نسل بعدی روباتیک که از ۳۶ پلتفرم مختلف پشتیبانی میکند، Cylon.JS است. Cylon.JS یک چهارچوب جاوااسکریپت برای روباتیک و اینترنت اشیا میباشد.

در پایان

ECMAScript6 علاوه بر ویژگی های قدرتمندی که ارائه میدهد، تصویر روشنی از جاوااسکریپت در آینده را به ما نشان میدهد. انتشار بروزرسانی گسترده برای جاوااسکریپت را میتوان پاسخی برای برنامه WebAssembly دانست. پروژه ای که برخی شرکت های بزرگ با همکاری هم در حال کار روی آن میباشند و پایان امپراطوری جاوا اسکریپت را هدف قرار داده اند اگرچه با توجه به ساختار این پروژه به نظر نمیرسد بتواند ضربه قابل توجهی به جاواسکریپت بزند.

[unable to retrieve full-text content[ES6 تغییری پایه ای و بنیادی را در این زبان ایجاد کرده است که شامل تغییر در کلاس ها، ماژول ها و پیشرفت های دیگر در زمینه برنامه های پیچیده تر طراحی وب میباشد. پژوهشگر و ویراستار این پروژه درباره این تغییر چنین گفته است: “ توسعه دهندگان مرورگرها در حال اجرا و پیاده سازی ویژگی های ES6 و بهینه سازی موتورهای جاوااسکریپت و ابزارهای آن در مرورگرهای خود هستند. ECMAScript زیرساختی مشترک برای برنامه نویسان جاوااسکریپت فراهم کرده است تا در هر برنامه ای توانایی استفاده مناسب از آن را داشته باشند…

تدوین و گردآوری: حبیبه سورانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.