کنترل پنل هاستینگ یک واسط کاربری برپایه وب است که توسط شرکت ارائه کننده سرویس هاست و دامنه به شما داده می شود تا بتوانید سرویس های میزبانی شده خود مانند وب سایت، دیتابیس، ایمیل و غیره را به راحتی مدیریت کنید. در این مقاله شما را با ۱۰ کنترل پنل هاست آشنا خواهیم کرد.

کنترل پنل هاست - کنترل پنل هاست لینوکس

تعریف کنترل پنل

کنترل پنل اپلیکیشنی کاربردی است برای دسترسی به سرور لاگ، اطلاع یافتن از جزئیات مقدار فضای وب و پهنای باند استفاده شده و مقدار باقیمانده، مدیریت کردن ایمیل اکانت تحت نام دامنه ، اداره کردن اکانت های کاربر اف تی پی، مدیریت کردن دیتابیس، مشاهده آماره بازدیدکنندگان، دسترسی ساده به فایلها و فولدرها از طریق فایل منیجر.

در زیر به ۱۰ کنترل پنل هاست لینوکس محور مفید اشاره شده است که بعضی از آنها منبع باز و برخی تبلیغاتی هستند، اما تمام آنها کاربردی و مفید هستند و استفاده از آنها آسان می باشد. شرکت های میزبان عموما  یک یا چندین کنترل پنل را در اختیار کاربران خود قرار می دهند، مثلا در وب رمز کنترل پنل سی پنل و دایرکت ادمین جهت مدیریت هاستینگ لینوکس به کاربر ارائه می شود.

پيشنهاد وب رمز: ۵ تفاوت هاست ویندوز با هاست لینوکس

۱. Kloxo – کنترل پنل اپن سورس :

کنترل پنل هاست - Kloxo – کنترل پنل اپن سورس

این کنترل پنل قابل اسکریپت شدن کامل می باشد و یک پلت فرم هاستینگ صد درصد object محور است که apache/lighttpd, djbdns/bind, pure-ftpd و همچنین CentOS 5 را ساپورت می کند. با استفاده از این کنترل پنل کاربر می تواند کل هاست و هر دامینی که مستقیما از یک صفحه باشد را مدیریت، جستجو و مشاهده کند و از آن بکاپ کامل بگیرد. Kloxo دارای سیستم پیامدهی و تیکتینگ است که می تواند به شما در ایجاد و حفظ رابطه با مشتریان کمک کند. مشتریان می توانند انتقادات و گلایه های خود را بدون اتصال یافتن به اکانت اصلی خود در سیستم تیکتینگ، ثبت و ارسال کنند همچنین این کنترhttps://en.wikipedia.org/wiki/Kloxoل پنل دارای فایروال (دیوار آتش) هوشمند با قابلیت شخصی سازی میباشد.

پیشنهاد وب رمز: انواع کنترل پنل و ویژگی های آن

۲. دایرکت ادمین Direct Admin- کنترل پنل گرافیکی وب محور:

کنترل پنل هاست - دایرکت ادمین Direct Admin- کنترل پنل گرافیکی وب محور

دایرکت ادمین اساسا برای مدیریت آسانتر وب سایت طراحی شده است. این کنترل پنل در انواع نسخه های Red Hat, Fedora Core ,Red Hat Enterprise Linux ,CentOS ,FreeBSD ,Ubuntu و Debian بسیار خوب عمل می کند. امکانات Direct Admin عبارتند از : سیستم پشتیبانی تیکتینگ یکپارچه، آسان بودن آپدیت کردن اتومات کنترل پنل، وجود UI با قدرت سفارشی شدن بالا، سیستم ریکاوری اتومات، قابلیت بکاپ گیری از یک یا تمام بخش های دیتابیس و همچنین ساختن، تغییر دادن یا حذف دیتابیس از منو.

۳. H-Sphere – کنترل پنل چندکاربره مقیاس پذیر:

کنترل پنل هاست - H-Sphere – کنترل پنل چندکاربره مقیاس پذیر

 

کنترل پنل برای سرویس های هاست اشتراکی به کار می رود. H-Sphere به زبان جاوا نوشته شده است و در هر دیتابیس SQL compliant مانند MySQL ,PostgreSQL و Microsoft SQL Server به خوبی عمل می کند. این کنترل پنل دارای کنترل پنل های مخصوص به خود و سیستم بیلینگ اتومات می باشد. قابل نصب روی سیستم عامل لینوکس و ویندوز را دارد. وب، میل، دیتابیس و سرور هاستینگ ویندوز متعدد را می توان بدون ایجاد هیچگونه زمان از کار افتادگی موقت به این کنترل پنل اضافه نمود. از واسط کاربری آسان و ساده آن نیز می توان در هر کامپیوتری که به اینترنت وصل می شود، استفاده نمود. این کنترل پنل سیستم بکاپ گیری مستقیم ندارد.

۴. اینتروکس هاستینگ کنترل پنل:

کنترل پنل هاست - اینتروکس هاستینگ کنترل پنل

کنترل پنل interworx  لینوکس محور است و برای هاستینگ سرور اختصاصی یا سرور مجازی طراحی شده است. با استفاده از اینتروکس کاربر می تواند مجموعه ای از سرورها را ایجاد کند و آپشن های هاستینگ را گسترش دهد. این کنترل پنل دارای دو مولفه اصلی است: Nodeworx و Siteworx.

Nodeworx برای ادمین های سیستم و Siteworx برای ادمین های وب سایت طراحی شده اند ولی هر دوی این سیستم ها دارای لاگین برای چندین کاربر با امتیازات مختلف می باشند.

۵. VHCS – سیستم کنترل هاستینگ مجازی:

وی اچ سی اس یک واسط کاربری وب محور منبع باز و رایگان است که برای آسان کردن مدیریت سرور مجازی لینوکس طراحی شده است. این کنترل پنل به زبان PHP, Perl و C نوشته شده است امکان کنترل کردن کامل سرور، ریسلر و کاربر نهایی را فراهم می سازد. وی اچ سی اس همچنین Apache vhosts, DNS، ایمیل و اکانت اف تی پی را پشتیبانی می کند.

۶. وب مین – UI وب محور برای ادمین سیستم :

کنترل پنل هاست – UI وب محور برای ادمین سیستم

وب مین برای سرور یونیکس (Unix) به کار می رود. با استفاده از مرورگرهای مدرن می توانید اکانت کاربر، Apache ، دی ان اس، اشتراک گذاری فایل و بسیاری کارهای دیگر را انجام دهید. استفاده از وب مین نیاز شما به غیر اتومات ویرایش کردن فایلهای یونیکس مانند /etc/passwd را برطرف می کند و شما می توانید سیستم را به صورت ریموت نیز مدیریت کنید.

۷. SysCP – سیستم کنترل پنل برای سرورهای LAMP:

این کنترل پنل یک front end وب محور برای مشتریان سرویس های اینترنتی فراهم می کند و آنها را قادر به مدیریت کردن آدرس های ایمیل، دومین و دیتابیس ها می سازد. این کنترل پنل شمار زیادی از اپلیکیشن های رایج مانند Apache, Apache 2.x, Lighttpd, Bind9, PowerDNS, Courier, Dovecot, Postfix, Exim4, ProFTP, PureFTP, Awstats و اپلیکیشن های Webalizer را پشتیبانی می کند.

۸. Virtualmin – کنترل پنل سرور وب:

این کنترل پنل بسیار قدرتمند و قابل انعطاف است و براساس سیستم های مدیریت وب معروفی چون GUI و وب مین که منبع باز نیز هستند طراحی شده است. از طریق واسط کاربری این کنترل پنل می توانید دامین، میل باکس، دیتابیس، اپلیکیشن و کل سرور مجازی خود را مدیریت کنید. به 4 طریق می توانید سرور خود را مدیریت کنید: وب، ابزار های قابل جابجایی، command line و API ریموت.

۹. ISPConfig- کنترل پنل هاستینگ و مدیریت کردن ISP:

این برنامه یک کنترل پنل منبع آزاد و ابزار مدیریت کردن ISP برای لینوکس است. این کنترل پنل مدیریت سرور دی ان اس را که کمی دشوار است را آسان می کند و از یک کنترل پنل، چندین سرور را مدیریت می کند. با استفاده از واسط وب آسان آن می توانید وب سرور، ایمیل سرور، BIND DNS, proftpd + vsftpd FTP server، دیتابیس MySQL ،SPAMASSASSIN خود را مدیریت کنید.

۱۰. سی پنل Cpanel- کنترل پنل یونیکس محور پر استفاده و کاربرپسند:

کنترل پنل هاست - کنترل پنل یونیکس محور پر استفاده و کاربرپسند

کنترل پنل سی پنل سرورها را به هاستینگ پلت فرم کاملا اتومات تبدیل می کند. دارای GUI آسان و قابل استفاده و ابزارهای اتومات سازی است که پروسه میزبانی سایت را آسان می کند. سی پنل برای ادمین، ریسلر و کاربر نهایی کاربردهای گوناگونی فراهم می سازد و آنها را قادر به کنترل کردن وب سایت و سرور از طریق مرورگر استاندارد می سازد.

 

لیست پلن های هاست cPanel وب رمز با کنترل پنل سی پنل (امریکا )

لیست پلن های هاست دایرکت ادمین سرور های لینوکس آلمان (امریکا )

لیست پلن های هاست ایران وب رمز با کنترل پنل دایرکت ادمین (ایران )

لیست پلن های هاست وردپرس وب رمز با کنترل پنل سی پنل (امریکا )

لیست پلن های هاست NVMe حرفه ای وب رمز با کنترل پنل سی پنل (امریکا )

لیست پلن های هاست پربازدید وب رمز با کنترل پنل سی پنل (امریکا )

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخشی از آمار خدمات وب رمز

تعداد خدمت ارائه شده

150
پروژه سئو
420
پروژه طراحی سایت
69000
خدمات هاست
220000
ثبت دامنه

در وب‌رمز رضایت مشتریان اولویت ماست

کارفرمایان در مورد ما چه می‌گویند

خانم مهندس درفشی

خانم مهندس درفشی

مدیر سایت "آژانس ارتباطات دان"
آقای مهندس منظمی

آقای مهندس منظمی

مدیر "هلدینگ گام"
خانم مهندس اسدی

خانم مهندس اسدی

مدیر دیجیتال مارکتینگ "ایران ادونچر"
آقای مهندس طالب زاده

آقای مهندس طالب زاده

مدیر مجموعه مهاجرتی - تحصیلی "کانادا از ایران"

برخی برندها که افتخار خدمت به آنها را داشتیم

جایگاه برند معظم شما اینجاست..

webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers
webramz customers

تعدادآرا: 966 - میانگین: 4.8

رأی شما ثبت شد.